Gość miro-san Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam wszystkich. Szkoda, że na liście modeli na forum brakuje X-terry. Czy coś nie tak z tym autem? Zastanawiam się nad zakupem X-terry rocznik 2001 z silnikiem 3,3 zagazowany i w manualu. Czy ktoś jest w stanie ocenić to auto? Warto się w niego angażować czy raczej poszukać innego? Moje wymagania: 1. jazda zasadniczo POZA terenem. czasami zjazd na polne drogi/niueżytki/las. ŻADNEGO błotka i żadnego extreem. 2. bezawaryjność w znaczeniu, żeby nie stał dłużej u mechanika niż jeździł 3. wygoda/komfort jazdy na szosie z niewielką przyczepką (ok. 500 kg z ładunkiem) Bardzo proszę o pomoc. Jak kształtują się ceny zwykłych materiałów eksploatacyjnych typu filtry, klocki, zawieszenie, tarcze itp. Da się wytrzymać? Przy tym silniku jest łańcuszek w rozrządzie? czyli żywotność spora? Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie? Pozdrawiam Miro-san Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam wszystkich. Szkoda, że na liście modeli na forum brakuje X-terry. Czy coś nie tak z tym autem? Zastanawiam się nad zakupem X-terry rocznik 2001 z silnikiem 3,3 zagazowany i w manualu. Czy ktoś jest w stanie ocenić to auto? Warto się w niego angażować czy raczej poszukać innego? Konstrukcyjnie to Terrano/Pickup/Pathfinder, silnik 3.3 to rozwiercony 3.0 z TerranoI. 3.3 i manual - raczej dziwna kombinacja, auto oferowane w USA, ale się pewnie zdarza, skrzynia automatyczna lepsza od manuala. Części oprócz blacharki, dostępne ASO lub do dobrania z TI, TII, Pickup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miro-san Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dzieki Wojtus za odpwoiedź. A czy mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na zadane pytania? JAk z tym komfortem? 1. tam jest napęd na przód i dołączany tył? 2. jak z tą awaryjnością? 3. czy to "rozwiercenie" silnika nie powoduje skrócenia jego żywotności? 4. na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? dzieki jeszcze raz i pozdrawiam, Miro-san A jest ktoś w stanie zdekodować VIN - może akurat ktoś ma dostęp do CARFAXA albo AUTOCHECK. Byłbym zobowiązany. 5N1ED28Y4YC514598 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Witam Od 5 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem X-Terry z 2003 r. Moje maleństwo ma silnik 3.3v6 z kompresorem. Moc ok. 210 - 220 KM. Zależy od źródła. Skrzynia manualna. X-terra ma niewiele wspólnego z terrano. Praktycznie tylko manualna skrzynia biegów jest podobna.(różni się obudową sprzęgła). Reszta począwszy od zawieszenia po przedni i tylny most są zupełnie inne. X-terra z tyłu jest na resorach, Terrano na sprężynach. Jeżeli chodzi o silnik 3.3 v6 (bez kompresora) to jest taki sam jak w Pathfinderze po 96 r. Jedyny słaby punkt tego auta to skrzynia biegów. Jeżeli na odpalonym silniku na luzie słychać dziwne dźwięki dochodzące ze skrzyni, a po wciśnięciu sprzęgła hałas cichnie to skrzynia jest do remontu. Auto do ekonomicznych nie należy. Moja jest z LPG. Spalanie od 17 - 25l/100km . Benzyna od 15-18l/100km. X-Terra ma napęd oczywiście na tył z możliwością dołączenia na stałe przodu. Szkoda że nie ma blokady tylnego mostu. Moja ma tylny most z LSD. Rozrząd w tym silniku jest na pasku. X-terrą jeżdżę dużo bo zrobiłem już nią ponad 20tyś km i nie miałem z nią żadnych problemów. Często ciągam nią lawety. Ostatnio wiozłem na lawecie LandCrusiera V8 i nie odczuła tego ciężaru za bardzo. Moja ma na haku 3500kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.