Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy do 3,0 Di


Gość Andrew4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

słuchajcie czy w modelu Tyrrana z moim silnikiem występował komputer pokładowy(średnie/ chwilowe zużycie itd) ?

 

Widziałem w znajomego założonego kompa uniwersalnego i działa bez problemu.

 

Ten komp potrzebuje sygnału z czujnika prędkości Vss i ze sterowania wtryskiwacza.

 

Zastanawiam się czy nie założyć go u siebie ale nie wiem gdzie w pompie znajdę ten sygnał sterowania.

 

Ma ktoś może schemat z opisem poszczególnych przewodów które wchodzą do pompy paliwa w 3,0 Di?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Andrew4X4' timestamp='1289826009' post='763594']

Witam,

 

słuchajcie czy w modelu Tyrrana z moim silnikiem występował komputer pokładowy(średnie/ chwilowe zużycie itd) ?

 

Widziałem w znajomego założonego kompa uniwersalnego i działa bez problemu.

 

Ten komp potrzebuje sygnału z czujnika prędkości Vss i ze sterowania wtryskiwacza.

 

Zastanawiam się czy nie założyć go u siebie ale nie wiem gdzie w pompie znajdę ten sygnał sterowania.

 

Ma ktoś może schemat z opisem poszczególnych przewodów które wchodzą do pompy paliwa w 3,0 Di?

 

Cześc bardzo fajny temat a nie możesz go podpytać i jaki sinik ma w tym tyranie sprobuj go podpytać w koncu to dwa kabelki ;)

pozdr

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

może źle napisałem on to założył do Toyoty Corolla, która fabrycznie nie miała kompa.

Ale schemat działania jest ten sam.

 

O ile on mógł podpiąć się bezpośrednio do kabla przy wtrysku, o tyle u nas trzeba by poszukać sygnału we wiązce od pompy.

 

Myślę że temat do ogarnięcia, ale porzebny jest schemat i opis pinów przy pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

może źle napisałem on to założył do Toyoty Corolla, która fabrycznie nie miała kompa.

Ale schemat działania jest ten sam.

 

O ile on mógł podpiąć się bezpośrednio do kabla przy wtrysku, o tyle u nas trzeba by poszukać sygnału we wiązce od pompy.

 

Myślę że temat do ogarnięcia, ale porzebny jest schemat i opis pinów przy pompie.

 

 

No powiem dałeś mi do myślenia ;) popytaj ja też coś pokombinuje bo to ciekawy temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zbieramy dane.

 

Koszt takiego kompa to jakieś 130 PLN.

Sprzedaje to gościu na necie.

 

Poszukam może znajdę gdzieś te opisy. Generalnie jek masz pompę sterowaną elektroniką a nie mechanicznie linką to można tego kompa zaszczepić.

 

W tej Toyce sprawa była prosta bo czujnik Vss jest w skrzyni wystarczyło sie podpiąć.

Tak samo do 4 wtrysku pod wiązkę do niego.

 

Ale u nas zarówno u Ciebie jak i u mnie sprawa troszke bardziej się komplikuje.

 

Bo czujnik prędkości można dołożyć samemu ale o ile wiem mamy takie w skrzyniach, jeszcze to potwierdzę.

 

Ale jeżeli chodzi o wtryski to niema w nich sterowania tak jak naprzykład w TDI od VW.

 

Mamy za to wiązkę sterowania do pompy.

 

Myślę że napewno jest tam sygnał który mozna wykorzystać.

 

Jak kumpel podłączał się do mnie kompem w celu zczytania błędów, to miał taki podprogramik który pokazywał zużycie paliwa itd.

 

Jak byś cos miał to pisz, jak to mówią " w kupie siła" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

może źle napisałem on to założył do Toyoty Corolla, która fabrycznie nie miała kompa.

Ale schemat działania jest ten sam.

 

O ile on mógł podpiąć się bezpośrednio do kabla przy wtrysku, o tyle u nas trzeba by poszukać sygnału we wiązce od pompy.

 

Myślę że temat do ogarnięcia, ale porzebny jest schemat i opis pinów przy pompie.

 

czesc w vss nie ma problemu bo czujnik ten występuje u nas na skrzyni ;)\

a co do wtrysku myslę podpiąć sie do wtrysku sterującego tylko musze podpiąć oscyloskop ja mam zexela ty napewno boscha w przyszłym tyg jade do kumpla ma oscyloskop coś wymyślimy a co do toyoty czy ma tam pompowtryski jak my?????

 

pozdr

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

więć w Toyce ma wtryski bo to benzyna, miał więc prościej.

 

Ja u siebie nie mam wtrysku sterujacego a jak patrzazłem jakie sygnały idą do pompy to masakra.

 

Sterownik pompy komunikuje się z kompem samochodu po szynach CAN-L i CAN-H więc to pojawił się mały problem.

 

Szukam jescze do siebie schematu mojej pomy i jej steronika może coś znajdę.

 

A co do czujnika Vss to jest sygnał w kostce która dochodzi o licznika więc jest do podczepienia już w kabinie.

 

Jak byś dalej szukał czegoś w tym temacie i nawineła by Ci się moja pompa daj znać.

 

Dzieki i powodzenia.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

czesc w vss nie ma problemu bo czujnik ten występuje u nas na skrzyni ;)\

a co do wtrysku myslę podpiąć sie do wtrysku sterującego tylko musze podpiąć oscyloskop ja mam zexela ty napewno boscha w przyszłym tyg jade do kumpla ma oscyloskop coś wymyślimy a co do toyoty czy ma tam pompowtryski jak my?????

 

pozdr

Daniel

 

Witam

Od pewnego czasu drążę ten sam temat w związku z tym mam pytanie: czy sprawdziłes oscyloskopem sygnały na wtryskiwaczu sterującym (przy okazji pytanie, wtryskiwacz jakiego typu?, taki z cewką czy piezoelektryczny) i jakie są efekty sprawdzenia, czyli jakie sygnały występują na wtryskiwaczu?. Zastanawiam się też nad tym gdzie sie podpiąć z sygnałem sterującym, na wtryskiwacz czy może jednak bezpośrednio pod pompę (pompę mam sterowaną elektronicznie, Zexela), nie wiem również jaką wersję komputerka zamówić, standardową czy taką do diesli. Może coś doradzisz...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Od pewnego czasu drążę ten sam temat w związku z tym mam pytanie: czy sprawdziłes oscyloskopem sygnały na wtryskiwaczu sterującym (przy okazji pytanie, wtryskiwacz jakiego typu?, taki z cewką czy piezoelektryczny) i jakie są efekty sprawdzenia, czyli jakie sygnały występują na wtryskiwaczu?. Zastanawiam się też nad tym gdzie sie podpiąć z sygnałem sterującym, na wtryskiwacz czy może jednak bezpośrednio pod pompę (pompę mam sterowaną elektronicznie, Zexela), nie wiem również jaką wersję komputerka zamówić, standardową czy taką do diesli. Może coś doradzisz...

Pozdrawiam

 

 

Czesc witam po długiej przerwie jeszcze nie mialem czasu podejsc do tematu jakoś mi uciekło a czy wy coś wymyśliliście ???? zastanawiam sie CWW w które miejsce chcesz to wpiac do zexela ????

pozdr.

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...