Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zestaw xenon HID


Gość mcrow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko jest dla ludzi, ale zawsze trzeba działać z głową. Miałem zamontowany zestaw hid w dostawczym mercedesie sprinterze pierwszej generacji (dużo tras nocą), ale miałem dobrze dobrane żarniki (są dwa rodzaje D2S - do soczewek i D2R - do zwykłych lamp z dodatkową przesłoną na żarniku) światła były wyregulowane prawidłowo i nikogo nie oślepiałem. Co do regulacji poziomu to niektórzy interpretują to tak, że wystarczy mieć sprawny regulator poziomu świateł - nie spotkałem się z zapisem o automatycznym poziomowaniu, no chyba że coś się zmieniło. Warto sprawdzać co mamy napisane na lampach niektóre z nich są homologowane do stosowania xenonu ale tak jak już wcześniej zostało napisane musi być na lampie oznaczenie DC i DR lub jedno z nich. Niestety zazwyczaj w lampach samochodowych jest wyłącznie HC, HR lub HC/R w zależności czy mamy światła drogowe razem z mijania czy oddzielnie. Jednakże jak do tej pory spotkałem taką homologację tylko w renault clio z 2003 roku. nie wiem jak jest w almerach po liftingu być może soczewka ma homologację na xenon wtedy tylko zestaw spryskiwaczy i można jeździć zgodnie z prawem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luki_wch

Ja w swojej Astrze G mam właśnie homologację DC na lampie, posiadam również spryskiwacze ale nie zaryzykowałem montażu ksenonu ze wzgędu na upierdliwych mundurowych w moim mieście. Zauważyłem też, że w innych Astrach nawet bez sprysków również jest DC na kloszach.

 

Podepnę się pod temat, z tego co zauważyłem, to Primera p11 po lifcie może mieć ksenon w standardzie. Jak to świeci? Jak to się ma do "nie ksenonu" w tym modelu? Bo chyba nie wszystkie miały te lampy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W Almerze nie ma homologacji, niestety. ;)

te po liftowe z soczewką nie mają DC?? bo przed liftowe na pewno nie mają homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, z tego co zauważyłem, to Primera p11 po lifcie może mieć ksenon w standardzie. Jak to świeci? Jak to się ma do "nie ksenonu" w tym modelu? Bo chyba nie wszystkie miały te lampy?

 

Świeci naprawdę super, ale prawdziwy efekt jest dopiero po regeneracji odbłyśnika - 12 lat to już sporo, tym bardziej jeśli były używane chińskie palniki które bardzo niszczą lampę.

 

te po liftowe z soczewką nie mają DC?? bo przed liftowe na pewno nie mają homologacji.

 

może nie być, jako że żadna Almera nie wychodziła z ksenonem z fabryki, nie było potrzeby robienia homologacji, w przeciwieństwie do Astry. Widocznie Nissan poszedł w inną stronę - dawał homologację tylko do lamp ksenonowych (P11.144 w lampach halogenowych nie ma homologacji, a w ksenonowych ma), podczas gdy Opel dał już wszystkim niezależnie od źródła światła.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w almerze ale w primerze homologacją jest naklejka więc dobra drukarka i jeździsz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no naklejka ;) kwestia taka, jak reszta numerów. Zresztą, ostatnio trafiłem na taką stację diagnostyczną, ze nawet o trójkąt i gaśnicę mnie pan zapytał. Wczesniej jak zajechalem ustawic swiatla po zmianie chwilowej na xenony to stwierdizl ze normalnie to by dowod cofnal i tyle by bylo z podbicia technicznego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

normalnie to by dowod cofnal i tyle by bylo z podbicia technicznego ;)

Jak to dobrze że ja jade na przegląd napić sie kawy i pogadać a podbicie mam jako dodatek do spotkania ;)

ALe inna rzecz że wie ze mam auto sprawne i nawet najmniejsze pierdoły od razu wymieniam wieć jestem spokojny o pojazd; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dobrze założone hid i lampa z soczewka i jest w porządku. Najlepsze 4000 k lub 5000 k większe to już za niebieskie słabo oświetlaja. :) zarniki 20 zł a nie 150 zł ."każdy robi to co lubi" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze założone hid i lampa z soczewka i jest w porządku.

może to dobrze pracować 

 

 

 zarniki 20 zł a nie 150 zł ."każdy robi to co lubi" :)

no ale tu to mnie rozbawiłeś :D ale w sumie jak ktoś mało jeździ to moze nie zauważyć różnicy w żywotności żarników za 20zł :D aa tych za 150zł :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wszystkie lampy ,nawet soczewki maja homologację na DC ,a na HR

A w takim przypadku jeśli się nie myle potrzebna ingerencja w przesłone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

A ja miałem i wywaliłem to badziewie w 4 wiatry.
Ciągle sie cos działo. Sprzęt za 240 zł a wciąż byly problemy. A to żarnk przerywał,a to w ogóle nie świecił.
Zakłócenia robiło na CB mimo folii aluminiowej. 
Pogoniłem to na Tablicy  za 200 zł i cieszylem się że ktoś ten badziew kupił.


Do tego przy HR a po zamontowaniu HID wnętrze staje się matowe, bo światło jest za mocne.
Soczewka mętnieje. Kupiłem żarówki z PoloMarketu za 10 zł z certyfikatem dekry bla bla i mam o wiele lepsze śwaitło niż w tych hidach.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...