Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Piski przy kreceniu kierownicą


hb7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę temat, bo i mojego QQ dopadło piszczenie przy kręceniu kierownicą. Chciałem zgodnie z Waszymi radami wpuścić trochę środka smarującego pod osłonę gumową drążka kierowniczego ale nie mogę się tam dostać. To miejsce jest zasłonięte plastikową osłoną, której nie mogę zdemontować. Może ktoś już to robił i podpowie jak to zdjąć. QQ J10 2010 r. 

 

Edit:

Poradziłem sobie. Są tam dwie osłony. Pierwsza jest na zaczepach i to wystarczy ją zdemontować, a ja przymierzałem się do tej większej ;).

Środek smarujący wpuszczony, piszczenie zniknęło. :)

Witam

 

Jakiego środka używałeś do smarowania ? coś specjalnego czy wystarczy zwykły smar ?? a może WD 40 tylko czy WD nie uszkodzi uszczelki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 odpada.On raczej jest za suchy.To jest penetrant.Możesz spróbować zwykłego smaru,albo silikonowego w sprayu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Od spodu nie.Od środka,zdejmij dywanik i schyl się w miejsce gdzie kolumna wchodzi w podłogę,tam jest uszczelka która sobie piszczy jak się kręci kolumna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak! Dzięki faktycznie. Jest tam osłona plastikowa. Po jej ściągnięciu jest guma, wlałem do niej smar silikonowy, chyba z pół puszki :D - przestało piszczeć po 2-gim obrocie kierownicy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu nie.Od środka,zdejmij dywanik i schyl się w miejsce gdzie kolumna wchodzi w podłogę,tam jest uszczelka która sobie piszczy jak się kręci kolumna.

Domyślam się że w X-Trail będzie podobnie? Pytam bo czasem zatrzeszczy-zapiszczy szczególnie teraz kiedy chłodniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być

tak się domyślam bo ponoć podwozia mają wiele wspólnego ze sobą słyszałem nawet że płyta podłogowa jest identyczna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Może robię coś źle, ale zakładam, że smar trzeba wstrzyknąć w miejsce, które zaznaczyłem strzałką, tak? :-)

W moim przypadku użyłem smaru CG-90, który sprawdzał się doskonale w przypadku np. piszczących sprężyn, jednak tym razem nie pomogło.. jak chrobotało, tak chrobocze..

Zatem pytanie brzmi:

1. Czy w dobrym miejscu aplikowałem smar? (przestrzeń zaznaczona grotem strzałki)

2. Czy smar CG-90 to odpowiedni wybór?

Pozdrawiam!

Maciej

 

smarowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2018 o 05:50, calypso83 napisał:

Trzeba od spodu auta przesmarowac już to u siebie przerabiałem

Z kanału ? rozumiem, że jak będę kręcić kierownicą, to zobaczę że 'coś' tam się rusza? :)

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bakman napisał:

Z kanału ? rozumiem, że jak będę kręcić kierownicą, to zobaczę że 'coś' tam się rusza? :)

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Kierownica przechodzi przez przelotkę gumowa i ta guma wydaje taki dźwięk poddczas tarcia. Wzmaga się to w okresie jesienno zimowym bo guma twardnieje. W lecie raczej to nie ma miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Author53 napisał:

Kierownica przechodzi przez przelotkę gumowa i ta guma wydaje taki dźwięk poddczas tarcia. Wzmaga się to w okresie jesienno zimowym bo guma twardnieje. W lecie raczej to nie ma miejsca

To zdecydowanie by się pokrywało z moimi odczuciami. Samochód kupiłem latem i nic takiego nie miało miejsca.. teraz jest coraz gorzej :(

Smarem psikałem z góry i nic to nie dało. Masz jakieś sugestie? Zły smar? Próbować z kanału znaleźć to miejsce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bakman napisał:

To zdecydowanie by się pokrywało z moimi odczuciami. Samochód kupiłem latem i nic takiego nie miało miejsca.. teraz jest coraz gorzej :(

Smarem psikałem z góry i nic to nie dało. Masz jakieś sugestie? Zły smar? Próbować z kanału znaleźć to miejsce? 

Nie robiłem tego bo u mnie nie występował ten problem ale czytałem posty forumowiczów i wynika z nich że w miejscu przechodzenia kolumny kierowniczej przez podłogę jest przelotka gumowa i to miejsca trzeba przesmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Author53 napisał:

Nie robiłem tego bo u mnie nie występował ten problem ale czytałem posty forumowiczów i wynika z nich że w miejscu przechodzenia kolumny kierowniczej przez podłogę jest przelotka gumowa i to miejsca trzeba przesmarować.

Rozumiem, dzięki wielkie za pomoc. Może ktoś jeszcze doradzi z autopsji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanału nie potrzebujesz ja kładłem się pod auto, mi to pomogło na jakiś tydzień, z góry jak psikałem nie było efektu. Teraz jak będę miał chwilę spróbuję z wazelina tech., wcześniej jakiś wurthem psikałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, calypso83 napisał:

Kanału nie potrzebujesz ja kładłem się pod auto, mi to pomogło na jakiś tydzień, z góry jak psikałem nie było efektu. Teraz jak będę miał chwilę spróbuję z wazelina tech., wcześniej jakiś wurthem psikałem

Ok, spróbuje! Dzięki wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 4.11.2018 o 22:22, bakman napisał:

Ok, spróbuje! Dzięki wielkie!

Witam. I jak? Udało Co się to przesmarować? Mam ten sam problem psikalem od góry silikonem w sprayu ale nic nie dało a wręcz jest jeszcze gorzej.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mayzer napisał:

Witam. I jak? Udało Co się to przesmarować? Mam ten sam problem psikalem od góry silikonem w sprayu ale nic nie dało a wręcz jest jeszcze gorzej.

Pozdrawiam 

Witam.

Nie miałem okazji sprawdzić, jak wilgotno zrobiło się na dworze to przestało piszczeć .. jak zacznie, to zastosuję się do porady smarowania od spodu auta...

Daj znać czy u Ciebie zadziała.

Mnie teraz dużo bardziej irytują odgłosy gdzieś z bagażnika... nie wiem co to :( auto mam od roku i poza dziwnymi odgłosami jest idealne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie psikanie smarem silikonym w przelotce kolumny kierowniczej nie pomogło wogóle, piski przy kręceniu występowały dalej, dopiero przy okazji wymiany klocków mechanik przesmarował od spodu auta i od 1.5 miesiaca cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, jak zdjąć te osłonę pod kierownicą, wiem że są zaczepy i spinki. Wystarczy podważyć żeby zdjąć? Nie chcę nic połamać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma spinek , tylko zaczepy.

Tak  wygląda osłona od drugiej strony .

Osobiście delikatnie odciągami te  zaczepy na tych łapkach ręką, jeszcze są sprawne ;) .

Ten dolny zaczep po odciągnięciu sam się wypina .

Kolejność montażu odwrotna  .

Pozdrawiam 

 

IMG_20240221_091954.jpg

Edytowane przez Seba37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...