Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] okopcona końcówka + wysokie spalanie


Guest bartex
 Share

Recommended Posts

Guest bartex

Witam, mam problem z moją Primerą 1.6 92r wersja na gaźniku. Otóż problem w tym że na benzynie powyżej 3,5tyś obr/min primerka prawie w ogóle się nie rozpędza... Zapala bdb, do 3,5tyś obr/min chodzi w miare ok, później ją "coś przydusza" Na LPG wszystko OK. Co by to mogło być, dodam że mam okopconą końcówkę wydechową i bardzo wysokie spalanie benzyny, na LPG spalanie w granicach 11/100km w mieście. Wszystkie przewody podciśnienia wymienione, jest w tym samochodzie sonda lambda? Jeśli tak to gdzie się znajduje, bo nie umie znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

lambda jest na wydechu, pomierz przepływomierz jest pod filtrem, LPG masz takie spalanie dlatego, że pewnie I,II generacja, czyli komp od nissmo nic do tego nie ma

Link to comment
Share on other sites

Guest bartex

Dzieki za szybką odpowiedź, ale podobno w tych silnikach nie ma przepływomierza, ja szukałem i również nie znalazłem... co do sondy lambda to gdzie dokładniej jest zlokalizowana? To jest ten czujnik który widać z przodu silnika?

Link to comment
Share on other sites

tak z przodu wkręcony w wydech, a przepływka jak jest to pod filtrem,

Link to comment
Share on other sites

Guest bartex

OK, jutro pomierzę sondę, a przepławki nie ma na 99% pod filtrem tez szukałem. Jeszcze pytanko gdzie na gaźniku jest śrube regulacji składu mieszanki? Jeśli Lambda będzie dobra to obstawiam regulacje, czyszczenie gaźnika...

A więc moje pytanie brzmi: gdzie jest śruba składu mieszanki? trzeba ściągnąć filtr?

 

EDIT: Okazało się że Lambda jest sprawna, co mu moze dolegać? Dodam ze spalanie benzyny jest na poziomie 20l/100km. Na zewnątrz paliwo nigdzie nie ucieka...

Edited by bartek000
Link to comment
Share on other sites

Bartek powiedz mi jak TY chcesz regulowac sklad miesznki jak nie wiesz gdzie jest sruba do regulacji. No chyba po to zeby pokazac diagnoscie. Sklad mieszanki paliwowo powietrznej reguluje sie na analizatorze spalin. Jesli masz w tym silniku sonde lambde to rowniez masz katalizator . Moze on jest zapchany. Prosze sprawdzic rowniez czy po nagrzaniu silnika dalej nie pracuje na ssaniu. Tak wysokie spalanie wskazywaloby na to. Niech Ci to mechanik sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie to śruba regulacji dysza jak się sama nie wykręca bo jest np na oringu to ona sama z siebie nie zmieni składu przyczyny sa inne czyli czyszczenie użądzeń w gaźniku np tak jak sterowanie ssaniem nie wiem jak w nismo to działa czy jakiś bi metal czy coś innego ale zabrudzenie zatarcie wystarczy by nie domykało sie jak trzeba i już .... np dla SR20 czas wtrysku dla wolnych obrotów wynosi coś w gr 2.5 ms a przy ssaniu 4 ms wyższe obroty wiec tu jest sterowanie przez Ecu ale widać ile silnik potrzebuje na zimno by ładnie ruszał ...

Link to comment
Share on other sites

Guest bartex

Moze rzeczywiście coś z ssaniem, bo na zimnym silniku jak mu przycisne to jakoś jedzie (wiem ze nie dobre dla zimnego silnika, no ale coż...). Gdy silnik się rozgrzeje to porażka, jak ściągnąłem filtr powietrza to samochód jechał normalnie, czyli wychodzi na to ze silnik ma za mało powietrza czyli za bogatą mieszanke. W takim razie jak sprawdzić czy samochód nie jest ciągle na ssaniu? Podpowiem ze obroty na jałowym są OK tzn 800obr/min

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ssanie działa, wymieniłem filtr paliwa, na benzynie sonda lambda wskazuje ok 0,8V przy 2000tyś obr/min. Możliwe że coś z zapłonem, świece itp? Przypominam że na gazie jest OK

Edited by bartek000
Link to comment
Share on other sites

Otoz moze to byc mylne wrazenie ze obroty sie ustbilizowaly a przeslona rozruchowa nie stoi pionowo po nagrzaniu silnika. Sprawdz to.Poza tym prosze skontaktowac sie z kolega alfabox0266. Ztego co czytalem to sie zna bardziej na gaznikach

Link to comment
Share on other sites

Przypominam że na gazie jest OK

 

przypominam, że nie masz sekwencji i wskazania silnika jak i sondy i kompa nie mają wpływu na palenie na LPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...