patrolY61warszawa Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Witam, jako że ostatnio pourywałem właściwie wszystkie plastikowe osłony podwozia w moim patrolu to nadszedł czas na ich zastąpienie porządnymi. Korzystając z uprzejmości kolegi, który podejmie się ich wykonania z blachy aluminiowej, szukam wzorców do naśladowania :-) Chodzi mi o zrobienie ich kosztem, który mnie nie zruinuje :-)) I tutaj pojawia się pytanie: może ktoś ma dostępne rysunki techniczne płyt osłonowych, a może ma zwymiarowane, a może ma takie które można skopiować? Chodzi mi o komplet: Osłona skrzyni biegów Osłona reduktora Osłona drążków kierowniczych do modelu Patrol GR Y61, rocznik 1998, 28.TD, LONG. Rozpuszczam wici bo a nóż ktoś coś takiego ma i może udostępnić? :-) pozdrawiam Mateusz mateuszwarszawa@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Mateusz, te które pourywałeś mogą posłużyć za orientacyjny wzór. Ale IMHO możesz spokojnie jeździć bez nich, tak jak wcześniej jeździłeś z tymi z gównolitu. W takich warunkch w jakich jeździmy dużo więcej niż osłony da Ci lift i chociaż trochę większe koła. Osłony to dalszy etap motania. Szczególnie przednia osłona powinna być dopasowana do zderzaka skrzynkowego i raczej nie ma sensu jej zakładać do zderzaka fabrycznego (bo nie podejrzewam Cię o zakładanie osłon do lansu). No a jak pancerny zderzak, to najpierw mocniejsze sprężyny, a jak już wymiana sprężyn, to jakiś lifcik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 (edytowane) Patrol... nie mialem qrde czasu zeby sie z wami spotkac:(( Wiec mam cale plastiki... moge dac na wzor... Ale moze podzielisz sie namiarem na wykonawce??? Tez chetnie zaloze cos mocnego... W poprzednim jezdziudelku zrywalem po kazdym wyjezdzie w teren, czas to zmienic.) Co prawda bardziej 3 niz 5 drzwi.... ale powinny byc takie same... Edytowane 16 Lutego 2011 przez Jankes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Patrol... nie mialem qrde czasu zeby sie z wami spotkac:(( Wiec mam cale plastiki... moge dac na wzor... Ale moze podzielisz sie namiarem na wykonawce??? Tez chetnie zaloze cos mocnego... W poprzednim jezdziudelku zrywalem po kazdym wyjezdzie w teren, czas to zmienic.) Jesteśmy w trakcie szukania najkorzystniejszej oferty Ps. szkoda że nie dojechałeś ale jeszcze będą okazje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolY61warszawa Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 (edytowane) QbaKJ - troszkę pewnie masz racji, natomiast ja rozkładam inaczej "akcenty" w przygotowywaniu mojego samochodu :-) Patrola używam do codziennej jazdy po mieście, dlatego na razie nie myślę o podnoszeniu go lub zakładaniu innych opon - jeżdżę oczywiście na całorocznych goodrichach macadamach, znanych pod nazwą handlową "zimowe fiku-miku" :-) Nie nadają się specjalnie do terenu ale czasami udaje się na nich coś tam przejechać. Ich zaletą jest przyzwoite zachowanie na asfalcie i akceptowalna odporność na uszkodzenia mechaniczne typu kamień, badyl, krawężnik. Serce mi pęka przy każdym walnięciu podwoziem na muldzie i dlatego pomyślałem o zabezpieczeniu patrola od spodu. Niestety te uderzenia nie pozostają bez wpływu na kondycję blacharki - w załączeniu zdjęcie powyginanej osłony (nie jestem pewien czego to osłona) - no w każdym razie, troszkę mnie zmartwiła ich destrukcji - nie chcę czekać aż urwę coś poważniejszego. Jankes30 - dziękuję za propozycję pożyczenia plastików na wzór - ja swoje pozbierałem z błota i powinienem poukładać je w całość. Jak coś to uśmiechnę się do Ciebie w tej sprawie. Podeślę Ci na prva namiary na kolegę, który będzie mi pomagał, tylko zapytam go czy mogę, bo nie wiem czy on chce się z tym afiszować. On nie zajmuje się tym ale za to ma oprzyrządowanie i doświadczenie w obróbce blach i metali. Będę donosił o postępach moich prac i o ich efekcie :-) Edytowane 20 Lutego 2011 przez patrolY61warszawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 QbaKJ - troszkę pewnie masz racji, natomiast ja rozkładam inaczej "akcenty" w przygotowywaniu mojego samochodu :-) Patrola używam do codziennej jazdy po mieście, dlatego na razie nie myślę o podnoszeniu go lub zakładaniu innych opon - jeżdżę oczywiście na całorocznych goodrichach macadamach, znanych pod nazwą handlową "zimowe fiku-miku" :-) Cześć Mat., każdy z nas inaczej podchodzi do swojego auta, inna jest droga jego modyfikacji ja jednak uważam (jeżdżąc głównie po twardym), że należy zacząć od założenia "porządnych" opon z rozmiarem podnoszącym auto bez liftu. Ja mam BFG 285/75/R16 i bez liftu jest wyżej nad glebą no i znacząco lepiej chodzi w terenie, niż na fabrycznych a i na asfalcie też dobrze się trzyma. To na początek może daje niewiele ale jednak większy prześwit, co chroni jak wiemy spód przed traumatycznym kontaktem podwozia z glebą na weekendowych wygłupach Co prawda też zniszczyłam na naszym ostatnim wypadzie osłonę ale reszta jest ok. Chyba założę jednak stalową a nie aluminium, myślę że różnica w wadze będzie dla auta niewielka a jednak stal jest odporniejsza no i cała akcja będzie (chyba) tańsza - I hope Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 (edytowane) A ja jak sie poskladam, zakladam w czwartek Coopery STT 35'' i... zobaczymy co rozwale:))))) Juz podniesiony wiec wejda:) tylko czemu tu bledy sa tak kosztowne:D I juz chyba mam oslony stalowe... tej samej firmy mialem w pajero... z petersburga... chyba takie same jak w T-34...)))) niezniszczelne. Tylko konytakt musze odszukac:) Edytowane 25 Lutego 2011 przez Jankes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolY61warszawa Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 ufff... udało się, mam już zamontowane dwie osłony pod patrolem. Przednią osłaniającą drążki kierownicze i 2gą osłaniającą skrzynię, reduktor oraz część silnika. W najbliższym czasie poćwiczę ją w terenie i zobaczymy jak działają? W załączeniu kilka zdjęć, na razie nie porysowane o lustrzanej powierzchni :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Po co sztucznie dociążać Patrola ? Żadne osłony nie są mu potrzebne ... robicie całkowicie zbędne przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolY61warszawa Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 Waga tych blach to około 10 kg (na oko) - waga zdjętych plastikowych i metalowych osłon około 3 - 4 kilogramy w efekcie zwiększenie wagi o 6 ~ 8 kg = w moim przekonaniu nie zauważalna różnica wagi. Większą różnice uzyskuję tankując do pełna albo do połowy baku lub wyciągając 3 rząd siedzeń. Czy to jest potrzebne? nie próbuję broń Boże nikogo do tego przekonać, ja czuję się lepiej szorując zabezpieczonym podwoziem na muldach i dla mnie ma to sens :-) Czy obiektywnie ma? Nie wiem! :-) Doświadczenie offroadowe mam mnij niż małe, na mechanice samochodowej nie znam się wcale ale widziałem zniszczoną moją starą metalową osłonę (jest na jednym z poprzednich zdjęć) i chyba nic złego, że wymieniłem ją na nowszą bardziej porządną? :-) Czy efekt wart zachodu, kosztów i energii? To każdy musi sobie sam rozstrzygnąć :-) Dla mnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 W terenie robi za przyssawkę w błocie ... Między osłonami zbiera się syf , łatwiej zahaczyć osłoną o gałąź czy inna cholerę patrol świetnie prześlizguje się po ramie Osłony są zbedne i uciążliwe ale do tego dojdziesz z czasem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolY61warszawa Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Aaa... nie wykluczam, że z czasem dojdę do takiego wniosku! Piszę to bez sarkazmu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) Aaa... nie wykluczam, że z czasem dojdę do takiego wniosku! Piszę to bez sarkazmu! Dojdziesz szybko jak zaczniesz wozić 10 kg błota miedzy podwoziem a osłonami Błoto trzyma wilgoć, a wilgoć to rdza i kółko sie zamyka Ciężko wypłukać syf znad osłony Ewentualnie zostawił bym osłonę drążków, trochę zabezpieczy miskę olejową która w 2.8 nie jest the best'arsko schowana Ja tam wywaliłem wszystkie osłony i jadąc szeroko otwieram oczy Edytowane 9 Marca 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.