Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Za duża emisja CO - montaż LPG


czapaja

Recommended Posts

Witajcie!

 

Zdecydowałem się na zagazowanie mojego Mikrusa (1.0, 93 rok), ale już na wstępie pojawiły się problemy. Byłem u gaziarzy, którzy sprawdzili emisję spalin i okazało się, że mam zbyt wysoką emisję CO na średnich obrotach. Poczytałem trochę na necie i przypuszczam, że może to być wina sondy lambda. Niestety nie udało mi się zmierzyć na niej napięcia, gdyż woltomierz cały czas pokazywał 0 :/ Sonda ma 3 kable (z tego co pamiętam 2 białe i jeden szary/czarny). Od jakiegoś czasu wzrosło mi też spalanie. Wiem, że była zima ale rok temu Micra paliła max 7 l teraz 8 (miasto) i trasa (ostatnio Kraków-Rabka-Kraków) 5,5 l. Nie mam obrotomierza ale wydaje mi się, że samochód momentami lekko gubi obroty. Nie ma problemów z dynamiką, dławieniem się czy krztuszeniem aujta. Ostatnio na trasie do 130 rozpędzałem się bez najmniejszego problemu (ja+pasażer). Błędów komputer nie pokazuje (tzn kod 55 czyli ok). Nie wiem też czy charakterystyczne "chrobotanie" czy "turkotanie" od strony rozrządu jest zjawiskiem normalnym - nigdy nie miałem auta z rorządem na łańcuchu.

Bardzo proszę o porady co zrobić aby zmniejszyć emisję CO i ewentualnie jak jeszcze sprawdzić sonde (poza wizytą u mechaniora na oscyloskop)

 

Pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

jak wepniesz miernik w czarny na sondzie i - na aku to powinna falować od 0V do 1V sprawdź to na poczatek

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem dziś sonde miernikiem tak jak radził mi DINIO i wyszło coś dziwnego...Od podłączenia miernika, na wolnych obrotach napięcie spadało od ok 0,9V do 0,3-0,6V i w tych granicach cały czas oscylowało. Po dodaniu gazu napięcie zawsze spadało do ok 0,2V. Przy trzymaniu na obrotach napięcie cały czas rosło do ok 0,9 V. Co o tym sądzicie? Jak myślicie czy te odgłosy (tak jakby się łańcuch czasem przycinał) mogą oznaczać konieczność wymiany rozrządu? No i co z tymi obrotami? Zauważyłem że jak zapale światła to rosną:) Nie wiem czy ma to znaczenie:)

Link to comment
Share on other sites

1. Po dodaniu gazu napięcie zawsze spadało do ok 0,2V.

 

2. Przy trzymaniu na obrotach napięcie cały czas rosło do ok 0,9 V. Co o tym sądzicie? J

 

ad1, powinna iść do 1V a nei spadać

 

ad2, jak jest stała prędkość to powinna falować

Link to comment
Share on other sites

denso jest gitt, Jummbo na takiej lata i jest zadowolony,

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wymieniałem świece, kable WN z kopułką i palcem oraz wszystkie filtry. Przy okazji zmierzyłem stopień sprężania, wyszło: 8, 10, 12, 12 więc złe spaliny to chyba wina słabej kompresji:( Podczas powrotu do domu od mechanika stwierdziłem, że auto ma strasznego muła i szarpie na niskich obrotach i czasem przy przyspieszaniu. Myślicie że kupiłem złe świece?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...