Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

TURBO, T. WYCIERACZKA, CENTRALNY


robertos78

Recommended Posts

Witam

 

mam kilka problemow:

 

1. mialem wycieki oleju z rur od interkulera(gumowe) i podejrzewalem turbine- nieszczelnosci(zalozylem post(wyciek oleju)-odpowiedz dostalem po ponad pol roku i tylko jedna) :). teraz od paru dni slysze swist z lewej strony jak tylko wlacza sie turbo. oczywiscie ten swist ustaje jak turbo gasnie.

moje pytanie: co to dokladnie oznacza, czy napewno turbo i ile mniej wiecej na tym mozna jezdzic?

 

2. tylna wycieraczka - nie znalazlem tego na forum, wszyscy maja inne przypadki.

mianowicie, gdy wlacze tylna wycieraczke na jedna machniecie to robi ok 10 razy i staje w dowolnej pozycji i zeby ja ustawic spowrotem do pozycji dolnej musze pare razy wlaczac wycieraczke i za kazdym razem staje w innej pozycji i oczywiscie robi kilka ruchow zamiast jednego.

 

3. centralny zamek nie chce zamykac klapy od bagaznika, czasem zamknie ale musze otwierac i zamykac doslownie nawet 5 minut a czasami nie zamyka wogole. co to moze byc?

 

zauwazylem rowniez ze przestalo zadzwoc 3 swiatlo stopu, moze to ma zwiazek z wycieraczka i centralnym - wszystko na tylnej klapie bagaznika. wiem ze klania sie elektryk ale tutaj gdzie mieszkam trudno o elektryka do aut. moze Wy drodzy forumowicze mozecie mi cos poradzic w tym temacie.

 

z gory dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

mam kilka problemow:

 

1. mialem wycieki oleju z rur od interkulera(gumowe) i podejrzewalem turbine- nieszczelnosci(zalozylem post(wyciek oleju)-odpowiedz dostalem po ponad pol roku i tylko jedna) :). teraz od paru dni slysze swist z lewej strony jak tylko wlacza sie turbo. oczywiscie ten swist ustaje jak turbo gasnie.

moje pytanie: co to dokladnie oznacza, czy napewno turbo i ile mniej wiecej na tym mozna jezdzic?

A czy przewody wysokigo ciśnienia (od intercoolera)są napewno szczelne nie mają pęknięca lub luzu na opaskach?sprawdż to z kimś na zewnątrz, jednocześnie dodając gazu ,skąd ten świst.U mnie powodem był walniety przewód.
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

mam kilka problemow:

 

1. mialem wycieki oleju z rur od interkulera(gumowe) i podejrzewalem turbine- nieszczelnosci(zalozylem post(wyciek oleju)-odpowiedz dostalem po ponad pol roku i tylko jedna) :). teraz od paru dni slysze swist z lewej strony jak tylko wlacza sie turbo. oczywiscie ten swist ustaje jak turbo gasnie.

moje pytanie: co to dokladnie oznacza, czy napewno turbo i ile mniej wiecej na tym mozna jezdzic?

 

2. tylna wycieraczka - nie znalazlem tego na forum, wszyscy maja inne przypadki.

mianowicie, gdy wlacze tylna wycieraczke na jedna machniecie to robi ok 10 razy i staje w dowolnej pozycji i zeby ja ustawic spowrotem do pozycji dolnej musze pare razy wlaczac wycieraczke i za kazdym razem staje w innej pozycji i oczywiscie robi kilka ruchow zamiast jednego.

 

3. centralny zamek nie chce zamykac klapy od bagaznika, czasem zamknie ale musze otwierac i zamykac doslownie nawet 5 minut a czasami nie zamyka wogole. co to moze byc?

 

zauwazylem rowniez ze przestalo zadzwoc 3 swiatlo stopu, moze to ma zwiazek z wycieraczka i centralnym - wszystko na tylnej klapie bagaznika. wiem ze klania sie elektryk ale tutaj gdzie mieszkam trudno o elektryka do aut. moze Wy drodzy forumowicze mozecie mi cos poradzic w tym temacie.

 

z gory dziekuje i pozdrawiam

witam sprawdż przelotke z przewodani do tylnej klapy

pozdrawiam wariat

Link to comment
Share on other sites

A czy przewody wysokigo ciśnienia (od intercoolera)są napewno szczelne nie mają pęknięca lub luzu na opaskach?sprawdż to z kimś na zewnątrz, jednocześnie dodając gazu ,skąd ten świst.U mnie powodem był walniety przewód.

 

tez tak myslalem i sprawdzalem z mechanikiem, sa ok, niestety. na wszelki wypadek sprawdze z drugim dla pewnosci.

 

czy ktos z UK bywa na tym forum i moze wie gdzie dobrze i niedrogo zajmuja sie turbo?

 

witam sprawdż przelotke z przewodani do tylnej klapy

pozdrawiam wariat

 

czy moze to byc wynikiem np bledu w komputerze, czy definitywnie kable- moze wilgoc albo wtyczki

jesli musialbym wejsc dalej to jak rozebrac tapicerke w tylnej klapie, wie ktos moze?

Link to comment
Share on other sites

Po co zdejmować od razu tapicerke? Kolega wariat przecież napisał ci co masz sprawdzić. Podciągnij osłone wiązki przewodów między pokrywą bagażnika a nadwoziem i sprawdż czy przewody nie popękały. Jeśli tak to je napraw. Jest to całkiem prawdopodobne. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Sprawa turba jest raczej prosta - skoro swista to znaczy ze dziala, jak nie bedzie swistal to bedzie powod do obaw, skoro slychac swist to znaczy ze jest rozszczelniony uklad dolotu powietrza, najprawdopodobniej masz rozszczelniony intercooler, najlepiej wymienic go na taki z lepszym bardziej przepuszczalnym rdzeniem, bo (jak na forum juz zauwazono) kazdy inny o oryginalnej budowie sie rozszczelni.

Olej w ukladzie zasysania to norma i nie pochodzi z turbo, a z odmy i jest to raczej normalny objaw i nie powinno sie tego usowac, jedynie nalezy uszczelnic uklad dolotowy.

Nie rozgrzeboj turba bo tylko cie z kasy wydoi!!!!!!!!!!!!

 

Tylna wycieraczka - tez nie jest to zadne hokus/pokus.

Nalezy zdemontowac naped wycieraczki (jest to bardzo proste), sciagamy tapicerke tylnej klapy, jest tylko na klipsach wielokrotnego uzytku, wczesniej trzeba odkrecic wycieraczke, potem od wewnatrz jest 3 sruby i wyjmujemy naped, wkretakiem gwiazdkowym rozkrecasz przekladnie i wyjmujesz duze plastikowe kolko (trybik) pod nim sa styki, ktore odpowiadaja za wlasciwe ustawienie wycieraczki , trzeba je skontrolowac i przeczyscic, dobrze jest tez przesmarowac trzpien wycieraczki bo lubi sie zacierac.

 

Z centralnym nie pomoge bo nie wiem, ale jak rozbierzesz tylna klape bedziesz go mial jak na dloni to moze dostrzegniesz defekt.

 

POWODZENIA i nie daj sie lupac domoroslym mechanikom.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Zamykajac temat....

 

jesli chodzi o tylna wycieraczke, swiatlo stop i centralny to okazalo sie ze byly poprzerywane kable w przelotce na tylnej klapie. po polaczeniu kabli wszystko wrocilo do normy. przy wycieraczce okazolo sie ze przerwal sie kabelek od pamieci ustawienia powrotu czy jakos tak. duzo osob mowilo zebym wymienil silniczek w ktorym podobno jest sterownik a tu tylko kabelek.

 

co do interkulera to znalazlem maly wyciek ale moc nie spadla i dalej nie mam pewnosci ze to stad ten dzwiek wiec sprawa otwarte.

 

Dziekuje forumowiczom za wsparcie i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...