Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dwa akumulatory w terrano II


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jak popatrzysz i bedziesz wiedział to napisz gdzie to popatrze w swoim :) bo ja nawet nie wiem za czym konkretnie patrzeć :P dopiero sie uczę :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj.Z taką wiedzą to lepiej nic nie grzeb w elektryce bo jeszcze spalisz auto!!!!!Oczywiście nie piszę tego złośliwie.Nie każdy musi się znać na wszystkim.Skorzystaj z pomocy fizycznej kogoś z pobliża ciebie.Separatora to trzeba poszukać a żeby poszukać to trzeba mieć pojęcie jak może wyglądać.A jak już się go znajdzie to należy całą jego instalację usunąć jeżeli nie jest potrzebna.Izolacja klem to nie pewna sprawa chyba że zrobiona porządnie w jakimś grubym wężu gumowym co by się nie przetarło.I wystarczy tylko klemę PLUSOWA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja sobie sama nie bede grzebać :P ja tu tylko polecenia wydaje swojemu chłopu :P on tez nie bardzo wie jak to z tymi dwoma akumulatorami jest bo pierwszy raz to widzi a z racji tego ze nie chce kupowac dwóch aku od razu stad moje pytania tutaj :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czyli zaizolowac trzeba tylko plusowa a minusowa moze sobie zwisać tak o? :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no z tym zwisaniem tak o to tylko pytam czy dobrze rozumiem ze jak nic z nia nie zrobie to nie bedzie szkody :) cos na pewno wymyslimy z nia. Teraz tylko podjade upewnię sie ze one sa faktycznie puste i na złom poszukać nowego. Dziękuje bardzo za porady bardzo mi pomogliście :) jak zreszta zawsze na tym forum :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klema minusowa łączy się z blachą samochodu więc gdyby przypadkowo dotknęła blachy to nic się nie stanie.Żeby jednak się nie tłukła to też może być w jakimś np. wężu gumowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie słyszałem o dwóch aku w Terrano. :D Ostatnio aku wymieniałem z Centry na AKUM A55L  (mniejszy, polski producent, polecam zresztą gorąco) i wyszło mi na dobre, problemy się skończyły, centra padła po dwóch latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz jednak sa takie cuda :) poki co to temat aku w terrano stoi w miejscu bo zas w drugim aucie Vento jakies jaja mam z tym. Nie pali biedok nawet jak ciepło. Wydaje mi sie ze to cos od woligoci bedzie bo przy plus 10 w deszczu nie pali a przy zerze bez deszczu pali od strzała. :/ same problemy ostatnio a jeszcze w trzecim aucie sprzęgło padło. Chyba musze sobie pieniędzy dodrukować.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fejes ... Centra Futura 100Ah + alternator z Patha 3.3 95Ah ... 3 lata jeżdżę i ładowanie 14,2 a pali z półobrotu ;)

Terrano 2 w niektórych wersjach mają zdublowane baterie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja skandynawska robiona była kolego z dwoma akumulatorami.a te wento to diesel czy benzyna.

Edytowane przez łysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vento tez diesel. Niby dzis sprawdzali znow ta maszynka akumulator i tym razem wyszedł zepsuty do wymiany. I tak nie do konca wierze ze to tylko to bo czemu w zimnym pali a w ciepłym nie? Pożyczyliśmy akumulator od znajomego i obserwujemy ha ha

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Troche off topic robię tym ventem ale podzielę sie z wami zdjęciem klemy od tego akumulatora. Nie wyglada mi to na całkiem normalne podłączenie ;P jakis szarlatanski kabelek podłączony nie wiem jak. Prosze e4ae6f902f29a8f00ab4d7553a906205.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie jakieś druciarstwo. Podjedźcie na kompa bo może czujnik temperatury wariuje i pokazuje na ciepłym silniku złą temperaturę i komp wariuje podając na ciepłym zbyt bogatą mieszankę i jest problem z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj jezdzi na pożyczonym akumulatorze i jak na razie było bez problemów. Także pewnie jednak aku ale jeszcze testujemy pare dni.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Mam również model z dwoma akumulatorami. Ostatnio rozładowałem akumulator bo miałem problem z elektryka ale to inna bajka. Wymontowalem ten od pasażera naładowałem i nic nie dało. Wykręciłem prawy ten od kierowcy i naładowałem. Pali od razu. Ładowanie 14V na uruchomionym silniku na dwóch akumulatorach.
Na jednym akumulatorze od pasażera zamek centralny działa.
 

 

fragment posta dot. awarii świateł przeniosłem tutaj:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101437-awaria-%C5%9Bwiate%C5%82/

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej, ja u siebie dorzuciłem drugi akumulator (akurat po prawej stronie jest idealne miejsce na 2 - trzeba było dorobić tylko podstawę).

Mam teraz 2x Varta 95Ah.

Całość połączona jest specjalnym sterowaniem dwuakumulatorowym z woltomierzem T-max:

http://www.tmax.pl/index.php?p=725

 

Pod główny akumulator podłączona jest wyciągarka + standard, pod dodatkowy wszelkie dodatkowe lampki na dachu, halogeny, dodatkowe gniazdka ładowania, a w czasie wyjazdów: lodówka, kompresor, gps, telefony, tablety itp gadżety.

Sprawdza się bardzo dobrze.

Całość jest ładowana w następujący sposób: pierwszeństwo ma główny akumulator, następnie po chwili załącza się ładowanie drugiego. Na woltomierzu można na bieżąco śledzić ile ładuje i który aku.

Zimą jak główny jest padnięty lub ma za mało mocy, przed odpaleniem kluczyka za pomocą przycisku na woltomierzu manualnie spinamy dwa aku i rozruch następuję z siłą połączonych akumulatorów :)

 

Na początku przy oryginalnym alternatorze system załączał ładowanie drugiego aku, po ok. 5-8 minutach jazdy. W tej chwili po zmianie na mocniejszy 120A ładowanie drugiego następuje z chwilą wciśnięcia gazu ;)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podbijam temat, bo w mojej ocenie jest bardzo ciekawy i się dosłownie zajarałem wersją skandynawską Terrano posiadającego pakiet dorzuconych gratów grzewczych wspomagających rozruch (opis użytkownika gepardchester).

 

A więc... Właśnie wczoraj wymieniłem aku, bo mój mnie zaskoczył po jednym dniu postoju i podczas odpalania stracił momentalnie pojemność. Przekopałem wszystkie możliwe tematy na forum i Voilla! Chcę mieć dwa źródła zasilania w swoim aucie. 

Po co? Otóż mam dwa urządzenia na pokładzie, które muszą stale pracować-szkoda mi obciążać nowe aku przez całą dobę, oraz chcę wrzucić sobie ogrzewacz cieczy chłodzącej 12v, by podgrzewać silnik przed uruchomieniem, tak jak to czyni webasto.

Broń Cię Boże podpinać takie zabawki do jedynego akumulatora, więc pojawi się drugi :) Alternator pozostanie seryjny. Wystarczy dorzucić moduł ładowania dodatkowego akumulatora, który zwykle można znaleźć w kamperach. http://techtron.pl/galerie/m/modul-ladowania-dodatkow_2480.jpg

Gdy rozruchowy aku jest w pełni naładowany, moduł przepina ładowanie na drugi.

Jak widać podpięcie banalne, a akumulatory od siebie odseparowane. Do tego scalone wskaźniki poziomu zmiennego ładowania akumulatorów i jesteśmy zabezpieczeni przed uziemieniem bolida. 

Plusy? Możemy podpinać do drugiego obwodu co tam chcemy, oraz awaryjnie mamy drugie źródło energii do rozruchu.

Teraz tak... Na zdjęciach w tym temacie widzę, że Skandynawski model ma zbiorniczek płynu spryskiwaczy przeniesiony przed chłodnice i zdaje się mieć inny kształt. Do nabycia to to? Seryjne, czy dokładane? Niestety obecnie mój zbiornik zajmuje 90% miejsca pod rezerwowy aku.

Edytowane przez PiotrOla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrOla - zbiorniczek płynu spryskiwaczy nie jest przed chłodnicą - jest za prawym akumulatorem (czyli tym od pasażera) obok zbiorniczka wyrównawczego.

 

Też zbieram graty do założenia drugiego akumulatora, ale będę zakładał tak jak w wersji skandynawskiej - czyli drugi dołożę po stronie kierowcy przed filtrem powietrza (za światłem) pomyśl o taki samym rozwiązaniu - akumulator jednak swoje waży i danie dwóch na jedna stronę może nie być dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissterr, a jak masz rozwiązane wejście do puszki filtra powietrza krućca ze snorkela?

U mnie z puchy filtra wystaje w kierunku lampy kruciec i skręca do fartucha (wchodzi w błotnik)

i on zabiera miejsce, w którym idealnie by się zmieścił akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wchodzi idealnie z boku puchy - przerobiona trochę.

Tak jak na fotce - w prawym górnym rogu puchy widać zaspawaną dziurę.

Może tu trochę lepiej widać:

2014_10_24_14_20_26.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrOla, a znalazłeś gdzieś ogrzewacz 12v Z pompką tak na szybko co prawda szukałem Ale nienznalazlem są Ale bez pompy, chętnie tez bym założył taki jako alternatywa dla webasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zolwik_Tuptus  nie zrozumieliśmy się. Wiem, że miejsce wyznaczone pod drugi aku jest przy filtrze, jednak ja w tym miejscu mam aktualnie zbiornik płynu spryskiwaczy. Widziałem gdzieś na zdjęciu, że ktoś wywalił z tego miejsca zbiornik płynu, wrzucił aku, a wlew do zbiornika płynu spryskiwaczy był zlokalizowany przed chłodnicą po tej samej stronie silnika. Naprowadziłeś mnie jednak, że mogę wrzucić zbiorniczek obok płynu chłodzącego. Czy ten seryjny się tam zmieści i wystarczy go przerzucić?

 

Nissterr Ty sobie sam dorobiłeś drugi aku, czy masz skandynawa? Jeśli sam, to do czego Tobie ten układ służy?

 

Radek_sl niestety mam problem ze znalezieniem pompy scalonej z podgrzewaczem 'na 12v'. Wszystko na 230v-koszt 200-300zł.

Rozważam opcję zakupu podgrzewacza 12v na bazie świec żarowych i zainstalowania go tak, by działał grawitacyjnie. Producent przewidział takie zastosowanie np. do podgrzewania parownika instalacji gazowej.

Oto opis:

"W zestawie znajdują się -

1) grzałka 12V

2) opaski zaciskowe 2szt.

3) czujnik temperatury (wyłącznik termiczny 50'C prąd max 2A ).

Wyłącznik termiczny do współpracy z przekaźnikami !!!

Zalecana temperatura wyłączenia nie większa niż 50-60'C (dla płynu chłodzącego)

 

Istnieje możliwość podgrzewania parownika LPG przed uruchomieniem silnika (zapalanie na LPG) w takim przypadku grzałkę należy umieścić poniżej parownika tak aby powstał grawitacyjny obieg płynu. Warunkiem takiego rozwiązania jest poprawnie naładowany oraz sprawny akumulator. W czasie mrozów parownik staje się wyraźnie ciepły po upływie ok.1min. w tym czasie grzałka zużyje około 1Ah do 1,5Ah co dla sprawnego akumulatora nie stanowi najmniejszego problemu, nawet niskich temperaturach.

Oto schemat podłączenia:

http://rskiba.da.vip-net.pl/images/grza%B3ki%20sch./3x12%203b.jpg "

Warunkiem poprawnego działania jest niezapowietrzający się układ. W przypadku zapowietrzającego się układu istnieje możliwość przegrzania/spalenia grzałki-wiadomo, brak odbiornika ciepła.

Edytowane przez PiotrOla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiałem sam + sterowanie dwu-akumulatorowe t-max.

Służy drugi do: 5 szt. rozgałęziaczy zapalniczkowych (na wyjeździe: gps, tablet, kamera sam., ładowarka baterii aparatu, ładowarki 3 telefonów, ładowarka tabletu, ładowarka dmuchawki do materacy, ładowarka czołówki, podłączenie lodówki kompresorowej, cb), podłączone są dodatkowe światła led na dachu (2szt tył, 2x2szt po bokach do oświetlania wieczornego obozowiska), lampka led w bagażniku...

W zimie jak nie chce odpalić z podstawowego mogę ręcznie je spiąć za pomocą jednego przycisku i odpalać z dwóch jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...