Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P 11.144 kod błędu 94


Michał LU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Właśnie ta dziwna przypadłość dopadła moją Primerkę P11.144 2.0 TD CD20T 2000r. Awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Posprawdzałem i przeczyściłem wszystkie styki na kostkach i bez efektu. Diagnostyka zworką wykazała tylko błąd 94 i nie można go wykasować.

Spadła moc i słychać tzw. groszkowanie, zmienia się kąt wyprzedzenia i silnik na biegu jałowym dziwnie pracuje. Wtryskiwacz sterujący podmieniałem i jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od rzeczy najprostszych jak sprawdzenie/odwodnienie filtra paliwa.

Kodu nie da się wykasować czy po prostu powraca

Czy przypadkiem nie wymieniałeś rozrządu. Może masz źle ustawiony i komp łapie błąd.

Sprawdź rezystancję zaworu kąta wtrysku, Nie pamiętam wartości ale jest gdzieś na forum.

 

ECM to komp

post-18247-0-21429900-1295597755_thumb.jpg

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę filtr paliwa niby mam na nim 5k wymieniam zawsze z olejem co 10k 10W40, na rozrządzie mam też 5k. Po odpaleniu pierwsze 5s pracuje normalnie, kodu nie da się wykasować. Wie ktoś może jaka jest rezystancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal mam nadzieje ze wiesz gdzie ten zawor sie znajduje na pompie wtryskowej i ktora to kostka jest od niego. Napiecie zasilania tego zaworu ma byc 12V. Po rozpieciu wtyczki 3 pinowej (od tego zaworu ) mierzysz opor tego zaworu miedzy 2 i 3 pinem i w temp 25 stopni ma wyniesc 15 omow. Jesli jestes elektrykiem to bedziesz wiedzial o co chodzi. Natomiast jesli nie jestes to niech ci elektryk sprawdzi ciaglosc przewodow na tym zaworze czy nie ma gdzies przerwy. Niech Ci sprawdzi czy ktorys z przewodow nie zwiera z masa. Juz sam pomiar napiecia duzo powie.Prosze jeszcze zwocic uwage na to ze Ecu sterujac tym zaworem otrzymuje sygnal od wtryskiwacza sterujacego i czujnika polozenaia walu korbowego a takze czujnika temp silnika. Wiec dlatego sprawdzilbym jeszcze te trzy rzeczy. To nic nie kosztuje sprawdzenie tych ostatnich rzeczy o ktorych pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem rezystancje wynosi 15,8 oma, ale jeszcze w poniedziałek podmienię czujnik bo nie wiem czy jest tak możliwość że zawór zaciął się w tym położeniu i nie reaguje na zmianę napięcia.

Edytowane przez Michał LU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal napiecie zasilania ma byc 12V. Jesli takiego nie ma to nalezy zbadac ktory to modul w ECM jest za to odpowiedzialny (nie wiem) . Kiedys na forum ale przy bledzie nr21 kolega opisywal ze wymienil caly sterownik ecm i to mu pomoglo. Sprawdz jescze te czujniki o ktorych CI pisalem (dopiero wymieniaj jak bedzie potrzeba) . Dopiero po tym bedziemy sie dalej zastanawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez to bylo ten blad 94, samochod tracil moc wogule nie dalo sie ruszyc a jak dales gazu to nawet obroty nie chcialy isc (odkrylem ze ponowne uruchomienie pomaga). Juz od roku nie mam tego problemu, od kad tankuje tylko na sprawdzonych stacjach. Swoja droga ciekawe czy to cos z kablem czy cos innego, raz pojechalem w trase jak mialem ten blad 94 to nie dalo sie wogule jechac co chwile blad wyskakiwal (tescowe paliwo :devil: ). Czy na ten blad ma wplyw paliwo? Ewentualnie woda w filtrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek wszyscy na forum pisza ze zawodniodnony filtr paliwa jest przyczyna bledu 21. Dobre paliwo nie zawodni Ci filtra. A swoja droga to po zmianie paliwa i wymianie filtra blad Ci zanikl. Czy wymieniles zawor kata wtrysku czy zostal ten sam.Wobec tego niech Michal zmieni filtr albo go odwodni i zmieni stacje paliwa . Zobaczymy moze to pomoze. A jesli chodzi o kable co sa przy zaworze kata wtrysku(oznaczenie n108 jest od golfa )ale u nas przyczyny sa takie same. Tak mysle ze jesli chodzi o te kable to dotyczyc to bedzie raczej bledu nr 21

 

To niech kolega Michal odwodni filtr paliwa lub go wymieni i zmieni stacje paliwa . Jesli u Ciebie to pomoglo to dlaczego nie ma u miego. Chociaz wszycy na forum pisza ze po tych zabiegach znikal blad nr 21. Byc moze ze takze zniknie blad 94. Kabel od sterownika co idzie do zaworu tez mozna sprawdzic. Natomiast jesli chodzi o kable co sa przy zaworze kata wtrysku to znalazlem cos takiego.Oznaczenie zaworu n108 jest akuratnie od golfa ale przyczyny sa takie same dla naszych nissankow

 

NIech moderator usunie jeden z postow bo napisalenm dwa razy praktycznie to samo.Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o piny na kasecie to musisz sobie sciagnac manual do p11.144. Jest na forum. Poza tym w Lublinie masz kolege o nicku And-pec skontaktuj sie z nim . Jesli bedzie mogl to na pewno Ci pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Ostatnio to do swojego nie mam czasu zajrzeć ale służę pomocą Jak nie masz manuala to wyślę Ci go na pocztyę tylko podaj mi adres @ na PW

Narazie masz wycinek z opisem pinów

post-18247-0-58507900-1295884478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pogrzebałem i kilka ciekawych rzeczy się dowiedziałem, a mianowicie. W Primerach P11 mogą być trzy systemy sterowania silnikiem:

 

EDC 15V+ (Bosch)- pięcioczęściowe złącze wtykowe do kasety ECM, 134 piny

 

VE/EDC Covec F (Zexel)- jednoczęściowe złącze wtykowe do kasety ECM, 118 pinów

 

EDC/MSA 15.57.12 (Bosch)- jednoczęściowe złącze wtykowe do kasety ECM, 68 pinów

 

Ja akurat posiadam ten ostatni system. Wszystkie czujniki i zawory posprawdzałem(wzniosu igły, wału i przestawiania kąta wtrysku) i jest OK, wszystkie złącza przeczyszczone. Sprawdziłem zasilanie na sam zawór i jest w granicach 12V, czyli OK. Na drugim pinie z kostki przy zaworze (-) nie ma przejścia do kasety ECM ( w złączu od strony ECM zacisk 51- sterowanie zaworem przestawiacza kąta wtrysku) ) .

Przyczyną pojawiania się błędu 94 może być przerwa w instalacji zasilania zaworu, zwarcie do plusa lub masy (błąd rzadko występuje również przez uszkodzenie kasety ECM i uszkodzenie samego zaworu przestawiacza kąta wtrysku pomimo właściwych wartości pomiaru rezystancji). W moim przypadku od popękanego peszla przetarł się przewód sterowania zaworem (masowy). Po zlutowaniu przewodu wszystko powróciło do normy, błąd wykasowany. :)

 

Dla tych którzy spotkają się kiedyś tylko z tym błędem (94) kilka rad:

 

1. Napięcie zasilania zaworu wynosi 12-15V (oczywiście po włączeniu zapłonu) w zależności od stanu naładowania akumulatora, mierzymy na potrójnym złączu wtykowym które znajduje się zaraz za pompą wtryskową pin 1 i 2. Pin 3 z tej kostki zasila zawór elektromagnetyczny odcięcia dopływu paliwa.

 

2.Wartość pomiaru rezystancji na złączu wtykowym od strony zaworu - pin 1 i 2 powinna wynosić od 14 - 20 Ohm.

 

3. Sprawdzić przejście od potrójnego złącza wtykowego zaworu pin 2 do kasety ECM pin 51 (masa - sterowanie zaworem).

 

4. Właściwości samego sygnału nie sprawdzimy chyba że ktoś posiada oscyloskop :) (dla tych którzy posiadają - badania dokonujemy pomiędzy zaciskiem 1 a masą i na biegu jałowym wartość powinna wynosić od 35 do 45%)

Edytowane przez Michał LU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIchal. Dobrze ze pozbyles sie bledu. Prosze zebys napisal dokladnie na ktorym przewodzie miales zwarcie do masy. Czy na przewodzie od zaworu czy na przewodzie co podlaczasz do zaworu. Drugie pytanie . Co to jest peszel. Ja wiem ze to jest jakas potoczna nazwa tak samo jak regler (regulator napiecia), ale co oznacza. Teraz tak . Jesli jest prawidlowo naladowany akumulator to jak wlaczysz silnik (bez wlaczonych odbiornikow i z wlaczonymi ) i zwiekszych obroty silnika to napiecie nie powinno przekroczyc 14,5V . Nie moze byc 15V . Poczytaj sobie dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peszel to nazwa stosowna przez elektryków i teletechników, a określająca karbowaną giętką rurę osłonową do układania w niej przewodów

Co do napięcia to faktycznie nie może być omo 15V Krytyczne to max 14,8, a co się tyczy napięcia na zaworze to po prostu ma być one równe napięciu akumulatora znajdującego się w badanym pojeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie było zwarcia do masy tylko przerwa na przewodzie masowym który steruje zaworem, "peszel" to jest właśnie to o czym pisał and_pec - plastikowa osłona, jeżeli chodzi o to napięcie to wiem o tym że za napięcie w układzie odpowiada regulator w alternatorze. Temat ten opracowałem na podstawie danych Bosch i wedle nich napięcie na zawór może wahać się od 12 - 15V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no i jednak wykrakalem, problem powrocil po roku, auto traci moc jak go przycisne do 4500tys obr w granicach 1000-2100 obr, blad nie wystepuje jak jezdze tak do 3tys obr, ale zaczyna mnie to denerwowac, powiedz dokladnie gdzie ten kabel byl przetarty, w tym peszelu w silniku? czy w srodku, zamierzam jutro z tym walczyc :shifty: a najczesciej to sie pojawia jak gwaltownie dodam gazu, czyli musi gdzies kabel czegos dotykac albo nadrywa sie.

 

jak narazie zlokalizowalem przetarte kabla za zlaczem, wyglada jakkby sie przetarly o przewod chlodniczy, zaizoluje i zobaczymy, jeszcze spojrze jak to wyglada przy ECM.

 

a u ciebie w jakim miejscu kabel sie przetarl? Jak narazie check zniknal i jest ok ale musze pojezdzic i zobaczyc.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...