Gość Cubas Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam, mam D40 z 2007 i ostatnio po zapięciu napędu 4h jechałem po cudownym 30-to centymetrowym białym puchu. kiedy przyszło do skręcania w lewo usłyszałem charakterystyczne "tyrkotanie". dźwięk taki jak przy rozwalonym przegubie. w prawą stronę słychac to samo. Kiedy przełącze na 2h problem znika mogę skręcać ile chce. Pomóżcie niedawno ją kupilem a tu takie rzeczy. o co chodzi i ile to kosztuje? Podro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Navara nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. To tyrkotanie to myślę ze to działający ESP ponieważ jak skręcasz i masz centralny dyfer zablokowanego to siłą rzeczy któreś koło musi się uślizgiwać. Na suchym to wygląda tak jak by auto cale podskakiwało - nie polecam bo można sobie napędy uszkodzić, na śniegu nie ma problemu bo nawierzchnia pozwala właśnie na uślizg kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 W modelach z 2007 roku nie było jeszcze ESP. U mnie na śliskim nie ma żadnego terkotania przy skrętach, nawet na asfalcie nie ma, co najwyżej wtedy trochę szarpie i podskakuje jak pisze piotras. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 W mojej navarze trykotanie występowało gdy napędy jeszcze się nie przełączyła a już skręciłem koła. Trzeba było chwilę poczekać aż napędy się zapieły i było bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth22 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Nie wiem jak jest w d40 ale w d22 chrupało przy skręcie ogranicznik skrętu który sie wytarł i sruba obcierała o wachacz i jest cos w stylu chrupania lub przegub!! POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubas Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Nie wiem jak jest w d40 ale w d22 chrupało przy skręcie ogranicznik skrętu który sie wytarł i sruba obcierała o wachacz i jest cos w stylu chrupania lub przegub!! POZDRAWIAM Dzięki za info, ale "chrupanie" pojawia się jeśli skręcam w obydwie strony. nie wiem co to może być. w tygodniu podjadę do mechanika może się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth22 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 W d22 ograniczniki są na wachaczach i są z obu stron wiec chrupie w obie strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 zużyty przegub zaczyna strzelać przy ostrym skręcie to samo słychać w autach przednio napędowych w momencie przyśpieszania lub manewrowania w navarze po załączeniu napędu zostają one mocno obciążane i ujawniają swe zużycie ale niema się co tym zbytnio martwić bo źle będzie jeśli będą strzelać przy małym skręcie lub tragicznie przy jeździe na wprost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Tak jest jak mechanizm nie zapnie od razu na 100%. Mógł złapać np. lodu. Trzeba zapinać jadąc do przodu na wyprostowanych kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 zakładam że napęd jest zapięty bo jeśli nie to masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubas Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Być może to przegub, navare mam od tygodnia i mogłem popełnić bląd skrecając na maxa z niedopiętym mechanizmem. codziennie się uczę nowego samochodu, jeszcze dużo przede mną, ale zaczyna mi się podobać zabawa 4x4! podjade do mechanika niech zobaczy czy to przegub. Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbuju Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 dla mnie to jest normalny objaw jazdy z wlączonym 4x4. wręcz opory jazdy przy cofaniu po łuku rosną aż zdławi silnik. w nissanie patrolu tez tak mam i jest to wina braku centralnego mechanizmu różnicowego. po śniegu jeźdze z 4x4 ale jak tylko trochę czarnego to napęd tylko na tył. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr Sz Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 takie chrobotanie a nawet lekkie szarpanie to chyba coś normalnego przy takich konstrukcjach przedniego napędu , który ma byc wytrzymały- miałem coś takiego w Jeepie Cherrokim - który nie miał żadnych ESP ABS układu różnicowego międzyosiowega ale jest to też w Jeepie commanderze który ma wszystko co przyjdzie do głowy i stały napęd ale to występuje tylko przy pełnym skręcie i mocnym obciążeniu -czyli jak się mu da na skręcie ostro w gaz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 w jeepie terkota zawór ciśnienia w pompie wspomagania przy max skręcie nawet na postoju w przeciwnym wypadku wysadziło by uszczelki lub przewód wspomagania i jest to zupełnie normalne każda pompa wspomagania ma taki zawór w jednej terkota w drugiej brzęczy a w trzeciej tego nie słychać ale gdyby go nie było to za każdym maksymalnym skrętem kół pękały by przewody ciśnieniowe i fora wszystkich marek były by zawalone postami typu ( jakie to g....ne auto kupiłem znów ze.....ł się olejem ) jeśli częstotliwość terkotania zwiększa się wraz z prędkością na skręconych kołach to przegub pod warunkiem że napędy są już połączone jeśli dzieje się to również przy jeździe na wprost (przyśpieszanie) to mogą być krzyżaki załączając napędy w zakręcie lub gdy któreś koło się już ślizga terkotanie też będzie słychać ( grozi uszkodzeniem reduktora ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Miałem ostatnio taki przypadek ( nie ja ale znajomy ), iż było za mało oliwy w reduktorze, a miał standardowy wyciek pomiędzy reduktorem a skrzynia biegów. Tyrkotało podobnie. Też mu mówiłem może krzyżaki, może przeguby, a tu było to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.