Sebastia1 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam posiadaczy X-a To jest mój pierwszy post na forum i od razu zwracam się do WAS z problemem, ponieważ nigdzie konkretnej recepty nie znalazłem. Otóż mam X-traila z 2004r. 2,2 DCI 136KM, udokumentowany przebieg 105.000 km i jeżdżę nim od 1,5 roku, wszystkie zabiegi serwisowe powtarzam co 10.000 km: olej, filtr paliwa Knecht, powietrza Knecht, kabinowy, tankuję paliwo dobrej jakości i dodaję dodatek STP do czyszczenia wtrysków co około 4 tankowania. Auto ma moc (ostatnie męczyłem się z problemem nieszczelnego intercoolera. Kupiłem 3 oryginalne używki i wszystkie puszczały na łączach, ostatecznie kupiłem ic z nowym rdzeniem i teraz jest idealnie jest moc i zero nieszczelności ic), turbina nie wywala oleju, silnik nie bierze oleju, nie kopci - zawsze po pracy jedzie za mną kumpel i pytam na CB czy coś widać jak depnę solidnie, ale mówi że ani przez moment nie puszcza czarnego, ostatnio wyczyściłem EGR i czujniki wałka rozrządu, położenia wału oraz przepływomierz, pompka na filtrze paliwa twarda, nie ma błędów w komputerze, świece nowe i sprawne, akumulator też, spalanie ok. 7,8 l/100 - I TERAZ NAPISZĘ O PROBLEMIE. Zeszłej zimy przy 25 stopniowym mrozie zapaliłem normalnie auto, przejechałem około 2 km i zaczął mi się dusić i w końcu stanąłem na poboczu. Zamarzło paliwo. Jechałem do pracy i zależało mi na czasie, ale nie chciał odpalić i tak stałem na poboczu, kręciłem chyba z 30 razy i za każdym razem odpalał i gasł aż parafina się rozpuściła i do pracy dojechałem. Od razu zapytałem kumpla (tego co to za mną po pracy jeździ, ponieważ jest byłym mechanikiem ) co zrobić aby paliwo nie zamarzło: 1. trzymaj w garażu lub dodaj depresator. Dodałem depresator i już nie miałem ani razu takiej sytuacji. Ale po jakimś czasie zauważyłem, że pękło mi na spawie łączenie chłodniczki spalin przy kolektorze wydechowym - WYMIENIŁEM, po jakimś czasie po nocnym postoju w zimie nie odpalał mi za pierwszym razem, tylko za drugim (żadnego dymu wtedy nie puszczał i pompka na filtrze była twarda - podejrzewałem zawór zwrotny lub zawory SCV - ale jest moc, następnie popodmieniałem z innego nissana czujnik wału o wałka i dalej to samo). Ponadto aktualnie raz odpali za 1 razem a raz za drugim i doszło do tego falowanie obrotów w przedziale 720 - 850 na zimnym silniku, które ustaje po około 1 minucie. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje równo i odpala od pierwszego strzała. Sytuacja z odpalaniem i falowaniem na zimnym silniku występuje tylko w zimie, w lecie jest wszystko ok. Jak myślicie, co to? Może ktoś tak miał? Bardzo proszę o pomoc i uwagi ponieważ przewertowałem wszystkie fora, zasięgałem opinii mechaników dieslowców i nikt nie może mi pomóc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Kolego należy pamiętać, że w X-Trail jest zbiornik paliwa dwukomorowy. 50 % problemów zimowych z odpalaniem jest przyczyną złej jakości paliwa lanego do zbiornika który ma dwie komory i może być paliwo pobierane z jednej komory letnie z drugiej zimowe. Dlatego bardzo ważne jest wyjeżdżanie w zimę paliwa do końca zbiornika. Druga sparawa paliwo w tym obiegu bardzo się wychładza na dojściu do pompy. Wymiana filtra paliwa tej firmy której wymieniasz sprzyja częstrzej blokadzie. Mówisz że lejesz paliwo bardzo dobrej jakości, ale paliwo bardzo dobrej jakości bardziej się parafinuje i często następuje blokada filtra paliwa i przewodów, a nawet pompy. Jeśli chodzi o twoje dolegliwości które nie wykazują błędu komputerowego to trzeba samochód sprawdzić na kilka sposobów i nieda się dużo doradzić jak się nie widzi i nie osłucha samochodu. Jednak na początek proponuję dolać benzyny do 3 litrów na pełen zbiornik, pojeździć i zobaczyć czy się coś zmieni. Wrazie czego dzwoń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Wielkie dzięki za odzew i za informację. Zrobię tak, jak napisałeś i poinformuję co w temacie Kolego, wyjaśnij mi jeszcze proszę dlaczego wymiana filtra na Knecht sprzyja blokadzie i jakiej firmy filtr paliwa polecasz. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Wielkie dzięki za odzew i za informację. Zrobię tak, jak napisałeś i poinformuję co w temacie Kolego, wyjaśnij mi jeszcze proszę dlaczego wymiana filtra na Knecht sprzyja blokadzie i jakiej firmy filtr paliwa polecasz. Dzięki [/quot Filtr firmy Knecht (dobry na lato) dobrze czyści paliwo, a co za tym idzie szybko się blokuje parafiną która wydziela się z oleju napędowego w zimę. Jeśli chodzi o jaką inną firmę to Ci nie polecę bo to zależy od wielu czynników. Postawą jest to żeby stawiał mały opór przepuszczania paliwa, a jednocześnie dobrze oczyszczał paliwo bo jak wiemy ten układ paliwowy jest bardzo dokładny i pracuje dobrze jeśli jest czysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Temat zamykam, problemem był zepsuty zawór SCV. W innym poście napisałem, że wyświetlił mi się błąd P0089. Po wymianie obowiązkowo trzeba jechać do ASO na reset pompy (reprograming). Problem z odpalaniem w ujemnych temperaturach zniknął, ciszej chodzi, mniej spala, obroty nie falują i nie wyświetla się błąd P0089. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Sebastian, czy możesz mi podpowiedzieć numery katalogowe filtrów knechta do X-a jakie kupujesz (olejowy,powietrza,paliwa i kabinowy), ewentualnie ceny orientacyjne. Jak często wymieniasz filtr paliwa? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Sebastian, czy możesz mi podpowiedzieć numery katalogowe filtrów knechta do X-a jakie kupujesz (olejowy,powietrza,paliwa i kabinowy), ewentualnie ceny orientacyjne. Jak często wymieniasz filtr paliwa? Z góry dzięki Filtr oleju OC236 (około 32 PLN), paliwa KC67 (około 55 PLN), powietrza LX307 (około 37 PLN), kabinowy kupuję z filtrona (65 PLN). Filtr oleju, powietrza wymieniam co 12.000 km, kabinowy co około 3 m-ce, paliwa po zimie, przed zimą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 wielkie dzięki napisz mi jeszcze proszę czy filtr powietrza (Knecht do X-a) jest filtrem mokrym, da się to łatwo naocznie sprawdzić. Wygląda jakby był namoczony w jakim oleju. Rozmawiałem ostatnio z kumplem, który pracuje w Nissan-nie i on jest już drugą osobą która mi mówi, że do X-sa musi być mokry filtr powietrza, inaczej dość szybko pada przepływomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 wielkie dzięki napisz mi jeszcze proszę czy filtr powietrza (Knecht do X-a) jest filtrem mokrym, da się to łatwo naocznie sprawdzić. Wygląda jakby był namoczony w jakim oleju. Rozmawiałem ostatnio z kumplem, który pracuje w Nissan-nie i on jest już drugą osobą która mi mówi, że do X-sa musi być mokry filtr powietrza, inaczej dość szybko pada przepływomierz. Powiem Ci szczerze, że nie mam pojęcia czy on jest mokry. Najlepiej poradź się kolegi Ryba382 - powinien wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.