Guest bartex Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Witam, mam problem z moją Primerą 1.6 92r wersja na gaźniku. Otóż problem w tym że na benzynie powyżej 3,5tyś obr/min primerka prawie w ogóle się nie rozpędza... Zapala bdb, do 3,5tyś obr/min chodzi w miare ok, później ją "coś przydusza" Na LPG wszystko OK. Co by to mogło być, dodam że mam okopconą końcówkę wydechową i bardzo wysokie spalanie benzyny, na LPG spalanie w granicach 11/100km w mieście. Wszystkie przewody podciśnienia wymienione, jest w tym samochodzie sonda lambda? Jeśli tak to gdzie się znajduje, bo nie umie znaleźć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 lambda jest na wydechu, pomierz przepływomierz jest pod filtrem, LPG masz takie spalanie dlatego, że pewnie I,II generacja, czyli komp od nissmo nic do tego nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartex Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Dzieki za szybką odpowiedź, ale podobno w tych silnikach nie ma przepływomierza, ja szukałem i również nie znalazłem... co do sondy lambda to gdzie dokładniej jest zlokalizowana? To jest ten czujnik który widać z przodu silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 tak z przodu wkręcony w wydech, a przepływka jak jest to pod filtrem, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartex Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 (edited) OK, jutro pomierzę sondę, a przepławki nie ma na 99% pod filtrem tez szukałem. Jeszcze pytanko gdzie na gaźniku jest śrube regulacji składu mieszanki? Jeśli Lambda będzie dobra to obstawiam regulacje, czyszczenie gaźnika... A więc moje pytanie brzmi: gdzie jest śruba składu mieszanki? trzeba ściągnąć filtr? EDIT: Okazało się że Lambda jest sprawna, co mu moze dolegać? Dodam ze spalanie benzyny jest na poziomie 20l/100km. Na zewnątrz paliwo nigdzie nie ucieka... Edited March 9, 2011 by bartek000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Bartek powiedz mi jak TY chcesz regulowac sklad miesznki jak nie wiesz gdzie jest sruba do regulacji. No chyba po to zeby pokazac diagnoscie. Sklad mieszanki paliwowo powietrznej reguluje sie na analizatorze spalin. Jesli masz w tym silniku sonde lambde to rowniez masz katalizator . Moze on jest zapchany. Prosze sprawdzic rowniez czy po nagrzaniu silnika dalej nie pracuje na ssaniu. Tak wysokie spalanie wskazywaloby na to. Niech Ci to mechanik sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 jak dla mnie to śruba regulacji dysza jak się sama nie wykręca bo jest np na oringu to ona sama z siebie nie zmieni składu przyczyny sa inne czyli czyszczenie użądzeń w gaźniku np tak jak sterowanie ssaniem nie wiem jak w nismo to działa czy jakiś bi metal czy coś innego ale zabrudzenie zatarcie wystarczy by nie domykało sie jak trzeba i już .... np dla SR20 czas wtrysku dla wolnych obrotów wynosi coś w gr 2.5 ms a przy ssaniu 4 ms wyższe obroty wiec tu jest sterowanie przez Ecu ale widać ile silnik potrzebuje na zimno by ładnie ruszał ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartex Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 (edited) Moze rzeczywiście coś z ssaniem, bo na zimnym silniku jak mu przycisne to jakoś jedzie (wiem ze nie dobre dla zimnego silnika, no ale coż...). Gdy silnik się rozgrzeje to porażka, jak ściągnąłem filtr powietrza to samochód jechał normalnie, czyli wychodzi na to ze silnik ma za mało powietrza czyli za bogatą mieszanke. W takim razie jak sprawdzić czy samochód nie jest ciągle na ssaniu? Podpowiem ze obroty na jałowym są OK tzn 800obr/min ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ssanie działa, wymieniłem filtr paliwa, na benzynie sonda lambda wskazuje ok 0,8V przy 2000tyś obr/min. Możliwe że coś z zapłonem, świece itp? Przypominam że na gazie jest OK Edited March 13, 2011 by bartek000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Otoz moze to byc mylne wrazenie ze obroty sie ustbilizowaly a przeslona rozruchowa nie stoi pionowo po nagrzaniu silnika. Sprawdz to.Poza tym prosze skontaktowac sie z kolega alfabox0266. Ztego co czytalem to sie zna bardziej na gaznikach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Przypominam że na gazie jest OK przypominam, że nie masz sekwencji i wskazania silnika jak i sondy i kompa nie mają wpływu na palenie na LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.