Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 To jak popatrzysz i bedziesz wiedział to napisz gdzie to popatrze w swoim bo ja nawet nie wiem za czym konkretnie patrzeć dopiero sie uczę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Oj oj.Z taką wiedzą to lepiej nic nie grzeb w elektryce bo jeszcze spalisz auto!!!!!Oczywiście nie piszę tego złośliwie.Nie każdy musi się znać na wszystkim.Skorzystaj z pomocy fizycznej kogoś z pobliża ciebie.Separatora to trzeba poszukać a żeby poszukać to trzeba mieć pojęcie jak może wyglądać.A jak już się go znajdzie to należy całą jego instalację usunąć jeżeli nie jest potrzebna.Izolacja klem to nie pewna sprawa chyba że zrobiona porządnie w jakimś grubym wężu gumowym co by się nie przetarło.I wystarczy tylko klemę PLUSOWA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Nie no ja sobie sama nie bede grzebać ja tu tylko polecenia wydaje swojemu chłopu on tez nie bardzo wie jak to z tymi dwoma akumulatorami jest bo pierwszy raz to widzi a z racji tego ze nie chce kupowac dwóch aku od razu stad moje pytania tutaj Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czyli zaizolowac trzeba tylko plusowa a minusowa moze sobie zwisać tak o? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Zamiast sobie "zwisać tak o" możesz ją sobie do budy(karoserii) przykręcić na stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Nie no z tym zwisaniem tak o to tylko pytam czy dobrze rozumiem ze jak nic z nia nie zrobie to nie bedzie szkody cos na pewno wymyslimy z nia. Teraz tylko podjade upewnię sie ze one sa faktycznie puste i na złom poszukać nowego. Dziękuje bardzo za porady bardzo mi pomogliście jak zreszta zawsze na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smutekh Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Klema minusowa łączy się z blachą samochodu więc gdyby przypadkowo dotknęła blachy to nic się nie stanie.Żeby jednak się nie tłukła to też może być w jakimś np. wężu gumowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fejes Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 W życiu nie słyszałem o dwóch aku w Terrano. Ostatnio aku wymieniałem z Centry na AKUM A55L (mniejszy, polski producent, polecam zresztą gorąco) i wyszło mi na dobre, problemy się skończyły, centra padła po dwóch latach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 A widzisz jednak sa takie cuda poki co to temat aku w terrano stoi w miejscu bo zas w drugim aucie Vento jakies jaja mam z tym. Nie pali biedok nawet jak ciepło. Wydaje mi sie ze to cos od woligoci bedzie bo przy plus 10 w deszczu nie pali a przy zerze bez deszczu pali od strzała. :/ same problemy ostatnio a jeszcze w trzecim aucie sprzęgło padło. Chyba musze sobie pieniędzy dodrukować. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Fejes ... Centra Futura 100Ah + alternator z Patha 3.3 95Ah ... 3 lata jeżdżę i ładowanie 14,2 a pali z półobrotu Terrano 2 w niektórych wersjach mają zdublowane baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Wersja skandynawska robiona była kolego z dwoma akumulatorami.a te wento to diesel czy benzyna. Edytowane 13 Listopada 2015 przez łysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Vento tez diesel. Niby dzis sprawdzali znow ta maszynka akumulator i tym razem wyszedł zepsuty do wymiany. I tak nie do konca wierze ze to tylko to bo czemu w zimnym pali a w ciepłym nie? Pożyczyliśmy akumulator od znajomego i obserwujemy ha ha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Troche off topic robię tym ventem ale podzielę sie z wami zdjęciem klemy od tego akumulatora. Nie wyglada mi to na całkiem normalne podłączenie ;P jakis szarlatanski kabelek podłączony nie wiem jak. Prosze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Klema zakurzona i tyle, ale jak to ładnie nazwałaś ten szatański kabelek może sprowadzić piekielne moce które pochłoną vento w ogniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 To faktycznie jakieś druciarstwo. Podjedźcie na kompa bo może czujnik temperatury wariuje i pokazuje na ciepłym silniku złą temperaturę i komp wariuje podając na ciepłym zbyt bogatą mieszankę i jest problem z odpaleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Od wczoraj jezdzi na pożyczonym akumulatorze i jak na razie było bez problemów. Także pewnie jednak aku ale jeszcze testujemy pare dni. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kafula Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 (edytowane) WitamMam również model z dwoma akumulatorami. Ostatnio rozładowałem akumulator bo miałem problem z elektryka ale to inna bajka. Wymontowalem ten od pasażera naładowałem i nic nie dało. Wykręciłem prawy ten od kierowcy i naładowałem. Pali od razu. Ładowanie 14V na uruchomionym silniku na dwóch akumulatorach.Na jednym akumulatorze od pasażera zamek centralny działa. fragment posta dot. awarii świateł przeniosłem tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101437-awaria-%C5%9Bwiate%C5%82/ Edytowane 25 Listopada 2015 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Hej, ja u siebie dorzuciłem drugi akumulator (akurat po prawej stronie jest idealne miejsce na 2 - trzeba było dorobić tylko podstawę). Mam teraz 2x Varta 95Ah. Całość połączona jest specjalnym sterowaniem dwuakumulatorowym z woltomierzem T-max: http://www.tmax.pl/index.php?p=725 Pod główny akumulator podłączona jest wyciągarka + standard, pod dodatkowy wszelkie dodatkowe lampki na dachu, halogeny, dodatkowe gniazdka ładowania, a w czasie wyjazdów: lodówka, kompresor, gps, telefony, tablety itp gadżety. Sprawdza się bardzo dobrze. Całość jest ładowana w następujący sposób: pierwszeństwo ma główny akumulator, następnie po chwili załącza się ładowanie drugiego. Na woltomierzu można na bieżąco śledzić ile ładuje i który aku. Zimą jak główny jest padnięty lub ma za mało mocy, przed odpaleniem kluczyka za pomocą przycisku na woltomierzu manualnie spinamy dwa aku i rozruch następuję z siłą połączonych akumulatorów Na początku przy oryginalnym alternatorze system załączał ładowanie drugiego aku, po ok. 5-8 minutach jazdy. W tej chwili po zmianie na mocniejszy 120A ładowanie drugiego następuje z chwilą wciśnięcia gazu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Podbijam temat, bo w mojej ocenie jest bardzo ciekawy i się dosłownie zajarałem wersją skandynawską Terrano posiadającego pakiet dorzuconych gratów grzewczych wspomagających rozruch (opis użytkownika gepardchester). A więc... Właśnie wczoraj wymieniłem aku, bo mój mnie zaskoczył po jednym dniu postoju i podczas odpalania stracił momentalnie pojemność. Przekopałem wszystkie możliwe tematy na forum i Voilla! Chcę mieć dwa źródła zasilania w swoim aucie. Po co? Otóż mam dwa urządzenia na pokładzie, które muszą stale pracować-szkoda mi obciążać nowe aku przez całą dobę, oraz chcę wrzucić sobie ogrzewacz cieczy chłodzącej 12v, by podgrzewać silnik przed uruchomieniem, tak jak to czyni webasto. Broń Cię Boże podpinać takie zabawki do jedynego akumulatora, więc pojawi się drugi Alternator pozostanie seryjny. Wystarczy dorzucić moduł ładowania dodatkowego akumulatora, który zwykle można znaleźć w kamperach. http://techtron.pl/galerie/m/modul-ladowania-dodatkow_2480.jpg Gdy rozruchowy aku jest w pełni naładowany, moduł przepina ładowanie na drugi. Jak widać podpięcie banalne, a akumulatory od siebie odseparowane. Do tego scalone wskaźniki poziomu zmiennego ładowania akumulatorów i jesteśmy zabezpieczeni przed uziemieniem bolida. Plusy? Możemy podpinać do drugiego obwodu co tam chcemy, oraz awaryjnie mamy drugie źródło energii do rozruchu. Teraz tak... Na zdjęciach w tym temacie widzę, że Skandynawski model ma zbiorniczek płynu spryskiwaczy przeniesiony przed chłodnice i zdaje się mieć inny kształt. Do nabycia to to? Seryjne, czy dokładane? Niestety obecnie mój zbiornik zajmuje 90% miejsca pod rezerwowy aku. Edytowane 4 Stycznia 2017 przez PiotrOla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 PiotrOla - zbiorniczek płynu spryskiwaczy nie jest przed chłodnicą - jest za prawym akumulatorem (czyli tym od pasażera) obok zbiorniczka wyrównawczego. Też zbieram graty do założenia drugiego akumulatora, ale będę zakładał tak jak w wersji skandynawskiej - czyli drugi dołożę po stronie kierowcy przed filtrem powietrza (za światłem) pomyśl o taki samym rozwiązaniu - akumulator jednak swoje waży i danie dwóch na jedna stronę może nie być dobrym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Ja mam tak: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Nissterr, a jak masz rozwiązane wejście do puszki filtra powietrza krućca ze snorkela? U mnie z puchy filtra wystaje w kierunku lampy kruciec i skręca do fartucha (wchodzi w błotnik) i on zabiera miejsce, w którym idealnie by się zmieścił akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 U mnie wchodzi idealnie z boku puchy - przerobiona trochę. Tak jak na fotce - w prawym górnym rogu puchy widać zaspawaną dziurę. Może tu trochę lepiej widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 PiotrOla, a znalazłeś gdzieś ogrzewacz 12v Z pompką tak na szybko co prawda szukałem Ale nienznalazlem są Ale bez pompy, chętnie tez bym założył taki jako alternatywa dla webasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Nissterr, dzięki za foty. To mi wytycza jak dalej sprawę gryźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Zolwik_Tuptus nie zrozumieliśmy się. Wiem, że miejsce wyznaczone pod drugi aku jest przy filtrze, jednak ja w tym miejscu mam aktualnie zbiornik płynu spryskiwaczy. Widziałem gdzieś na zdjęciu, że ktoś wywalił z tego miejsca zbiornik płynu, wrzucił aku, a wlew do zbiornika płynu spryskiwaczy był zlokalizowany przed chłodnicą po tej samej stronie silnika. Naprowadziłeś mnie jednak, że mogę wrzucić zbiorniczek obok płynu chłodzącego. Czy ten seryjny się tam zmieści i wystarczy go przerzucić? Nissterr Ty sobie sam dorobiłeś drugi aku, czy masz skandynawa? Jeśli sam, to do czego Tobie ten układ służy? Radek_sl niestety mam problem ze znalezieniem pompy scalonej z podgrzewaczem 'na 12v'. Wszystko na 230v-koszt 200-300zł. Rozważam opcję zakupu podgrzewacza 12v na bazie świec żarowych i zainstalowania go tak, by działał grawitacyjnie. Producent przewidział takie zastosowanie np. do podgrzewania parownika instalacji gazowej. Oto opis: "W zestawie znajdują się - 1) grzałka 12V 2) opaski zaciskowe 2szt. 3) czujnik temperatury (wyłącznik termiczny 50'C prąd max 2A ). Wyłącznik termiczny do współpracy z przekaźnikami !!! Zalecana temperatura wyłączenia nie większa niż 50-60'C (dla płynu chłodzącego) Istnieje możliwość podgrzewania parownika LPG przed uruchomieniem silnika (zapalanie na LPG) w takim przypadku grzałkę należy umieścić poniżej parownika tak aby powstał grawitacyjny obieg płynu. Warunkiem takiego rozwiązania jest poprawnie naładowany oraz sprawny akumulator. W czasie mrozów parownik staje się wyraźnie ciepły po upływie ok.1min. w tym czasie grzałka zużyje około 1Ah do 1,5Ah co dla sprawnego akumulatora nie stanowi najmniejszego problemu, nawet niskich temperaturach. Oto schemat podłączenia: http://rskiba.da.vip-net.pl/images/grza%B3ki%20sch./3x12%203b.jpg " Warunkiem poprawnego działania jest niezapowietrzający się układ. W przypadku zapowietrzającego się układu istnieje możliwość przegrzania/spalenia grzałki-wiadomo, brak odbiornika ciepła. Edytowane 10 Stycznia 2017 przez PiotrOla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Dorabiałem sam + sterowanie dwu-akumulatorowe t-max. Służy drugi do: 5 szt. rozgałęziaczy zapalniczkowych (na wyjeździe: gps, tablet, kamera sam., ładowarka baterii aparatu, ładowarki 3 telefonów, ładowarka tabletu, ładowarka dmuchawki do materacy, ładowarka czołówki, podłączenie lodówki kompresorowej, cb), podłączone są dodatkowe światła led na dachu (2szt tył, 2x2szt po bokach do oświetlania wieczornego obozowiska), lampka led w bagażniku... W zimie jak nie chce odpalić z podstawowego mogę ręcznie je spiąć za pomocą jednego przycisku i odpalać z dwóch jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.