Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

terrano II problem z mocą!!!


Gość husky1987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość husky1987

witam!! mam Terrano II z silnikiem 2.7TDI. od paru dni mam problem!!! autko straciło moc podczas jazdy oraz przy przygazowaniu na postoju zaczyna przerywać i kopcić na biało - podczas jazdy tego nie ma ( przyspiesza powoli ale nie szarpie). filtry zostały wymienione. proszę o pomoc!

Edytowane przez tomek_studzinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thetmanczyk

witam!! mam Terrano II z silnikiem 2.7TDI. od paru dni mam problem!!! autko straciło moc podczas jazdy oraz przy przygazowaniu na postoju zaczyna przerywać i kopcić na biało - podczas jazdy tego nie ma ( przyspiesza powoli ale nie szarpie). filtry zostały wymienione. proszę o pomoc!

 

Witam

 

Kolego miałem to samo kilka dni temu.

Odłączyłem i zaślepiłem kabel podciśnienia do zaworu EGR i od razu pomogło.

A przy okazji polepszyła sie kultura pracy i jest bardziej zrywny.

Kabel do przepustnicy pozostawiłem na miejscu.

Jeżeli będziesz potrzebował zdjęć co i jak daj znać zrobie kilka fotek i zamieszczę na forum.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość husky1987

Proszę o zdjęcia na adres tomek_studzinski@interia.pl. Jaka może być przyczyna tej usterki - chodzi mi o cześć oraz czy odlaczenie kabelka nie spowoduje usterki innych podzespołów? Pozdrawiam

 

Dodam ze to kopcenie i przeywanie jest od 1.5-3.0 tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thetmanczyk

Proszę o zdjęcia na adres tomek_studzinski@interia.pl. Jaka może być przyczyna tej usterki - chodzi mi o cześć oraz czy odlaczenie kabelka nie spowoduje usterki innych podzespołów? Pozdrawiam

 

Dodam ze to kopcenie i przeywanie jest od 1.5-3.0 tys obr.

 

Witam

 

Kolego identycznie miałem.

U mnie po zdjęciu przewodu EGR nie spowodowało żadnej usterki, komp nie zareagował na to żadnym błędem.

Zużycie paliwa w trybie mieszanym mam 10l / 100 km.

Tutaj możesz więcej poczytać na ten temat mój post : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72907-pomocy-terrano-2-27-tdi/

 

Zdjęcia zaraz pójdę zrobię i na forum zapodam na maila też.

 

Zdjęcia:

 

post-39415-0-56110700-1297151764_thumb.jpg Miejsce lokalizacji EGR

post-39415-0-57879700-1297151786_thumb.jpg Sposób zaślepienia

post-39415-0-64107300-1297151812_thumb.jpg J.W.

 

Pamiętaj aby dobrze zaślepić (nie może uciekać podciśnienie). Ja kupiłem zwykły wężyk w sklepie "Żelaźniak" oba wężyki zaślepiłem nitami (6 jak dobrze pamiętam) i nałożyłem opaski zaciskowe.

Jeżeli źle zaślepisz i będzie Ci uciekało podciśnienie to możesz mieć problem z hamulcem nożnym.

ale bez obaw dobre zaślepienie i wszystko jest oki.

Ja tak już zrobiłem około 2000 km i nic się nie dzieje, dodatkowo mam sporą radość z jazdy szczególnie podczas ruszania ze świateł (mogę pokazać co mój tyranek potrafi)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez thetmanczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie bym zrobil autodiagnostyke. Jak kolega wspomnial moze to byc egr i jego zaslepienie w ten sposob co kolega opisal moze pomoc jesli powodem zlej pracy zaworu jest sterowanie zaworem egr. Jest takze drugie uszkodzenie zaworu egr a mianowicie uszkodzenie mechaniczne. Objawia sie to w ten sposob ze zawor sie zacial i jest w pozycji caly czas otwarty.Wtedy nalezy zaslepic go przy kolektorze wydechowym , albo probowac go przeczysic. Jest wtedy zachlastany olejem, nagarem . Jesli jest caly czas zamkniety to go nie ruszaj. Tak jak widzisz zawor egr ma swoje za uszami co do mocy silnika. Jesli odlaczysz zawor egr to faktycznie moze nie pokazac bledu gdyz zawor egr jest sterowany podcisnieniem. .Jesli by byl sterowany elektrycznie to by wywalil blad. Zrob autodiagnostyke zeby wykluczyc inne bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość husky1987

zastanawiam sie czy jest sens robić autodiagnostykę jeżeli nie wyskakuje mi żaden błąd? myslę, ze spróbuje zaslepić tylko po to zeby sie przekonac na 100% ze to egr a potem rozkręce i oczyszcze. a na jaki kolor wam kopcił jak przerywał na wysokich obrotach( mi na biało). swierdzam jeszcze jak jak mu dobrze w p..... wstawie w terenie to wszystko wraca do normy. jutro sie za niego biore!!!!!!!

 

mieliście cos takiego, ze jak jedziecie np: 100m na 2 bez gazu (często jeżdżę tak po lesie) i nagle dodaje gazu to samochód słabnie i gaśnie a po chwili zapala sie check!!! wiecie cos na ten temat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowy objaw uszkodzonego egr : albo urwal sie grzybek albo zabrudzil sie filterek w elektrozaworze sterowania egr albo tez sam elektrozawor ma dosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość husky1987

Egr zamknięte. Jakieś propozycje?

 

Jak sciagam wtyczkę od przeplywomierza nie ma żadnej reakcji- to dobrze- oczywiście przy wlaczonym silniku. Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thetmanczyk

Egr zamknięte. Jakieś propozycje?

 

Jak sciagam wtyczkę od przeplywomierza nie ma żadnej reakcji- to dobrze- oczywiście przy wlaczonym silniku. Pomoże ktoś?

 

Witam

 

Kolego a jak jeździ autko z zamkniętym EGR ?

Czy coś pomogło?

 

Sprawdź kolego jeszcze na kompie, ja miałem bardzo dziwny objaw "temperatura zasysanego powietrza 215 stopni C"

Zdecydowałem się zaślepić EGR i pomogło, w sumie nie zastanawiałem się skąd taki błąd.

Może któryś z kolegów ma jakiś pomysł?

Teraz jest oki i autko super jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku. Prosze sprawdzic jakie jest napiecie na przeplywomierzu na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika do temperatury pracy. Moze sie okazac ze jest za niskie i samachod bedzie slaby. U mnie w primerze tez nie pokazywalo bledu przeplywki a napiecie na wolnych obrotach bylo duzo nizsze od tego co ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli silnik byl zagrzany tzn wlaczyl sie wentylator i na biegu jalowym wyszlo 1,78V to obawiam sie ze do wymiany przeplywomierz. U mnie w silniku cd20t w primerze napiecie na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku ma byc od 1,9do 2,3V. Mysle ze u Ciebie podobnie powinno byc. Niech sie wypowiedza koledzy z Twojego forum jakie ma byc napiecie na przeplywce przy zagrzanym silniku na biegu jalowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

 

mieliście cos takiego, ze jak jedziecie np: 100m na 2 bez gazu (często jeżdżę tak po lesie) i nagle dodaje gazu to samochód słabnie i gaśnie a po chwili zapala sie check!!! wiecie cos na ten temat???

 

Przy przerywaniu / przyhamowaniu silnika przy zwiększeniu prędkości jazdy , a zatem potrzeby podania większych ilości paliwa powinno sie sprawdzić sitko na śrubie dopływu paliwa z filtra do pompy wtryskowej.

Jesli śruba nie była odkręcana to zwykle może się złamać przewód stalowy który poprzez połączenie z wężem gumowym doprowadza paliwo. Lepiej złamać go przy śrubie wyrównać powierzchnię diaksem , oczyścić z opiłek i znaleźć spawacza który to pospawa. Musi mięć pojęcie o robocie i sprzęt. Po oczyszczeniu sitka zmontować to wszystko używajac dwie podkładki. Oryginalnie sa tam aluminiowe ale moga być inne metalowe byleby uszczelniły.

Szukałem przyczyny u kilku mechaników i żaden z nich nie wiedział co jest przyczyną. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...