Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] spadające obroty


Gość arekv2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od dłuższego czasu śledzę forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu z moim autem jednak zdecydowałem się na napisanie nowego tematugdyżnie mogę sobie z tym dać rady.

Otóż wygląda to tak: auto zachowuje się raczej normalnie przy przyspieszaniu, nie kopci, problem jest przy hamowaniu np. przed skrzyżowaniem tzn. auto zwalnia wszystko jest ok jednak przy całkowitym zatrzymaniu obroty spadają do ok 600 i autem zaczyna lekko trząść. Trwa to ok 2-3 sekund po czym obroty wracają do normalnych (ok 750). Dodatkowo jeśli auto się toczy na minimalnej prędkości i nie zatrzymam go lecz wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg to obroty spadają do 500 czasem 300 a czasem auto gaśnie. Dodam że gdy auto stoi i je przegazuje to obroty spadają do prawidłowych 750 i jest ok. Problem jest tylko prze hamowaniu.

Idąc za radami na forum wymieniłem wszystkie filtry oraz sprawdziłem przepływomierz (pokazuje napięcie 2.04 tak że jest ok).

Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o radę co jeszcze mogę sprawdzić.

 

A no i najważniejsze : Primerka wp11 TD rok 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Dodatkowo jeśli auto się toczy na minimalnej prędkości i nie zatrzymam go lecz wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg to obroty spadają do 500 czasem 300 a czasem auto gaśnie. Dodam że gdy auto stoi i je przegazuje to obroty spadają do prawidłowych 750 i jest ok. Problem jest tylko prze hamowaniu.

 

Dziwne po wrzuceniu biegu tocząc się obroty powinny wzrosnąć - może czujnik położenia neutralnego lewarka w skrzyni szwankuje.

 

A czy robiłeś coś z pompą- nastawnik i suwak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne po wrzuceniu biegu tocząc się obroty powinny wzrosnąć - może czujnik położenia neutralnego lewarka w skrzyni szwankuje.

 

A czy robiłeś coś z pompą- nastawnik i suwak?

 

To wygląda tak że obroty spadają w momencie wciskania sprzęgła, następnie wrzucam bieg i puszczam sprzęgło samochód jedzie, obroty w normie (no chyba że zgaśnie :angry: )

Przy pompie nic nie ruszałem, co do suwaka to słyszałem że można go by wyczyścić poprzez wlewanie oleju do paliwa??? To prawda?

 

A co do tego czujnika neutralnego położenia lewarka to jak go sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość emeryt03

arekv2! Piszesz, że "od dłuższego czasu śledzisz forum", a potem zakładasz nowy wątek, w temacie wałkowanym od początku forum! Poczytaj tematy "gaśnie jak zdejmę nogę z gazu" i o problemach z nastawnikiem ( co najmniej kilka stron), a jak nie znajdziesz rozwiązania , to pytaj w tamtych tematach, bez zakładania nowego! Przez takich "niecierpliwych", to forum staje się coraz mniej czytelne i przyjazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź do FAQ dla Silnika CD20T w przyklejonych i poszukaj tam jest dużo istotnych informacji o tym silniku i jego problemach. Powinieneś coś znaleźć. Czy świeci się u ciebie kontrolka check?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź do FAQ dla Silnika CD20T w przyklejonych i poszukaj tam jest dużo istotnych informacji o tym silniku i jego problemach. Powinieneś coś znaleźć. Czy świeci się u ciebie kontrolka check?

 

Kontrolka się nie świeci, z tym że ogólnie z podświetleniem nędznie u mnie, muszę się za to zabrać.

Z tego co wyczytałem to faktycznie może być sprawa nastawnika. I teraz moje pytanko w związku z tym:

znacie jakiegoś fachurę w tych sprawach z okolic Warszawy / Otwocka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może kontrolka check u ciebie w ogóle nie działa bo np. się przepaliła lub ktoś ją wyjął. Powinna się zapalić przy włączeniu zapłonu i zgasnąć po odpaleniu silnika. Bez tej kontrolki nie zrobisz autodiagnostyki i nie dowiesz się czy i jaką awarię wykrywa komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może kontrolka check u ciebie w ogóle nie działa bo np. się przepaliła lub ktoś ją wyjął. Powinna się zapalić przy włączeniu zapłonu i zgasnąć po odpaleniu silnika. Bez tej kontrolki nie zrobisz autodiagnostyki i nie dowiesz się czy i jaką awarię wykrywa komputer.

 

Z ta kontrolką to muszę zbadać sprawę, myślę że mogła być żarówka usunięta, auto było sprowadzane z Holandii

i może "importer" ją usuną... :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TadeuszJ

Witam Forumowicze,

 

jestem posiadaczem Primery P11 2.0 TD z 1997r., mam problem z obrotami, otóż po odpaleniu silnika spadają do 500 gdzie powinno być 800, kontrolki nie wskazują żadnych usterek, check się nie zapala i nie informuje,że coś jest nie w porządku. Przy dużych mrozach zapalał bez najmniejszego problemu. Jak silnik był zimny, był 'drętwy', dopiero po rozgrzaniu zbierał się nieco lepiej. Odwiedziłem mechanika, aby podłączyć samochód pod komputer, błąd jaki się wyświetlił to NLS(needle lift sensor)- czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu. Zakupiłem używany wtryskiwacz firmy ZEXEL,poprzedni również był tej firmy( sprzedawca zapewniał mnie o pełnej sprawności wtryskiwacza) niestety po wymianie problem pojawia się na nowo. Mechanik dopatrzył się wcześniejszego przestawienia na pompie. Sam również przestawił pompę i obroty podniosły się do 1000. Po ok. 1 minucie spadają do ok.500. Natomiast po rozłączeniu wtyczki tego wtryskiwacza samochód pracuje normalnie na niskich obrotach.

Gdy włączę klimatyzację i załączą się wentylatory przy chłodnicy obroty podnoszą się na ok. 750. Po wyłaczeniu się wentylatorów obroty spadają na 500.

 

Jeżeli ktoś miał podobny problem i pomyślnie go rozwiązał to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale primera jest od p1 dp 11.144. jest tam link Faq dla silnika cd20t. Bedzie tam link kody bledow z opisem autodiagnostyki. Jak zrobisz autodiagnostyke (spokojnie i bez nerwow to dopiero bedziemy sie zastanawiac. Najpierw poczytaj poznie wykonuj. Napisz jakie wyskoczyly bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Zgodnie z poradami udałem się do mechanika na sprawdzenie błędów. Po sprawdzeniu mechanik powiedział że wszystko jest w porządku a przyczyna na 90 % jest nastawnik , jednak on nie podejmuje się naprawy. Popytałem więc po znajomych i znalazł się gość który sie tym zajmuje. Oddałem mu auto. Wczoraj szczęśliwy odebrałem traktorka i o to co się obecnie dzieje:

-auto już nie gaśnie (przynajmniej na razie)

-na zimnym i na ciepłym bardzo ładnie odpala (wcześniej na ciepłym trzeba było długo kręcić)

Jest jednak "ale" :

-jak stoi na luzie to czasami auto zaczyna "prychać" , tak jakby brakowało mu paliwa, po przegazowaniu problem ustaje

-gdy dojeżdżam do skrzyżowania i mam na 2 biegu puszczam nogę z gazu auto hamuje silnikiem tak jak powinno jednak kiedy obroty dochodzą do 1300 obr nagle silnik dostaje jakby przyspieszenia tak jakbym dodał gazu. trwa to kilka sekund i co ciekawe jak wcisnę sprzęgło to auto dalej jedzie jakby było na biegu. Jak wcisnę hamulec i się zatrzymam to obroty spadają do prawidłowych.

 

Czyli podsumowując: jedna rzecz naprawiona , druga popsuta.

Dziś jadę z powrotem do mechanika z reklamacją , mam nadziej że doprowadzi auto do stanu używalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam! Interesuje mnie taka sprawa mam nissana primerę p11 w trakcie jazdy auto mi gaśnie co to może być za przyczyna

a dokładnie jadę tak powyżej 80 km/h a później muszę hamować auto nie reaguje na gaz dopiero po jakieś chwili jest jakaś reakcja a jak wcisnę na sprzęgło to gaśnie

jeszcze przy ostrym hamowaniu tak ze 100 km/h obroty spadaj do 500 a po chwili się unoszą dodam jeszcze ze jest to benzyna 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...