Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Szarpie, dusi sie, klopoty z obrotami


an_qa
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Po pierwsze takich tematow juz bylo troche, wiec przepraszam z powtorke, objawy jednak nie sa identyczne i mam nadzieje ze jakis madry ktos w koncu mi pomoze.

 

Po drugie jestem kobieta i poprosze o rade typu co mam powiedziec mechanikowi... ;)

 

Auto jest tyko i wylacznie na bezynie, silnik 1.5, rocznik 2001

A teraz opis.

W czasie postoju wskazowka obrotomierza troszke sie buja, sinik wydaje falujacy dzwiek (aczkolwiek wszyscy twierdza ze jest ok, tylko mnie sie nie podoba), pali sie lampka silnika.

 

W czasie jazdy auto jakby sie dusilo, lub silnik nie dostawalby wystarczajacej ilosci paliwa. Ciezko jest nim przyspieszyc bo sie dusi, coraz wiekszy problem wjechac pod gore, jakby silnik nie mial sily by pociagnac auta. Czesto musze wbijac sprzaglo jadac na jednym biegu by "pociagnac" auto.

 

Pierwsza wizyta w warsztacie skonczyla sie wymiana czujnikow na rozrzadzie, problem pozostal, na jakis czas wylaczyla sie lampka silnika. Teraz lampka swieci sie znow, bez przerwy a problem z jazda coraz wiekszy. MEchanicy pytaja mnie co wyczytalam w internecie na ten temac wiec nie ma na nich co liczyc, do punktu dioagnostycznego ciezko sie wybrac bo auta potrzebuje codziennie...

Ktos powiedzial ze na jakims kabelnu moze byc zgiecie, dziura w izoacji lub jakis inny problem, inny ktos powiedzial ze przeplywomierz...

A czy ktos z Was ma jakies pomysly???

Link to comment
Share on other sites

trzeba pomierzyć przepływomierz i sprawdzić jaki bład się wyświetla

Link to comment
Share on other sites

Nic tu nie wymyslisz. Tez stawiam na przeplywke . Trzeba jechac podpiac sie pod komputer i zobaczyc jakie bledy wyskocza. Jezeli jeszcze raz jakis mechanik zapyta Cie co pisza o tym na internecie to powiedz ze idzie wiosna i daj mu buzi na pozegnanie. U Ciebiebedzie zlacze diagnostyczne OBD2 i praktycznie kazdy warsztat ktory ma komputer polaczy sie z Almerka. Niech Ci spisza kody bledow. Bedzie sie zaczynal zazwyczaj od litery P i cztery cyfry.Np P100, lub P0300. Tak ze TY patrzysz na bledy ktore zaczynaja sie na litere P w zalaczniki ktory Ci wysylam. Czesc.

Link to comment
Share on other sites

Powinnas zacząć od banalnej wymiany swiec i ewentualnie przewodów do nich potem dopiero szuakac w przeplywomierzach i innych czujnikach, objawy ktore wymienilas pasują idealnie do braku iskry na swiecy, oczywiscie filtr powietrza tez sprawdz czy nie zabity, dobrze by bylo abys podzielila sie po naprawie co bylo, pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A co z palacym sie checkiem? Przez brak iskry na swiecy i np. przebicia na przewodach nie zaswieci sie check. Ale moze zaswiecic sie np jezeli zawor egr jest w tym aucie sterowany elektrycznie i tez bedzie samochod przez to slaby. Ale to sa tylko nasze domysly. Po prostu nie wien czy jest tylko jedna czy cztery cewki zaplonowe i ma albo ktoras ma przebicie. Byc moze ze jest tak jak napisales i oprocz tego jeszcze jakis blad bo kolezanka napisala ze swieci sie kontrolka silnika. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Po pierwsze takich tematow juz bylo troche, wiec przepraszam z powtorke, objawy jednak nie sa identyczne i mam nadzieje ze jakis madry ktos w koncu mi pomoze.

 

Po drugie jestem kobieta i poprosze o rade typu co mam powiedziec mechanikowi... ;)

 

Auto jest tyko i wylacznie na bezynie, silnik 1.5, rocznik 2001

A teraz opis.

W czasie postoju wskazowka obrotomierza troszke sie buja, sinik wydaje falujacy dzwiek (aczkolwiek wszyscy twierdza ze jest ok, tylko mnie sie nie podoba), pali sie lampka silnika.

 

W czasie jazdy auto jakby sie dusilo, lub silnik nie dostawalby wystarczajacej ilosci paliwa. Ciezko jest nim przyspieszyc bo sie dusi, coraz wiekszy problem wjechac pod gore, jakby silnik nie mial sily by pociagnac auta. Czesto musze wbijac sprzaglo jadac na jednym biegu by "pociagnac" auto.

 

Pierwsza wizyta w warsztacie skonczyla sie wymiana czujnikow na rozrzadzie, problem pozostal, na jakis czas wylaczyla sie lampka silnika. Teraz lampka swieci sie znow, bez przerwy a problem z jazda coraz wiekszy. MEchanicy pytaja mnie co wyczytalam w internecie na ten temac wiec nie ma na nich co liczyc, do punktu dioagnostycznego ciezko sie wybrac bo auta potrzebuje codziennie...

Ktos powiedzial ze na jakims kabelnu moze byc zgiecie, dziura w izoacji lub jakis inny problem, inny ktos powiedzial ze przeplywomierz...

A czy ktos z Was ma jakies pomysly???

witam skąd Pani jest w katowicach są chłopaki na ul żeliwnej 36 co pracowali długie lata w nissanie myśle ,ze dla nich to pestka odnalazłem ich i jestem bardzo zadowolony "MS CAR"też kiedyś mi świeciła kontrolka ckp jedni mówili czujnik i wymienili po 2 tygodniach to samo wtedy podjechałem do nissana w katowicach i oni stwiedzili inną ustrke zrobili i było ok autko było wtedy na gwarancji

pozdrawiam wariat

Link to comment
Share on other sites

rejestracja GL, czyli raczej przeciwna strona Polski ;)

 

zobaczymy dalej ale mam nadzieję, że nie jest to jakaś autoreklama ;)

Link to comment
Share on other sites

Najpierw chcialam podziekowac za zainteresowanie.

 

Niestety mieszkam w UK a tu fachowcow jak na lekarstwo.

 

Zaraz po zakupie auta czyli prawie 2 lata temu panowie stwierdzili ze swiece zostaly wymienione, za to kable do nich nie wygladaja zbyt ciekawie, ale pewnie powiecie ze wyglad nie ma tu nic do rzeczy ;) Dodam jeszcze ze samochod moze byc popowodziowy, gdyz w tym samym czasie stwierdzono ze miska olejowa i rury tlumika sa przerdzewiale i podlegaja wymianie... Moze ta informacja podsunie jeszcze inne pomysly. To pierwsze auto ktore kupowalam i nie poradzilam sie nikogo, jak to mowia "madry Polak po szkodzie".

 

No dobra, to ja notuje zaraz na karteczke Wasze uwagi i przy najblizszej okazji wykozystam.

Link to comment
Share on other sites

A co z palacym sie checkiem? Przez brak iskry na swiecy i np. przebicia na przewodach nie zaswieci sie check. Ale moze zaswiecic sie np jezeli zawor egr jest w tym aucie sterowany elektrycznie i tez bedzie samochod przez to slaby. Ale to sa tylko nasze domysly. Po prostu nie wien czy jest tylko jedna czy cztery cewki zaplonowe i ma albo ktoras ma przebicie. Byc moze ze jest tak jak napisales i oprocz tego jeszcze jakis blad bo kolezanka napisala ze swieci sie kontrolka silnika. Pozdrawiam.

 

przy wypadnietej swiecy jak najbardziej moze swiecic sie czek, silnik przechodzi w tryb serwisowy...

 

skoro autorka ma pewnosc ze swiece wymieniane to pozostaja przewody ale przeciez to mozna sprawdzic w serwisie.. potem szukac czujnikow. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...