MacGayver Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Jak już lecieć to z grubej rury Kolejny projekt zakończony. W tym temacie przedstawiam budowę kolejnego kolektora wydechowego (było SR20) - tym razem do silników z rodziny GA. Jeszcze nie wiem czy będzie seryjna produkcja. Na początek przygotowane flansze pod głowice pierwsze przymiarki, pasują idealnie :-D A tu już przygotowane zejście 2-1 Pozdrawiam MacG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QXs Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Kolego a kiedy do Micry zrobisz kolekotrek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aston7713 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 No to mi się podoba Tłusty projekt do tych silników:D Wyrazy szacunku;] Pewnie zrobię podobny projekt do mojej Czarnej Tylko mnie zastanawia jakich rurek użyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fala1981 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 (...) WitamO. Mam pytanie czy byłaby możliwość zamówienia u Ciebie kolektora wydechowego 4-2-1 do mojej P112.0(140KM). Chcę zwiększyć sobie nieco moc silnika i powiedziano mi żebym zaczął od wydechu. Jaki to byłby koszt takiego kolektora i może jest mozliwość zamontowania go u Ciebie??? Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Tylko mnie zastanawia jakich rurek użyłeś. zwykłej czarnej aluminiwanej jak widze po fotach..zastanawiam sie czy wytrzymają temperature spalin wychodzacych z głowicy te rurki mają ściankę 1.5mm jak dobrze kojarzę troszkę mało jak na taki materiał..ale to tylko moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol282 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Być może że za cieńka, z takiej rury robione są części wydechu już za kolektorem. Ale jak narazie jest to tylko prototyp i zmienić materiał można zawsze Ciekawy jestem osiągów jakie daje ten kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Fajnie by było sprawdzić przyrost mocy na standardowym silniku po założeniu tego cuda:) Czy ktoś w ogóle sprawdzał temperaturę kolektora wylotowego i dalej samej rury z metr od kolektora? Jeżeli różnica jest w zakresie 10-20 stopni to chyba można z rury o takiej samej grubości ścianki robić. Jeszcze jedno pytanko od razu co do umiejscowienia sondy lambda. Jest jakieś uwarunkowanie jak daleko od bloku silnika musi być? Czy ograniczeniem jest tylko wygoda w przykręceniu i długość kabli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 (edytowane) kolektory są zrobione ze stali aluminiowanej o grubości ścianki 1.5mm tak jak napisał Czajnik. Trochę już tych kolektorów jeździ i wszyscy zadowoleni (mowa o silnikach 2.0) Do GA14 zrobiłem póki co tylko jeden, ale materiał i wykonanie jest takie samo. Co do osiągów to Almera GA14 na której jest zamontowany, przy modach całego mojego wydechu, wałkach od DS wypluła 100KM, później jeszcze doszedł dolot ze stożkiem to moment trochę spadł, mocy wyszło chyba 104KM z tego co pamiętam. Co do sondy lambda to montuję ją jak najbliżej oryginalnego mocowania, czyli tam gdzie była w standardzie. Co do kolektorów jak ktoś ma pytania co do dostępności, wykonania itp to piszcie na gadu 6420003. Postaram się odpowiedzieć p.s. kolektory do SR20 mam na miejscu gotowe Edytowane 3 Września 2011 przez MacGayver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Jeszcze jedno pytanko do takiego kolektora mam. Widzę, że kat wylatuje z ga16de (mam zagazowane to cudo). Na przeglądzie da radę przejść bez kat-a autko z LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol282 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Zależy, bo u mnie jak zobaczyli że nie ma kata to zaczęli się pluć ale puścili, polecam zakupić puszkę z rurą w środku na allegro, albo samemu coś takiego sobie zrobić. Wszystko zależy od diagnosty, w dużym mieście raczej wątpliwe że go przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Załatwienie puszki to nie będzie problemu. Bardziej chodzi mi o wynik analizy spalin na LPG. Jak jest auto na samo PB, to nie sprawdzają prawie wcale, ale na LPG to pierwsze od czego zaczynają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.