and_pec Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 U mnie akurat nie występują żarówki H7 bo mam xenony, ale fakt ze ktoś kto układał instrukcję dał,plamę Co do oleju to lej co tam chcesz. Może on być i z płatkami Złota jeśli to w czymś pomoże, ale uważam że po prostu szkoda kasy, bo nasze krajowe oleje nie odbiegają jakością a są o wiele tańsze Ja ropę tankuję po 3 złote u kolejarzy i po 2,5 na Ukrainie w dobrych stacjach. Tak że jak widzisz nie wszystko co drogie jest słuszne. Jak zauważyłeś można zaoszczędzić nawet o połowę nie tracąc na jakości i nie płacić haraczu za posiadanie 4-ech kółek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Proponuję zmienić trochę sposób liczenia wydatków: jeżeli dobry olej kosztuje powiedzmy 120zł, a ten wystarczający "nie-widzę-różnicy" 90, to oszczędzamy niby 30. Dlaczego niby? A bo następna wymiana za rok. Czyli po rozłożeniu kosztów wychodzi 2,5zł miesięcznie. Dla mnie to nie majątek, a spodziewam się, że po 5-ciu latach jazdy na lepszym gatunkowo oleju jednak ten silnik będę miał zdrowszy. Bo to, jak kto dbał o auto wychodzi najczęściej dopiero po latach. Oczywiście nie ma co popadać w skrajności, ale ja np na oleju bym nie oszczędzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 (edytowane) I tu się z kolegą maiusem zgadzam w całej rozciągłości; Co nie oznacza, że kolega and-pec nie ma racji; w wielu przypadkach takie przeginki i inwestowanie nie wiadomo jakich pieniędzy w niepotrzebne rzeczy do starego samochodu świadczy o poważnej chorobie posiadacza pojazdu ;-) Z tym, że według mnie nie dotyczy to np. dobrego oleju i filtru (pod warunkiem, że silnik jest w dobrej kondycji), czy jak najlepszych opon (bezpieczeństwo); A tak przy okazji: czy dla primery (zwłaszcza P11.144) nie ukazała się jakaś książka z serii "sam naprawiam" bądź coś w tym rodzaju? Niestety nie posiadam tzw. "serwisówki" (niezależnie co kryje się pod tą tajemniczą nazwą - no chyba że jest to "instrukcja obsługi", którą mam i niestety nie mam o niej dobrego zdania); Jeśli ktoś mógłby mi coś takiego udostępnić, to będę wdzięczny; Ps. Odnośnie dolewek oleju - u mnie ubytków oleju w primce na razie nie zauważyłem, ale z doświadczenia wiem, że prędzej czy później się pojawią i dlatego zawsze wożę literek przy sobie. Edytowane 21 Marca 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Sam naprawiam jest do wersji benzynowej sprzed liftu i trzeba pamiętać że jest tam inna zawiecha z tyłu oraz elektronika. Jako książkę napraw do liftu jest jedynie dostępna serwisówka wyłącznie po angielsku i tu obawiam się, że zaraz zaczniesz marudzić, że twoja znajomość języka jest marna i mało ona ci się przyda a tłumaczenia z translatora sa debilne (tu akurat przyznam ci rację) poradniki i serwisówki są do pobrania na forum http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61253-primera-instrukcje/ , ale czy linki działają i nie są odpłatne to już musisz sam sprawdzić serwisówka "waży" 34,7 MB w PDFie a poradnik do P11 53 MB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 PS Valvoline Następny myśli że kupił bolida a to tylko krzyżówka osła z mułem Ropę też lejesz V-power no bo to przecież szlachetne paliwo wypłukujące idealnie cały syf z dna zbiornika , a miała niby dodawać mocy Hola hola! Akurat wybór Valvoline'a nie jest przypadkowy. jak kupiłem auto miałem zalanego minerala. Były więc obawy o rozszczelnienie po wlaniu pólsyntetyka. A jako że silnik wiadomo nie był pierwszej młodości to wlałem Maxlife'a. I nie sugeruj mi że kupiłem ze względu na firmę. Skoro jeden producent robi różne oleje np. 10w40 to muszą się chyba czymś różnić? A z kolei jeżeli w jednej cenie jest olej 10w40 i 10w40 diesel to nie rozumiem dlaczego między nimi nie miałoby być różnicy? Jeżeli chodzi o Valvoline to zauważyłem jeszcze jedną różnicę. Almerę miałem zalewaną Castrolem Magnatec 5w40 i dzień po wymianie był czarny jak smoła. Jak Valvoline'a sprawdzę bezpośrednio przed wymianą to jest przejrzysty. Jak dla mnie jest to dość dobry argument... A co do ropy to nie zamierzam z auta robić rakiety i nie wierzę w żadne V-powery. Wręcz wkurza mnie jak gościu na stacji widzi auto i zaraz łapie za dystrybutor z V-power'rm. Wręcz trzeba im zwracać uwagę bo nie pytają co lać. Leję zwykły ON + depesator - ostatnio Skydd chociaż śmierdzi potwornie. Pozdrawiam i proszę bez złośliwych opinii na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Sam naprawiam jest do wersji benzynowej sprzed liftu i trzeba pamiętać że jest tam inna zawiecha z tyłu oraz elektronika. Jako książkę napraw do liftu jest jedynie dostępna serwisówka wyłącznie po angielsku i tu obawiam się, że zaraz zaczniesz marudzić, że twoja znajomość języka jest marna i mało ona ci się przyda a tłumaczenia z translatora sa debilne (tu akurat przyznam ci rację) poradniki i serwisówki są do pobrania na forum http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61253-primera-instrukcje/ , ale czy linki działają i nie są odpłatne to już musisz sam sprawdzić serwisówka "waży" 34,7 MB w PDFie a poradnik do P11 53 MB Eee tam, zaraz marudzić; już nie rób ze mnie takiego tłuka - z angielskim u mnie nothing special, ale jakoś sobie poradzę dzięki! daj znać gdzie i ile Cie to wyniesie. tak na przyszłość. ACHTEL Ciechanów - 200,00 zł (po rabacie). Tanio nie było, ale dlatego że nie prowadzą Knechta i Valvolina - zamawiali z Inter-Cars'u, który z zasady jest cholernie drogi. Olej MaxLife Diesel 10W40 5l - 135,00 zł, Knecht OC273 - 65,00 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Toś kolego przeplacił i to pożadnie za to "KAMAZNYJE MASŁO" Następnym razem zamów w Lublinie http://www.autochemia24.pl/cat-pol-1214554039-OLEJE-Oleje-silnikowe-Polsyntetyczne-Valvoline.html przy odbiorze osobistym da radę jeszcze z dychę z tego urwać. Tak że oleum za stówkę w ilości 5 litrów można nabyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) Toś kolego przeplacił i to pożadnie za to "KAMAZNYJE MASŁO" Następnym razem zamów w Lublinie http://www.autochemia24.pl/cat-pol-1214554039-OLEJE-Oleje-silnikowe-Polsyntetyczne-Valvoline.html przy odbiorze osobistym da radę jeszcze z dychę z tego urwać. Tak że oleum za stówkę w ilości 5 litrów można nabyć No niestety przepłaciłem Można też go kupić na Allegro za około 100 zł z przesyłką; Ale niestety nie mam warunków żeby wymienić samemu, a korzystając z serwisu płacę za olej kupiony u nich, albo mając swój olej płacę za usługę wymiany. Więc w ogólnym rozrachunku jeden ch..j; Ale jak się dorobię własnego kanału czy ogólnie chociażby minimum warunków warsztatowych, wtedy nie będę przepłacał Edytowane 27 Marca 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Jeśli nie masz osłon plastikowych pod silnikiem to wystarczy podstawić pod miskę opakowanie po "Ludwiku" z wyciętym bokiem i odkręcić korek. Trochę pocieknie po rękawie i najpewniej utopisz korek w podstawionym naczyniu, ale nie trzeba nic lewarować. Do filtra też dostaniesz się bez problemu, jest tam na tyle miejsca, że spokojnie włożysz klucz, a jak nie posiadasz to odkręcisz wkrętakiem robiąc dziurę w filtrze. Starym olejem pomaluj płot sąsiadowi, abyś go nie musiał wylewać trując środowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 ja też mam olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL i dałem jeszcze więcej bo 150zł ale już mam namiar na tańszy i z pewnego źródła, osobiście bym nie kupił tego z allegro za 100zł.. co do lania v-pawer i verwy to powiem tak.. nie wiem czy wiecie ale np na stacji z orzełkiem normalny ON ma ( wg papierów ) 5% bio dodatków i jak zaleje u siebie tego oleju to kiepsko idzie moja primerka, także osobiście jestem za tankowaniem Vervy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rychuo@wp.pl Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Witam Panowie, czy jest różnica pomiędzy Mobil 10w40 a Mobil 10w40 Diesel? Zawsze zalewałem 10w40 Diesel ale dzisiaj widziałem w dobrej cenie Mobil 10w40 (5l - 75zł). Klasa lepkości ta sama więc czym mogą się różnić między sobą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam Panowie, czy jest różnica pomiędzy Mobil 10w40 a Mobil 10w40 Diesel? Zawsze zalewałem 10w40 Diesel ale dzisiaj widziałem w dobrej cenie Mobil 10w40 (5l - 75zł). Klasa lepkości ta sama więc czym mogą się różnić między sobą? Podobno są jakieś inne dodatki; Jak wlejesz do diesla zwykły to prawdopodobnie nic się nie stanie - dużo osób tak robi i jakoś nie słychać o specjalnych problemach; No, ale ja tam expertem nie jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 (edytowane) W piatek bede wymienial olej, filtr bedzie filtron a olej albo mobil 1 albo valvoline max life 10w 40 doradzcie co wybrac miedzy mobilem a valvolinem jest rozbierznosc 30zl. Osobiscie jestem bardziej za valvolinem, ale wiekszosc mowi ze szkoda kasy itp ze zadna roznica, doradzcie. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 ja jeżdżę na mobilu i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Tez jezdze na Mobilu 10W/40 Diesel i nic sie nie dzieje . Oleju nie ubywa , zawory nie graja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Swego czasu nalałem do micry 1.3 16V valvoline max life 10w40 nie wiedząc jaki olej był poprzednio w silniku. motor zaczął brać olej i to dość konkretnie, więc chyba nie ma reguły , jednemu weźmie po takim zabiegu a innemu nie. obecnie w p11.144 1.8 mam mineralny i też myślę o wymianie , jednak nie mam pojęcia co wlać do silnika aby nie zaaczał pożerać oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Jak pisano na forum to olej mineralny nie jest wskazany nawet przy dużum przebiegu. Ja mam też spory przebieg ponad 300kkm i kupiłem ostatnio olej pólsyntetyk Ravenol do td. Wczesniej w tym silniku czy przy innych przebiegach też lałem półsyntetyk. Oleju mi bierze może pól litra na 10kkm. Płaciłem cztery miechy temu za niego 90zł za 5l a teraz w tym samym sklepie 120zł. Ja pewnie dalej kupie ten ravenol . A czy ktos zaleje mobila czy innej firmy to od niego zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Witam ! Czyli nie będzie problemu jak wleje 15 W40 (mineralny) ?? ja mam Primerke P11 z 2000 roku jak ją brałem miała hehe 120 tysi (ŚCIEMA) faktycznie na dzień dobry wymieniłem łańczuszek rozrządu i panewki na nominalny bo tukły do brzegu chodzi o to że te objawy pojawiły się po zmianie oleju na 10W40 bo nie wiedziałem jakim był zalany wcześniej doradzili mi włąsnie półsyntetyka teraz po wymianie nic nie tłucze ale zaczyna lekko brać olej chciałem to zagęścić mineralnym da to coś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiaczek Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Witam A co myślicie o wlaniu płukacza z STP przed wymianą oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mój brat wlewał do 2.2 di, teraz już nie leje bo raz wlał i zapalił i zrobiła się dziura w chłodniczce oleju i przewaliło olej do płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Witam ! Czyli nie będzie problemu jak wleje 15 W40 (mineralny) ?? ja mam Primerke P11 z 2000 roku jak ją brałem miała hehe 120 tysi (ŚCIEMA) faktycznie na dzień dobry wymieniłem łańczuszek rozrządu i panewki na nominalny bo tukły do brzegu chodzi o to że te objawy pojawiły się po zmianie oleju na 10W40 bo nie wiedziałem jakim był zalany wcześniej doradzili mi włąsnie półsyntetyka teraz po wymianie nic nie tłucze ale zaczyna lekko brać olej chciałem to zagęścić mineralnym da to coś?? Do silnika z samoregulatorami luzów zaworowych nie leje się olejów 15w!!! będzie chodził jak stary mercedes czy traktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabek Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Moją Primere TD posiadam od przebiegu 214000 i zawsze zalewam Valvoline Maxlife Diesel 10W40 + Filtron. Teraz ma 268000, turbina się poci, ale od wymiany do wymiany nie dolewam, pomimo małego widocznego ubytku na bagnecie (od max do połowy skali po 10000). Osobiście polecam choć do najtańszych nie należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkrab Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 (edytowane) czytam i widze ze tylko moja była zalana shell helix diesel 5w40 taka przyjechała holandi pond trzy lata temu była kartka na silniku teraz ma liczniku 200 tys a ile na prawde to tylko wrózka na pierwsza wymiane wlałem taki sam a teraz leje shell helix diesel 10w40 i róznicy nie widze filtr filtrona i jest ok silnika niczym nie płukam zostawiam rozgrzany na godzine niech sobie leci wydaje mi sie ze wszystkie syntetyki czy wszystkie półsyntetyki sa podobnej jakosci wiadomo za firme sie płaci tak jak z paliwem shell znajomy robił na stacji shell tam paliwo przyjezdzało z orlenu ale podobno musi spełniac normy shella wiec teraz w czasach podróbek ........... Edytowane 7 Maja 2012 przez szkrab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 wstawcie sobie do zamrażalnika troche oleju 5/40 10/40- i 15/40 i gołym okiem zobaczycie czy do nowego silnika (po1995r) lać 15/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.