agit11 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 (edytowane) Witam Zrobiłem taki mały manual jak to zrobić może dobrze by go było dać w podpiętych w dziale Patent Uruchomienie zegara w desce rozdzielczej Nissan Note.pdf Edytowane 6 Grudnia 2013 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekMr Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Co należy zrobić, aby uruchomić zegar . Wszystko jest bardzo proste - trzeba przeciąć przewód który idzie do pinu 12, i odizolować oba końce przecięte. Przecież przewód który idzie od 12 pinu musi mieć drugi koniec. Czy nie prościej byłoby przeciąć go w innym miejscu niż rozbierać pół samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 (edytowane) Przecież przewód który idzie od 12 pinu musi mieć drugi koniec. Czy nie prościej byłoby przeciąć go w innym miejscu niż rozbierać pół samochodu? Witam Masz rację przewód idzie prawdopodobnie do masy ale pytanie gdzie a z drugiej strony jakie pół samochodu wg autora robił to powoli ok 40 min w zasadzie odkręcenie 3 śrub reszta to zatrzaski na pewno jak się to robi pierwszy raz to człowiek ma obawy ale na zdjęciach wszystko widać dokładnie. Można poszukać gdzie ten przewód prowadzi ale to też trzeba chyba jeszcze więcej rozbierać Szukałem tej informacji bo ten sam problem ma siostra, gdy będę miał trochę czasu to jej to zrobię Edytowane 6 Grudnia 2013 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullterrierMJ Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Dzięki agit11. Fajnie, rzeczowo i przejrzyście napisane. Po zakończeniu gwarancji na pewno sobie ten zegarek uruchomię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Witam Zrobiłem to, delikatnie wyciągłem przewód z złącza tak że w każdej chwili można go tam włożyć u siostry w note był przewód czarny z żółtymi paskami zegar teraz działa . Edytowane 11 Grudnia 2013 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Wiecie co?Czytałem z zaciekawieniem Wasze posty i nie mogę znaleźć logiki w działaniu nissana.... Skoro wystarczyło wyjąć jeden przewód,po to by działał zegar,to po jaką cholerę blokowali ten zegar dodając jeden dodatkowo przewód?Co mieli na myśli tak czyniąc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zablokowali zegar, bo go uruchomili na radiu. Pewnie chcieli, żeby zegar był widoczny dla wszystkich a z drugiej strony może nie chcieli rozpraszać kieorwcy dwoma. Dziwna to logika ale innej nie widzę. Dobrze jednak, że można to odblokowac, bo zegar na tablicy wskaźników jest w moim odczuciu bardzo przydatny. Fajny zegar miałem w Matizie. Był w środkowej cześci podszybia i był fajnie widoczny dla wszystkich - łącznie z kierowcą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Wiecie co?Czytałem z zaciekawieniem Wasze posty i nie mogę znaleźć logiki w działaniu nissana.... Skoro wystarczyło wyjąć jeden przewód,po to by działał zegar,to po jaką cholerę blokowali ten zegar dodając jeden dodatkowo przewód?Co mieli na myśli tak czyniąc? Witam Nissan nie dodawał dodatkowego przewodu on był tam cały czas ale zrobił to prawdopodobnie oprogramowaniem. Na zachodzie Europy były problemy gwarancyjne gdyż zegar w nawigacji pokazywał inny czas niż ten w liczniku klienci reklamowali to zamiast regulować zegar więc nissan przy przeglądzie gwarancyjnym to prawdopodobnie wyłączał ten zegar w liczniku.W jaki to sposób robili nie wiem prawdopodobnie softworowo siostra przed I przeglądem miała zegar na 100% gdyż sam jej go kilka razy regulowałem po przeglądzie się stracił. Gdy to zauważyła kilka dni później i pojechała do ASO to nić z tym nie potafili zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 W samochodach z ostatnich wypustów - w modelach bez nawigacji też go nie ma. Był na wyświetlaczu radia. Ale to prawdopodobna teoria. W radiu zegar nastawia się sam poprzez system RDS. Ten w liczniku trzeba sabie samemu ustawiać. Pojawiał się pewnie problem dwóch zegarów chodzących inaczej. Więc ten z wskaźników wyłączyli i tyle. Dość pancerene rozwiązanie ale co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Ciekawa rzecz z tym zegarkiem.będzie cieplej też sobie taki sprawię.Muszę być pewien czy taka ingerencja w sabotaż z kablami nie zaszkodzi w przyszłości w elektronike. No i co z gwarancją.Auto z lipca 2013 Acenta +. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ciekawa rzecz z tym zegarkiem.będzie cieplej też sobie taki sprawię.Muszę być pewien czy taka ingerencja w sabotaż z kablami nie zaszkodzi w przyszłości w elektronike. No i co z gwarancją.Auto z lipca 2013 Acenta Witam Zrobiłem to W note siostry i wszystko ok ale wyłącz przedtem dla bezb. akumulator żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia zegar chodzi a zawsze z powrotem to możesz zrobić.Ten kabelek idzie do masy.Ale oczywiście robisz to na własną odpowiedzialność ale efekt widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ja tam bym nie ingerował w elektronikę auta na gwarancji (sam takie mam) jak coś pójdzie nie tak z elektroniką i będziesz chciał naprawić na gwarancji to raczej na pewno będzie to powodem odmowy naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Hmmm...Jeżeli inni tak uczynili i działa,układ nie wykazuje błędu nie ma żadnych usterek,to czemu nie spróbować? Pewno,że wiele zależy od zdolności manualnych i odwagi zainteresowanego.Ale jak to mówią...do odważnych świat należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ja tam bym nie ingerował w elektronikę auta na gwarancji (sam takie mam) jak coś pójdzie nie tak z elektroniką i będziesz chciał naprawić na gwarancji to raczej na pewno będzie to powodem odmowy naprawy właśnie odwrotnie jak się coś stanie w czasie gwarancji a zrobisz to umiejętnie to możesz w ramach gwarancji spróbować naprawić. A jak to będziesz robił po gwarancji a si e coś stanie to już nic nie zrobisz i pokrywasz z własnej kieszeni. Ja to robiłem w samochodzie na gwarancji i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 właśnie odwrotnie jak się coś stanie w czasie gwarancji a zrobisz to umiejętnie to możesz w ramach gwarancji spróbować naprawić. A jak to będziesz robił po gwarancji a si e coś stanie to już nic nie zrobisz i pokrywasz z własnej kieszeni. Ja to robiłem w samochodzie na gwarancji i jest ok Na załączonym zdjęciu zegar widać razem ze wskazaniem tempomatu. Przy wyłączonym tempomacie zegarek ma się rozumieć pozostaje ....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Na załączonym zdjęciu zegar widać razem ze wskazaniem tempomatu. Przy wyłączonym tempomacie zegarek ma się rozumieć pozostaje ....? Oczywiście zostaje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) Faktycznie 20 minut roboty. Ja nawet nie zdejmowałem dolnej obudowy kierownicy, nie odłączałem akumulatora i nie odpinałem kostki od zegarów. Przeciołem przewód, przekręciłem kluczyk i nic. Odpaliłem auto i nic. Odłączyłem wtyczkę. Podłączyłem spowrotem i ponownie przekręciłem kluczyk i efekt widoczny na zdjęciu. Dzięki Panowie za konstruktywną podpowiedź. Przyznam, że denerwowała mnie ta luka tylko brakło czasu na pogrzebanie w aucie. Szanowni PAŃSTWO .!!!!!!!!! Nie żebym namawiał ale zachęcam do tego kroku który, jak powyżej, sam zrobiłem bo naprawdę warto. Nie macie wrażenia, że czego brakuje w tym pustym polu pomiędzy zegarami. ......???? Odwagi to proste jak "futerał na cepy" zero możliwości - obaw przed uszkodzenia czegokolwiek Edytowane 8 Lutego 2014 przez TESTER 1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Fajnie, że ten patent działa. A przypominam, że ten sposób na uruchomienie zegara pojawił się w temacie "Patent na" w październiku 2012 r. Widać sprawa musiała "dojrzeć" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Fajnie, że ten patent działa. A przypominam, że ten sposób na uruchomienie zegara pojawił się w temacie "Patent na" w październiku 2012 r. Widać sprawa musiała "dojrzeć" . Jeśli chodzi o mnie patent działa jak najbardziej, Nie tylko do odważnych świat należy ale także do tych co ufają opisom kolegów na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piranha4 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 (edytowane) Potwierdzam patent działa,wczoraj się odważyłem i przeciąłem ten przewód.Piękny zegarek mi się pojawił. Edytowane 30 Marca 2014 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milion Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Ludzie świetnie rozpracowaliście temat! Też nie mam tego zegara i z pewnością przetnę kabelek :-) Swoją drogą wydawało mi się że ten zegar mi się wyświetlał podczas drogi powrotnej do domu jak kupiłem notka, a potem zniknął. Ale mogę się mylić, bo byłem wtedy bardzo rozentuzjazmowany ha ha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Super patent w 100% działa. Niedawno kupiłem NOTE E11 z 2013 roku i też nie było zegara, po lekturze tematu dzisiaj 20 minut robotki i banan na ustach bo zegar jest tam gdzie odruchowo się go szuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2023 Też podjąłem to ryzyko przecięcia kabla. Dzisiaj trochę dogrzało, /30 st w cieniu/ i ten w radiu zniknął, więc byłem zmuszony, inaczej bym się chyba za to nie wziął. Rzeczywiście kilka minut roboty i oko cieszy, a już szukałem nowego panelu do radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepolek36 Opublikowano 16 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2024 W dniu 5.12.2013 o 18:25, agit11 napisał: Witam Sam nie mam nota ale czytałem na forum angielskim i rosyjskim na temat zegara i tam jest zrobiony cały manualZmiana ta jest możliwa w drugim maszyn restyling (wydanych w latach 2010-2011 i prawdopodobnie późniejszych wydaniach) z istniejących systemów audio lub audio, nawigacja \ i godzin pracy na desce rozdzielczej nowego próbki - obrotomierz, prędkościomierz lewa na prawo. Zegar tracił się też prawdopodobnie po pierwszym przeglądzie w ASO prawdopodobnie było wgrywane jakieś oprogramowanie wg zaleceń nissana gdyż zegar w nawigacji i przy kierownicy różniły się i były z tego powodu reklamacje więc nissan usunął zegar programowo Każdy jest przyzwyczajony do tego, że na desce rozdzielczej samochodu ma zegarek. od jego uruchomienia Nissan Note to było, ale od 2010 roku w naszych maszynach zainstalowano system nawigacji \ audio lub audio, wyświetlacz, który pokazuje czas. Ta robótka umożliwia wyświetlanie zegara na desce rozdzielczej. (Szczególnie w instrukcji obsługi nie mówi nic o tym, że w niektórych wersjach maszyn zegar na desce rozdzielczej nie jest.) Co należy zrobić, aby uruchomić zegar . Wszystko jest bardzo proste - trzeba przeciąć przewód który idzie do pinu 12, i odizolować oba końce przecięte. Tak wygląda wyświetlacz w desce rozdzielczej do zaktualizowano: Zaczynamy! Potrzebne będą następujące narzędzia : - Długi "Phillips" śrubokręt 5h150 - Krótki "Phillips" śrubokręt 5h100 -szczypce nóż do tapet i latarka. 1.Na dole kolumny kierownicy, gdzie jest dźwignia regulacji nachylenia, odkręcić trzy śruby łączące listwy, zamykanie łopatki zmiany biegów. 2. Dla wygody dalszych manipulacji usunąć ramkę dekoracyjną zapłonu ciągnąc go prostopadle do zamku. 3. Rozłącz obudowę. Musimy zacząć od samego dołu, delikatnie ciągnąc w dół i dolną wykończenia trzymając szczyt. Z charakterystycznych kliknięć okładziny powinna się odłączyć (zatrzaski łączące kilka) . robi tę samą czynność po lewej Zdejmij górną obudowę. 4. Obniżenie kierownicę w najniższym położeniu, ruch "do siebie - i się" 5. Usuń Osłona deski rozdzielczej. To jest ustalona tylko przez wewnętrzne zatrzaski z tworzywa sztucznego. 6. Wyciągnij licznik , wyjmując zatrzaski i zdjąć podnosząc. Lewo i prawo, może przylgnąć przełączników i panele z tworzyw sztucznych - należy zachować ostrożność i nie stosować zbyt wysiłku! 7. Odkręć mocującą górną deskę rozdzielczą śruby. Spód deski rozdzielczej jest zatrzaśnięta. Popychając śrubokręt pod zatrzask i delikatnie je naciskając odpowiedni kierunek uporządkować siebie, wyciągając z uchwytu. Łatwiej rozpocząć na prawej stronie i nie staraj się usunąć licznik na raz, bez odłączania lewo. Zdjąć deskę rozdzielczą. Trzymając dolną krawędź panelu, ruch "do siebie, a nawet" "gut wstrząsających" desce rozdzielczej niszach. Na końcu deski rozdzielczej znajduje się naklejka z danymi wersja firmware, PCB i oprogramowanie. (Taki uporządkowany zestaw do techno, wydany w lutym 2011 r.) przystąpić do tego, dla którego została uruchomiona, Uważnie patrzeć na złączu. Musimy ciąć drutu na pin 12. . Ten czarny przewód z kropkami srebra (trzecie podłączonego, po lewej stronie, pod zatrzask złącza) Przewód może być z innymi kolorami - w jednej z modyfikacji jest on czarny z żółtymi paskami dwukrotnie. Delikatnie wyłączyć wtyczkę z tablicy rozdzielczej, naciskając zatrzask złącza. Można wyciągnąc drut lub usunąć go z kontaktu złącza. Odizolować końce. I delikatnie, bez zakłóceń, włożyć wtyczkę z powrotem, albo można przeciąć drut. Składając to wszystko w odwrotnej kolejności ....... Więc teraz wyświetlaczu deski rozdzielczej wygląda w moim tekno. Zegarki dostosowane zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji obsługi, wydanych przy zakupie samochodu. A oto jak to wygląda 1.4, R2, 2011) Właściwie, to wszystko! Wszystko zapakowane i działa. Dla większego bezpieczeństwa w pracy zaleca się odłączyć akumulator. Drogomierze i B, średnia prędkość, średnie paliwa i zegar, podczas wykonywania tego wyrafinowanie, reset (reset do "zera".) Po odłączeniu akumulatora i jego włączenie może być konieczne, aby wprowadzić kod, aby przywrócić funkcjonalność systemu audio. Cała operacja trwała u mnie około 40 min ale gdybym robił to drugi raz to około 20 min. Czyli w skrócie: Na początek dla bezpieczeństwa odłączyć akumulator tak na wszelki wypadek 1. Odkręcenie 3 śrub z osłony kierownicy i demontaż osłon kierownicy najpierw dolna a potem górna na zatrzaskach. 2.Demontaż osłony licznika lekko podważyć i pociągnąć jest na zatrzaskach 3 Demontaż samego licznika odkręcić górną śrubę i śrubokrętami lekko podważyć zatrzaski z dołu delikatnie wyciągnąć licznik wtedy jest dojście do gniazda z kablami z tyłu licznika. 4. Na koniec można delikatnie przeciąć kabel do pinu 12 gniazda i zaizolować końcówki. Prawdopodobnie jest to podłączona masa . 5 Poskładać w odwrotnej kolejności witam czy może da radę zrobić to wszystko bez rozbierania czegokolwiek,tzn od spodu widzę wszystkie wtyczki , kable itd na wierzchu 😁 czy to może jest ta zaznaczona wtyczka z załączonego zdjęcia? radio mam z wadą rozlewającego się wyświetlacza od plus 15 stopni wzwyż więc pół roku nie widzę zegara ,wkurzające tj rozbierać nie chce bo coś zapewne urwe jak zawsze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.