Szym3k Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Witam, Czy mógłby ktoś pomóc mi rozkodować błąd i co on oznacza (mi wydaje się, że jest to 300)? Ala wyświetla coś takiego: - 10 długie - 3 krótkie - 10 krótkie - 10 krótkie Jeszcze prawie tydzień będę poza domem i nie mam dostępu do listy kodów a na forum nie mogę odnaleźć - stąd to pytanie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 wypadanie zapłonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szym3k Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Dzięki za ekspresową odpowiedz. A tak dokładniej co to oznacza i jaki może być koszt naprawy? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 jaki masz silnik??? dla 1.8 to jest taka procedura Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze(a) z wtryskiwacza(y). Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami wtryskiwacza. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze(a) z wtryskiwacza(y). Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz, jeśli istnieją, bezpiecznik(i) i przekaźnik lub zespół sterowania zasilania. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze(a) z wtryskiwacza(y) i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy jedną z dwóch końcówek złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być on Sprawdzić uruchomienie wtryskiwacza: Podłączyć oscyloskop do jednego wtyku (wtyków) kabla sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem. dla cewki Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik i przekaźnik, jeśli takie są. Sprawdzić uziemienie podłączenia, jeżeli takie istnieje: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką(ami) złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinien on być Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką(ami) złącza sygnałowego i odpowiednią(imi) końcówką(ami) w złączu ECU. Powinien on być Sprawdzić sygnał zapłonu: Podłączyć oscyloskop do jednego wtyku (wtyków) kabla sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szym3k Posted March 7, 2011 Author Share Posted March 7, 2011 Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.