Guest Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 (edited) Witam. Czy w Primerach P11.144 regulacja hamulca ręcznego jest tak jak w P10, czyli poprzez śruby regulacyjne w konsoli środkowej ? Ewentualnie jak to zrobić, bo zabrałem się za czyszczenie tylnego zacisku i teraz nie łapie ręczny hamulec na tym kole. Edited March 14, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 pohamuj trochę, tłok musi wrócić na swoje miejsce, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomek85fcb Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hamulec ręczny nie trzyma dalej na lewym tylnym kole. Czy ktoś wie jaka powinna być grubość okładziny ciernej na nowym klocku hamulcowym i przy jakiej nadaje się do wymiany ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 ręcznym hamowałeś?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomek85fcb Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Tak, wziąłem sie za reanimacje tylnego zacisku bo podejrzewam, że ocierał, zauważyłem też że klocek jest nierówno starty i chyba go wymienie od razu, hamulec ręczny chodzi teraz lużno, tylko nie łapie na tylnym kole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 dlatego mówię, że trzeba nim trochę poćwiczyć, aż do uzyskania oporu, zauważ, że jak chcesz wymienić klocki z tyłu to musisz wkręcić tłoczek i aby ten luz zniwelować musisz go wykręcić a inaczej tego nie zrobisz niż ręcznym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomek85fcb Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Czy z klockami hamulcowymi firmy Ashika(75zł./kpl.) lub blueprint (85zł.kpl.) miał ktoś do czynienia ? Warto dołożyć do Kashiyamy(105zł./kpl.) ? Edited March 15, 2011 by tomek85fcb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Może masz kolego zapiekly ten reczny na lewym kole.Ja mam tez tak ze prawy ok a lewy ciezko tzn slabo zaciska na recznym. Sciagnalem te linke co jest na zacisku i trzeba czyms polac wd40 na zacisk gdzie sprezynka jest i rozruszac ten zacisk zeby lekko pracowal.Pozniej w dwie osoby sprubowac .Jeden linke na recznym ciagnie a ty srubokretem napinac na zacisku.I aby rozluznic go. To moze pomoże . A jak zakladasz tylnie klocki to najlepiej wlac pod gumke to Wd i z tylu wciskajac trzeba wkrecac ,a z przodu tylko wciskac.No i zasada zeby klocki luzno pracowaly na prowadzeniu zanim zalozysz zacisk. A zeby naciagnac linke to trzeba pod recznym w srodku w kabinie jest nakretka .Trzeba odslonic taki pasek plastikowy i bedzie 6 sruba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Po wkręceniu tłoczka w tylnym zacisku (np. podczas wymiany klocków) trzeba po naciskać na hamulec nożny aby tłoczek docisnął klocki do tarczy hamulcowej. Zaciąganie hamulca ręcznego nie zniweluje luzu tłoczek/klocki/tarcza hamulcowa. Samoregulator luzu uruchamia się tylko od hamulca nożnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siutek Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 i ja się przyłączę do tej dyskusji... hamulec ręczny prawie wcale nie trzyma, po zaciągnięciu, bez większych oporów mogę przepchnąć auto... z nożnym nie ma problemu, ostatnio sprawdzane w stacji diagnostycznej. Zatem problem dotyczy tylko ręcznego. nie mam pojęcia czy sila hamowania jest identyczna na obu kołach. Czy mozna dokonać regulacji w pojedynkę na parkingu pod blokiem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Regulacji tak, ale to raczej nic nie da. Trzeba zregenerować zaciski z tyłu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
efej1 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 i ja się przyłączę do tej dyskusji... hamulec ręczny prawie wcale nie trzyma, po zaciągnięciu, bez większych oporów mogę przepchnąć auto... z nożnym nie ma problemu, ostatnio sprawdzane w stacji diagnostycznej. Zatem problem dotyczy tylko ręcznego. nie mam pojęcia czy sila hamowania jest identyczna na obu kołach. Czy mozna dokonać regulacji w pojedynkę na parkingu pod blokiem?? tak jak kolega ulisses napisał czeka cie regeneracja zacisku tylnego ,2tygodnie temu robiłem oba plus wymiana klockow ,wyszlo 150zl +,paczka fajek i kilka kaw i dużo cierpliwości,kup sobie zestaw do regeneracji,auto fren, i jazda,pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAX85 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 (edited) Ja wczoraj wymieniałem w swojej primerce bębny i szczęki teraz hamuje idealnie i co najważniejsze nie mam "bicia pedału hamulca w trakcie mocniejszego hamowania" (na jednym bębnie owalizacja wynosiła ponad 11 jednostek, a dopuszczalne są 2-3). U mnie jak nie miałem ręcznego na jedno koło okazało sie że nie mam okładzin na szczękach i niestety dzięki temu załatwiłem bęben i mimo wymiany w zeszłym roku zacisków na nowe (ręczny był na obu osiach, ale miałem dość odczuwalne bicie na pedale hamulca i siła hamowania hamulcem roboczym sięgała niespełna 1kN) musiałem w tym roku kupić nowe bebny i szczęki i teraz jest ogromna poprawa. Na układ hamulcowy nie ma co żałować pieniędzy, to poprostu musi byc zrobione. Edited April 12, 2012 by DAX85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siutek Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 klocki mialem stosunkowo niedawno wymieniane, wiec ich bym nie winil, tarcze tez maja niewielkie zyzycie, zatem wychodzi na to ze tłoczki są do D* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 zatem wychodzi na to ze tłoczki są do D* Nie tłoczki a układ ręcznego, skoro mówisz, że zasadniczy z tyłu jest ok to znaczy, że tłoczek chodzi "w miarę". Jeśli ręczny działa słabo, sama wymiana czy regeneracja tłoczka nic nie da. Na górze zacisku jest mechanizm ręcznego i jego także trzeba zregenerować (w zestawie są odpowiednie gumki). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Sprawdź poprostu czy dźwigieńki chodzą lekko, czy to czasem nie stoją linki, u mnie po regeneracji dalej nie działało lewe kolo i okazało się że linka stała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
efej1 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Nie tłoczki a układ ręcznego, skoro mówisz, że zasadniczy z tyłu jest ok to znaczy, że tłoczek chodzi "w miarę". Jeśli ręczny działa słabo, sama wymiana czy regeneracja tłoczka nic nie da. Na górze zacisku jest mechanizm ręcznego i jego także trzeba zregenerować (w zestawie są odpowiednie gumki). kolego mowisz o tarczowych hamulcach z tyłu,fakt została mi jakaś gumka z zestawu i niewiedzialem gdzie ja wsadzić,i tak sobie myslę i nie mogę zlokalizować aby cos bylo nad zaciskiem ,mozesz jaśniej to opisać,bo chce wiedzieć gdzie popelnilem blad przy naprawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 kolego mowisz o tarczowych hamulcach z tyłu,fakt została mi jakaś gumka z zestawu i niewiedzialem gdzie ja wsadzić,i tak sobie myslę i nie mogę zlokalizować aby cos bylo nad zaciskiem ,mozesz jaśniej to opisać,bo chce wiedzieć gdzie popelnilem blad przy naprawie Tak o tarczowych. Tutaj masz pełnego manuala jak poprawnie zregenerować tylnie zaciski: http://nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/36-nissan-primera-p11/131-reanimacja-zacisku-tylnego-primera-p11144-i-inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
efej1 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Tak o tarczowych. Tutaj masz pełnego manuala jak poprawnie zregenerować tylnie zaciski: http://nissanklub.pl...a-p11144-i-inne dokladnie według tego robilem, i sąsiedniego forum tam jest jeszcze dokladniej ,a do segera użylem szpikulca ,jest latwiej,jest tam tylko ta dzwigienka na sprężynie ,mocowanie linki ,taki zatrzask aby sie linka nie cofala no i to wszystko,u mnie dziala wszystko git ,chcialem jeszcze wymienić tarcz ale nie moge ich zdiac ,prubowalem wszystkich sposobow,zostalo tylko kupno ściagacza,ale kombinuje aby sobie zrobic ściągacz pod te tarcze,chyba ze masz jakiś sposob? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobytempelton Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Aby ręczny brał od początku trzeba : 1. cofnąć cięgiełka przy zacisku od ręcznego do samego końca (mają być na ful do tyłu, nawet linkę popuścić i cofnąć a full aż oprze się na blokadzie) 2. powciskać kilkukrotnie nożny pedał hamulca 3. zaciągnąć ręczny i sprawdzić czy już dobrze Gdy ręczny jest wysoko powtórzyć, lub podciągnąć linkę, koła nie mogą blokować przed strzałem trzeciego zęba na ręcznym. W razie gdy leje się z zacisku czy zapiekł się i cięgna czy tłoczki stoją dopiero go regenerujcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 A przy tarczach: - należy upewnić cię czy w zaciskach dźwigienki ręcznego są całkowicie w tylnej pozycji. - w konsoli środkowej podciągnąć linki tak żeby zaczęły łapać w ok 1-2cm dźwigni nad pozycją spoczynkową i tyle. Resztę powinien zrobić samoregulator w zacisku. Jak ręcznego nie ma, to reanimacja/wymiana zacisku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.