Gość filip Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Od jakiegoś czasu coś stuka mi w kole i czuję to na kierownicy. Jak mocno depnę to hamulce zgrzytają - to chyba klocki się kończą (jeszcze zostało jakieś 2mm okładziny). Czy to stukanie to coś z tarczami? Podczas wymiany opon zwróciłem uwagę na to że tarcze zużywają się nierówno tj. część wewnętrzna jest dużo cieńsza od zewnętrznej . Na obydwu kołach z przodu mniej więcej równomiernie. Niestety nie zmierzyłem grubości Mechanik stwierdził że tarcze raczej są do wymiany natomiast właściciel warsztatu zapewniał że to są tarcze o konstrukcji asymetrycznej i że jeszcze przynajmniej jeden sezon wytrzymają. Kto może mi coś doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 właściciel warsztatu zapewniał że to są tarcze o konstrukcji asymetrycznej i że jeszcze przynajmniej jeden sezon wytrzymają.Kto może mi coś doradzić? chyba ten gosc sam jest niezle asymetryczny - tarcza powinna sie zuzywac rownomiernie przynajmniej u mnie tak jest i w kazdym, moim samochodzie tak bylo jesli stosujesz pozadne klocki i tarcze to nie ma prawa byc inaczej. jak stosujesz klocki za 50 pln to nie spodziewaj sie cudów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filip Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 klocki są oryginalne z ASO przejechane na nich jest 17000 z czego ja sam zrobiłem 10000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwiatek Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam, Jeżeli masz lekkie stukanie i przy ruszaniu i przy hamowaniu (może być też "stękanie") z okoloc hamulców, może to świadczyć iż powinieneś, aczkolwiek nie musisz (nie jest to niebezpieczne), wymienić prowadnice hamuców. Koszt oryginalnych w ASO to 460 PLN za koplet na wszystkie koła. Mam to samo, a stierdził to mechanik w ASO Ballaun. 2 mm wykładziny to raczej najwyższy czas na wymianę klocków... myślę, że to zgrzytają blaszki, które grają rolę czujników zużycia klocków. Jeśli chodzi o tarcze to moje mają już 120 tys. km przejechane i były tylko szlifowane. Co do asymetryczności ścierania to się nie wypowiem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam,Jeżeli masz lekkie stukanie i przy ruszaniu i przy hamowaniu (może być też "stękanie") z okoloc hamulców, może to świadczyć iż powinieneś, aczkolwiek nie musisz (nie jest to niebezpieczne), wymienić prowadnice hamuców. Koszt oryginalnych w ASO to 460 PLN za koplet na wszystkie koła. Mam to samo, a stierdził to mechanik w ASO Ballaun. 2 mm wykładziny to raczej najwyższy czas na wymianę klocków... myślę, że to zgrzytają blaszki, które grają rolę czujników zużycia klocków. Jeśli chodzi o tarcze to moje mają już 120 tys. km przejechane i były tylko szlifowane. Co do asymetryczności ścierania to się nie wypowiem. Pzdr jakie blaszki? jakie wskazniki zuycia? blaszki sa na zacisku od gor i dolu i maja sie nijak do wskaznika zuzycia klockow. co do tarcz to moje maja 100kkm i juz niestety nie maja minimalnej grubosci !!! i ida w najblizszym czasie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwiatek Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam, jakie blaszki? jakie wskazniki zuycia? blaszki sa na zacisku od gor i dolu i maja sie nijak do wskaznika zuzycia klockow. Mam nadzieję, że mówimy o tym samym elemencie. Z zacisków wystają prostopadłe do tarcz takie "wąsy". Zazwyczaj gdy już trą o tarcze wydając zgrzytliwe dźwięki to czas najwyższy zmienić klocki bo w przeciwnym wypadku metal zacisków porysuje tarcze. Jęśli nie służą do tego to do czego? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam,jakie blaszki? jakie wskazniki zuycia? blaszki sa na zacisku od gor i dolu i maja sie nijak do wskaznika zuzycia klockow. Mam nadzieję, że mówimy o tym samym elemencie. Z zacisków wystają prostopadłe do tarcz takie "wąsy". Zazwyczaj gdy już trą o tarcze wydając zgrzytliwe dźwięki to czas najwyższy zmienić klocki bo w przeciwnym wypadku metal zacisków porysuje tarcze. Jęśli nie służą do tego to do czego? Pzdr hmm moze w n15 cos takiego jest chociaz jesli to ma wystawac z zacisku to nie wiem jak to ma wskazywac zuzycie klocka. w N16tce jest taka blaszka na gorze i dole prowadniyc klocka ona wystaje w strone tarczy ale nie ma bata aby o cos tarla mowie o nr 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwiatek Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam, Nie bardzo kojarzę na tym rysunku. Widziałem to raczej "na żywo". Elementy "8" wyglądają raczej na równoległe do tarcz. Jeśli chodzi o kierunek tych "wąsów" to raczej odpowiadają mu wystające "wąsiki" elementów "6" lub "10"... Te "wąsiki" po powierzchni boków klocków w kierunku tarcz. Kiedy klocki są wystarczająco grube "wąsiki" są daleko od powierzchni tarczy. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dent Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Czesc.Moze Pomoge.Rzeczywiscie w N15 przy klockach (orginal) wystaja blaszki. Konkretnie u mnie na jednym kole (dwa klocki )jest jedna blaszka, na drugim tak samo. Blaszka ta jest w ksztalcie splaszconej litery U. Wychodzi z zewnetrznej czesci klocka,najpierw w kierunku od tarczy, a potem zawraca i leci w kierunku tarczy. Blaszki stanowia wskazniki zuzycia klockow (jak sie klocek mocno przytrze to one halasuja) Patrzcie jakie zagadnienie mozna z "blaszki" zrobic Filip, co do tarcz to chyba masz ten sam problem co ja. Poszukaj na forum almera i porady eksploatacyjne moich postow. Mysle ze chodzi ci o to ze klocek nie bierze na calej szerokosci tarczy, tylko na jej zewnetrznej (odsrodkowej) czesci jest ona grubsza, bo tam klocek nie bierze. Pewnie srednice tarczy tez bedziesz mial 253 a nie tak jak wiekszosc Almerek (247 lub 232mm). ten halas przy chamowaniu to zwnetrzne krawedzie klocka tra po tych nierownosciach tarczy na jej zewnetrznej jak rowniez wewnetrznej (dosrodkowej) czesci. U mnie klocki tra wlasnie po tej krawedzi dosrodkowej , ktora wytworzyla sie w wyniku zuzycia tarczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filip Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Wczoraj dobrałem się do hamulca, zdjąłem koło i po zmierzeniu stwierdzam że tarcza ma około 245mm, grubość tarczy zewnętrznej 6mm, wewnętrznej 5mm, grubość całkowita tarczy 17,5mm (pomiar w dwóch miejscach) Czy to kwalifikuje tarcze do wymiany. Coraz wyraźniej stuka. Może tarcza jest skrzywiona i stąd ten hałas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.