Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy Navara To Terenówka


alkaspaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym tam zawody zrobił w terenie :whistle: chętnie popatrzę, w razie czego ponoszę linę. Panowie się piszą? Trzeba to po męsku załatwić, a później ognisko, kiełbaski i piwko i nasze pilotki zawiozą do domu B) a nie takie suche pisanie na forum.

 

"Pifko" :dribble: , kiełbaski i ognisko jak najbardziej, a zawody bym odpuścił. Mamy wszyscy zupełnie inaczej "zeszpejowane" samochody inne kąty natarcia i inne zejscia, pewno różne umiejętności, no i pewno trochę inaczej rozumiemy teren,- wynik bedzie nierzeczywisty :rolleyes: "For fun" zawsze chętnie będę się pisał na jakiś wypad. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ilości testosteronu widać, że naród zdrowy ;)

A co do tematu rozważań, czy ktoś wogóle próbował sprecyzować definicje "terenówki"ta encyklopedyczna,którą znalazłem jest mało dokładna i mówi (mniejwiecej), że jest to pojazd z napedem na 4 koła i reduktorem zdolny do pokonywania przeszkód terenowych (nie precyzuje nawet jakich) jesli przyjąć taka definicje navara na 100% sie łapie :) jednak jesli by sie licytować jaki samochód jest najlepszy w terenie (co stanowi oddzielne zagadnienie) to ideałem raczej nie bedzie pojazd nadający się do codziennej ekspoatacji na drogach. prawdopodobnie nie bedzie nawet do takiej ekspoatacji dopuszczony.

co do patrola to dobrze pamiętam jeszcze czasy kiedy jezdziłem Y61 (wersja przed liftem) i w środowisku off-roadu powszechna była opinia, że nie jest to samochod terenowy i nigdy nim nie bedzie, gdyż ma za dużo elektroniki jest za ciężki i nie jest dość kanciasty :P automatyczna skrzynia biegów i elektryczne lusterka sprawiały, że próby zaliczenia sie do "szlachetnego bractwa" były beznadziejne, a posiadacze R60 oscentacyjnie odwracali głowy z dezaprobatą.

Jak ktoś jest zdolny i bogaty zawsze może zmotać patrola, który przegoni na trasie niejedną navare lub navare, która w terenie zostawi za sobą stado utopionych patroli B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy taki młody ?

40 w tym roku :) ale dzięki

 

Co do stanu portfela ... fakt ma to diametralne znaczenie

Na takie zabawy trzeba mieć spory zasób oszczędności

 

... ale nie o to chodzi

 

Zawsze marzyłem o H1 ... od kiedy pokazał się w Zatoce Perskiej

Teraz mogłem sobie na niego pozwolić ... tak naprawdę to jestem za***iście rozczarowany tym samochodem i niestety wisi na Allegro

Jest to samochód do niczego ... zwykły przedłużacz ptaszka ...

Nie pływa , nie nadaje się do terenu ( jest za szeroki ) , w błocie się topi , moja wersja waży 4.6 tony

Ma 4 małe siedzenia ... pali więcej niż Cessna 182

 

Co do Patrola ... strasznie mi przypasował , modyfikuję , buduję , wszyscy się dziwią jak można pociąć nowy samochód

 

Jest to zwykłe hobby ... jeden jest alkoholikiem , narkomanem , inny hoduje rybi a innemu śmierdzą nogi ...

 

Już mi się nie chce jeździć wyprawowo co nie znaczy że nie mogę posiadać wyprawowego Patrola z fajnym silnikiem :)

 

... a dlaczego Patrol ?

Wdzięcznie poddaje się każdej modyfikacji

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego OFF. Ja nie mam nic do przebudowywania. Z moich 2-O została tylko rama i silnik a koszty przeróbek... szkoda gadać. Zrobiłem to jednak dla siebie, dla swojej własnej przyjemności. Jak ktoś chce czerpać z tej wiedzy to daję mu to w sposób normalny na tacy. Bez niepotrzebnego zadęcia, epatowania seriami zdjęć tego samego silnika itd. Nie deptam też wizji drugiej strony, że jego motocykl jest też off (bo dla mnie GS 1200, GS 800, KTM 650, Trabsalp, Africa Twin i inne tego typu wynalazki to nic więcej tylko zabawki). Ja nie mam elektroniki, nie mam nawet rozrusznika. Mam za to tylko 150 kg wagi i DUŻO NIEGRZECZNEJ mocy. Dlaczego? Ładnie wyjaśnił to CLIPP. Nie znaczy to jednak, że nie znajdzie się kierowca, który na swoim BMW GS 800 (dla mnie motocyklu beznadziejnym w terenie) zrobi mnie na moim hard enduro tak jak będzie chciał. Ja mam, jak już wiesz Pathfindera - trochę podniesionego, osłoniętego, na AT-kach. Do tego co chcę robić wystarcza mi w 100%. Dla mnie jest terenówką spełniającą w 100% MOJE zainteresowania terenem. Oczywiście porównywanie go do Patrola nie ma sensu. Tak samo jak nie ma sensu porównywanie naszych zainteresowań terenem. Nie piszę jednak nikomu, że jego bryka to tylko do trawnika. Nie jest to prawdą.

A jak chcesz się pochwalić modyfikacjami to zrób to elegancko bez (ja tak to odbieram) niepotrzebnego szpanu i epatowaniu kasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkanko ognicho przejażdżka świetny pomysł tylko jak się nie tak dawno umawiały Patrole to przyjechały tylko 2 w sumie 3 Nissany ze mną reszta to Gelendy i Jeepy no i 1 Suzuki teren lekki

więc spotkanko prawdo podobnie odbędzie się tylko na forum

na pewno będzie to lepsze jak dogryzanie sobie na forum bo zaczyna to trochę przypominać CB radio

Edytowane przez alkaspaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz się pochwalić modyfikacjami to zrób to elegancko bez (ja tak to odbieram) niepotrzebnego szpanu i epatowaniu kasą.

Kolego bez urazy ...

odczep się od mojego portfela , nie zachowuj się jak każdy Polak , kipisz nienawiścią że ktoś ma , stać go , mógł kupić ?

masz jakieś kompleksy ?

Ja się cieszę mogąc patrzeć na samochody budowane przez moich kolegów

Cieszę się z faktu że komuś się udaje dążąc do celu

Wkur.wia mnie jak ktoś wytyka mi szpan , pieniądze itp.

 

Co ja kur.wa Ferrari się chwalę ?

 

Zejdź na ziemię

 

Kupić to nie sztuka ... sztuką jest zamontować , zespolić , wyjechać

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkanko ognicho przejażdżka świetny pomysł tylko jak się nie tak dawno umawiały Patrole to przyjechały tylko 2 w sumie 3 Nissany ze mną reszta to Gelendy i Jeepy no i 1 Suzuki teren lekki

więc spotkanko prawdo podobnie odbędzie się tylko na forum

Spokojnie Alkaspaw, z Częstochowy trochę daleko do Wawy na kilku godzinną przejażdzkę w terenie, ale niech się zrobi cieplej to wtedy napewno. Tak sie złożyło że od kilku lat mieszkam w Świętym Mieście, ale chałupa jeszcze została w Warszawie. Wpadam tam na weekendy ale cywilnym autem :( Obiecuje Ci że przetestujemy te Twoje odpowietrzenia mostów na gliniankach ;) - o ile pamiętam to w Zielonce. Rzut beretem z Kobyłki, prosto Napoleona , w prawo w Serwitucką,- na łuk i trzymasz sie cały czas głównej i po lewej stronie.... Napewno wiesz o których gliniankach mówie. B)

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno wiesz o których gliniankach mówie. B)

Narew fajniejsza ... od zapory w Dębe do Nowego Dworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego OFF. Ja nie mam nic do przebudowywania. Z moich 2-O została tylko rama i silnik a koszty przeróbek... szkoda gadać. Zrobiłem to jednak dla siebie, dla swojej własnej przyjemności. Jak ktoś chce czerpać z tej wiedzy to daję mu to w sposób normalny na tacy. Bez niepotrzebnego zadęcia, epatowania seriami zdjęć tego samego silnika itd. Nie deptam też wizji drugiej strony, że jego motocykl jest też off (bo dla mnie GS 1200, GS 800, KTM 650, Trabsalp, Africa Twin i inne tego typu wynalazki to nic więcej tylko zabawki). Ja nie mam elektroniki, nie mam nawet rozrusznika. Mam za to tylko 150 kg wagi i DUŻO NIEGRZECZNEJ mocy. Dlaczego? Ładnie wyjaśnił to CLIPP. Nie znaczy to jednak, że nie znajdzie się kierowca, który na swoim BMW GS 800 (dla mnie motocyklu beznadziejnym w terenie) zrobi mnie na moim hard enduro tak jak będzie chciał. Ja mam, jak już wiesz Pathfindera - trochę podniesionego, osłoniętego, na AT-kach. Do tego co chcę robić wystarcza mi w 100%. Dla mnie jest terenówką spełniającą w 100% MOJE zainteresowania terenem. Oczywiście porównywanie go do Patrola nie ma sensu. Tak samo jak nie ma sensu porównywanie naszych zainteresowań terenem. Nie piszę jednak nikomu, że jego bryka to tylko do trawnika. Nie jest to prawdą.

A jak chcesz się pochwalić modyfikacjami to zrób to elegancko bez (ja tak to odbieram) niepotrzebnego szpanu i epatowaniu kasą.

 

Hej Panowie nie traktujcie tego "trawnika" tak serio tak sie mówi "TRAWNIKOWY TYGRYS" i tyle. Dajcie sobie luz - nie warto. To tylko wymiana poglądów. A nie ma dyskusji bez polemiki. I nie koniecznie musimy sie ze sobą zgadzać. Gdy byśmy byli zgodni nie byłoby dyskusji. :D:D

 

a wiesz o tym nie wiedziałem muszę sprawdzić co tam jest

Nie żartuj mieszkasz w Kobyłce i nie słyszałeś o gliniankach. Tam wszyscy sie kąpią latem :D

 

Narew fajniejsza ... od zapory w Dębe do Nowego Dworu

Byłem :rolleyes:

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ilości testosteronu widać, że naród zdrowy ;)

A co do tematu rozważań, czy ktoś wogóle próbował sprecyzować definicje "terenówki"ta encyklopedyczna,którą znalazłem jest mało dokładna i mówi (mniejwiecej), że jest to pojazd z napedem na 4 koła i reduktorem zdolny do pokonywania przeszkód terenowych (nie precyzuje nawet jakich) jesli przyjąć taka definicje navara na 100% sie łapie :) jednak jesli by sie licytować jaki samochód jest najlepszy w terenie (co stanowi oddzielne zagadnienie) to ideałem raczej nie bedzie pojazd nadający się do codziennej ekspoatacji na drogach. prawdopodobnie nie bedzie nawet do takiej ekspoatacji dopuszczony.

co do patrola to dobrze pamiętam jeszcze czasy kiedy jezdziłem Y61 (wersja przed liftem) i w środowisku off-roadu powszechna była opinia, że nie jest to samochod terenowy i nigdy nim nie bedzie, gdyż ma za dużo elektroniki jest za ciężki i nie jest dość kanciasty :P automatyczna skrzynia biegów i elektryczne lusterka sprawiały, że próby zaliczenia sie do "szlachetnego bractwa" były beznadziejne, a posiadacze R60 oscentacyjnie odwracali głowy z dezaprobatą.

Jak ktoś jest zdolny i bogaty zawsze może zmotać patrola, który przegoni na trasie niejedną navare lub navare, która w terenie zostawi za sobą stado utopionych patroli B)

Camo i tak i nie. Jak zwykle. Dziś patrząc co wypuszczają producenci samochodów "terenowych" / nie mówie o produkcji na Australię, Afrykę Poł/ to Navara jest jak pisałem tytanem. Samochód terenowy to rama, napęd 4x4, reduktor, sztywne mosty. Ale to nie wszystko taki samochód powinien być jak najmniej skomplikowny, co czyni go mało awaryjnym. Elektronika jest BE :) Tego nie naprawisz w błocie na pustyni, czy w głebokim lesie - tu sie wymienia podzespoły. Samochód terenowy to prześwit, kąty natarcia i zejscia, kąt rampowy, wykrzyże. Samochód terenowy to jak najmniej plastiku, bo teren go obierze w mig, ze zbędnych elementów.Samochód terenowy musi być odporny na uszkodzenia, inaczej zbudowany solidnie przewymiarowany. I powinien łatwo poddawać się modyfikacją.

 

Co do Y61 racja, jeśli mamy dzielić włoś na czworo to, Y60 jest bardziej terenowy. A jeszcze bardziej K 160. Na szczęście y61 przyswoił sobie kilka cech poprzednika i chwała mu za to. Y62 to totalna porażka terenowa, ale za to blichtr i lans klasa odpowiedz Nissana na Toyotę 200 Ten /Y62/ nie odziedziczył żadnych cech protoplasty :(

 

o glinkach wiem ale nie wiedziałem że jest tam gdzie pojeździć

Nie pisałem do końca serio, to był żart, tam się nie da jeżdzić tam się można utopić :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aja już myślałem że jest tam coś ciekawego :( ostatni raz byłem tam na wagarach w podstawówce dlatego nie pamiętam

fajnie jest na poligonie w Zielonce a właściwie w Ossowie jest rzeczka duży rów pełen błota ale nie dla mnie itp. tylko trzeba uważać na wojskowych :rolleyes:

następne to Nadma droga nad rzeczką ale tylko gdy jest wysoki stan wody :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta navarka wygląda dość terenowo? :)

Arctic truck :) Wygląda zaje...... ale zapytaj Szczura co zmienili w zawieszeniu, i co poprawili po fabryce :) Trochę tego będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którymś z pisemek wyczytałem że ok 50l tam to te tłoki mają co robić

Edytowane przez alkaspaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję motorów nie zmieniają, ale apetyt napewno większy :rolleyes:

Nie zmieniają ale ... Karłowicz zmienia

Ten Patrol jeździ na Islandii z V8

Oryginał 3.0 nie dawał rady po lodowcach

 

img5962u.jpg

 

img5959.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniają ale ... Karłowicz zmienia

Ten Patrol jeździ na Islandii z V8

Oryginał 3.0 nie dawał rady po lodowcach

 

Ładna "franca" na 35' czy 37'. Wygląda na 35' :)

 

:o Chyba kasztanimy temat o Navarze :o

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...