Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] NISSAN X-TRAIL problem z falującymi obrotami


Sebastia1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadaczy X-a

To jest mój pierwszy post na forum i od razu zwracam się do WAS z problemem, ponieważ nigdzie konkretnej recepty nie znalazłem. Otóż mam X-traila z 2004r. 2,2 DCI 136KM, udokumentowany przebieg 105.000 km i jeżdżę nim od 1,5 roku, wszystkie zabiegi serwisowe powtarzam co 10.000 km: olej, filtr paliwa Knecht, powietrza Knecht, kabinowy, tankuję paliwo dobrej jakości i dodaję dodatek STP do czyszczenia wtrysków co około 4 tankowania. Auto ma moc (ostatnie męczyłem się z problemem nieszczelnego intercoolera. Kupiłem 3 oryginalne używki i wszystkie puszczały na łączach, ostatecznie kupiłem ic z nowym rdzeniem i teraz jest idealnie jest moc i zero nieszczelności ic), turbina nie wywala oleju, silnik nie bierze oleju, nie kopci - zawsze po pracy jedzie za mną kumpel i pytam na CB czy coś widać jak depnę solidnie, ale mówi że ani przez moment nie puszcza czarnego, ostatnio wyczyściłem EGR i czujniki wałka rozrządu, położenia wału oraz przepływomierz, pompka na filtrze paliwa twarda, nie ma błędów w komputerze, świece nowe i sprawne, akumulator też, spalanie ok. 7,8 l/100 - I TERAZ NAPISZĘ O PROBLEMIE. Zeszłej zimy przy 25 stopniowym mrozie zapaliłem normalnie auto, przejechałem około 2 km i zaczął mi się dusić i w końcu stanąłem na poboczu. Zamarzło paliwo. Jechałem do pracy i zależało mi na czasie, ale nie chciał odpalić i tak stałem na poboczu, kręciłem chyba z 30 razy i za każdym razem odpalał i gasł aż parafina się rozpuściła i do pracy dojechałem. Od razu zapytałem kumpla (tego co to za mną po pracy jeździ, ponieważ jest byłym mechanikiem :) ) co zrobić aby paliwo nie zamarzło: 1. trzymaj w garażu lub dodaj depresator. Dodałem depresator i już nie miałem ani razu takiej sytuacji. Ale po jakimś czasie zauważyłem, że pękło mi na spawie łączenie chłodniczki spalin przy kolektorze wydechowym - WYMIENIŁEM, po jakimś