Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k11] diagnostyka silnika


moraw2008
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym sprawdzić stan silnika w moim Micrusie, miałem swgo czasu z nim problemy, opisywane zresztą na forum. Nie wiem czy warto jeszcze inwestować w to autko, jak to wygląda pod maską. Mam kilka pytań ,proszę o pomoc:

 

1. Jakie badania diagnostyczne najlepiej zrobić dla sprawdzenia w jakim stanie jest silnik - oprócz badania kompresji i np. próby olejowej

2. Ile orientacyjnie może kosztowac w/w badanie

3. Możecie polecić jakiś warsztat na terenie W-wy, gdzie solidnie będzie to wykonane.

 

Dzieki za pomoc i pozdrawiam!

Edytowane przez Piotrek_Wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie sciagniesz glowicy nie dowiesz sie w jakim stanie jest silnik. nie sprawdzisz luzu na tlokach, nie obejrzysz zaworow i gniazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu tego robic. jesli silnik dziala i wszystko jest ok totalnie bez sensu sciagac glowice. podjedz na hamownie zbadaj moc i moment autka, bedziesz wiedzial ile ci konikow zdechło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mieszkasz bliko mnie to za darmo zrobię ci 'cylinder balance test'. Trwa to 3 minuty i może nie jest najlepszym narzędziem diagnostycznym, ale 'na szybko' określisz,,czy kompresja w silniku jest na odpowiednim poziomie. Zobacz mój temat w diagnostyce "nissan conszult'.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Próbuję wykryć niesprawności silnika przy pomocy OBD SCAN TECH (Nissan). Proszę o podanie granicznych wartości następujących parametrów przy określonych warunkach (najlepiej w odniesieniu do N15) :

1.MAF -LH

2.TPS

3.O2 SENSOR

4.IDLE AIRVALE

5.A/F ALFA-LH

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF- przepływomierz powietrza do 5,1V

TPS - czujnik polożenia przepustnicy 0,5-4V

O2S- sonda lambda, max. to1,6V , ale generalnie powinna pracować sinusoidalnie w zakresie od -1 do +1V

A/F ALFA-LH - Air-Fuel Ratio - stosune masy powietrza do masy paliwa, idealny to 100%, waha się od ok.96 do 103%.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jesteś jedynym życzliwym w tym zagadnieniu, z rozpędu może podasz znane Ci linki traktujące ten temat (interpretacja, itp -szczególnie dla Nissana N15 z 1997r. w oparciu o dostępne programy.

----------------------------

1. "MAF do 5,1 V" - a jaki optymalny przy obrotach...?,jak interpretować

2. "IDLE AIR VALE" - ?

Pozdrawiam

Edytowane przez mwmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam z niecierpliwością, przeglądam ale na coś wartościowego trudno trafić. Liczyłem na to doświadczenie- rozumiem też że jest to tylko forum .

Sam się Kolego przekonałeś , że trudno zmobilizować innych w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mwmw. Nalezy tylko dobrze poszukac . Moze np. TO . Bedzie tam duzo danych do starszych samochodow nie tylko nissana.

Rowniez TO. Dlatego ze nie znalazlem osobno do N15 z serii SAM Naprawiam to w ktoryms pakiecie bedzie ta ksiazka . Jesli sie to do czegos Ci przyda to napisz NO chyba ze juz to masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...