Gość AdaSch Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Witam, czy ktoś ma podobną systuację kólka 205/50R16 continetal sport contact różnica grubości bieżniak na 30.000km na przednich kołach wynosi ponad 1 mm. prawe przednie koło mam mocniej zdarte od lewego. zbieżność i itp werywikowałem i jest wręcz wzorowo. czy to możliwe, że od gwałtownego ruszania jedna opona ściera się bardziej od drugiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Kto i jak Ci sprawdzał geometrię? Bo jak dotąd nie znalazłem w Trójmieście nikogo, kto potrafi to profesjonalnie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Albo źle ustawiona geometria, albo kolega lubi szybko wchodzić w zakręty lub na nich przyspieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość microlot Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Albo źle ustawiona geometria, albo kolega lubi szybko wchodzić w zakręty lub na nich przyspieszać Nic dodac nic ująć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Kto i jak Ci sprawdzał geometrię? Bo jak dotąd nie znalazłem w Trójmieście nikogo, kto potrafi to profesjonalnie zrobić. aso - ale im nie wierzę, ring w gdańku-oliwie. stoi się obok i widzi wyniki na komputerze po tym jak ring mi srobił zberzność to autko zaczeło jeździć naprawdę dobrze a, że jest dobrze do się dowiedziałem po dziesiejszym przeglądzie na 30k p,s, jestem więcej niż zachwycony autkiem po przeglądzie - wszystko chodzi jak w nówce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 no to ja tez mam podobny problem, ustawilem zbieznosc, ale nadal wydaje mi sie ze jest cos nie tak, przed ustawieniem sciagalo w prawo teraz wydaje mi sie ze w lewo stwierdzam ze almerki sa bardzo delikatne jak na jazde po polskich "równych" drogach. czy znacie moze kogos kto dobrze ustawia geometrie kół w okolicach częstochowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 czy znacie moze kogos kto dobrze ustawia geometrie kół w okolicach częstochowy?? Najlepiej rzekomo robią w stacji obsługi tej koło stargo ZUS'u na Okólnej ( za budynkiem ZUS'u ). Tak przynajmniej twierdził diagnosta, u którego robiłem przegląd rejestracyjny. Tyle tylko, że geometrię robiłem u nich dawno temu, zaraz po kupnie auta i przy okazji zostawiłem u nich 500zł za nowe tuleje wahaczy, sworzeń i końcówkę drążka kierowniczego, bo bez tego nie dało się ustawić. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że samych tulei się nie wymienia. Ich wysypały mi się po jakichś 100 km, więc nie wiem jak się zapatrywać na ich profesjonalizm. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Witam, czy ktoś ma podobną systuację kólka 205/50R16 continetal sport contact różnica grubości bieżniak na 30.000km na przednich kołach wynosi ponad 1 mm. prawe przednie koło mam mocniej zdarte od lewego. zbieżność i itp werywikowałem i jest wręcz wzorowo. czy to możliwe, że od gwałtownego ruszania jedna opona ściera się bardziej od drugiej? Sprawdz amortyzatory, one tez moga byc tego przyczyna.Jak jeden jest slabszy, to zle amortyzuje i opona moze sie juz inaczej zuzywac niz ta druga gdzie jest dobry amorek. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 wczoraj zeby jeszcze sie upewnic zamienilem sobie kola przod na tyl i odwrotnie. jednak nie zweryfikowalem jeszcze czy wszysto ok, bo w okolicy trudno znalezc rowna droge, nawet jedynka ma piekne koleiny aco do sciagania na drodze - przy dobrze ustawionej zbieznosci dochodzi tez np dzieki zlym oponkom. zima polasilem sie na uzywane gumy i jak szybko je zalozylem tak szybko sciagnalem bo samochod wrecz ciagnal w prawo. po zalozeniu nowych gumek wszystko ustalo. bardzo delikatne te nissanki sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 no i zweryfikowalem teraz sciagało w druga strone ... pomyslalem ze to napewno wina kół calych bądz oponek przlozylem przednia lewa na prawa i na odwrot deszcz lal jak cholera(caly zmokłem) wyjechalem i sciaga w przeciwna strone :cry: wiec juz jestem w 100 % pewien ze to nie zbieznosc tylko wina koł przypuszczalnie musze je wywazyc , a po wywazeniu bede w koncu uswiadomiony co jest z tym sciaganiem heh - jak to oponki sa zwichrowane to mowi sie trudno - trzeba bedzie zakupic nowe - hehe chyba troszke szersze jak juz bede wiedzial w czym sek wszystko dokladnie opisze, cobyscie nie powtzarzali calej tej mojej procedurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 moim zdaniem wywazenie kol nie ma nic wspolnego z sciaganiem. Predzej wina bedzie lezala w winie opony lub geometrii . A sprawdziles cisnienie w ogumieniu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 witam tak - juz wiem ze to nie wina wywazenia opony wiem rowniez ze nie geometria bo po przestawieniu oponek sciagalo by mnie w ta sama strone najprawdopodobniej to wina opony, ktora jeszcze do tego niemilo huczy przy predkosci 80/h i 120/h musze jeszcze poprobowac kilku ustawien jak nic to nie da to trzeba bedzie opony zmienic gumiarz mi proponowal odwrocenie gumy na obreczy moze to cos da :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Zdarza się czasem, że jedna opona różni się trochę od pozostałych obwodem - naprawdę !!! :shock: Przerabiałem to w K10 - z czterech takich samych, nowych opon jedna była zauważalnie mniejsza, a co za tym idzie, miała trochę mniej bieżnika. Auto ściągało w lewo - przełożyłem koła i zaczęło ściągać w prawo (opony były nowe). Po przejechaniu kilkunast tysięcy km różnica jeszcze się zwiększyła - widać gołym okiem różnicę w zużyciu bieżnika. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie, ale taka jest prawda w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 no i odwrocilem oponke i nic nie dalo diagnoza jedna oponka jest w jakis sposob uszkodzona poprobuje poprzemieniac jeszcze kola-moze ccos da ale wydaje mi sie ze sie to skonczy na zakupie nowego kompletu opon :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 A czy te opony na przodzie masz z jednego rzutu? Chodzi mi czy sa wyprodukowane w tym samym czasie? Zobacz na produkcje opon byc moze jedna jest wyprodukowana w innym czasie i wykonana z "innej" gumy. W PL wszystko jest mozliwe Tu sprzedaje sie nowe ogumienie za ciezkie pieniadze ktore w D sa wycofywane ze sprzedazy bo maja wady i nie nadaja sie do jazdy. Sprawdz daty. Na reklamacje chyba juz za pozno? PS: Dla wszystkich: Sprawdzajcie przy kupnie opon czy sa wyprodukowane w tym samym czasie... w "jajeczku" na oponie sa 4ry cyferki XXXX pierwsze to tydzien a drugie rok 1202 oznacza 12sty tydzien 2002 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 mam to samo i zgadnij jakie mam opony?!ten temat jest tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7382 zbieznosc idealna(sam sprawdzalem w dwuch stacjach di.. i oprocz tego ludzie jak auto ogladali tez chcieli sprawdzic geometrie-w zupelnie innej stacji bylem dumny jak diagnosta powiedzial ze geometria ideal). mialem w jwdnym kole 1.6 a w drugim 1.7 teraz mam w dwoch 2.2 i wlasnie zobaczylem ze to za malo przy nieobciazonl aucie ma byc 2.4 a opony?-continental-chyba wszystkie tak piszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Cisnienie w oponach na polskich drogacg powinno byc mniej wiecej okolo 2,0-2,2.Jak bedziecie pompowac wiecej, to szybciej zawieszenie bedzie padac.Na nasze doly niewarto pompowac tyle ile producent zaleca-szkoda zawieszenia.Jesli napompujemy troszke mnie, to oponie nic sie nie stanie, a dodatkowo bedzie amortyzowac nierownosci, co przedluza zywotnosc zawieszenia. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarroturro Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 moim zdaniem wywazenie kol nie ma nic wspolnego z sciaganiem. Predzej wina bedzie lezala w winie opony lub geometrii . A sprawdziles cisnienie w ogumieniu ??? W książce serwisowej WKŁ do Hondy Civic wśród możliwych przyczyn nieutrzymywania toru jazdy przez samochód wymienione są: - niewłaściwe ustawienie kół przednich - zużyte przeguby kulowe układu kierowniczego lub zawieszenia, tuleje albo inne ich części - niewyrównoważenie kół jezdnych- - wada wewnętrzna lub uszkodzenie opony - poluzowane śruby mocowania koła - niesprawne amortyzatory Jeszcze pytanie do chiquito czy nie było u Ciebie np. drgań kierownicy skoro jak rozumiem koła były nie "całkiem" wyważone? Ja u siebie mam wrażenie, że samochód nieco mi ucieka w prawo. Byłem na regulacji zbieżności - została nieco skorygowana - i wg. wydruków wszystko jest ok, nie mniej ciągle nie jestem do końca pewien (może jestem przewrażliwiony na tym punkcie :? ). Czasem mam wrażenie, że jest ok, a czasem, że jednak nie do końca. Ciężko to sprawdzać bo równie ciężko o odcinek równej drogi :evil: Szczególnie mam wrażenie, że to "znoszenie" występuje przy przyspieszaniu, tocząc się na luzie tego, aż tak nie zauważam, a gdy chamuję nawet ostro to samochód idealnie trzyma "linię" nawet o milimetr nie zbaczając z toru. Hmmmm, będę musiał także przyjrzeć się oponom, może na początek zamienię stronami tak jak Ty :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 hmm drgania kierownicy sa powyzej 140 i tak jak ty mam opcje sciagania przy przyspieszaniu a na luzie jest prawie dobrze przy hamowaniu podobnie ja juz sie za nowymi oponkami ogladam bo wszelkie zamiany sie u mnie sprawdzily ach te polskie drogi nwet bridgestonki rozwala :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chiquito Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 a co do twojego przewrazliwienia to cie pociesze ze ja tez tak myslalem dopoki ie dostalem malego clio do czasowej jazdy on sie trzyma drogi jakby jechal po szynach wiec to napewno nie przewrazliwienie :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarroturro Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Dzieki, pójdę Twoim śladem i pokombinuję z przestawieniem kół. W sumie opony do wymiany to nie jest coś najgorszego (czyt. najdroższego), chyba to lepsze niż grzebanie w zawieszeniu. Pokombinuję i zobaczę, opony mam dosyć jeszcze nowe (BFGoodrich) :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Jarroturro dzieki za sprostowanie. Czlowiek uczy sie przez czale zycie :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Sprawdz amortyzatory, one tez moga byc tego przyczyna.Jak jeden jest slabszy, to zle amortyzuje i opona moze sie juz inaczej zuzywac niz ta druga gdzie jest dobry amorek. to może być myśl, po 8 mc miałem lekkie przywalenie w słupek na parkingu. Niby nic ale zaczeły się problemy ze zbierznością. Potem okazałao się w ASO, że amorek do wymiany (skrzywiony) i to właśnie nia tym kole. co do ostrego przyspieszania to się przyznaję. Lubie depnąc do dechy i cieszy mnie to jak dzieciaka, że po wszutce na 2 jeszcze lubi popiszczeć, ale wg mne powinny oponki ścierać się równo pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 moim zdaniem wywazenie kol nie ma nic wspolnego z sciaganiem. Predzej wina bedzie lezala w winie opony lub geometrii . A sprawdziles cisnienie w ogumieniu ??? jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 A czy te opony na przodzie masz z jednego rzutu? Chodzi mi czy sa wyprodukowane w tym samym czasie? Zobacz na produkcje opon byc moze jedna jest wyprodukowana w innym czasie i wykonana z "innej" gumy. W PL wszystko jest mozliwe Tu sprzedaje sie nowe ogumienie za ciezkie pieniadze ktore w D sa wycofywane ze sprzedazy bo maja wady i nie nadaja sie do jazdy.Sprawdz daty. Na reklamacje chyba juz za pozno? PS: Dla wszystkich: Sprawdzajcie przy kupnie opon czy sa wyprodukowane w tym samym czasie... w "jajeczku" na oponie sa 4ry cyferki XXXX pierwsze to tydzien a drugie rok 1202 oznacza 12sty tydzien 2002 roku. tak, kupowałem w komplecie z tej saej serii z napisem made in france i generalnie można powiedzieć że są ok (continental) koło nie bije - jest idealnie więc kupiłem zimówi też continental też za ok 600 zł za oponke ale tym razem mad in czech rep. i to już jest porażka. Oponki biją i się bujają więc mam nauczkę, żeby kupować francuskie o ilejeszcze wejdę w continentala. Następna chyba będzie nokian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.