Gość uknowy Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Witam, na wstępie z racji ze jestem tutaj nowy chciałem pozdrowić wszystkich zapaleńców marki Nissan i opowiedzieć o mojej przykrej przygodzie której skutki odczuwam do tej pory ale do rzeczy.... Od 4 lat jestem szczęśliwym posiadaczem pick-up`a 2.4 benzyna ‘92 rok który nigdy mnie nie zawiódł nic tylko nim jeździć. Niestety ten stan trwał do dnia 28 grudnia kiedy to jadąc podczas -18C mrozie pokonywałem trasę z Gdańska do Świnoujścia i prawie mi sie to udalo ;-) Wszystko było ok. tylko w pewnym momencie wyjeżdżając ze Szczecina zauważyłem ze nie mam ładowania i ledwo dojechałem do jakieś wioski bez świateł Zauważyłem ze jest spalony bezpiecznik zdaje sie główny ponieważ elektryka to nie jest moja mocna dziedzina nie udawałem wariata i nic nie majstrowałem jednakże sprawa nie wydala mi się zbytnio skomplikowana, pomyślałem sobie ze może to regulator napięcia w alternatorze czy cos w każdym razie nie przeczuwałem tragedii Zaholowałem auto do elektryka i sie zaczął mój dramat regulator napięcia sprawny zaczęła sie żmudna praca szukania zwarcia okazało sie ze część wiązki było przetartej w lewym nadkolu myli sie jednak ten ze sprawa sie zakończyła została wymieniona kompletna wiązka elektr a auto dalej ma zwarcie ;( Prośba o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek proszę o wskazówki. Pozdrawiam uknowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 oj zdecydowanie za mało danych, który to bezpiecznik? wywalało? kiedy go wywala, zawsze czy przy jakichś sytuacjach ? ostatnio też walczyłem z tym u siebie. problemy ze zwarciami nie są łatwe, bez sch elektrycznego to wogole bym sie za to niebrał ale to trochę d*pa a nie elektryk jak wymienił tyle i nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Cześć proponował bym porozkręcać lampy zerknąć do gniazda do przyczepki jesli masz (b ważne zerknąć do zarówek oświetlenia tablicy ) ale napisz coś wiecej gdzie elektryk sprawdzał etc pozdr. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Cześć proponował bym porozkręcać lampy zerknąć do gniazda do przyczepki jesli masz (b ważne zerknąć do zarówek oświetlenia tablicy ) ale napisz coś wiecej gdzie elektryk sprawdzał etc pozdr. Daniel Uważasz że kolega na pół roku pozostał w tym Świnoujściu przez ten przetarty kabelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 hahaha no chyba jest taka opcja skoro nic nie pisze pozdr Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoPinG Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 witam kolegów Posiadam od 2008 roku NISSAN-a Pick-up dobel kabina d21 '93 2,5 diesel 4x4 + reduktor. Miałem złamaną ramę nad tylnym mostem, dziurawe nadkola z przodu i z tyłu. Od jakiegoś czasu (może rok) mam gdzieś jakieś małe zwarcie, gdyż jak zostawię auto na noc z podłączonym akumulatorem, to rano (już następnego dnia) mogę zapomnieć o wojażach. Będzie rozładowany akumulator. Jak odłączę klemę z akumulatora na czas postoju (na noc) to może stać dwa dni , tydzień; bez znaczenia, podpinam akumulator i mogę jechać, owe zwarcie nie przeszkadza w trakcie jazdy. Może ktoś miał podobny przypadek i zechce się podzielić doświadczeniami , byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Kiedyś w omedze radio mi rozładowywało aku, a jak się przerobiło wiązkę od niego, żeby przy wyłączaniu stacyjki odcinało od niego prąd, to przestało. Ale i tak najprostszym sposobem jest zamontowanie głównego wyłącznika prądu. Pstryk i po problemie, a co najważniejsze nie musisz codziennie kręcić przy klemach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoPinG Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Tak , główny wyłącznik prądu to swoją drogą , ale to nie rozwiązuje problemu zwarcia, nie chciałbym mieć pożaru instalacji jak zwarcie spotęguje swoją siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 W osobówkach często rozładowują akumulator nie gasnące światełka w bagażniku po zamknięciu klapy, ale w terrano raczej byś to zauważył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Bez zdolności elektryka ciężko namierzyć zwarcie, ale posiadając zwykły miernik już można się pobawić w akcje detektywistyczną w poszukiwaniu znikającego prądu. W pierwszej kolejności najlepiej sprawdzić alarm, radio i kable przy drzwiach/klapie bagażnika, szczególnie jeśli samochód jest powypadkowy, wtedy wiązki są bardziej narażone na przetarcia. Jeśli chcemy zrobić to porządnie, drukujemy schematy i sprawdzamy każdą wiązkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoPinG Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 w bagażniku jeszcze nie mam oświetlenia, ale mam to w planach, miernik to dobra sprawa, ale ile to czasu na sprawdzenie wszystkiego krok po kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Wyłącz wszystko i wyciągaj po kolei bezpieczniki (pomiń tylko ten od poduszek bo złapią błąd), który bezpiecznik Ci będzie bardziej iskrzył ten robi na zwarciu. Potem sprawdź jakie urządzenia on zabezpiecza, i szukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 CoPinG hmm może dioda w prostowniku ? moze regulator ? jak duży prąd idzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.