Gość harp2 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Chciałem Was zapytać gdzie tankujecie i czy odczuwacie różnicę w paliwie "renomowanych" stacji benzynowych i tych mniej znanych np przy hipermarketach. Różnice w cenach są rzędu nawet 20gr i więcej a z jakością bywa różnie, więc warto zasięgnąć rady Bardziej Doświadczonych Czekam na Wasze spostrzeżenia! Serdeczne pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 (edytowane) hipermarkety nie mają własnych rafinerii i nie produkują paliwa - zaopatrują się od dużych dystrybutorów (np Orlen, Statoil, Nestle itp) więc ich paliwo niczym się nie różni poza ceną. Ta jest skalkulowana w ten sposób aby stacja przynosiła minimalny zysk i była na granicy rentowności, żeby właściciel nie musiał do niej dokładać i stanowi dodatkową zachętę. Prawdziwy zysk hipermarketu to klient który przyjeżdża zatankować a przy okazji wchodzi do sklepu i wyjeżdża z pełnym koszem zakupów Edytowane 15 Grudnia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Poczytaj temat "zmiana biegów a obroty". Tam znajdziesz dość dużo opinii o interesującym Cię problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dokładnie,temat już był wielokrotnie wałkowany.Tylko poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hichu Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Nie ma żadnej różnicy pomiędzy paliwem z stacji hipermarketów a paliwem z firmowych stacji. W wszystkich stacjach jest ten sam dostwca , jak słusznie zauważył DAR1962. Kosztem niższej ceny paliwa zarabiają na klientach robiących zakupy. Ja od dawna tankuję przy centrach handlowych / przeważnie / najpierw Micrą a obecnie Notem i nie widzę żadnej różnicy oprócz ceny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harp2 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi. Po prostu wolę aby paliwo mi nie zamarzło w takie mrozy Pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ja póki co 95 Shell...Okazjonalnie 98 na automatach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Ja póki co 95 Shell...Okazjonalnie 98 na automatach. Pozdrawiam Od siebie dodam, że w okresie zimowym stosuję zasadę, że tankuję paliwa lepsze jakościowo niż latem. I nie chodzi tu o wybór stacji a o rodzaj paliwa. Obecnie stosuję paliwo BP Ultimate 98. Wrażenia ze spalania opisuję w wątku wskazanym wcześniej przez kolegów. Poza tym, w okresie zimowym wolę mieć w zbiorniku lesze jakościowo paliwo ze względu na znaczne więcej wilgoci w powietrzu niż w okresie letnim. Jeżeli wilgoć będzie się wykraplać w zbiorniku (a jest to w zimie możliwe), to wolę żeby spotkała się tam z naprawdę dobrym paliwem. Jeżeli chodzi o paliwa "podstawowe", to koledzy mają rację. Na większość stacji - łącznie z marketowymi, paliwa dostarcza Orlen. Ktoś kiedyś zastanawiał się, gdzie tu biznes dla np. BP, Shella itp. jak i tak sprzedają paliwa Orlenu. A biznes podobno jest w ropie. Koncerny te dostarczają do nas swoją ropę a Orlen im z tego robi benzynę, którą płaci za ropę. No i kółko się zamyka. Edytowane 15 Grudnia 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ranger,biznes nie leży w dostawie ropy,tylko w tym ze przy mieszaniu paliw z komponentami tzw. uszlachetniającymi paliwa,koncerny typu Shell,BP,na mieszalniki delegują swoich pracowników i oni kontrolują lub nadzorują jakościowe dozowanie komponentów.Stąd ta możliwa różnica w jakości paliw,a wiem to od człowieka ,który pracował w rafinerii Trzebinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Może i tak jest. Ja z kolei słyszałem od mojego kolegi, który pracował na stacjach Shell, że paliwa tzw. premium czyli np. VPower nie są rafinowane w Polsce tylko są dowożone. W tym akurat przypadku niby z Niemiec. Trudno powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi, niemniej za pewnik można uznać fakt, że paliwa na większość stacji dostarcza Orlen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Chodzi o to aby w paliwie było jak najmniej ....rozpuszczalników!które imituja dodatki do paliw.Renomowane firmy na to sobie nie mogą pozwolić,a Orlen?,przecież to jest monopolista więc i tak 80% z rynku trafia do nich ,więc nie muszą się bardziej przejmować jeśli chodzi o jakość...wystarczy bylejakość...Jeździsz chyba za naszą zachodnią granicę więc masz porównanie,ten sam rodzaj paliwa tam i u nas,niebo,a ziemia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 To prawda. Parę razy tankowałem za naszą zachodnią granicą i faktycznie czuć różnicę w paliwach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.