Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Czy Navara To Terenówka


alkaspaw
 Share

Recommended Posts

Nie ...

Bulwarówka 4x4 , nic więcej

SUV z paką :)

 

Nawet z QD32Ti nie jest terenówką

Z nowym V6 tez nie

Edited by OFF-ROADER
Link to comment
Share on other sites

to żeś mię załamał:unsure: nic tylko muszę sprzedać swą kruszynkę i kupić za nią 3 Patrole 1wszy do kościoła 2gi do roboty i 3ci najgorszy do lasy a i tak musiał by być ze szrotu aby dorównać twemu B)

Link to comment
Share on other sites

to żeś mię załamał:unsure:

Musisz nauczyć się z tym żyć ... :)

 

Tak wyglądają samochody terenowe ... :)

 

img5108.jpg

 

img5009kopia.jpg

Link to comment
Share on other sites

wow to one tak z salonu wyjechały czy zostały przerobione później bo Navarę też tak można przerobić tylko poco się tak daleko posuwać skoro 1/2 przebiegu to asfalt a tam gdzie potrzebuję wjechać to po moich przeróbkach i tak wyjadę do Magadanu się nie wybieram :rolleyes:

z elektroniką w terenówkach będziesz musiał się oswoić wajcha jak i przedni most odchodzi do lamusa tak jak i duże silniki

a jak m teczki spisują się w warunkach autostradowych brak ci pewnie pobocza bo na pewno jesteś powolny i strach wyjechać na pas ruchu bo mogła by cię rozjechać jakaś rozpędzona Navara :rolleyes: pozdro

Link to comment
Share on other sites

wow to one tak z salonu wyjechały czy zostały przerobione później bo Navarę też tak można przerobić tylko poco się tak daleko posuwać skoro 1/2 przebiegu to asfalt a tam gdzie potrzebuję wjechać to po moich przeróbkach i tak wyjadę do Magadanu się nie wybieram :rolleyes:

z elektroniką w terenówkach będziesz musiał się oswoić wajcha jak i przedni most odchodzi do lamusa tak jak i duże silniki

a jak m teczki spisują się w warunkach autostradowych brak ci pewnie pobocza bo na pewno jesteś powolny i strach wyjechać na pas ruchu bo mogła by cię rozjechać jakaś rozpędzona Navara :rolleyes: pozdro

No i skusiliście mnie do zabrania głosu w temacie :)

 

Co do sztywnych mostów i stricto mechanicznych dzwigienek to prawda, - odchodzą do lamusa,

ale to wcale nie jest dobra wiadomość. Elektronika jest zawodna, naprawy kosztowne. Sztywnych mostów też coraz mniej, a szkoda, drązkowo-wahaczowce są bardziej podatne na uszkodzenia, cieżkie do "wyliftowania" i dają minimalny "wykrzyż".

Co do M/T to nie tak to końca. Zależy jaki M/T. Pewnie że BFG daje marny komfort przy dużych szybkościach na czarnym. O hamowaniu już nie wspomnę. Ale, ... świat nie kończy sie na BFG. Jest kilku producentów robiących M/T z dobrych mieszanek gum i o odpowiednim bieżniku - przy takich gumach nie czujesz w zasadzie zadnej różnicy, jedynie pozostaje poziom hałasu, który i tak jest mniejszy niż w przypadku osławionego BFG.

Patrol wcale nie jest taki powolny, potrzebuje trochę czasu aby się rozpędzić, ale spokojnie przekracza sie 120km/h i samochód na właściwych oponach i własciwym lifcie po prostu płynie,

/mowa o 2.8 na Mocnieszy silnik np 4.2 , właściwie dobrane przełożenia w mostach napewno zdecydowanie poprawią dynamikę. Zresztą to ma być samochód terenowy a nie wyścigówka.

 

Ale do meritum sprawy, "Czy Navara to terenówka?"

To może wyjdzmy od tego co dla kogo znaczy "teren" ? Dla niektórych trawnik przed domem, dla innych wycieczka do lasu i przegonienie samochodu po ścieżkach, jeszce inni będą szukać górek, wody, piasku itp itd.

Więc może inaczej, pytanie powinno raczej brzmieć: Jakie są właściwości terenowe Navary ?

 

Pewnie mnie nie pokochacie, ale cóż. Może od początku. Navara nigdy nie była projektowana jako auto do terenu. Założenia projektantów były zgoła inne. Wyposażono ją co prawda w napęd 4x4, reduktor, ramę, i blokadę mostu, ale ten samochód nie był i nie jest adresowany do pożeraczy terenu. To po prostu troszkę podrasowany pick-up, który pojedzie dalej niż standardowa "ośka".

Kwestia o której wiekszość z nas zapomina, mówiąc o "blokadzie mostu" to "wyważenie samochodu" I tu też lekki "strzał w kolano Navary" Zblokowany tył nigdy nie będzie robił dobrze jeżeli macie pustą "pakę" Wpakujcie 100kg na pakę i zobaczycie o ile lepiej robi blokada dyfra. To znaczy ze Nawara to "ciężarówka". Rama - myśle że konstruktorzy wrzucili ją do tego auta nie dlatego żeby nie przełamało się w pół w terenie na "hopkach", ale po to po co wrzuca się ramy do cieżarówek. Brak sztywnego mostu, drążki skrętne - nie dają możliwości "wykrzyżowych" co jest jednym z priorytetów w terenie.

No i sama budowa, a w zasadzie "wielkośc podzespołów" co ma ewidentne przełożenie na ich wytrzymałość.

 

Oczywiście Navara da sobie radę tu czy tam. I ma jakieś właściwości auta terenowego I napewno dla jednych bedzie tym wymarzonym samochodem terenowym, ale dla tych bardziej wymagających bedzie jedynie hybrydą między samochodem zaprojektowanym i zbudowanym stricto do terenu, pick up'em a a zwykłym Suv'em. Natomiast na tle tego co dziś oferują nam dealerzy kilku innych marek nazywając to ich coś "samochodem terenowym" to Navara jest naprawdę tytanem w tym segmencie.

 

czy Navara jest....,- według mnie nie jest, - jest uterenowionym pick-upem radzącym sobie w srednim terenie.

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

wow to one tak z salonu wyjechały czy zostały przerobione później bo Navarę też tak można przerobić tylko poco się tak daleko posuwać skoro 1/2 przebiegu to asfalt a tam gdzie potrzebuję wjechać to po moich przeróbkach i tak wyjadę do Magadanu się nie wybieram :rolleyes:

z elektroniką w terenówkach będziesz musiał się oswoić wajcha jak i przedni most odchodzi do lamusa tak jak i duże silniki

a jak m teczki spisują się w warunkach autostradowych brak ci pewnie pobocza bo na pewno jesteś powolny i strach wyjechać na pas ruchu bo mogła by cię rozjechać jakaś rozpędzona Navara :rolleyes: pozdro

Wiesz ... to są samochody tylko na wyprawy

Nimi przeważnie na co dzień się nie jeździ ...

Silniki są V8 więc mocy nie zabraknie

Ten czarny ma 300 koni ... jeździ do 200 km/h

Przyspiesza do 120 w 9 sekund

 

Teraz montuję sobie coś takiego ...

Do Navary się nie zmieści :)

 

Dalej uważasz że Navara to samochód terenowy ? :)

 

18869811800416827597110.jpg

 

19051311800593160912810.jpg

 

19785511800619160910210.jpg

 

19929911800624827576310.jpg

 

20015611800614494244010.jpg

Link to comment
Share on other sites

bo na pewno jesteś powolny i strach wyjechać na pas ruchu bo mogła by cię rozjechać jakaś rozpędzona Navara :rolleyes: pozdro

 

Tu bym raczej uważał, stalowy zderzak z tyłu, mógłby zrobić kuku Navarze mo i jej właścicielowi, Navara ma tylko 3 gwiazdki z testach euro ncap. Ja bym raczej w takiej sytuacji nie rozjeżdzał, tylko mocno wciskał hamulec. :) i wpuścił cieżkiego Patrola. :)

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

Tu bym raczej uważał, stalowy zderzak z tyłu, mógłby zrobić kuku Navarze mo i jej właścicielowi, Navara ma tylko 3 gwiazdki z testach euro ncap. Ja bym raczej w takiej sytuacji nie rozjeżdzał, tylko mocno wciskał hamulec. :) i wpuścił cieżkiego Patrola. :)

 

porównujecie przygotowane auto do prawie seryjnego gdyby Patrol nie był doposażony w te żelazne zdeżaczki 35calówki lifty po 4i wyżej to radził by sobie podobnie do Navary

a i nie był by taki ciężki nie potrzebował by mocniejszego silnika

Navara ma zawieszenie sprężynowe z przodu elektrycznie sterowany reduktor nie jest wcale gorszy od wajchy wręcz jest wygodniejszy i na pewno nie jest awaryjny i przede wszystkim Navara ma ładniejsze wnętrze a dzięki temu że paka nie łączy się z kabiną nie słychać mostu czy zawieszenia same zalety

co do terenu dla mnie teren to nie przeprawy przez chaszcze gdzie ludzka noga jeszcze nie stąpała i błoto i woda po szyby

do wysokości przetłoczeń na drzwiach da się jechać co do właściwości terenowych znają je ci których wyciągałem z błotka

podsumowując to wszystko że nawet jak by Navarę wyposażyć w ten cały szpej zdeżaczki +4 i wyżej oponki 35 to dla was i tak nie będzie terenówka bo niema mostu i wajchy do reduktora no i nie nazywa się Patrol a tak swoją drogą to jedyną terenówką która prosto z salonu może jechać w ciężki teren jest Defender pozostałe trzeba modyfikować

Link to comment
Share on other sites

Kolego ...

 

Wjedź Navarą do pół koła do wody ... zobaczysz czym różni się od Patrola

Defender nie jest samochodem terenowym ... ten gównolit jedzie na legendzie

 

Kupiłem nowego i szyyyybkoooooo sprzedałem ... zapewniam Cię że jest gorszy od Navary

Link to comment
Share on other sites

Kolego ...

 

Wjedź Navarą do pół koła do wody ... zobaczysz czym różni się od Patrola

Defender nie jest samochodem terenowym ... ten gównolit jedzie na legendzie

 

Kupiłem nowego i szyyyybkoooooo sprzedałem ... zapewniam Cię że jest gorszy od Navary

 

wytłumacz o co chodzi z tymi kołami bo nie kumam

Link to comment
Share on other sites

wytłumacz o co chodzi z tymi kołami bo nie kumam

zamocz reduktor :)

Link to comment
Share on other sites

moczyłem wielokrotnie jeśli chodzi ci o odpowietrzenia to Hiszpanie zadbali o to a ja ich i tak poprawiłem nie pomyśleli tylko o tylnym moście ale ja tak

do dam jeszcze że mam tak nielubiane przez ciebie osłony i naprawdę się przydają no i wcale tak dużo błota się pod nimi nie zbiera

jedyne co tak naprawdę przeszkadza w terenie to progi ale ich nie zdejmuję bo dobrze się na nich buty otrzepuje

Edited by alkaspaw
Link to comment
Share on other sites

moczyłem wielokrotnie jeśli chodzi ci o odpowietrzenia to Hiszpanie zadbali o to a ja ich i tak poprawiłem nie pomyśleli tylko o tylnym moście ale ja tak

do dam jeszcze że mam tak nielubiane przez ciebie osłony i naprawdę się przydają no i wcale tak dużo błota się pod nimi nie zbiera

No i za***iście ... akurat w Navarze osłony Ci się przydadzą

Nie mają zastosowania w Patrolu

Link to comment
Share on other sites

a tak swoją drogą to jedyną terenówką która prosto z salonu może jechać w ciężki teren jest Defender pozostałe trzeba modyfikować

 

Zapomniałeś o Wrangler'e Rubiconie. Sztywne mosty + duzy kapeć w serii ;) No i jakbyś jeszcze poszukał to coś by znalazł :)

 

Myśle że nie ma co dyskutować z faktami, no chyba że chcesz sobie sam coś udowodnić.

1.Navara była projektowana i konstruowana jako samochód użytkowy - pick-up uterenowiony.

2.Ma inne zawieszeni niż samochody do terenu - bardziej komfortowe i bardziej delikatne i bardziej rozbudowane.

3.Brak "wykrzyżu", i takiej drobnostki która u niektórych terenowych aut występuje w serii - odpinanych łączników stabilizatora. :)

 

Generalizując ma prawie wszystko co powinna mieć, tylko mniejsze i bardziej delikatne, narażone bardziej na uszkodzenia. Porównaj półosie patroloskie i te z Navary, jest subtelna różnica. I Jeszcze jedno Patrolem wykręcisz 800 tys - 900ty km z przyczepą /oczywiście uznając podstwowe zasady współistnienia w symbiozie z autem: takie jak wymiany oleju itp/ pokaż mi Navarę z takim przebiegiem która holowała przyczepy. Sorry ale takich nie ma :(

 

I jeszcze jedno,- czemu do budowy "zmot" bierze sie mosty od Gelend, zeby nie napisać Patrola, a nie z Navary ?

 

Oczywiście nie oznacza to iż nie można nią jeżdzić w terenie, i oczywiście nie oznacza to że sobie w terenie nie radzi :)

Ale zacznij ją motać załóż duże koła, dzwignij i ........ no właśnie, nagle okaże sie ze średnica tarczy sprzegła jest ciut mała aby podołać, są oczywiście też drążki skrętne tunningowe, ale podkręcisz za wysoko auto zacznie troszkę pływać. itp, itd. No i to o czym pisałem lekki tyl by wykorzystać w 100% zalety blokady.

 

Navara to fajny samochód, właściwie "skrojony" do aplikacji jakie ma wykonywać, a nawet potrafi trochę wiecej i tylko tyle, albo aż tyle. :D

 

Nie jestem fanem Patrola, bo też ma wady. "Zajeżdiłem" kilka samochodów w terenie i myśle że coś wiem. Navarą nie miałem przyjemności się bawić, ale ze stajni Nissana trafił sie Tyran 3.0 - dość podobny w budowie do Navary. :) Mówiąc o Navarze i Patrolu naprawdę mówisz o dwu różnych samochodach i porównywanie ich nie ma żadnego sensu.

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

w każdym bądź razie jak zapewne zauważyłeś nie masz do czynienia z laikiem co nieco a może i więcej wiem na te tematy Navarę mam przygotowaną pod własne potrzeby a nie do topienia

oczywiście że opony troszkę większe A/T M/T nie nadają się na moje prędkości podróżne no i nie spędzam całego czasu w błocie zawieszenie zmienione nawet gniazda od przyczepy przeniesione na zderzak zbyt często się urywały i mnóstwo innych rzeczy ale najlepszym patentem

jest wyprowadzenie odpowietrzników ale to pozostawię sobie

Link to comment
Share on other sites

w każdym bądź razie jak zapewne zauważyłeś nie masz do czynienia z laikiem co nieco a może i więcej wiem na te tematy Navarę mam przygotowaną pod własne potrzeby a nie do topienia

oczywiście że opony troszkę większe A/T M/T nie nadają się na moje prędkości podróżne no i nie spędzam całego czasu w błocie zawieszenie zmienione nawet gniazda od przyczepy przeniesione na zderzak zbyt często się urywały i mnóstwo innych rzeczy ale najlepszym patentem

jest wyprowadzenie odpowietrzników ale to pozostawię sobie

 

Nikt nie twierdzi że się nie znasz :D Dlatego wracam do kwestii co dla kogo jest terenem ? Skoro jesteś zadowolony i czerpiesz satysfakcję z jazdy to tak właśnie ma być :)

A co do odpowietrzeń jakby Cie kusiło na głebsze moczenie auta to dołóż sobie kompresorek i pompuj powietrze jak długo brodzisz. Same odpowietrzenia nawet z "końcówkami pod dachem " nie dają 100% gwarancji że nie nabierzesz wody :)

Link to comment
Share on other sites

:thumbsup:

No i tak zrozumiał kolega ... :)

Link to comment
Share on other sites

CLIPP - piszącz szczerze twoje posty czyta się z przyjemnością. Są wyważone i prawdziwe. Kolego OFF ROADER czy ty myślisz, że jak załączysz kolejne zdjęcia swojej maszyny i silników to komuś tu za przeproszeniem stanie???? Przez takich gości jak ty mam motocykl hard enduro i nie dotykam tematów ZLOTÓW PRAWDZIWYCH OFROŁDERÓW. Ale z kimś takim jak CLIPP z przyjemnością można się spotkać. I kolego OFF napiszę jeszcze raz. Nie wiem gdzie byłeś i co widziałeś. Ja na motocyklu zwiedziłem kawałek wschodu. Możesz wierzyć czy nie ale widziałem takie auta w takich miejscach (oczywiście kierowcy miejscowi), że niejeden polski kierowca wypasionej terenówki nigdy by tam nie wjechał. Jeszcze raz CLIPP chylę czoła a kolego OFF skończ ze szpanem i opisywaniem wszystkiego gównolitem. Kiedyś możesz trafić na zasobniejszego szpanera od siebie i nie starczy kasy w portfelu na te wszystkie "niezbędne" modernizacje.

Link to comment
Share on other sites

CLIPP - piszącz szczerze twoje posty czyta się z przyjemnością. Są wyważone i prawdziwe. Kolego OFF ROADER czy ty myślisz, że jak załączysz kolejne zdjęcia swojej maszyny i silników to komuś tu za przeproszeniem stanie???? Przez takich gości jak ty mam motocykl hard enduro i nie dotykam tematów ZLOTÓW PRAWDZIWYCH OFROŁDERÓW. Ale z kimś takim jak CLIPP z przyjemnością można się spotkać. I kolego OFF napiszę jeszcze raz. Nie wiem gdzie byłeś i co widziałeś. Ja na motocyklu zwiedziłem kawałek wschodu. Możesz wierzyć czy nie ale widziałem takie auta w takich miejscach (oczywiście kierowcy miejscowi), że niejeden polski kierowca wypasionej terenówki nigdy by tam nie wjechał. Jeszcze raz CLIPP chylę czoła a kolego OFF skończ ze szpanem i opisywaniem wszystkiego gównolitem. Kiedyś możesz trafić na zasobniejszego szpanera od siebie i nie starczy kasy w portfelu na te wszystkie "niezbędne" modernizacje.

Jakie to Polskie :):D

Link to comment
Share on other sites

CLIPP - piszącz szczerze twoje posty czyta się z przyjemnością. Są wyważone i prawdziwe. Kolego OFF ROADER czy ty myślisz, że jak załączysz kolejne zdjęcia swojej maszyny i silników to komuś tu za przeproszeniem stanie???? Przez takich gości jak ty mam motocykl hard enduro i nie dotykam tematów ZLOTÓW PRAWDZIWYCH OFROŁDERÓW. Ale z kimś takim jak CLIPP z przyjemnością można się spotkać. I kolego OFF napiszę jeszcze raz. Nie wiem gdzie byłeś i co widziałeś. Ja na motocyklu zwiedziłem kawałek wschodu. Możesz wierzyć czy nie ale widziałem takie auta w takich miejscach (oczywiście kierowcy miejscowi), że niejeden polski kierowca wypasionej terenówki nigdy by tam nie wjechał. Jeszcze raz CLIPP chylę czoła a kolego OFF skończ ze szpanem i opisywaniem wszystkiego gównolitem. Kiedyś możesz trafić na zasobniejszego szpanera od siebie i nie starczy kasy w portfelu na te wszystkie "niezbędne" modernizacje.

Ale mi posłodziłeś Barwol , :wub::wub: Aż mi głupio. :blush:

To kwestia temperamentu, Igor jest młodszy i u niego poziom testosteronu jest wyższy :D Ja już jestem na równi pochyłej - testosteron spada :D

Muszę jedna stanąć w obronie Offroader'a, bo wydaje mi się że nie jest tak do końca jak piszesz /moja subiektywna ocena/ B)

Igor napewno ma największe doświadczenie jeśli chodzi o Nissana, Navara też nie jest mu obca, może bardziej jaskrawo i twardo przedstawia swoje poglądy, ale opiera je na na swojej znajomości tematu - a to tylko forum. Ja tak trochę "bułkę przez bibułkę". :P Igor to stara dobra szkoła pisania "rajdów 4x4" , ale nie umniejsza to jego wiedzy wkładu w rozwój "mysli Nissanowskiej" . Był w wielu kwestiach prekursorem i wielu dziś czerpie z jego doświadczen. I co najważniejsze potrafi dzielić się swoimi wydumkami, ulepszeniami, pomysłami :D Igor nie jest pisarzem, pisze krótko i konkretnie, korzysta ze skrótów myślowych, nie chce mu się pisać elaboratów, mnie też takie długie wywody męczą, ale jakoś to składam. :wacko: A pisząc krótko czasami trzeba konkretnie.

A co do szpanu, raczej nie odbierałbym tego w tych kategoriach Igor bawi się w uleprzenia i poprawianie "fabrykę" od lat, myślę ze on po prostu informuje o nowych swoich przedsiewzięciach, i jeżeli chcemy mówić "chwaleniu się" to bardziej to dotyczy jego mowych pomysłów, zmian, wyzwań, eksperymentów i a nie stanu portfela. Jest mocno zakręcony na punkcie tego co robi i skoro mu się udaje to oczywiste jest że chce o tym powiedziec innym. Każdy z Nas pochwaliłby sie swoimi sukcesami, tym bardzie jeżeli inni będą mogli z tego skorzystać. Barwol Ty też piszesz że objechałeś "kawałek wschodu" na dwu kółkach - piszesz informacyjnie nie dla szpanu, Ja też czasami co w tym stylu wyklikam, ale napewno nie po to aby komuś coś udowadniać. Luz, Nikt z Nas nie jest doskonały :D

Sorry jeśli tym postem poczyniłem zbyt "personalną wycieczkę" w którymś z niewłaściwych kierunków ;)

 

A tak na marginesie kiedyś ktoś powiedział że " samochód dla faceta to przedłużenie członka" może dlatego tak ostro reagujemy w dyskusji na temat naszych samochodów. :)

Edited by clipp
Link to comment
Share on other sites

Ja bym tam zawody zrobił w terenie :whistle: chętnie popatrzę, w razie czego ponoszę linę. Panowie się piszą? Trzeba to po męsku załatwić, a później ognisko, kiełbaski i piwko i nasze pilotki zawiozą do domu B) a nie takie suche pisanie na forum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...