Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-terra zakup, porady


Gość miro-san

Rekomendowane odpowiedzi

Gość miro-san

Witam wszystkich. Szkoda, że na liście modeli na forum brakuje X-terry. Czy coś nie tak z tym autem?

Zastanawiam się nad zakupem X-terry rocznik 2001 z silnikiem 3,3 zagazowany i w manualu.

Czy ktoś jest w stanie ocenić to auto? Warto się w niego angażować czy raczej poszukać innego?

Moje wymagania:

1. jazda zasadniczo POZA terenem. czasami zjazd na polne drogi/niueżytki/las. ŻADNEGO błotka i żadnego extreem.

2. bezawaryjność w znaczeniu, żeby nie stał dłużej u mechanika niż jeździł

3. wygoda/komfort jazdy na szosie z niewielką przyczepką (ok. 500 kg z ładunkiem)

 

Bardzo proszę o pomoc.

Jak kształtują się ceny zwykłych materiałów eksploatacyjnych typu filtry, klocki, zawieszenie, tarcze itp. Da się wytrzymać?

Przy tym silniku jest łańcuszek w rozrządzie? czyli żywotność spora?

 

Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?

Pozdrawiam

Miro-san

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Szkoda, że na liście modeli na forum brakuje X-terry. Czy coś nie tak z tym autem?

Zastanawiam się nad zakupem X-terry rocznik 2001 z silnikiem 3,3 zagazowany i w manualu.

Czy ktoś jest w stanie ocenić to auto? Warto się w niego angażować czy raczej poszukać innego?

Konstrukcyjnie to Terrano/Pickup/Pathfinder, silnik 3.3 to rozwiercony 3.0 z TerranoI.

3.3 i manual - raczej dziwna kombinacja, auto oferowane w USA, ale się pewnie zdarza, skrzynia automatyczna lepsza od manuala.

Części oprócz blacharki, dostępne ASO lub do dobrania z TI, TII, Pickup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość miro-san

Dzieki Wojtus za odpwoiedź.

A czy mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na zadane pytania?

JAk z tym komfortem?

1. tam jest napęd na przód i dołączany tył?

2. jak z tą awaryjnością?

3. czy to "rozwiercenie" silnika nie powoduje skrócenia jego żywotności?

4. na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

 

dzieki jeszcze raz i pozdrawiam,

Miro-san

 

A jest ktoś w stanie zdekodować VIN - może akurat ktoś ma dostęp do CARFAXA albo AUTOCHECK. Byłbym zobowiązany.

 

5N1ED28Y4YC514598

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Od 5 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem X-Terry z 2003 r. Moje maleństwo ma silnik 3.3v6 z kompresorem. Moc ok. 210 - 220 KM. Zależy od źródła. Skrzynia manualna.

 

X-terra ma niewiele wspólnego z terrano. Praktycznie tylko manualna skrzynia biegów jest podobna.(różni się obudową sprzęgła). Reszta począwszy od zawieszenia po przedni i tylny most są zupełnie inne. X-terra z tyłu jest na resorach, Terrano na sprężynach.

Jeżeli chodzi o silnik 3.3 v6 (bez kompresora) to jest taki sam jak w Pathfinderze po 96 r.

Jedyny słaby punkt tego auta to skrzynia biegów. Jeżeli na odpalonym silniku na luzie słychać dziwne dźwięki dochodzące ze skrzyni, a po wciśnięciu sprzęgła hałas cichnie to skrzynia jest do remontu.

 

Auto do ekonomicznych nie należy. Moja jest z LPG. Spalanie od 17 - 25l/100km . Benzyna od 15-18l/100km.

X-Terra ma napęd oczywiście na tył z możliwością dołączenia na stałe przodu. Szkoda że nie ma blokady tylnego mostu. Moja ma tylny most z LSD. Rozrząd w tym silniku jest na pasku.

X-terrą jeżdżę dużo bo zrobiłem już nią ponad 20tyś km i nie miałem z nią żadnych problemów. Często ciągam nią lawety. Ostatnio wiozłem na lawecie LandCrusiera V8 i nie odczuła tego ciężaru za bardzo. Moja ma na haku 3500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...