Guest czapaja Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Witajcie! Zdecydowałem się na zagazowanie mojego Mikrusa (1.0, 93 rok), ale już na wstępie pojawiły się problemy. Byłem u gaziarzy, którzy sprawdzili emisję spalin i okazało się, że mam zbyt wysoką emisję CO na średnich obrotach. Poczytałem trochę na necie i przypuszczam, że może to być wina sondy lambda. Niestety nie udało mi się zmierzyć na niej napięcia, gdyż woltomierz cały czas pokazywał 0 :/ Sonda ma 3 kable (z tego co pamiętam 2 białe i jeden szary/czarny). Od jakiegoś czasu wzrosło mi też spalanie. Wiem, że była zima ale rok temu Micra paliła max 7 l teraz 8 (miasto) i trasa (ostatnio Kraków-Rabka-Kraków) 5,5 l. Nie mam obrotomierza ale wydaje mi się, że samochód momentami lekko gubi obroty. Nie ma problemów z dynamiką, dławieniem się czy krztuszeniem aujta. Ostatnio na trasie do 130 rozpędzałem się bez najmniejszego problemu (ja+pasażer). Błędów komputer nie pokazuje (tzn kod 55 czyli ok). Nie wiem też czy charakterystyczne "chrobotanie" czy "turkotanie" od strony rozrządu jest zjawiskiem normalnym - nigdy nie miałem auta z rorządem na łańcuchu. Bardzo proszę o porady co zrobić aby zmniejszyć emisję CO i ewentualnie jak jeszcze sprawdzić sonde (poza wizytą u mechaniora na oscyloskop) Pozdrawiam:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 jak wepniesz miernik w czarny na sondzie i - na aku to powinna falować od 0V do 1V sprawdź to na poczatek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czapaja Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Sprawdziłem dziś sonde miernikiem tak jak radził mi DINIO i wyszło coś dziwnego...Od podłączenia miernika, na wolnych obrotach napięcie spadało od ok 0,9V do 0,3-0,6V i w tych granicach cały czas oscylowało. Po dodaniu gazu napięcie zawsze spadało do ok 0,2V. Przy trzymaniu na obrotach napięcie cały czas rosło do ok 0,9 V. Co o tym sądzicie? Jak myślicie czy te odgłosy (tak jakby się łańcuch czasem przycinał) mogą oznaczać konieczność wymiany rozrządu? No i co z tymi obrotami? Zauważyłem że jak zapale światła to rosną Nie wiem czy ma to znaczenie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 1. Po dodaniu gazu napięcie zawsze spadało do ok 0,2V. 2. Przy trzymaniu na obrotach napięcie cały czas rosło do ok 0,9 V. Co o tym sądzicie? J ad1, powinna iść do 1V a nei spadać ad2, jak jest stała prędkość to powinna falować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czapaja Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Czyli co sonda szmelc? Jaką polecacie kupić NGK czy Denso? Wolałbym tą drugą bo tańsza o ok 100 zl:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 denso jest gitt, Jummbo na takiej lata i jest zadowolony, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czapaja Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Wczoraj wymieniałem świece, kable WN z kopułką i palcem oraz wszystkie filtry. Przy okazji zmierzyłem stopień sprężania, wyszło: 8, 10, 12, 12 więc złe spaliny to chyba wina słabej kompresji:( Podczas powrotu do domu od mechanika stwierdziłem, że auto ma strasznego muła i szarpie na niskich obrotach i czasem przy przyspieszaniu. Myślicie że kupiłem złe świece? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.