Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

OLEJ OPAŁOWY & OLEJ NAPĘDOWY:)


Guest zilion89
 Share

Recommended Posts

Guest zilion89

Drodzy koledzy klubowicze:)

Pytanie z innej beczki dotyczące "paliw" do naszych nysek:)

w Dobie panującego wzrostu cen paliw, kiedy niedługo pół litra wódki będzie tańsze niż litr paliwa, można się zastanowić nad zastosowaniem różnych alternatywnych źródeł energii do naszych pojazdów:)

Podobno silnik 2.0TD to stara konstrukcja z lat 90tych, i podobno daje rade śmigać na nim, za pomocą Oleju Opał..ego:)

czy ktoś z was miał doświadczenia z użytkowaniem tego "cudownego zamiennika" w naszych nissanach? Biorąc pod uwagę niejednokrotnie "wątpliwą" jakość paliw na stacjach, które są często chrzczone na potęgę, w porównaniu z czystym opałem, którego raczej nikt nie "dobarwia", przecież to paliwo do ogrzewania domów, co sądzicie o takim sposobie tankowania, jaki to ma wpływ na silnik 2.0TD, czy warto, proszę o wasze opinie, sam posiadam primerke p11.144 z 2000r, i już nieraz zastanawiałem się nad takimi rozwiązaniami, cena ON to jakby nie było 5zł, i pnie się ku górze:( komentujcie, na pewno macie doświadczenie w stosowaniu tego typu paliwa w różnych pojazdach, czy 2.0TD jest silnikiem który znosi opał??

Link to comment
Share on other sites

to jest wykroczenie:

Art. 52b. KW Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega karze grzywny do 500 zł.

Link to comment
Share on other sites

Musisz poszukac dobrze bo temat był wałkowany nie raz .Czy bio paliwo czy taki jak piszesz.

Link to comment
Share on other sites

Raaad bioeester a opalowka to co innego . Jesli chodzi o olej opalowy to jakis czas temu bylo przerabiane kiedy opalowka byla znacznie tansza. Byly to lata 90-te i poczatek naszego wieku. Kolega wtedy lal do opalowki srodek ktory byl dostepny nawet w CPN i smigal. Lal go do mercedesa. Ja osobiscie opalowki nie lalbym do silnika z pompowtryskami i CR ale do naszego samochodu z pompa wtryskowa mozna zaryzykowac skoro nawet benzyne przerobi. Tylko trzeba kupowac z pewnego zrodla. Bo jesli dla zysku olej napedowy jest chrzczony to obawiam sie ze dla tego samego gdy bedzie koniunktura na olej opalowy bedzie to samo. Tylko z drugiej strony znajac pazernosc fiskusa trzeba sie liczyc z tym ze akcyza pojdzie do gory gdy zacznie to sie oplacac. Pamietacie jak ludzie kupowali piece na opalowke do ogrzewania bo byla tania i dostawali nawet dofinansowanie na zakup. Potem kierowcy tankowali opal bo zaczelo sie oplacac . Co zrobil minister finansow. Podniosl akcyze i sie juz nie oplaca. Ludzie zostali z piecami za 11tys wtedy. Wiec co do opalu dla 2.0TD kazdy z nas sobie zdecyduje.

Link to comment
Share on other sites

Guest zilion89

oczywiście wiem że jest to wykroczenie karane mandatami, ale chodzi ogólnie o to, czy nasze diesle trawią opał i nie robi im to krzywdy:) dla mnie karane powinno być to, że akcyza i inne podatki na ON wynoszą 70% samej ceny tego surowca;/

Link to comment
Share on other sites

Guest wojtas1980

Z tym opałem raczej nie powinno być problemów.

Mój kolega ma Forda transita 2,2 TDCI z 2009r i leje tylko opał i już około 2 lata minęły i nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Guest zilion89

no więc pomijając fakty prawne itd, pytam, ponieważ mój znajomy również lał opał to mercedesa, audi a4 i volkswagena vento, kolega kolegi zaś lał opał do golfa V, a tam już raczej szło CR, no i nigdy nie mieli problemu z jazdą, nieraz mowili ze samochod idzie lepiej niż na ON. tylko że te wszystkie samochodu, to niemieckie traktorki, a ciekawe jak by sobie poradził japoński:)

Link to comment
Share on other sites

No to jesli piszesz ze to niemieckie traktorki to pomysl jaki masz osprzet w swoim aucie. Wobec tego zacznij jezdzic na opalowce.

Link to comment
Share on other sites

będzie jeździł bez najmniejszego problemu, ważne żeby 00 był dobrej jakości i z pewnego źródła. są różne opinie na temat jazdy na samym, lub dolewania mixolu lub jakichś dodatków więc to jest kwestia wyboru.

 

a tak wogóle to o czym my tu piszemy ???

Link to comment
Share on other sites

Guest zilion89

no właśnie, o czym tu piszemy, to czysta abstrakcja, tzw fantazjowanie;d to coś w stylu, jakie koła do roweru założyć, żeby jeździć do tyłu hehe:)

Link to comment
Share on other sites

to czysta abstrakcja, tzw fantazjowanie

 

to całe szczęście B)

"wymyśliłem sobie" 40l. OO + 20l. ON (taki mix) i tak sobie "fantazjuję" bez najmniejszych problemów z autem.

Link to comment
Share on other sites

Toz przeciez napisalem koledze, ktory pisal ze jego koledzy jezdza niemieckimi samochodami na opale. W naszych nissanach jest osprzet Bosch (niemiecki )wiec nie ma problemu. Jesli kolega jest przekonany do tego ze chce jezdzic na opale to bedzie jezdzil. Ja zreszta tez bede jesli ceny beda tak szalec. Jesli wlascowosci fizyko chemiczne sa takie same lub podobne(ciezar wlasciwy, watosc opalowa, temp. zaplonu i inne) to dlaczego nie. A ze jest barwiony opal to co z tego . Przeciez na czerwono nie dymi. Wobec tego do uzycia wlasny rozum i google gdzie mozna o tym poczytac.

Link to comment
Share on other sites

Guest zilion89

mix 40+20 w sumie fajne połączenie, gdyby chociaż jakość ON na naszych stacjach była w porządku, to jeszcze można by na tym śmigać, ostatnio tankowałem na BP ultimate po 5.09zł, i samochód szedł i zbierał się gorzej niż na ON z Tesco za 4.85;/ i weź tu człowieku traf na normalne paliwo, dlatego trzeba szukać alternatywnych źródeł zasilania :)

Link to comment
Share on other sites

Ja tam się koledze nie dziwie, że kombinuje, niestety ale sytuacja to wymusza. Jeżeli władze nie uważały na ekonomii, to jest to tylko i wyłącznie ich wina. Nie można ciągle podnosić podatków i opłat i spodziewać się, że dochody wzrosną a szara strefa nie. Jakby się dało kupić PB bez podatków z jakiejś ukrainy czy cuś, to ja bym nie tylko ze względu na cenę kupił, ale też dla zasady. Anarchia i tak dalej :shifty:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja w ubiegłym roku lałem OO bo miałem bardzo dobre źródło. Auto szło nie gorzej niż zwykle a nawet myślę że czasem lepiej , kłopotów nie stwierdzono , jedynie co dolewałem na zbiornik trochę mixolu (0k150ml) bo OO jest bardziej suchy . Potem patrzyłem na specyfikacje paliw i zasadniczo wychodzi że OO jest ciut lepszy

Link to comment
Share on other sites

Ja do Pasata B3 1.9TD lałem 60l OO i 10l ON. Jeździłem tak dwa lata i żadnego problemu :D

Link to comment
Share on other sites

A czy istnieje jakaś alternatywa dla BP95 ?

Z drugiej ręki ciężko kupić i nie bezpiecznie a gazować primki nie chcę bo chyba bym się prędzej pociął tępym mydłem niż gazował zdrowy silnik B)

Link to comment
Share on other sites

kolega du UNO leje jakiś rozpuszczalnik po 70gr. ale przez dwa lata już drugi silnik wykańcza więc nie polecam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ja juz zrobilem na Opale okolo 60tys i jak narazie myka nie ma lepszego paliwwa do Nyski pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

orientujecie się czy jest coś takiego jak TERMIN PRZYDATNOŚCI opału? chodzi o to czy stojący 5lat opał nie stracił jakichś właściwości itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A wie może ktoś jak jest z paliwem okretowym.

Jak sie sprawuje w osobowych.

Jakie ma własciwosci itp ;)

Jest tez za wschodniej granicy paliwko taniej sprzedawane. Jak ktos ma znajomych co wożą.

 

Ja jakoś jeżdżę na normalnej ropie i jakoś wczesniej jak paliwko było drogie tzn prawie 5 zeta . A teraz już dochodzi do 6zeta i jak nie ktorzy mowia .Jazda autem bedzie dla bogatych jak paliwo bedzie jeszcze droższe :( .

I wole normalne lac w koncu aż tak dużo nyska nie pali,no czasami lubi spalić ale to sie da ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja tam jeżdżę na ruskim ON i stwierdzam że silnik trochę mniej pali. Przeciętnie polskiego ON palił ok 7 litrów a ruskiego wychodzi do 6.5 litra. Tylko zawsze jest ryzyko kupienia jakiegoś dziadostwa :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kutry, barki rzeczne a także duże jednostki pływające posiadają silniki diesla napędzane normalnym ON, który jak mi wiadomo w celach identyfikacyjnych podobnie jak OO ( na czerwono ) był barwiony na zielono. Chyba nic w tym zakresie się nie zmieniło. Starzy pompiarze mawiali ,że do OO wskazane jest dolanie mixolu w celu poprawy właściwości smarujących pompę w ilości 100 - 200 ml na bak. Niektórzy dają inne proporcje, wedle uznania.Temat szeroko opisywany na forach motoryzacyjnych. Pomijam kwestię legalności , rozumiem :whistle: że tekst ma jedynie charakter poznawczy i edukacyjny. :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest koleszka12

Witam!

A ja mam pytanie jesli chodzi o nowsze nyski jak moja P12 z 2005 cDi. Jak by sie mialo stosowanie OO? Czy ktos juz probowal i moze ma jakies doswiadczenia?

Bylbym wdzieczny za rade bo mam mieszane uczucia. Jedni mowia ze za suchy inni zeby dodac oleju mixolu i ponoc smiga lepiej niz na ON, jaszcze inni aby mieszac z ON, ale nikt nie mowi jak sie to ma do nowszych modeli. :nissan:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...