Gość husky1987 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) witam!! mam Terrano II z silnikiem 2.7TDI. od paru dni mam problem!!! autko straciło moc podczas jazdy oraz przy przygazowaniu na postoju zaczyna przerywać i kopcić na biało - podczas jazdy tego nie ma ( przyspiesza powoli ale nie szarpie). filtry zostały wymienione. proszę o pomoc! Edytowane 8 Lutego 2011 przez tomek_studzinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 witam!! mam Terrano II z silnikiem 2.7TDI. od paru dni mam problem!!! autko straciło moc podczas jazdy oraz przy przygazowaniu na postoju zaczyna przerywać i kopcić na biało - podczas jazdy tego nie ma ( przyspiesza powoli ale nie szarpie). filtry zostały wymienione. proszę o pomoc! Witam Kolego miałem to samo kilka dni temu. Odłączyłem i zaślepiłem kabel podciśnienia do zaworu EGR i od razu pomogło. A przy okazji polepszyła sie kultura pracy i jest bardziej zrywny. Kabel do przepustnicy pozostawiłem na miejscu. Jeżeli będziesz potrzebował zdjęć co i jak daj znać zrobie kilka fotek i zamieszczę na forum. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Proszę o zdjęcia na adres tomek_studzinski@interia.pl. Jaka może być przyczyna tej usterki - chodzi mi o cześć oraz czy odlaczenie kabelka nie spowoduje usterki innych podzespołów? Pozdrawiam Dodam ze to kopcenie i przeywanie jest od 1.5-3.0 tys obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Proszę o zdjęcia na adres tomek_studzinski@interia.pl. Jaka może być przyczyna tej usterki - chodzi mi o cześć oraz czy odlaczenie kabelka nie spowoduje usterki innych podzespołów? Pozdrawiam Dodam ze to kopcenie i przeywanie jest od 1.5-3.0 tys obr. Witam Kolego identycznie miałem. U mnie po zdjęciu przewodu EGR nie spowodowało żadnej usterki, komp nie zareagował na to żadnym błędem. Zużycie paliwa w trybie mieszanym mam 10l / 100 km. Tutaj możesz więcej poczytać na ten temat mój post : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72907-pomocy-terrano-2-27-tdi/ Zdjęcia zaraz pójdę zrobię i na forum zapodam na maila też. Zdjęcia: Miejsce lokalizacji EGR Sposób zaślepienia J.W. Pamiętaj aby dobrze zaślepić (nie może uciekać podciśnienie). Ja kupiłem zwykły wężyk w sklepie "Żelaźniak" oba wężyki zaślepiłem nitami (6 jak dobrze pamiętam) i nałożyłem opaski zaciskowe. Jeżeli źle zaślepisz i będzie Ci uciekało podciśnienie to możesz mieć problem z hamulcem nożnym. ale bez obaw dobre zaślepienie i wszystko jest oki. Ja tak już zrobiłem około 2000 km i nic się nie dzieje, dodatkowo mam sporą radość z jazdy szczególnie podczas ruszania ze świateł (mogę pokazać co mój tyranek potrafi) Pozdrawiam Edytowane 8 Lutego 2011 przez thetmanczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Ja osobiscie bym zrobil autodiagnostyke. Jak kolega wspomnial moze to byc egr i jego zaslepienie w ten sposob co kolega opisal moze pomoc jesli powodem zlej pracy zaworu jest sterowanie zaworem egr. Jest takze drugie uszkodzenie zaworu egr a mianowicie uszkodzenie mechaniczne. Objawia sie to w ten sposob ze zawor sie zacial i jest w pozycji caly czas otwarty.Wtedy nalezy zaslepic go przy kolektorze wydechowym , albo probowac go przeczysic. Jest wtedy zachlastany olejem, nagarem . Jesli jest caly czas zamkniety to go nie ruszaj. Tak jak widzisz zawor egr ma swoje za uszami co do mocy silnika. Jesli odlaczysz zawor egr to faktycznie moze nie pokazac bledu gdyz zawor egr jest sterowany podcisnieniem. .Jesli by byl sterowany elektrycznie to by wywalil blad. Zrob autodiagnostyke zeby wykluczyc inne bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 zastanawiam sie czy jest sens robić autodiagnostykę jeżeli nie wyskakuje mi żaden błąd? myslę, ze spróbuje zaslepić tylko po to zeby sie przekonac na 100% ze to egr a potem rozkręce i oczyszcze. a na jaki kolor wam kopcił jak przerywał na wysokich obrotach( mi na biało). swierdzam jeszcze jak jak mu dobrze w p..... wstawie w terenie to wszystko wraca do normy. jutro sie za niego biore!!!!!!! mieliście cos takiego, ze jak jedziecie np: 100m na 2 bez gazu (często jeżdżę tak po lesie) i nagle dodaje gazu to samochód słabnie i gaśnie a po chwili zapala sie check!!! wiecie cos na ten temat??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 typowy objaw uszkodzonego egr : albo urwal sie grzybek albo zabrudzil sie filterek w elektrozaworze sterowania egr albo tez sam elektrozawor ma dosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Egr zamknięte. Jakieś propozycje? Jak sciagam wtyczkę od przeplywomierza nie ma żadnej reakcji- to dobrze- oczywiście przy wlaczonym silniku. Pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Egr zamknięte. Jakieś propozycje? Jak sciagam wtyczkę od przeplywomierza nie ma żadnej reakcji- to dobrze- oczywiście przy wlaczonym silniku. Pomoże ktoś? Witam Kolego a jak jeździ autko z zamkniętym EGR ? Czy coś pomogło? Sprawdź kolego jeszcze na kompie, ja miałem bardzo dziwny objaw "temperatura zasysanego powietrza 215 stopni C" Zdecydowałem się zaślepić EGR i pomogło, w sumie nie zastanawiałem się skąd taki błąd. Może któryś z kolegów ma jakiś pomysł? Teraz jest oki i autko super jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 zapchane sitko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Zaślepienie tez nic nie pomogło! Wkrótce jadę podczepic się pod komputer. Wtedy zobaczę cou dolega. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Tomku. Prosze sprawdzic jakie jest napiecie na przeplywomierzu na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika do temperatury pracy. Moze sie okazac ze jest za niskie i samachod bedzie slaby. U mnie w primerze tez nie pokazywalo bledu przeplywki a napiecie na wolnych obrotach bylo duzo nizsze od tego co ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Przy 700 obrotach mam 1.78 a jak podejdzie do 2000 to nawet powyżej 3.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Jesli silnik byl zagrzany tzn wlaczyl sie wentylator i na biegu jalowym wyszlo 1,78V to obawiam sie ze do wymiany przeplywomierz. U mnie w silniku cd20t w primerze napiecie na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku ma byc od 1,9do 2,3V. Mysle ze u Ciebie podobnie powinno byc. Niech sie wypowiedza koledzy z Twojego forum jakie ma byc napiecie na przeplywce przy zagrzanym silniku na biegu jalowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan38 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 mieliście cos takiego, ze jak jedziecie np: 100m na 2 bez gazu (często jeżdżę tak po lesie) i nagle dodaje gazu to samochód słabnie i gaśnie a po chwili zapala sie check!!! wiecie cos na ten temat??? Przy przerywaniu / przyhamowaniu silnika przy zwiększeniu prędkości jazdy , a zatem potrzeby podania większych ilości paliwa powinno sie sprawdzić sitko na śrubie dopływu paliwa z filtra do pompy wtryskowej. Jesli śruba nie była odkręcana to zwykle może się złamać przewód stalowy który poprzez połączenie z wężem gumowym doprowadza paliwo. Lepiej złamać go przy śrubie wyrównać powierzchnię diaksem , oczyścić z opiłek i znaleźć spawacza który to pospawa. Musi mięć pojęcie o robocie i sprzęt. Po oczyszczeniu sitka zmontować to wszystko używajac dwie podkładki. Oryginalnie sa tam aluminiowe ale moga być inne metalowe byleby uszczelniły. Szukałem przyczyny u kilku mechaników i żaden z nich nie wiedział co jest przyczyną. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.