Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Brak mocy po wymianie przepływki


Gość rys64
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem nowym użytkownikiem -nie bić!

 

Przeglądałem wasze posty w sprawie spoadku mocy ale to co u mnie dzisiaj miało miejsce mnie przeraziło. Mam primerę P11 2.0 TD od 2000r. Przyznam szczerze, że pomimo 160tys przebiegu prawie nic nie wymieniałem. Od 2 lat auto nie przyśpieszało, cały czas powyżej 2 krpm palił sie CHECK. Wczoraj sprawdziłem napięcie na przepływomierzu. Na biegu jałowym wyniosło 0.6V . Po przegazowaniu na 2.5 krpm miałem odczyt 1V. Więc dzisiaj wymieniłem przepływkę i napięcie wzrosło na biegu jałowym do 1.93V. Po przegazowaniu na 2.5 krpm do 2.96V. Wymieniłem również filtr powietrza (bo również nigdy nie był wymieniany, a autko ma juz 11 lat) Po jeździe próbnej stwierdziłem, że znacznie polepszyły się osiągi. Teraz CHECK zapala się przy obrotach 3.35 krpm. Auto nadal się dusi przy obrotach rzędu 3-3.5 krpm. Mój brat ma taką samą primerę i bez porównania u mnie i u niego. Jego jest lepsza i to sporo. Na drugim biegu potrafi jechać na obrotach 5.5 krpm . Moja przy 3 się dławi jak wspomiałem.

 

Pytanie: Co mam sprawdzić, jak sprawdzić aby autko mogło troszkę szybciej jechać? Na piątym biegu max wyciągnę 130 km na godz. Chyba troszkę nie tak powinno to wyglądać.

Podejrzewam sondę lambda (jednak nie potrafię jej sprawdzić) , filtr paliwa (wymieniony okolo 10 tys. km wczesniej) oraz katalizaor.

 

Co do tego ostatniego mogę spróbować go przebić (nie stać mnie obecnie na zakup nowego) ale czy coś mi to da? Czy warto? Dojście do niego jest dosyć trudne...

 

Gdzieś tutaj na forum widziałem procedurę odpinania ERG w 2.0 TD w P11. Ale nie potrafię znaleść za pomocą tej wyszukiwarki teraz:( Może ktoś by mi podał link do tego opisu (był ze zdjęciami) lub mi opisał tą procedurkę ?:)

 

Proszę o wszelką możliwą pomoc, pozdrawiam;)

Edytowane przez rys64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej-opis dość konkretny poza jednym-jaki błąd wyświetla check. Piszesz, że trwało to dość długo -nie robiłeś diagnostyki?

 

Ps. Lambdę sprawdzisz podpinając zwykły woltomierz pomiędzy przewód sygnałowy sondy a masę z aku -napięcie powinno oscylować od 0 (zimny silnik) do ok 1V .

Edytowane przez miziera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu nie ma sondy! :whistle: Auto dymi? Jezeli tak to na jaki kolor. Ja podejrzewam tak jak ty EGR.

 

Tu masz temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1#entry355746

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mowisz zeby Cie nie bic. Jak mozna nie wymienic filtra powietrza chociaz raz w roku. A olej kiedy wymieniles. Tez przez 11lat nie wymieniales. Przeplywke kupiles nowa czy uzywana. Nowa powinna nmiec ponad 2Vna biegu jalowym.Nasz primerka 2.0TD oprocz tego ze nie ma sondy lambda(jest tylko w benzynie) to nie ma rowniez katalizatora . W zamian za katalizator jest zawor EGR. Kolego sympatyczny prosze sobie kliknac a dziale primera od p11 do p11.144 i tam na gorze bedzie link FAQ dla silnika diesla cd20T autor kolega aned -pec. Prosze sobie go otworzyc i przeczytac wszystko co dotyczy tego silnika. Z tego co widze to jeszcze jestes dosc mlodym czlowiekiem to wobec tego wykuc na pamiec pierwszy link lub sobie zapisac i nosic przy sobie. Nie zartuje, bo jesli Ci przyjdzie jeszcze raz tak zrobic z wymiana filtra powietrza to sobie zereknies do tych przykazan . Jest tez drugi link Kody bledow z opisem autodiagnostki i jak go przeczytasz dobrze to wtedy zrobisz autodiagnostyke i zobaczysz co to za blad. A tak na koniec to chcialbys spac z dziewczyna czysta czy brudna. O samochod trzeba zadbac tak jak o dziewczyne. Oczywiscie prosze napisac co wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, jestem młodym człowiekiem:) Olej wymieniany co rok. Przepływkę kupiłem nową orginalną Bosha. Filtr Filtrona... Dzisiaj jadę kupić filtr paliwa. A co do sondy i katalizatora to nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem. Samochód jest mojego ojca:) Odkąd ja nim jeżdżę postanowiłem wymienić parę rzeczy aby usprawnić pracę samochodu.Wiadomo mi, że silnik nie był kręcony wyżej niż 3krpm więc to go mogło zamulić. A co do diagnostyki to pojadę ją zrobić jak po wymianie filtra paliwa nie będzie zmiany.Napewno się zapoznam z FAQ dla silnika diesla cd20T, dzięki za podpowiedź:)

 

 

Do Maciek90

TAk, na wyższych obrotach auto dymi na biało;/ Poza tym nie słyszę żeby turbina się załączała:(

A co do zaworu EGR to czy odłączenie go zwiększy moc silnika? Jeżeli tak to jak mam to zrobić? Wystarczy znaleść ten wężyk, odłączyć i zatkać go szczelnie?

Edytowane przez rys64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor egr to zostaw na sam koniec. Czy juz wymieniles filtr paliwa. Czy po wymianie filtra kontrolka sie nie swieci. Jesli chodzi o turbine to jej nie bedziesz slyszal. No chyba ze na drodze gdzie sa ekrany dzwiekoszczelne.Jesli czujesz odejscie powyzej 2000 obr to znaczy ze turbina dziala. Jesli chodzi o szczytanie bledow to wczoraj Ci napisalem gdzie masz szukac. Tak dla wiadomosci u Ciebie bedzie zlacze diagnostyczne OBD216 pinowe. W zwiazku z tym ze nie jestes mechanikiem to znajdziesz je pod kierownica. Na komputer to sie nie wybieraj na chyba ze maja program Consult. Jesli nie to szkoda Twojej kasy. Zreszta autodiagnostyka opisana na forum w zupelnosci wystarcza . Juz Ci ktos napisal ze za te pieniadze kupisz filtr powietrza i oleju. Druga bardzo wazna sprawa to taka ze to nie jest auto do szlenstwa. Kiedy byl wymieniany rozrzad. Prosze napisac jaki ewentualnie jest blad i wtedy bedziemy myslec dalej.

 

Podejrzewam ze do sprawdzenie bedzie kat wtrysku. Wynosi on O,89 +/-0,08mm. Ustawiany jest czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie filtra paliwa nadal żadnej zmiany. Po przekroczeniu 2krpm faktycznie samochód przyśpiesza szybciej więc jak mówiłeś turbina jest sprawna.Rozrząd wymieniany był jesienią 2008 r. Nadal ten czujnik egr chodzi mi po głowie. Znajomy mówił, że wie jak to czyścić. Jak znajdę chwilę czasu postaram się zrobić autodiagnostykę. O wynikach poinformuje na forum, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podalem ci link do tematu. Tam pisze ze jak zatkasz to bedzie sie samochod zbieral szybciej i bedzie lepsza reakcja na gaz. Sa tam zdjecia co zatkac itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, przeglądałem to co podałeś, ale zastanawiam się czy jest sens to zatykać. Nie chciałbym żeby turbina ucierpiała. Chyba lepiej by było go przeczyścić..

 

Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy ponieważ rano nie chciał mi odpalić samochód z powodu braku prądu. Nie poznaje samochodu. Teraz jeździ jak powinien ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...