scuaz Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 witam , kupiłem patrola bez jednostki napędowej i teraz zaczeły się rozmyślania jaki silnik najlepszy bedzie , fabrycznie był 3.0di ale taki nie wchodzi w gre, 2.8 musiał by być na starej pompie(troche mało mocy), 4.2 diesel wolnossący jest do dostania w miare normalnych pieniądzach ,no i jest jeszcze opcja zmoty silnika v8 4.0 270km, co było by najlepszym rozwiązaniem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) witam , kupiłem patrola bez jednostki napędowej i teraz zaczeły się rozmyślania jaki silnik najlepszy bedzie , fabrycznie był 3.0di ale taki nie wchodzi w gre, 2.8 musiał by być na starej pompie(troche mało mocy), 4.2 diesel wolnossący jest do dostania w miare normalnych pieniądzach ,no i jest jeszcze opcja zmoty silnika v8 4.0 270km, co było by najlepszym rozwiązaniem?? 4.2 - skrzynia podpasuje idealnie. Przy 2.8 czeka Cię wymiana skrzyni, z 3.0 podejdzie. Przekładka pompy z y60 / stara pompa/ kilka firm robi takie sztuczki za około 1500.- pln W gratisie masz podkręcenie turbinki. Podobno można nawet kopnąc motor do 160hp. No i pobawisz sie taką zabawką /160ph/ nie więcej niż pół roku, jak bedziesz używał rozumu, inaczej to może być jedynie kilka chwil. Inną rozsądną opcją jest: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63909-patrol-v8-65-62-diesel/ Edytowane 23 Listopada 2010 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) rozważam jeszcze benzyne 4.2 z manualem 170koni, w sumie bedzie dwa prawie takie same Edytowane 23 Listopada 2010 przez scuaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariosafari Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Doradzam 4,2 diesel, ale przelozony razem ze skrzynia biegow z 4.2. Mozna polaczyc ze skrzynia z 3,0, ale skrzynia przy dluzszej eksploatacji sie rozsypie. Ja mam Nissana Safari 4,2 diesel , ktorego rok temu uturbilem. Zrobilem sobie male turbo. 20 KM wiecej ale i 120 Nm wiecej. Mozna krecic 4,2 diesel nawet do 249 KM (znam takie osoby) zupelnie normalnie mozna podkrecic do 170 Km i posluzy. Mam znajomego ktory od nowosci ma Nissana Safari 4,2 D (1988 rok) w Canadzie i dwa lata temu mial przebieg 1.300.000 bez remontu. M witam , kupiłem patrola bez jednostki napędowej i teraz zaczeły się rozmyślania jaki silnik najlepszy bedzie , fabrycznie był 3.0di ale taki nie wchodzi w gre, 2.8 musiał by być na starej pompie(troche mało mocy), 4.2 diesel wolnossący jest do dostania w miare normalnych pieniądzach ,no i jest jeszcze opcja zmoty silnika v8 4.0 270km, co było by najlepszym rozwiązaniem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Mozna krecic 4,2 diesel nawet do 249 KM (znam takie osoby) zupelnie normalnie mozna podkrecic do 170 Km i posluzy. to jak bym kupił 4.2 wolnossący to bezproblemów można go uturbić (najlepszy byłby 4.2 turbo ) ale nie znalazłem anijedego egzemplaża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vivit Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Skrzynia od 3,0Di to ta sama skrzynia co w 4,2 więc nic się nie rozleci...Smiało montuj. Kwestia silnika jest kwestią do czego auto Ci potzrbne... Wszystko zależyod kasy jaką chcesz przeznaczyć na motor. Do dyspozycji masz Nissan 4,2D, 4,2TD Merceses 300TD 24V GM V8 6,2D; 6,2TD; 6,5TD Toyota 4,2TDi Każde z tych rozwiązań niesie inny wydatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Każde z tych rozwiązań niesie inny wydatek... ma, jednego 4.2 benzyne w automacie i tym czasami w terenie jeżdze , drógi to do jazdy na codzień i z tego co widze najtaniej da się kupić benzyne , 6.5 raczej dlamnie za drogie , ciekawa opcja jeszcze jest 4.2 tdi toyota, ale sam nie wiem bo wychodzi 2x drożej od benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Skrzynia od 3,0Di to ta sama skrzynia co w 4,2 więc nic się nie rozleci...Smiało montuj. Kwestia silnika jest kwestią do czego auto Ci potzrbne... Wszystko zależyod kasy jaką chcesz przeznaczyć na motor. Do dyspozycji masz Nissan 4,2D, 4,2TD Merceses 300TD 24V GM V8 6,2D; 6,2TD; 6,5TD Toyota 4,2TDi Każde z tych rozwiązań niesie inny wydatek... Ot i cała prawda. Ja bym jednak trzymał się jak najbliżej serii. Ktoś to wcześniej policzył namalował, wyprodukował pare tysięcy sztuk i to jeżdziło i jeżdzi. Motanie generalnie niesie ze sobą prawie zawsze jakieś minusy, albo inaczej,- jak motać to naprawdę z głową. Dlatego obstaje przy jednosce z nissana , czyli 4.2. Ewentualnie jeszcze GM - tu masz przynajmniej wszystko odpowiednio dobrane, i zrobione z zachowaniem zasad KnowHow. Kilka takich autek jezdzi i z tego co wiem nieżle sie sprawują. Można też 1.9 TDI z VW. Też jeżdzi. Nawet ostatnio jeżdziłem z takim A jak chcesz "potwora" do PLP to daruj sobie Patrola, albo skróć, odchudz go minimum o 1000kg , dołoż mocny motor, ale to co ci wyjdzie nie będzie miało nic wspólnego z pierwowzorem. Ot Zmota, z dowodem rejstracyjnym od Patrola. Do "szybkich" Parch też specjalnie się nienadaje, a remstówki z niego też nie zrobisz. Ot Patrol jest Patrol i dlatego jest taki fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariosafari Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Przepraszam bardzo, ale w 3,0 i 4,2 nie jest ta sama skrzynia. Sprobuj zamontowac do 3,0 przystawke odbioru mocy PTO do wyciagarki mechanicznej. Co do oryginalnego 4,2 w Y61 skrzynia jest prawie taka sama, ale ma inne przełozenie 5 biegu. M Skrzynia od 3,0Di to ta sama skrzynia co w 4,2 więc nic się nie rozleci...Smiało montuj. Kwestia silnika jest kwestią do czego auto Ci potzrbne... Wszystko zależyod kasy jaką chcesz przeznaczyć na motor. Do dyspozycji masz Nissan 4,2D, 4,2TD Merceses 300TD 24V GM V8 6,2D; 6,2TD; 6,5TD Toyota 4,2TDi Każde z tych rozwiązań niesie inny wydatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Mozna polaczyc ze skrzynia z 3,0, ale skrzynia przy dluzszej eksploatacji sie rozsypie. ... a wiesz kolego że skrzynia 3.0 jest skrzynią 4.2 ? Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd Przepraszam bardzo, ale w 3,0 i 4,2 nie jest ta sama skrzynia. Sprobuj zamontowac do 3,0 przystawke odbioru mocy PTO do wyciagarki mechanicznej. Co do oryginalnego 4,2 w Y61 skrzynia jest prawie taka sama, ale ma inne przełozenie 5 biegu. M Są różne wersje skrzyni , z wyjściem na PTO itp Przełożenia są różne to prawda , ale dla użytkownika niezauważalne Skrzynia w 3.0 jest identyczną skrzynią z TD42Ti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregvst Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam. Jestem tu pierwszy raz, ale z tego co się naczytałem wynika jakim byłem laikiem w dziedzinie Patrola GR Y61. W sumie też mam problem z silnikiem- tylko taki , że go turbina rozwaliła - wszystkie oznaki uszkodzenia turbiny samochód dawał - ale ja się na tym nie znałem- i w sumie pożyczyłem samochód szwagrowi i go zajechał- silnik zassał turbinę no i bum. Macie może jakieś info gdzie można nabyć bez przepłacania silnik 2.8 - może ktoś z was chce wymienić na większy i chce się pozbyć- słyszałem że w Anglii taniej mają no ale wiecie jak to jest kupować kota w worku.- Poza tym rozpędzałem się tym autem do 150km/h gdybym wcześniej tu zajrzał- no ale za niewiedzę się płaci. W sumie to mój Patrol od samego początku wydawał mi się mułowaty - problem z paleniem przy niedużych mrozach no a potem to już nawet przy deszczu. Natomiast przy napędzie 4X4L to była prawdziwa maszyna bojowa w terenie. Czekam na porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 tak po zastanowieniu napewno będzie silnik 4.2 z patrola , ale diesel z turnbo najbardziej mi się podoba , czy może ktaś jest w stanie czy w porównaniu do 2.8 więcej pali i czyczuć więcej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vivit Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 150km/h ???? Człowieku nie dziwota, że się rozleciał....ja maksymalnie jadę swoim 130km/h wtedy na zegarze jest lekko ponad 3 tyś obrotów....to jest max.....GPS podaje 125km/h więc to jest bardziej wiarygodne... Motory Nissana z serii 4,2 są ekstra....problem tylko leży po stronie ich zużycia. Kupując używany motor nie wiadomo co sie dostaje i ile trzeba wpompować w ten interes.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 150km/h ???? Człowieku nie dziwota, że się rozleciał....ja maksymalnie jadę swoim 130km/h wtedy na zegarze jest lekko ponad 3 tyś obrotów....to jest max.....GPS podaje 125km/h więc to jest bardziej wiarygodne... nie wiem czemu tej predkości się czepiliście , ja swoim latałem nawet do 170km/h i po mieście kręciłem silnik do 4.5 tyś i nigdy temperatura mi nie drgneła nawet deko, ale oglądałem ostatnio 2.8 z 1999 roku i jak gośc mnie przewioz to do 100km/h jak się rozpędził to i temperautra na zegarze skoczyła do czerwonego pola i tak twierdze ze o ile sprawny silnik i wiskoza to ten silnik naprawde ciężko popsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariosafari Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Czy moglbys podac jakie sa inne skrzynie z wyjsciem na PTO? Jestem zywotnie zainteresowany! A jezeli beda to nissanowskie skrzynie, to moze podalbys ich typ i numer, latwiej bedzie znalezc PTO. M ... a wiesz kolego że skrzynia 3.0 jest skrzynią 4.2 ? Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd Są różne wersje skrzyni , z wyjściem na PTO itp Przełożenia są różne to prawda , ale dla użytkownika niezauważalne Skrzynia w 3.0 jest identyczną skrzynią z TD42Ti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregvst Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 nie wiem czemu tej predkości się czepiliście , ja swoim latałem nawet do 170km/h i po mieście kręciłem silnik do 4.5 tyś i nigdy temperatura mi nie drgneła nawet deko, ale oglądałem ostatnio 2.8 z 1999 roku i jak gośc mnie przewioz to do 100km/h jak się rozpędził to i temperautra na zegarze skoczyła do czerwonego pola i tak twierdze ze o ile sprawny silnik i wiskoza to ten silnik naprawde ciężko popsuć U mnie silnik był ok - tylko turbina padła - włączała się tak ok 2.7 tyś i dopiero wtedy mogłem go rozpędzić tak więc nie dziwcie się że kręciłem aż do 3.5 tyś bo to i tak nie duży przedział na rozpędzenie takiego smoka- w życiu bym się nie spodziewał że w takim samochodzie może coś się rozlecieć na prostej drodze i przy takich obrotach na 2H - jednym słowem ten samochód seryjnego pochodzenia to na prawdę tylko w teren się nadaje albo na grzybki, rybki itp. Pytanie tylko czemu nikt nie uświadamia o tym nagminnie - sam nieraz leciałem 140- a tu mnie Patrol wyprzedał i to dość szybko - gość w marynarce nieświadomy że niedługo czeka go rozczarowanie - takie jak mnie spotkało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Panowie - nie demonizujcie tak z tymi obrotami silnika i predkościami. Nikt nie powiedział że 2.5 tys to magiczna granica której nie wolno przekraczać, a jesli ktoś tak powiedział to jest "ciężkim idiotą" no chyba że jeżdzi się totalnym "szrotem" i strach "rozkrecić" silnik, bo może sie urwać i wylecieć na drogę. Nic bardziej błędnego. Patrola można kręcić tak jak każdego innego diesla - z głową. Jak to czytam to mam wrażenie że robimy z Trola "inwalidę", niepełosprawnego, któremu ktoś jedynie dla lepszego samopoczucia na obrotomierzu namalował podziłkę d 6 tys. obrotów. To że chwilowe obroty siegną 3tys, a nawet 4tys. nie zrobi mu żadnej krzywdy, a jeśli już, to będzie jedynie oznaczało iż coś wcześniej było zwalone i wyszło w tym momencie. Pewnie że długotrwała jazda na wysokich obrotach /powyżej 3,5tys czy 4tys/ napewno mu sie nie przysłuży, ale też nie zabije go natychmiast. Ten silnik to naprawdę nie najgorsza jednostka napędowa, a zadbana w dobrym stanie i na odpowiednim oleju wytrzyma wiele. Wszystko zależy od stanu silnika w naszym Parchu i oczywistą oczywistością jest że jak kupimy auto z przebiegiem około 600tys /a takich jest wiele w tym kraju/, które tyrało dość intensywnie u poprzedniego właściciela, to rzeczywiście strach krecic wysoko obroty. Wszystko zależy w jakim stanie mamy silnik w naszym aucie. A za rosnącą temperaturę przy wysokich obrotach, najczęściej odpowiada układ chłodzenia silnika, a nie sam silnik. No chyba że mamy np. olej w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy Ten silnik 2.8 nie jest obarczony zadną wadą, w przeciwieństwie do 3.0. A jeżeli sie przegrzewa to znaczy że nie zadbaliśmy odpowiednio o to by byl odpowiednio chłodzony. I teraz albo usuniemy powód rosnącej temperatury i wszystko wróci do normy, albo /co jest mniej optymistyczne/ zbyt długo dopuszczaliśmy do przegrzewania sie silnka i czekają nas wieksze wydatki A przedmuchać od czasu do czasu kolektor wydechowy jest nawet wskazane a i ssącemu to nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 (edytowane) Czy moglbys podac jakie sa inne skrzynie z wyjsciem na PTO? Jestem zywotnie zainteresowany! A jezeli beda to nissanowskie skrzynie, to moze podalbys ich typ i numer, latwiej bedzie znalezc PTO. M Masz zamiar zamawiać nową skrzynię w ASO ? Nikt kto sprzedaje skrzynie nie wie jaki mają symbol Wiedzą tylko że z wyjściem albo bez Są to krzynie FS5R Edytowane 26 Listopada 2010 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariosafari Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Niedawno pytalem ile kosztuje komplet PTO, wyciagarka i reszta. Cena okolo 20.000 netto. Wiec zakupy w Nissanie pozostaja nierealna mżonką. Chetnie kupie taka skrzynie z PTO i wyciagarka, albo samo PTO z wyciagarka. Kwestia ceny. Jezeli masz jakies propozycje napisz na priva. M Masz zamiar zamawiać nową skrzynię w ASO ? Nikt kto sprzedaje skrzynie nie wie jaki mają symbol Wiedzą tylko że z wyjściem albo bez Są to krzynie FS5R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Niedawno pytalem ile kosztuje komplet PTO, wyciagarka i reszta. Cena okolo 20.000 netto. Wiec zakupy w Nissanie pozostaja nierealna mżonką. Chetnie kupie taka skrzynie z PTO i wyciagarka, albo samo PTO z wyciagarka. Kwestia ceny. Jezeli masz jakies propozycje napisz na priva. M Ok ... ale nie handluję częściami Poszukaj skrzyni w Anglii lub zadzwoń do ... Irek 507 551 150 Chłopak ze Szczecina ... powinien mieć takie zestawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vivit Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 nie wiem czemu tej predkości się czepiliście , ja swoim latałem nawet do 170km/h i po mieście kręciłem silnik do 4.5 tyś i nigdy temperatura mi nie drgneła nawet deko, ale oglądałem ostatnio 2.8 z 1999 roku i jak gośc mnie przewioz to do 100km/h jak się rozpędził to i temperautra na zegarze skoczyła do czerwonego pola i tak twierdze ze o ile sprawny silnik i wiskoza to ten silnik naprawde ciężko popsuć Bo w każdym aucie istnieje coś takiego jak prędkość turystyczna. Do tej prędkości temperatura silnika jest stała....powyżej tej prędkości wskaźnik temeratury lekko może drgnąć wyżej...jeżeli masz sprawny układ chłodzenia to powinien poradzić sobie z chwilowym wzrostem temperatury...jednak dłuższa jazda z taką prędkością (czytaj przy większej produkcji ciepła przez motor) nie służy silnikowi... Normalnie żaden producent tego nie podaje ale jazda np: BMW 2,5TD z ciągłą pędkością 200km/h kończy się po około 180km Dwóch klientów sprawdziło to na własnej skórze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Normalnie żaden producent tego nie podaje ale jazda np: BMW 2,5TD z ciągłą pędkością 200km/h kończy się po około 180km Dwóch klientów sprawdziło to na własnej skórze... to bmw jakiś słabe było mam stilo 1.9jtd i V-max był większy (przynajmniej na liczniku) i w sposób ciągły utrzymywałem taką prędkość i temp nie drgneła, w vectrze 1.8 16v przy butowaniu w upale temperatura dochodziła do 100stopni ale wyżej nie szła i wsio dawało rade, tak że zależy od obliczenia konstróktorów czy ujkład chłodzenia jest z zapasem czy na styk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariosafari Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Skrzynia zamowiona bedzie za 6 tygodni z przebiegiem 72.000 KM. M Ok ... ale nie handluję częściami Poszukaj skrzyni w Anglii lub zadzwoń do ... Irek 507 551 150 Chłopak ze Szczecina ... powinien mieć takie zestawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 No to super ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 No to super ... czy jest możliwe wysłania do ciebie pw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.