Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z 4x4 - "tyrkotanie" przy skręcie!


Gość Cubas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam D40 z 2007 i ostatnio po zapięciu napędu 4h jechałem po cudownym 30-to centymetrowym białym puchu. kiedy przyszło do skręcania w lewo usłyszałem charakterystyczne "tyrkotanie". dźwięk taki jak przy rozwalonym przegubie. w prawą stronę słychac to samo. Kiedy przełącze na 2h problem znika mogę skręcać ile chce. Pomóżcie niedawno ją kupilem a tu takie rzeczy. o co chodzi i ile to kosztuje? :rolleyes2:

 

Podro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Navara nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. To tyrkotanie to myślę ze to działający ESP ponieważ jak skręcasz i masz centralny dyfer zablokowanego to siłą rzeczy któreś koło musi się uślizgiwać. Na suchym to wygląda tak jak by auto cale podskakiwało - nie polecam bo można sobie napędy uszkodzić, na śniegu nie ma problemu bo nawierzchnia pozwala właśnie na uślizg kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach z 2007 roku nie było jeszcze ESP.

U mnie na śliskim nie ma żadnego terkotania przy skrętach, nawet na asfalcie nie ma, co najwyżej wtedy trochę szarpie i podskakuje jak pisze piotras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej navarze trykotanie występowało gdy napędy jeszcze się nie przełączyła a już skręciłem koła. Trzeba było chwilę poczekać aż napędy się zapieły i było bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w d40 ale w d22 chrupało przy skręcie ogranicznik skrętu który sie wytarł i sruba obcierała o wachacz i jest cos w stylu chrupania lub przegub!!

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w d40 ale w d22 chrupało przy skręcie ogranicznik skrętu który sie wytarł i sruba obcierała o wachacz i jest cos w stylu chrupania lub przegub!!

POZDRAWIAM

 

Dzięki za info, ale "chrupanie" pojawia się jeśli skręcam w obydwie strony. nie wiem co to może być. w tygodniu podjadę do mechanika może się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zużyty przegub zaczyna strzelać przy ostrym skręcie to samo słychać w autach przednio napędowych w momencie przyśpieszania lub manewrowania w navarze po załączeniu napędu zostają one mocno obciążane i ujawniają swe zużycie ale niema się co tym zbytnio martwić bo źle będzie

jeśli będą strzelać przy małym skręcie lub tragicznie przy jeździe na wprost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to przegub, navare mam od tygodnia i mogłem popełnić bląd skrecając na maxa z niedopiętym mechanizmem. codziennie się uczę nowego samochodu, jeszcze dużo przede mną, ale zaczyna mi się podobać zabawa 4x4! podjade do mechanika niech zobaczy czy to przegub. Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dla mnie to jest normalny objaw jazdy z wlączonym 4x4. wręcz opory jazdy przy cofaniu po łuku rosną aż zdławi silnik.

 

w nissanie patrolu tez tak mam i jest to wina braku centralnego mechanizmu różnicowego.

 

po śniegu jeźdze z 4x4 ale jak tylko trochę czarnego to napęd tylko na tył.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

takie chrobotanie a nawet lekkie szarpanie to chyba coś normalnego przy takich konstrukcjach przedniego napędu , który ma byc wytrzymały- miałem coś takiego w Jeepie Cherrokim - który nie miał żadnych ESP ABS układu różnicowego międzyosiowega ale jest to też w Jeepie commanderze który ma wszystko co przyjdzie do głowy i stały napęd ale to występuje tylko przy pełnym skręcie i mocnym obciążeniu -czyli jak się mu da na skręcie ostro w gaz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jeepie terkota zawór ciśnienia w pompie wspomagania przy max skręcie nawet na postoju w przeciwnym wypadku wysadziło by uszczelki lub przewód wspomagania i jest to zupełnie normalne

każda pompa wspomagania ma taki zawór w jednej terkota w drugiej brzęczy a w trzeciej tego nie słychać ale gdyby go nie było to za każdym maksymalnym skrętem kół pękały by przewody ciśnieniowe i fora wszystkich marek były by zawalone postami typu ( jakie to g....ne auto kupiłem znów ze.....ł się olejem ) B)

 

jeśli częstotliwość terkotania zwiększa się wraz z prędkością na skręconych kołach to przegub pod warunkiem że napędy są już połączone

jeśli dzieje się to również przy jeździe na wprost (przyśpieszanie) to mogą być krzyżaki

załączając napędy w zakręcie lub gdy któreś koło się już ślizga terkotanie też będzie słychać ( grozi uszkodzeniem reduktora )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Miałem ostatnio taki przypadek ( nie ja ale znajomy ), iż było za mało oliwy w reduktorze, a miał standardowy wyciek pomiędzy reduktorem a skrzynia biegów. Tyrkotało podobnie. Też mu mówiłem może krzyżaki, może przeguby, a tu było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...