Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Głośna skrzynia w nowej Micrusce


Gość Pawel99
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej, wczoraj odebrałem nową Mikruskę mojej żony:)

i wszystko jest pięknie, tylko czemu ta skrzynia biegów jest taka głośna? czy to standard, że tak głośno przełączają się w niej biegi? ( na postoju mocno słychać ale w czasie jazdy też)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek radzę sprawdzić stan oleju w tej skrzyni biegów. Miałem podobne objawy i po 6 miesiącach okazało się, że chodzi prawie bez oleju no i skończyło się wymianą całej skrzyni. Winą za ten przypadek oberczyłem serwis ASO Nissan Sobczyk Katowice gdyż zwracałem uwagę na niepokojące plamy od spodniej częsci silnika i skrzyni. Odpowiedziami serwisu były: to jest konserwacja oraz mojej żonie, że skrzynia jest bezolejowa i jest OK. Niestety w czerwcu br. nastapiła wymiana gdyż skrzynia chodziła już bardzo głośno. Nowa skrzynia (widziałem ją nową i jak ją montowali) też nie jest idealna i chodzi dość chu%%%wo !!! Niestety skrzynia JH160 to typ który tak ma. TTTM. Nic nie poradzisz !!!

 

Ta skrzynia to francuska kupa z Renault'a. Montowali ją w Clio II i nadchodzącym Clio III. Ma takie tolerancje, że to żęrzenie jest prawidłowe. U 99% innych marek uważana byłaby za uszkodzoną.

 

 

Pozdrawiam

HHA

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat skrzynie francuskie to takie złe nie są...Jeździłem Clio2 przez 2 lata i nic złego powiedzieć nie mogę. A oleju sie tam nie zmieniało w ogóle, kontrola co rok. Chyba że do nismo ładują jakieś odpady...SMUTNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie z Renault'a to chyba kupa generalnie bo jakiś czas temu dzwonił do mnie gość, który chciał kupić ode mnie nową turbinę Garreta do Golfa a przy okazji napomknął, że ma Renaulta Mastera, w którym rozleciała mu się skrzynia.

 

RENAULT = KUPA

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat skrzynie francuskie to takie złe nie są...Jeździłem Clio2 przez 2 lata i nic złego powiedzieć nie mogę. A oleju sie tam nie zmieniało w ogóle, kontrola co rok. Chyba że do nismo ładują jakieś odpady...SMUTNE

 

sluchaj kumpel klnie na clio jak na nic w zyciu

ja smigalem baccara clio jezeli ci to cos mowi auto fajne ale cieszylem sie jak go sie pozbylem

auto kupilem bezmyslnie bo mi sie zpodobalo sprzedalem jak najszybciej i odkupilem po mamie k11 ,zadowolony bo wczeniej mialem 2 k10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam o tym co dzieje się z tym wynalazkiem o nazwie Micra w obecnym wydaniu to wlosy mi sie jeza na glowie.

 

Poprzednik to super auto, blisko 10 lat produkcji to moze duzo i jasne ze wymagala wymiany, mimo tego po zabiegach odmladzajacych wygladala dalej atrakcyjnie.

Dodatkowo byla naprawde bezawaryjna i znajdowalo to odzwierciedlenie w rankingach (bez)awaryjnosci.

 

Gdy śledziłem poczynania z mm potem mm-e a w końcu z march w japonii myślałem, że mimo kontrowersyjnego wyglądu, który może ale wcale nie musi się podobać będzie kontynuatorem tradycji K-10 i K-11.

 

Pierwsze testy w prasie zaczynały mnie niepokoić. Mocno narzekano na skrzynię - podkreślając, że czuć, że nie jest już robiona przez japoński koncern.

 

Ja przed pierwszą jazdą micrusem k-11 patrzyłem z obrzydzeniem na ten długaśny lewar. Ale jak wsiadłem i pojeździłem to precyzja od razu dała się odczuć.

A w nowej ... ech szkoda gadać

 

I mimo tego, że żabojady w sumie postawili Nissana na nogi to mam wrażenie, że niestety sprowadzili go do swojego poziomu jakościowego :? (pewnie niektórzy pamiętają stronę o dużo mówiącym adresie bubelmegane2 :P)

 

Wszędzie czytam o problemach z K-12. Almera też asem jakości wykończenia i bezawaryjności nie jest. Primera wygląda jak UFO.

 

Szkoda :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz przytoczyć te artykuły z pracy o skrzyniach w Micrach K12.

 

Może masz coś z tej prasy to prosze zeskanuj i wrzuć nam tu gdzieś.

Wszelkie info z prasy jakie masz o K12. Ten ostatni o AirBagach z AutoŚwiatu to mamy.

 

 

Dzięki wielki

 

HHA

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w dobie internetu o każdym samochodzie mówi się, że jest dużo gorszy od poprzednika....a wynika to z tego, że kiedyś nie było netu i nie można było tak łatwo rozsiewać plotek i bzdur:)

 

nie wiem jak jest z Micrą, bo mam ją dopiero tydzień ale z Almerą to co filip napisał to całkowita nieprawda. N16 ma znacznie lepsze wyniki w testach Dekry czy ADAC niż N15 miała w tym samym wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w dobie internetu o każdym samochodzie mówi się, że jest dużo gorszy od poprzednika....a wynika to z tego, że kiedyś nie było netu i nie można było tak łatwo rozsiewać plotek i bzdur:)

 

nie wiem jak jest z Micrą, bo mam ją dopiero tydzień ale z Almerą to co filip napisał to całkowita nieprawda. N16 ma znacznie lepsze wyniki w testach Dekry czy ADAC niż N15 miała w tym samym wieku.

 

Nie mowie to u Dekrze czy ADAC ale o postach na forum. Mechanicznie może faktycznie jest OK, jakościowo jednak kiepsko.

 

 

- parujące, ciemniejcące i słabo świecące przednie lampy

- odklejające się obicia boczków drzwiowych

- rdzewiejące tylne klapy

- padajace przepływki

 

To pisane z pamieci, gdyby przekopać się przez archiwum ACNC i zapewne tutejszego działu Almery było by więcej kwiatków.

 

Na takie duperele jakoś nie narzekają użytkownicy N15.

 

Jak dla mnie rdza na klapie to totalna wtopa w nowym aucie z ocynkowana blacha. Podobne problemy ma nie wiedzieć czemu honda z civicem.

 

ASO zamiast wymieniac elementy - maluje je. Pomaga góra na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz przytoczyć te artykuły z pracy o skrzyniach w Micrach K12.

 

Może masz coś z tej prasy to prosze zeskanuj i wrzuć nam tu gdzieś.

Wszelkie info z prasy jakie masz o K12. Ten ostatni o AirBagach z AutoŚwiatu to mamy.

 

 

Dzięki wielki

 

HHA

 

.

 

Jak znajdę chwilkę czasu to postaram się to znalezc. Glowy nie daje, bo byl to test jezeli dobrze pamietam w AutoSmieciu a tych gazet raczej nie archiwizuje - chociaż jak zdarzały się artykuły to je wyrywalem to skladalem w teczce :D jest wiec szansa 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w dobie internetu o każdym samochodzie mówi się, że jest dużo gorszy od poprzednika....a wynika to z tego, że kiedyś nie było netu i nie można było tak łatwo rozsiewać plotek i bzdur:)

 

nie wiem jak jest z Micrą, bo mam ją dopiero tydzień ale z Almerą to co filip napisał to całkowita nieprawda. N16 ma znacznie lepsze wyniki w testach Dekry czy ADAC niż N15 miała w tym samym wieku.

 

-------------------

 

O nie kolego co do awaryjności N16 to ma się ona nijak do awaryjności N15-tki.

 

Mam w rodzine 3 auta z w/w w tym 1szt. N16 1,5 (90KM) i 2szt N15. Jedna N15 do sedan 1,4 GX (87KM) a druga 1,6 (100KM).

 

Jak narazie N15-tki nie zepsuły się od 99 roku ani razu choć miały 5 letnią gwarancję a przy N16-tce już w pierwszych miesiącach były problemy. Raz w pół roku po zakupie N16-tka stanęła pod Piłą i trzeba był wzywać pomoc. Niedawno kończyła się gwarancja na N16-tkę i przyznam, że czasami trzeba było z niej korzystać. Natomiast nie mogę tego powiedzieć o gwarancji na obie N15-tki. Poprostu nie było co naprawiać ani do czego się przyczepić. No i nadal tak jest !!!

 

Więc proszę nie obowiadaj takich BZDUR, że N16-tka jest bezawaryjna i wogóle wszystko co ktoś napisał to nieprawda. Jeżeli masz taką bezawaryjną N16-tkę to się ciesz ale spora ilośc tych aut ma problemy z jakością i bezawaryjnością. Sporo już otym napisano i powiedziano. Podobnie jest z Micrami. Nowszy model nawala a starszy nie. Historie nowej Almery i Micry lekko sie upodabniają.

 

Pozdrawiam

HHA

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście prawda jest gdzieś po środku. Tym niemniej nie można oczekiwać dobrej jakości jak do nismo dobrali się francuzi.

Na pewno mamy do czynienia z utratą jakości, co przejawia się np. szybciej rdzewiejącym wydechem czy szybkim zuzywaniem klocków... Trudno to tłumaczyć tylko miejscem produkcji (Sundrland), które jest bardziej istotne dla przyszłych i obecnych właścicieli N15 niż jej rzeczywisty stan techniczny. A dlaczego? Bo K11 też jest z Anglii i jakoś nikt nie narzeka (w tym i ja). Problem to wkładanie całych podzespołów od żab (elektronika, skrzynie, dCi) itp itd, co powoduje że K12 jest w 50% Clio, a N16 po lifcie z silnikiem 1.5dCi na dużo wspólnego z Megane (można znaleźć pod maską elementy z napisem Renault :evil: :evil: :evil: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech panowie - im szybciej klapa czy wydech zardzewieje tym wiecej zarobia na czesciach zamiennych- widac polityka dobra skoro to Renault wchlonal Nissanka a nie odwrotnie :) :wink: A tak serio to licze na to ze sie opamietaja troszke i ze gdzies kiedys bede mogl spokojnie kupic Nissanka i cieszyc sie autem a nie walczyc z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...