Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Felga stalowa


Gość Pokajoke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pokajoke

Czołem Klubowicze!

Czy ma ktoś z Was (najchętniej z woj. łódzkiego) do sprzedania używaną felgę stalową do Note '06 ?

Pogięła mi się tak że nie do wyprostowania. Rozmiar : 5,5 inch Jx15 H2 4x100x60 ET45.

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie słyszałem żeby się ktoś rozbił i miał na zbyciu,ale może to Cię poratuje:

http://allegro.pl/felga-stalowa-nissan-note-i1471017573.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Dziękuje JACKO.

Wygląda nieźle. Jedyne co mnie osłabia w tym wszystkim to fakt że nie opłaca mi sie tam podjechać za Szamotuły aż.

Przesyłka 40 PLN + 150 PLN za towar + niepewność bo nie można obejrzeć = 190 PLN + ewentualny napad kurwicy.

Na miejscu OPONIARZ oferuje mi za 230 PLN nówkę z hurtowni.

Szukam coś w granicach 100-120 PLN i właśnie gdzieś blisko mnie.

Może wieczorem więcej ludzi z forum podejrzy.

A wtedy kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze jedna podpowiedź...poszukaj ,podzwoń do tych co handlują częściami do Note.Może mają ale nie wystawiają,ja tak kupiłem halogeny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio, Modus...też pasuje, a na pewno jest łatwiej z zakupem. :) Ja też chętnie bym nabył taki set=4szt. używanych felg 15". Cenią sobie za taki zestawik oryginałów ok. 400zł-troszkę drogo! Nowe chińskie też się kupi za te pieniądze...ale chyba oryginalne używki lepsze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Red

Do Clio i Modus przewidziane są felgi o szerokości 6 cali a nie 5.5 cala

Ponadto offset czyli osadzenie dla Note wynosi 45mm a dla Modus i Clio 50mm

A więc to nie te same felgi !!!

Nie byłoby problemu jeśli kupowałbym komplet 4 szt.

Ale kupuję tylko jedną i niewybaczalnym błędem byłoby zastosowanie felgi nie dość że szerszej to jeszcze cofniętej wgłąb nadkola o 5mm od pozostałych.

Patrząc z tyłu widziałbym koła nie w linii ale w różnych płaszczyznach.

I wydaje mi się że to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto popytać w warsztatach oponiarskich - oni często mają dużo używanych stalówek i alumów. Z pewnością da się coś dobrać o tych parametrach. To dość popularny rozmiar. Podobnie jest na szrotach - felga to nie silnik, wystarczy jak będzie prosta i nie zżarta przez korozję

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Nie udało mi się niestety potwierdzić pospolitego występowania tej felgi.

Wręcz przeciwnie, wszystkie warsztaty które odwiedziłem, wybałuszyły oczy co to mi się za dziwolągów zachciewa.

I że najlepiej dać coś w "podobie" bo 2,5 cm to nie kilometr eeee... panie :-P

Więc z reguły słyszę że : "trzeba sprowadzić, poszukać może a w ogóle to niech no pan na te aluski spojrzy i kupi se cztery a tamte na zaś eee... panie"

Chyba każdy z Was doświadczył w życiu zjawiska : jak NIE SZUKAM , to się takie felgi piętrza w stosach na każdym szrocie

jak SZUKAM , to akurat nikt nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokajoke,podpowiedziałem Ci najbardziej możliwą z możliwych wersji postępowania...telefon,nie do przyjaciela tylko na szrot z częściami do Note,jest ich mnogo na allegro.Powiem Ci tak,zadzwoniłem do trzech,nie wystawiali,ale by sprzedali.Ale nie gniewaj się że tak piszę ,po prostu nie lubię takiego biadolenia...chciałbym a boję się.Felgi do Note jak sam piszesz są dość specyficznego rozmiaru więc pozostaje tylko jedno,szukać tam gdzie są części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ałć,sorry szkoda że nie zachowałem telefonu bo cena była o wiele niższa :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, podepnę się do tematu, żeby nie tworzyć zbędnego bałaganu.  Mam problem z doborem używanych felg stalowych do mojego notka II (e12). Dane techniczne dot. fabrycznych felg: 5,5 J x 15 4x100 et40 otwór centrujący 60.1mm. 

 

Problemem jest dość nietypowa specyfikacja fabrycznych felg, w okolicznych warsztatach nic nie znalazłem, więc zabrałem się za szukanie felg z innych aut, które mogłyby pasować. Przy okazji doszkoliłem się trochę w zakresie wiedzy potrzebnej przy doborze felg, ale na jedno zagadnienie w internecie jakoś nic nie można znaleźć.

 

Czy można założyć felgi stalowe o podobnych parametrach jak fabryczne, z tą różnicą, że jest w nich et43, a fabryczne to et40. Wiąże się to z "wklęśnięciem" kół do wnętrza nadkoli o 3mm. O ile przy zmniejszaniu et o żadnym problemie nie było by mowy, bo wysunąć koła można spokojnie o 5-10mm, to "wklęsanie" nie będzie problemem? 

 

Znalazłem felgę z clio III, która różni się tylko ET (43 względem fabrycznego 40), będzie pasować? http://allegro.pl/felgi-stalowe-renault-clio-iii-modus-5-5-et43-15-i4555996777.html (nie patrzcie na cenę i stan, chciałem tylko pokazać towar)

 

 

 

Drugi problem, w e12 zastosowano bezpośredni TPMS, tzn. że w wentylach znajdują się czujniki mierzące poziom ciśnienia powietrza w oponach i przesyłające dane do komputera. W stalówce nie miałbym tych wentyli (bo zostałyby w oryginalnych letnich alusach), czy jedyną niedogodnością będzie kontrolka ciśnienia opon czy deska rozdzielcza zamieni się w choinkę i co chwilę będzie mi błyskał jakiś "warning"? Warto w tym przypadku zakupić "klony"? Nie chcę kupować 4 sztuk innych wentyli TPMS na allegro, bo przy każdej zmianie kół musiałbym jeździć na przeprogramowanie ID czujników (każdy komplet ma swoje ID), a nie po to chcę kupić felgi i nałożyć na nie gumy zimowe, żeby nie móc samemu w spokoju zmienić sobie kół we własnym garażu.

 

 

Może trochę namieszałem, ale mam nadzieję, że moje 2 problemy są w miarę czytelne:) z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sprawdzić sam - satysfakcja będzie większa  :rofl:

 http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

ale jeżeli jedyna różnica to te 3 jednostki w ET (koło od clio schowa się do wnętrza nadkola na głębokość  3 mm), to będą pasowały z pewnością 

natomiast nie mam pojęcia jak będą zachowywały się koła bez czujników ciśnienia w wentylach - możliwości są dwie - albo kontrolka ciśnienia w ogumieniu będzie nieaktywna, albo będzie wiecznie sygnalizować brak ciśnienia  :) - zakładam to pierwsze

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się do tematu, żeby nie tworzyć zbędnego bałaganu.  Mam problem z doborem używanych felg stalowych do mojego notka II (e12). Dane techniczne dot. fabrycznych felg: 5,5 J x 15 4x100 et40 otwór centrujący 60.1mm. 

 

Problemem jest dość nietypowa specyfikacja fabrycznych felg, w okolicznych warsztatach nic nie znalazłem, więc zabrałem się za szukanie felg z innych aut, które mogłyby pasować. Przy okazji doszkoliłem się trochę w zakresie wiedzy potrzebnej przy doborze felg, ale na jedno zagadnienie w internecie jakoś nic nie można znaleźć.

 

Żartujesz? przecież tego jest od groma:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=felgi+stalowe+note&bmatch=seng-v6-p-4-mt-0904

Np z micry

Poza tym 3 mm na offsecie nie ma znaczenia, jak nie zmieniasz szerokości felgi. Z resztą note ma ET 45 :)

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolki to po prostu za każdym odpaleniem będziesz miał komunikat o błędzie(brak pomiaru).Po prostu trzeba go zignorować bo wyłączyć całkowicie się nie da (tak przynajmniej jest w (Qq J11)


Co do ET(nie mylić z filmem :D )

Zawęzisz szerokość toru jazdy o 6mm,,odczuć tego nie odczujesz,a przynajmniej w zimie nie bedziesz miał w nadmiarze ochlapanych boczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny problem zwłaszcza w kontekście zbliżającej się powoli zimy...

Mam pytanie do kolegi Venn : nie mogłem namierzyć nigdzie dokładnych danych dotyczących moich felg. Skąd znasz wartość ET ?

Moje felgi to dokładnie ten model (nie ma na nich żadnych oznaczeń) :

post-83319-0-11726300-1411464150_thumb.jpg

Zdecydowałem się na dokładnie ten sam wariant rozwiązania problemu : felgi stalowe bez czujników + opony zimowe.

Pytanie niejako off-topic : a jakie planujesz kapcie na zimę ?

post-83319-0-11726300-1411464150_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu,każda felga,czy to stalowa ,czy alusy mają na odwrocie wybite dane,takie jak ET,szerokość(J),średnica  i rozstaw śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jakie planujesz kapcie na zimę ?

 dobrym wyborem (moim zdaniem) będą dobrze oceniane i niezbyt drogie a pochodzące już ze średniej (a nie budżetowej) półki Uniroyale MS +77

http://www.opomarket.pl/p2817,opona-185-65r15-uniroyal-ms-plus-77-88t.html

a tak w ogóle - trzeba tego rodzaju zakup załatwić raczej szybko, bo zimówki po okresie cenowego zastoju już zaczęły powoli drożeć

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie ściągałem tych felg i może faktycznie na centralnym pierścieniu coś od wewnątrz wybili. Na zewnątrz i na powierzchni przylegającej do opony oznaczeń brak.

I dzięki za rady, te Uniroyal'e też wpadły mi w oko, bo wygląda na to, że stosunek cena / jakość jest tu najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naliczyłem 4 powody, dla których opona zimowa węższa jest lepsza od letniej oryginalnej.

1. większy nacisk jednostkowy,a tym samym lepsza przyczepność

2. wyższy profil - lepszy komfort po koleinach

3. mniejsza waga opony - mniej cierpi zawieszenie po koleinach, felga też może być węższa,lżejsza

4. niższa cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naliczyłem 4 powody, dla których opona zimowa węższa jest lepsza od letniej oryginalnej.

1. większy nacisk jednostkowy,a tym samym lepsza przyczepność

2. wyższy profil - lepszy komfort po koleinach

3. mniejsza waga opony - mniej cierpi zawieszenie po koleinach, felga też może być węższa,lżejsza

4. niższa cena.

to spore uproszczenie

ad.1 - przy dobrej nawierzchni i większej prędkości szersza opona zapewnia lepszą przyczepność (większa powierzchnia przylegania do asfaltu szczególnie przy hamowaniu)

ad.2 - za to wyższy, bardziej wiotki bark łatwiej się ugina, i odkształca, co powoduje większe wychylanie nadwozia (szczególnie wysokiego i wąskiego auta jaki jest Note) w zakręcie, w rezultacie gorsze prowadzenie

ad.3 - szersza opona - niższy bark,węższa opona - wysoki bark, więc materiału praktycznie tyle samo i różnice w wadze a więc i masie nieresorowenej będą minimalne

ad.4 - niekoniecznie - wysokie i wąskie opony (np fiat punto II) są mniej typowe, produkowane w mniejszych ilościach i bardzo często kosztują więcej niż rozmiar typowy

 

ergo? prawda leży gdzieś pośrodku  :rolleyes2:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to spore uproszczenie

ad.1 - przy dobrej nawierzchni i większej prędkości szersza opona zapewnia lepszą przyczepność (większa powierzchnia przylegania do asfaltu szczególnie przy hamowaniu)

ad.2 - za to wyższy, bardziej wiotki bark łatwiej się ugina, i odkształca, co powoduje większe wychylanie nadwozia (szczególnie wysokiego i wąskiego auta jaki jest Note) w zakręcie, w rezultacie gorsze prowadzenie

ad.3 - szersza opona - niższy bark,węższa opona - wysoki bark, więc materiału praktycznie tyle samo i różnice w wadze a więc i masie nieresorowenej będą minimalne

ad.4 - niekoniecznie - wysokie i wąskie opony (np fiat punto II) są mniej typowe, produkowane w mniejszych ilościach i bardzo często kosztują więcej niż rozmiar typowy

 

ergo? prawda leży gdzieś pośrodku  :rolleyes2:

chodziło mi o opony na zimę,czyli na śnieg,a Ty piszesz o wyższości szerszych,niższych opon na lato. A co do cen,to porównaj cenę opony 185/55R16 -takie mam fabrycznie, do podobnej średnicy175/65R15 ,że o wadze nie wspomnę.

Jest i 5-ty powód -węższa opona mniej wystaje poza obrys auta,a tym samym mniej chlapie.

Cały czas chodzi mi o warunki zimowe,lato to już inna para kaloszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na wąskich oponach Notek wygląda jak jajko na zapałkach ;)

Ja tam wolę coś grubszego, wygląda dużo lepiej no i 16' bo wnęki są duże....a śniegu u nas od kilku zim tyle co kot napłakał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na wąskich oponach Notek wygląda jak jajko na zapałkach ;)

Ja tam wolę coś grubszego, wygląda dużo lepiej no i 16' bo wnęki są duże....a śniegu u nas od kilku zim tyle co kot napłakał :)

Od wyglądania to jest ładna,młoda kobieta z boku,a autem się jeździ.

Znalazłem też 6-ty powód wyższości opony węższej na zimę,mniejszy opór,czyli mniejszy hałas i mniejsze zużycie paliwa.

Pewnie jest tego więcej,jak coś znajdę to dopiszę.

Pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...