Gość Wania Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam, Zaczęły się mrozy i dziś przy -13 miałem ciekawe zachowanie autka. Silnik 1.5dci. Po chwili kręcenia odpalił trochę dłużej niż normalnie. Przy ostatnich niższych temperaturach widać było lekkie falowanie obrotów na zimnym silniku, lecz dziś przy konkretnym spadku temp było to bardzo mocne dodatkowo tuż po odpaleniu włączyłem nawiew na maksa na szybę i silnik zgasł. Za drugim razem odpalił na dotyk ale nadal było widać duże falowanie obrotów na jałowym biegu, kiedy przejechałem kilkaset metrów i stanąłem na luzie na światłach falowanie praktycznie ustało. Problem występuje jedynie na zimnym silniku - gdy na zewnątrz około zera lub niżej. Co chyba wyklucza przepływkę - jeśli się mylę proszę poprawcie mnie. Dodatkowa sprawa która bardzo mnie irytuje - kontrolka świec żarowych niezależnie od temperatury gaśnie po 1-2 sekundach, aby łatwiej odpalić i tak trzymam samochód ze 20-30 sekund przed przekręceniem kluczyka. Co może wpływać na te obroty, kontrolka to drugorzędna sprawa. Wania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Witam, Zaczęły się mrozy i dziś przy -13 miałem ciekawe zachowanie autka. Silnik 1.5dci. Po chwili kręcenia odpalił trochę dłużej niż normalnie. Przy ostatnich niższych temperaturach widać było lekkie falowanie obrotów na zimnym silniku, lecz dziś przy konkretnym spadku temp było to bardzo mocne dodatkowo tuż po odpaleniu włączyłem nawiew na maksa na szybę i silnik zgasł. Za drugim razem odpalił na dotyk ale nadal było widać duże falowanie obrotów na jałowym biegu, kiedy przejechałem kilkaset metrów i stanąłem na luzie na światłach falowanie praktycznie ustało. Problem występuje jedynie na zimnym silniku - gdy na zewnątrz około zera lub niżej. Co chyba wyklucza przepływkę - jeśli się mylę proszę poprawcie mnie. Dodatkowa sprawa która bardzo mnie irytuje - kontrolka świec żarowych niezależnie od temperatury gaśnie po 1-2 sekundach, aby łatwiej odpalić i tak trzymam samochód ze 20-30 sekund przed przekręceniem kluczyka. Co może wpływać na te obroty, kontrolka to drugorzędna sprawa. Wania Słaba jakość ropy, przymarzła, może we wtryskach też... włączyłeś od razu ogrzewanie na full, dałeś obciążenie dla silnika (więcej ropy), i zgasł... takie moje widzi Mi się. Edytowane 1 Grudnia 2010 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wania Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Hmm, no właśnie zastanawiałem się nad paliwem, mam jeszcze ćwierć baku, zawsze tankuję vervę na orlenie. Dodatkowo tankowałem to paliwko dosyć dawno, możliwe że to było jeszcze paliwko nie przystosowane do obecnych temperatur. Dzięki bardzo za opinię GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Hmm, no właśnie zastanawiałem się nad paliwem, mam jeszcze ćwierć baku, zawsze tankuję vervę na orlenie. Dodatkowo tankowałem to paliwko dosyć dawno, możliwe że to było jeszcze paliwko nie przystosowane do obecnych temperatur. Dzięki bardzo za opinię GeorgeGt Wszyscy wiemy jakie paliwo w Polsce mamy, a fakt jest, ze jak dawno tankowane mogłobyć jeszcze letnie, chyba najlepiej dolać jakiś preparacik do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Masz TU temat z zeszłego roku, o polskim paliwie, filtrach, sposobach na jazdę w niskich temperaturach. Ja bogaty w doświadczenie skonstruowałem sobie własnej roboty podgrzewacz filtra paliwa, na szczęście mam dobry ON zatankowany i na razie nie muszę go stosować, autko jeździ jak ta lala przy dzisiejszych -16 C:) Edytowane 1 Grudnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wania Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dzięki jasio, świetny temat - taki życiowy Pierwsza prośba o podłączenie mojego tematu do tematu jasia, nie zauważyłem go zakładając swój, druga to jakie paliwo warto zalać przy obecnych temperaturach? Czy warto dolewać do paliwa jakiś specyfik, jeśli tak to jaki? Niestety garażu nie posiadam aby odmrozić auto, pewnie będzie musiało sobie pochodzić z godzinę. W moim przypadku problemy były jedynie na początku po odpaleniu, w czasie jazdy wszystko się unormowało i almerka jechała bardzo grzecznie. Wania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dzięki jasio, świetny temat - taki życiowy Pierwsza prośba o podłączenie mojego tematu do tematu jasia, nie zauważyłem go zakładając swój, druga to jakie paliwo warto zalać przy obecnych temperaturach? Czy warto dolewać do paliwa jakiś specyfik, jeśli tak to jaki? Niestety garażu nie posiadam aby odmrozić auto, pewnie będzie musiało sobie pochodzić z godzinę. W moim przypadku problemy były jedynie na początku po odpaleniu, w czasie jazdy wszystko się unormowało i almerka jechała bardzo grzecznie. Wania Co do paliwa, ja się zawiodłem na Statoil i Neste, inni na Orlenie, Luk a z kolei na Neste im jeździł. To samo ze specyfikiem, który w moim odczuciu może być przyczyną zapchania filtra paliwa. Ja w zeszłym roku lałem olej do dwusuwów jak było ciepło, żeby smarowanie pompy paliwa było lepsze i podejrzewam, że to też mogło się przyczynić do moich zimowych przygód oprócz oczywiście kiepskiego paliwa i filtra Knechta. Wniosek taki, że paliwo leją na stacjach jakie przyjedzie. Ja ostatnio zatankowałem na Shell zwykły ON i dzisiaj pojechałem. Inny Forumowicz zatankował V-Power też z Shell i też mu jechał. Ja teraz będę tankował Shella do czasu wystąpienia problemu, potem założę ogrzewacz na filtr i też mi będzie jechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozmaryn Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 nie jestem pewein czy paliwo ma wplyw na falowanie obrotow, tez mam czasami z tym problem i nie ma reguly ze przy minusowych temp problem ten wystąpi. Jednego dnia mi falowały przy temp - 8 a nastepnego przy - 10 nic. paliwo zawsze leeje w jednej stacji. tez sie zastanawiam co jest powodem wystepowania tego problemu... jeszcze nikt nie umial mi doradzic co jest nie tak. Radzili wymiane f paliwa itp... zmienilem i nadal czasem faluja obroty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Ja bym inaczej postawił pytanie: Co ma wpływ na falowanie obrotów? Jedynym czynnikiem, przy którym u mnie występowało falowanie obrotów był/a galareta we filtrze paliwa/przytkany filtr paliwa. Czynników jest na pewno więcej, lecz u mnie nie odnotowałem...U Ciebie jest w ogóle inna jednostka napędowa więc na pewno nie ma co porównywać zwykłego Di i common rail... Edytowane 2 Grudnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozmaryn Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 no filtr wymieniłem i to nie to. Ciekawe że teraz jak jeżdze do pracy to samochód stoi min 8 godzin na mrozie i ejszcze tego zjawiska nie zauważyłem, już sam nie wiem ocb.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur_NH Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja w swojej ali mialem problemy z obrotami i z gasnącym silnikiem. Pomogła wymiana czujnika położenia wału.. Silnik 2,2Dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozmaryn Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 a wyskakiwał ci błąd tego czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur_NH Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Własnie nie. Check sie nie zapalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Mam dokładnie to samo. Powyzej -10 silnik faluje ale nie gaśnie. Ropa i filtry wymienione i nic to nie daje. Prawdopodobnie wine ponosi sterownik silnika. Ma on jakby progi temperatury przy ktorych dawkuje odpowiednia ilość ropy na rozruch. Podejrzewam, że własnie te progi zostały rozkalibrowane. Postaram sie w nie za długim czasie skoczyc na komputer do jakiegoś zakładu (w aso podłączenie kompa 90zł + 260 za sprawdzenie wszystkich czujników). Edytowane 5 Grudnia 2010 przez Sonic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.