Gość ManiekQtno Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Zakupiłem niedawno P12 i okazało się, że jest probelem z olejem. Silnik 2.0 + LPG Po przejechaniu 300km po wymianie oleju bagnet praktycznie zszedł do poziomu minimum. Samochód jest z 2002r i niby ma przejechane 50k (sprawdzałem w ASO i niby tak jest naprawdę choć wiem, że mogł mieć cofnięty licznik). Po uruchomieniu silnika pracuje tak jakby to był disel, lekki klekocik. Myślicie, że to coś poważnego? Dodam, że ostatnio po zatankowaniu LPG do pełna pojawił się problem co zasygnalizowała kontrolka MIL - wyświetliło problem P0300 - silnik słabł i przerywał, po przełączeniu na Pb jechał normalnie. Jest jakiś problem z katalizatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 p0300 to wypadanie zapłonu, a odnośnie oleju to sprawdż czy nie masz gdzieś wycieku, zaczął bym od pompy oleju i czujnika lubi tamtędy lecieć, jak jest mokro wokół niego to trzeba wymienić, koszt to około 14zł, jak klekocze na początku to coś z ciśnieniem oleju, bo napinacz jeszcze nie jest napompowany. jaką masz instalację LPG??? pewnie trzeba wyregulować i problem zapłonu zniknie, jak na PB jest gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ManiekQtno Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Autronic lovato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 to jest chyba II generacja?? czyli już wiesz w czym problem, pewnie nowa i założona do sprzedaży auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ManiekQtno Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 założona była w 2005 roku więc nie taka nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 jak niedawno zakupiłeś, to pewnie masz zamiar tym pojeździć, czyli ja bym zaczął od zmiany instalacji gazowej, pomierz ciśnienie na cylindrach, czy gaz nie narobił za dużych szkód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ManiekQtno Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 mam zamiar pojeździć po to kupiłem:) w środę wybieram się do gościa który zajmuje się instalacją gazową i zobacze co mi powie:) dzięki za pomoc i rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 To bedzie tylko rozwiazany ewentualnie problem instalacji gazowej. Pozostanie problem duzego zuzycia oleju. Bo jezeli nie ma widocznych wyciekow na silniku to moze tak byc ze czekac Cie bedzie remont silnika. Czytalem na forum almery ze w silniku 1,8 do n16 byly montowane wadliwe uszcelniacze zaworow i pierscienie i nie bylo akcji wymieniania. Proba olejowa da odpowiedz czy to uszczelniacze zaworow. Musisz zauwazyc ze spalil ponad 1 litr oleju na 300km. Moze juz nie byc pierscieni zgarniajacych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Musisz zauwazyc ze spalil ponad 1 litr oleju na 300km. Moze juz nie byc pierscieni zgarniajacych. miałem ostatnio to samo i nei powiem niepokój się wkradł w moje serce ale wymiana czujnika ciśnienia załatwiła temat i znowu trzyma stan ale moze być i tak jak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Musisz zauwazyc ze spalil ponad 1 litr oleju na 300km. Moze juz nie byc pierscieni zgarniajacych. Jakby silnik miał to palić (a nie gubić) to za autem byłaby przy każdym przyspieszaniu czy przegazówce chmura niebieskiego dymu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Tak masz racje . Tylko ja wyzej napisalem gdy nie ma widocznych przeciekow na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Zakupiłem niedawno P12 i okazało się, że jest probelem z olejem. Silnik 2.0 + LPG Po przejechaniu 300km po wymianie oleju bagnet praktycznie zszedł do poziomu minimum. Samochód jest z 2002r i niby ma przejechane 50k (sprawdzałem w ASO i niby tak jest naprawdę choć wiem, że mogł mieć cofnięty licznik). Po uruchomieniu silnika pracuje tak jakby to był disel, Pomyśl sobie jakie jest prawdopodobieństwo, ze ktoś do auta montował gaz by nie robić na nim nawet 10kkm rocznie. Niewielkie.... bardzo niewielkie. 9 lat i 50kkm... toż to by zrobił emeryt jeżdżący do kościoła czy na rynek;) Wykręć świece i sprawdź sobie ciśnienie sprężania. jak wyjdzie mniej niz 10 bar, albo będą różnice większe niz 2 bary pomiędzy cylindrami, to silnik zajeżdżony i kupiłeś sztrucla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ManiekQtno Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Wiem, że po założeniu gazu właściciele wyjechali 2 lata z Polski i samochód stał nieużywany. Ja wczesniej miałem założony gaz i nie robiłem więcej niż 10kkm... ale nawet przy 5kkm gaz po 5 latach zwróci się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Zakupiłem niedawno P12 i okazało się, że jest probelem z olejem. Silnik 2.0 + LPG Po przejechaniu 300km po wymianie oleju bagnet praktycznie zszedł do poziomu minimum. Samochód jest z 2002r i niby ma przejechane 50k (sprawdzałem w ASO i niby tak jest naprawdę choć wiem, że mogł mieć cofnięty licznik). Po uruchomieniu silnika pracuje tak jakby to był disel, lekki klekocik. Myślicie, że to coś poważnego? Dodam, że ostatnio po zatankowaniu LPG do pełna pojawił się problem co zasygnalizowała kontrolka MIL - wyświetliło problem P0300 - silnik słabł i przerywał, po przełączeniu na Pb jechał normalnie. Jest jakiś problem z katalizatorem? Jak masz problem z braniem oleju i tanio chcesz się tego pozbyć na ok.70-100kkm, a przy okazji poprawić kompresje i wyciszyć silnik to zalej nowym olejem silnik i dodaj Ceramizer. Sam próbowałem w skrzyni biegów i pomogło. Poczytaj na necie o ceramizerach i zdecyduj sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Jak masz problem z braniem oleju i tanio chcesz się tego pozbyć na ok.70-100kkm, a przy okazji poprawić kompresje i wyciszyć silnik to zalej nowym olejem silnik i dodaj Ceramizer. Sam próbowałem w skrzyni biegów i pomogło. Poczytaj na necie o ceramizerach i zdecyduj sam. Na hałasujące skrzynie biegów czasami pomaga, ale skąd ci przyszło do głowy, ze pomaga na silniki? testowałeś? Ja kiedyś z głupoty wlałem do kończącego żywot silnika i ani nie pomogło ani nie zaszkodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Na hałasujące skrzynie biegów czasami pomaga, ale skąd ci przyszło do głowy, ze pomaga na silniki? testowałeś? Ja kiedyś z głupoty wlałem do kończącego żywot silnika i ani nie pomogło ani nie zaszkodziło. Sam piszesz że nie zaszkodziło. Więc co szkodzi wydać do 100PLN zamiast np:1500PLN za naprawę?? Może za mało za dozowałeś?? Ilość ceramizera zależy od ilości litrów oleju!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.