Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

płyty osłonowe / osłony podwozia do Y61 long rocznik 1998 pytanie o wymiary i wzory


patrolY61warszawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako że ostatnio pourywałem właściwie wszystkie plastikowe osłony podwozia w moim patrolu to nadszedł czas na ich zastąpienie porządnymi.

Korzystając z uprzejmości kolegi, który podejmie się ich wykonania z blachy aluminiowej, szukam wzorców do naśladowania :-)

Chodzi mi o zrobienie ich kosztem, który mnie nie zruinuje :-))

 

I tutaj pojawia się pytanie: może ktoś ma dostępne rysunki techniczne płyt osłonowych, a może ma zwymiarowane, a może ma takie które można skopiować?

Chodzi mi o komplet:

Osłona skrzyni biegów

Osłona reduktora

Osłona drążków kierowniczych

 

do modelu Patrol GR Y61, rocznik 1998, 28.TD, LONG.

Rozpuszczam wici bo a nóż ktoś coś takiego ma i może udostępnić? :-)

 

pozdrawiam

Mateusz

mateuszwarszawa@op.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, te które pourywałeś mogą posłużyć za orientacyjny wzór. Ale IMHO możesz spokojnie jeździć bez nich, tak jak wcześniej jeździłeś z tymi z gównolitu. W takich warunkch w jakich jeździmy dużo więcej niż osłony da Ci lift i chociaż trochę większe koła. Osłony to dalszy etap motania. Szczególnie przednia osłona powinna być dopasowana do zderzaka skrzynkowego i raczej nie ma sensu jej zakładać do zderzaka fabrycznego (bo nie podejrzewam Cię o zakładanie osłon do lansu). No a jak pancerny zderzak, to najpierw mocniejsze sprężyny, a jak już wymiana sprężyn, to jakiś lifcik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jankes30

Patrol... nie mialem qrde czasu zeby sie z wami spotkac:(( Wiec mam cale plastiki... moge dac na wzor... Ale moze podzielisz sie namiarem na wykonawce??? Tez chetnie zaloze cos mocnego... W poprzednim jezdziudelku zrywalem po kazdym wyjezdzie w teren, czas to zmienic.:))

 

Co prawda bardziej 3 niz 5 drzwi.... ale powinny byc takie same...

Edytowane przez Jankes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrol... nie mialem qrde czasu zeby sie z wami spotkac:(( Wiec mam cale plastiki... moge dac na wzor... Ale moze podzielisz sie namiarem na wykonawce??? Tez chetnie zaloze cos mocnego... W poprzednim jezdziudelku zrywalem po kazdym wyjezdzie w teren, czas to zmienic.:))

Jesteśmy w trakcie szukania najkorzystniejszej oferty ;)

Ps. szkoda że nie dojechałeś ale jeszcze będą okazje... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QbaKJ - troszkę pewnie masz racji, natomiast ja rozkładam inaczej "akcenty" w przygotowywaniu mojego samochodu :-)

Patrola używam do codziennej jazdy po mieście, dlatego na razie nie myślę o podnoszeniu go lub zakładaniu innych opon - jeżdżę oczywiście na całorocznych goodrichach macadamach, znanych pod nazwą handlową "zimowe fiku-miku" :-)

Nie nadają się specjalnie do terenu ale czasami udaje się na nich coś tam przejechać.

Ich zaletą jest przyzwoite zachowanie na asfalcie i akceptowalna odporność na uszkodzenia mechaniczne typu kamień, badyl, krawężnik.

Serce mi pęka przy każdym walnięciu podwoziem na muldzie i dlatego pomyślałem o zabezpieczeniu patrola od spodu.

Niestety te uderzenia nie pozostają bez wpływu na kondycję blacharki - w załączeniu zdjęcie powyginanej osłony (nie jestem pewien czego to osłona) - no w każdym razie, troszkę mnie zmartwiła ich destrukcji - nie chcę czekać aż urwę coś poważniejszego.

 

 

Jankes30 - dziękuję za propozycję pożyczenia plastików na wzór - ja swoje pozbierałem z błota i powinienem poukładać je w całość. Jak coś to uśmiechnę się do Ciebie w tej sprawie.

Podeślę Ci na prva namiary na kolegę, który będzie mi pomagał, tylko zapytam go czy mogę, bo nie wiem czy on chce się z tym afiszować.

On nie zajmuje się tym ale za to ma oprzyrządowanie i doświadczenie w obróbce blach i metali.

Będę donosił o postępach moich prac i o ich efekcie :-)

post-31652-0-81005200-1298229755_thumb.jpg

post-31652-0-96856600-1298229761_thumb.jpg

post-31652-0-31771700-1298229767_thumb.jpg

Edytowane przez patrolY61warszawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QbaKJ - troszkę pewnie masz racji, natomiast ja rozkładam inaczej "akcenty" w przygotowywaniu mojego samochodu :-)

Patrola używam do codziennej jazdy po mieście, dlatego na razie nie myślę o podnoszeniu go lub zakładaniu innych opon - jeżdżę oczywiście na całorocznych goodrichach macadamach, znanych pod nazwą handlową "zimowe fiku-miku" :-)

Cześć Mat., każdy z nas inaczej podchodzi do swojego auta, inna jest droga jego modyfikacji ;) ja jednak uważam (jeżdżąc głównie po twardym), że należy zacząć od założenia "porządnych" opon z rozmiarem podnoszącym auto bez liftu. Ja mam BFG 285/75/R16 i bez liftu jest wyżej nad glebą no i znacząco lepiej chodzi w terenie, niż na fabrycznych a i na asfalcie też dobrze się trzyma. To na początek może daje niewiele ale jednak większy prześwit, co chroni jak wiemy spód przed traumatycznym kontaktem podwozia z glebą na weekendowych wygłupach ;)

Co prawda też zniszczyłam na naszym ostatnim wypadzie osłonę :whistle: ale reszta jest ok. Chyba założę jednak stalową a nie aluminium, myślę że różnica w wadze będzie dla auta niewielka a jednak stal jest odporniejsza no i cała akcja będzie (chyba) tańsza - I hope ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jankes30

A ja jak sie poskladam, zakladam w czwartek Coopery STT 35'' i... zobaczymy co rozwale:))))) Juz podniesiony wiec wejda:) tylko czemu tu bledy sa tak kosztowne:D

 

I juz chyba mam oslony stalowe... tej samej firmy mialem w pajero... z petersburga... chyba takie same jak w T-34...:))))) niezniszczelne. Tylko konytakt musze odszukac:)

Edytowane przez Jankes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufff... udało się, mam już zamontowane dwie osłony pod patrolem.

Przednią osłaniającą drążki kierownicze i 2gą osłaniającą skrzynię, reduktor oraz część silnika.

W najbliższym czasie poćwiczę ją w terenie i zobaczymy jak działają?

W załączeniu kilka zdjęć, na razie nie porysowane o lustrzanej powierzchni :-)

post-31652-0-31626000-1299352576_thumb.jpg

post-31652-0-19165000-1299352596_thumb.jpg

post-31652-0-00033700-1299352617_thumb.jpg

post-31652-0-50900400-1299352630_thumb.jpg

post-31652-0-07951800-1299352670_thumb.jpg

post-31652-0-80977900-1299352684_thumb.jpg

post-31652-0-65547300-1299352717_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co sztucznie dociążać Patrola ?

 

Żadne osłony nie są mu potrzebne ... robicie całkowicie zbędne przeróbki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga tych blach to około 10 kg (na oko) - waga zdjętych plastikowych i metalowych osłon około 3 - 4 kilogramy w efekcie zwiększenie wagi o 6 ~ 8 kg = w moim przekonaniu nie zauważalna różnica wagi.

Większą różnice uzyskuję tankując do pełna albo do połowy baku lub wyciągając 3 rząd siedzeń.

Czy to jest potrzebne? nie próbuję broń Boże nikogo do tego przekonać, ja czuję się lepiej szorując zabezpieczonym podwoziem na muldach i dla mnie ma to sens :-)

Czy obiektywnie ma? Nie wiem! :-)

Doświadczenie offroadowe mam mnij niż małe, na mechanice samochodowej nie znam się wcale ale widziałem zniszczoną moją starą metalową osłonę (jest na jednym z poprzednich zdjęć) i chyba nic złego, że wymieniłem ją na nowszą bardziej porządną? :-)

Czy efekt wart zachodu, kosztów i energii? To każdy musi sobie sam rozstrzygnąć :-) Dla mnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W terenie robi za przyssawkę w błocie ...

Między osłonami zbiera się syf , łatwiej zahaczyć osłoną o gałąź czy inna cholerę

 

patrol świetnie prześlizguje się po ramie

 

Osłony są zbedne i uciążliwe ale do tego dojdziesz z czasem ... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa... nie wykluczam, że z czasem dojdę do takiego wniosku! :D

Piszę to bez sarkazmu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa... nie wykluczam, że z czasem dojdę do takiego wniosku! :D

Piszę to bez sarkazmu!

Dojdziesz szybko jak zaczniesz wozić 10 kg błota miedzy podwoziem a osłonami ;) Błoto trzyma wilgoć, a wilgoć to rdza i kółko sie zamyka ;) Ciężko wypłukać syf znad osłony :D

Ewentualnie zostawił bym osłonę drążków, trochę zabezpieczy miskę olejową która w 2.8 nie jest the best'arsko schowana :) Ja tam wywaliłem wszystkie osłony i jadąc szeroko otwieram oczy ;)

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...