Guest mmarcis4 Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 sprawdź poduszkę pod skrzynią biegów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fizolow Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem?? Witaj kolego,moim skromnym zdaniem skrzynia do wyjecia prawropodobnie,chyba ze jest dojscie by usunac usterke bez wyciagania.problemem sa blokady w skrzyni biegow,po krotce opisze ,w skrzyni sa wodziki,w tych wodzikach otwory,w otworach sa kolki lub kulki na sprezynkach ktore blokuja dany bieg i zabezpieczaja by nie weszly 2 na raz.poszukaj schematu skrzyni na necie, przyjrzyj sie dokladnie!!! w niektorych idzie to naprawic bez wyciagania;-) sa wbite zaslepki od zewnatrz, nie pamietam jak w nissanie,ale chyba tez? nie ruszaj dopuki nie przejrzysz schematu!!!i nie bedziesz mial pewnosci ze sobie poradzisz!!! bo mozesz stracic wszystkie biegi lub zablokowac skrzynie!!!!!!! pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlawekS25 Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Witam,Panowie przekopałem całe forum i nie znalazłem nic co by wiązało się z moim problemem mianowicie gdy chce wbić bieg wsteczny z biegu jałowego (luzu) to drążek zmiany biegów stawia opór i moge powtarzać próbe 10 razy i nic nie pomaga dopiero przy wbiciu pierwszego biegu i pózniej wbiciu wstecznego bieg wchodzi od razu.I zauważyłem jeszcze że gdybym sie zatrzymał z jazdy autem i wbił wsteczny wchodzi od razu i gdybym pózniej wyluzował i chciał wbić znów wsteczny znów jest problem i znów bieg pierwszy i póżniej wsteczny.Miał ktoś taki problem?? Miałem tak często w Uno.. Kolego, zazwyczaj wrzuca się wsteczny po zatrzymaniu do zera lub troszkę wcześniej jak się uda. U mnie co jakiś czas jest tak, że też ten wsteczny nie wchodzi idealnie. Pomaga następujący zabieg: zostawić luz , wcisnąć i puścić pedał sprzęgła i dopiero idealnie wchodzi wsteczny. Sprawdzałem to też na innych autach innych marek i zawsze działa w 100% Sprawdź u siebie i daj znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mmarcis4 Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Miałem tak często w Uno.. Kolego, zazwyczaj wrzuca się wsteczny po zatrzymaniu do zera lub troszkę wcześniej jak się uda. U mnie co jakiś czas jest tak, że też ten wsteczny nie wchodzi idealnie. Pomaga następujący zabieg: zostawić luz , wcisnąć i puścić pedał sprzęgła i dopiero idealnie wchodzi wsteczny. Sprawdzałem to też na innych autach innych marek i zawsze działa w 100% Sprawdź u siebie i daj znać. Kolego próbowałem tego zabiegu kilka razy bo znam też taką (sztuczke) z innych aut ale nie pomaga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drone Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 witam mam problem ze skrzynią biegów - generalnie do wczoraj było tak że jak gałka zmiany biegów była w położeniu na luzie to gdy chciało się ją przesunąć w kierunku biegu 1, 2 czyli w lewo lub 5 czyli w prawo stawiała ona lekki opór. Wczoraj podczas jazdy coś stuknęło i teraz gdy chcę wrzucić np. 1 nie ma już tego oporu- jednakze przy wrzucaniu 5 czyli przesunięciu gałki w prawo nadal jest ten opór. Ponadto zauważyłem że właśnie przy ruszaniu gałką na luzie słychać od czasu tego wczorajszego stuknięcia ze skrzyni metaliczne odgłosy. Skrzynia w zasadzie chodzi normalnie, biegi tak jak wcześniej wskakuja bez problemu tylko ten metaliczny głos mnie niepokoi. Zakładam że cos tam sie w środku urwało tylko pytanie co i czy to bardzo zagraża dalszemu uzytkowaniu skrzyni. Mam nadzieje że zrozumieliście o co mi chodzi:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyomaj Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 mmarcis4 naprawiłeś to? Mam ten sam problem... rzadko się zdarza ale jednak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masakra Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Panowie jak dla mnie to albo problem z wysprzęglaniem albo zaczyna sie standardowa usterka wyskakującej 5 a a kolo 5biegu odpowiada też za wsteczny to tak wielkim skrócie i po chłopskiemu wytłumaczone bo są tam synchronizatory itp. móg pęknąć lub sie wyrobić trzeba rozebrać i patrzeć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pkobierecki Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 (edited) U mnie taki sam objaw powodowało niedociągnięta linka sprzęgła po wymianie skrzyni. Wstawiałem nową skrzynię po 400.000 przebiegu i mechanik od razu nie dociągnął odpowiednio linki, a już myślałem, że kupiłem felerną skrzynię Edited August 2, 2012 by jakjajaknieja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 11jaras Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Popieram regulację linki, inspekcję poduszek, gum na "prętach" łączących skrzynię z gałką zmiany biegów. Przy wypadającej "piątce" wsteczny chodzi bez zarzutu. Rozbieranie skrzyni - czarnowidztwo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Giellet89 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Witam mam problem z moją Primerką kupioną z 2 miesiące temy to od wczoraj zaczeło mi sie coś dziać w sensie takim że gdy właczam bieg wsteczny to słychać stukanie ale nie szarpie samochodem w żaden sposób ale pytałem mechaników i mówili mi ze to może być skrzynia ze coś poszło ale na logike przecież jakby np.posypał sie tryb od biegu wstecznego to bym czuł wiec pytanie co to może być? a dadać mogo to że na biegach 1 2 3 4 5 jest wszystko dobrze nie słychac zadnych stukań wieć chciałbym jakieś mądrej porady z góry Dziękuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rula55 Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 (edited) Witam Mam problem z primerką 2.0 TD a mianowicie jak na zewnątrz jest chłodno to jest w miarę ok, natomiast jak są upały to jest problem na biegu jałowym pomiędzy1.3----5 2.4----R czerwony kolor oznacza duży opór. pozatym wymieniłem dwie poduszki na belce z dołu i prawą na górze, nic to nie dało. Ponad to jak ruszam, czy zmieniam biegi po każdym puszczeniu sprzęgła słychać taki delikatny metaliczny dzwięk jak by coś udeżało w ten lewarek.Proszę o poradę. Chciałbym wymienić jeszcze dwie tuleki na lewarku, gdzie ewentualnie można je nabyć. Edited November 5, 2013 by rula55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.