Gość szczureczek Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Zakładam ten temat, aby wszyscy przyszli kupujący uważali na te silniki. Właśnie kumpel jest na etapie zmiany silnika 3.0 na inny w Patrolu z 2000 roku i miał wklepaną wymianę silnika w ASO w Niemczech. Po rozkręceniu tego silnika okazało się, że prawdopodobnie wymienili tylko wypalone tłoki, zakleili czerwonym silikonem i za bramę. A taki był zadowolony, że kupił już silnik bez wad. Jak odbierze auto po wymianie i nie zdąży silnika na złom oddać porobię fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Wymiana i tak nie rozwiązywała problemu, ponieważ silnik 3,0 jest niedostosowany konstrukcyjnie do tak dużej terenówki. Za mało cylindrów, za duży skok tłoka, przeciążona turbina. Producent usiłował to poprawić w latach 2000 - 2004 ale i tak się nie udało. Mimo zwiększenia pojemności miski olejowej, prób poprawienia smarowania, modernizacji pompy wtryskowej i turbiny silniki nadal padają. Cztery cylindry to za mało żeby napędzać takie auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Mnie się wydaje, że wszystko powiększyła, ale kanałów olejowych i wodnych już nie. I tu mi się zdaje jest problem. Ale to nie zmienia faktu, że Szwaby wpisały w książkę wymianę silnika, a tylko go naprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Mnie się wydaje, że wszystko powiększyła, ale kanałów olejowych i wodnych już nie. I tu mi się zdaje jest problem. Ale to nie zmienia faktu, że Szwaby wpisały w książkę wymianę silnika, a tylko go naprawili. Widać "asy" są też już za zachodnią granicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Ja też słyszałem jakieś historie o padaniu silników, ale przyznam szczerze, że na trzy Patrole Y61, które znam, żaden nie miał z silnikiem problemów. Mój ma 175 tyś. przejechane, kolegi 80 tyś. (2005r.) i jeszcze jeden koło 150 tyś. i póki co wszystko gra. A może to jest tak, że ludzie robią tym Patrolom kuku, a te odpowiednio się odwdzięczają? Ostatnio patrzyłem na Allegro i chyba z 80% wystawionych Y61, to samochody ściągane z Niemiec, Francji, Belgii i okolic. Mnóstwo jest krótkich wersji (u nas nigdy nie były oferowane!), dużo jest modeli z wersjami wyposażenia, które u nas nie były dostępne (ta najniższa wersja z gównianą tapicerką i manualną klimatyzacją). Skąd u nas taki popyt na tego typu auta? Land Cruiserów jest jak psów - szczególnie tych "babskich" 120... Denerwuje mnie ten samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Patrole wykańcza zazwyczaj zakładanie większych kół, ciąganie przyczep i długotrwała jazda z dużą prędkością po autostradzie. 150 tys. km to żaden przebieg jeśli użytkujemy Patrola racjonalnie i trzymamy się zaleceń instrukcji obsługi. Niestety już przy 300 tys. pojawiają się liczne problemy. Jeżeli ktoś za punkt odniesienia przyjmie diesle z Mercedesów 124 lub np. 4,2 z Landcruisera, to 3,0 z Patrola wypada marnie. Dużo lepsze są rzędowe szóstki RD 2,8 z lat 1998-2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 (edytowane) Zawsze możesz włożyć Turbodiesla 4.2, który jest podobno całkiem podatny na tuning i sama wymiana układu wydechowego daje duży przyrost mocy. Gdzieś widziałem filmik z wymiany i pomiary na hamowni - w Australii mają to opanowane. To chyba drugi największy rynek dla Patrola, nie wiem czy nie więcej ich tam niż Land Cruiserów W sumie Patrol i inne samochody tego typu własnie powinny móc pojechać na większych kołach i pociągnąć przyczepę . No i mogą, a później robią takie numery. Zastanawia mnie dlaczego Nissan odpuścił modyfikacje silnika TD6 (2.8l) i wsadził zamiast tego ZD30. Fakt, że ten ma bardzo fajny dźwięk, ale 4 cylindry to nie 6, a to można by było i rozwiercić i drugie turbo wstawić . Gdzieś na YouTube widziałem Patrola z dieslem bodajże 6.5l z Chevroleta. Z pojemnością może trochę przegięli, ale pewnie i tak ma tylko trochę ponad 200KM, co nie robi aż takiej różnicy. Z tej kategorii to nie wiem czy 5.9 z Dodge'a nie byłby fajniejszy. To ma ponad 300KM. No tylko po co... to już lepiej cały samochód zmienić Edytowane 18 Marca 2011 przez czopeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 (edytowane) Po pierwsze ... remontu silnika 3.0 nie przewidział nawet producent Te warsztaty które je remontują są zwykłymi naciągaczami Nawet ASO tulejuje je na polski tulejach Po drugie ... nic nie poprawili po 2004 roku produkcji , moim zdaniem jest znacznie gorzej Do Patrola wrzucają V8 GM-a na potęgę , Australijczycy od 2000 roku włożyli ponad 6.000 szt W Polsce też wkładają z zestawami Marks4wd Silnik wizualnie wygląda pod maską mniejszy niż 3.0 Można założyć diesla V8 od 180 do 340 koni Palą mniej niż 3.0 , to prawda mimo że ciężko w to uwierzyć , wyprawowe ciężkie Patrole 300 konne palą od 13-16 litrów Ja wrzucam nowy V8 LS-a benzynę 438 hp Zawsze możesz włożyć Turbodiesla 4.2, który jest podobno całkiem podatny na tuning i sama wymiana układu wydechowego daje duży przyrost mocy. Nie prawda ... niewiele z tego silnika wyciśniesz , dodasz parę koni ze spalanie 20-25 ... przećwiczyłem temat 4.2 waży 375 kg 6.5 V8 diesel z turbiną 330 kg Moment obrotowy nieporównywalny Edytowane 19 Marca 2011 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 (edytowane) Niestety jeśli ktoś chce prawdziwą terenówkę wyprawową nie za bardzo ma alternatywę - kanciasty, archaiczny Defender w podobnej do Patrola cenie lub dwa razy droższa Gelenda, która w dodatku nie jest wcale taka trwała i niezniszczalna. Ewentualnie trochę "mniej terenowy" i również dwa razy droższy Landcruiser HDJ 100. Analizując koszty wymiana silnika na oferowany przez Off Roadera GM V8 jest w sumie ekonomicznie sensowna. Zwłaszcza gdyby udało się kupić Patrola z padniętym motorem. Edytowane 22 Marca 2011 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Czyli już wiadomo, jak ktoś znalazł Patrola 3.0 nawet niby po zmianach niech szuka nowego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Chyba że ktoś wcześniej wyszedł z takiego samego założenia Jakiś czas temu w mailu od znajomego dostałem taką oto wiadomość "[kolega] kupił nową Navarę i po czterech latach musiał wymienić silnik". Ty Szczureczku masz widzę Frontiera, więc raczej nie ma się czym martwić. Ale widać dwuipółlitrowy dieselek z Navarki też potrafi robić numerki ... Choć nie wiem czy chodziło o obecną Navarę, czy poprzednią. I właśnie jak to jest, czy poprzedni model - Nissan NP220/NP300 był nazywany Navarą, czy to tylko wersja wyposażenia nazywana była "Navara"? NP to skrót od Nissan Pickup i wydaje mi się, że te poprzednie pickupy Nissana tak właśnie były nazywane. Swoją drogą - moim zdaniem wyjątkowo nieładny samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Navara D22 to rodzaj wyposażenia Nieładny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Navara D22 to rodzaj wyposażenia Nieładny ? Osobiście wolę ten niż to co stoi dziś w salonach Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" mozna kupić jakieś "tipsy" i zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Navara D22 to rodzaj wyposażenia Nieładny ? Chyba ktoś mu wstawił większe kapcie i felgi od Patrola. Wygląd - rzecz gustu, więc nie ma się co sprzeczać na ten temat. Moim zdaniem ten samochód jest a) brzydki i nie ma w nim nic męskiego z punktu widzenia designu Myślę, że w miarę obiektywnie można stwierdzić, że specjalnie urokliwe to nie jest: Poprzednia wersja była bardziej kwadratowa i miała nieco bardziej agresywny wygląd (nowa Navara to kontynuuje). Dużo kontrowersji wiąże się i z nowym Patrolem. Początkowo mi się nie podobał, ale nie byłem w stanie tego przed sobą przyznać i teraz już mi się podoba . Przyznać mogę jednak, że tyłu nadal nie jestem w stanie ścierpieć. Za to wnętrzem powalił konkurencję, a wiadomo - samochód dłużej ogląda się z wewnątrz niż z zewnątrz Tego modelu raczej nie będziemy widywać przerobionego o tak: lub tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 (edytowane) Nie będziemy, bo się nie da go tak przerobić. Y62 to już nie samochód terenowy , to "elekroniczna" limuzyna z napędem na 4 koła, troszkę nadmuchana do większych gabarytów. Widziałem jedynie na zdjęciach, ale nie pojechałbym nim na "weekendowy wypad." Na "czarne" może być, chociaż przy tym poziomie cenowym rozważałbym jeszcze Toyotę 200 Edytowane 24 Marca 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Nie to, że nie ładny, ładny ale brak mu tego czegoś, tego "pazura" Tu masz z pazurem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 A gdzie ten pazur, bo nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nick Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam Serdecznie. Nawiązując do tematu głównego (wady silnika 3,0Di) miałbym przegorącą prośbę do "tutejszych" Fachowców o odpowiedź na ile (i czy w ogóle) istnieje możliwość zabezpieczenie się przed wystąpieniem wyżej wspomnianych provlemów zanim jeszcze nastąpi to najgorsze ?? Chodzi o to, że pojawiła się możliwość zakupu Patrola 3,0Di z 2000 roku ... ale z przebiegiem (rzeczywistym) poniżej 70 tyś.km. ... . Coprawda cena nie jest niska ale autko przedstawia się praktycznie jak fabryczna nówka, a że takich rodzynków będzie już tylko mniej - myślę, że i tak jest to jakaśtam okazja ... . Generalnie nie przeraża mnie nawet wizja wymiany silnika (pracuję m.in. jako mechanik samochodowy), lecz akurat w tym przypadku - w związku z nieskazitelnym stanem auta - wyjątkowo zalezałoby mi na zachowaniu dziwiczej oryginalności ... . Oczywiscie - jeżeli w ogóle uda mi się kupić ten samochód - nie mam zamiaru stawiać go w ogródku w roli pomnika starej prawdziwej motoryzacji - tylko chcę go używać dosyć intensywnie w normalnej codziennej eksploatacji (mieszkam w górach z utrudnionym dojazdem przez ok. 5 m-cy/rok ale też bez przesady - nie jest to żaden ekstremalny hardcor). Oprócz lekkiego terenu sporadycznie pojawia się też przeprawa jakimś naprawdę płyciutkim strumykiem jednak żadnych wielkich przeciążeń termicznych ani mechanicznych zespołu napędowego nie będzie ... . Więc jak uważacie - czy w takich niezbyt trudnych warunkach uda mi utrzymać to auto w stanie oryginalnym, czy jednak dla uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek - bezpośrednio po zakupie mam się odrazu uśmiechać do Kolegi OFF-ROADERA w sprawie terminu przekładki na inną, mniej awaryjną jednostkę ??? Sorry za przydługawego posta ale naprawdę chciałbym wiedzieć co mogę zrobić sam żeby utrzymać ten świetny, oryginalny i taki "nieskazitelnie fabryczny" stan auta ??? A być może istnieje możliwość żeby przed rozpoczęciem codziennej eksploatacji wymienić np. panewki albo co tam jeszcze potrzeba (rozbudować chłodzenie oleju ?)zyskujac zwiększone bezpieczeństwo przed kompletną masakrą jednostki silnikowej ?? Kurcze, podoba mi się to auto ale mam też stracha, bo poprzedni Patrol (z silnikiem 2,8) niestety nie zostawił po sobie dobrych wspomień, a też był prawie "jak nowy" ... ) . Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedzi, Piotr . PS: Proszę nie pisać, że 70 tyś.km. w 11-letnim aucie to utopia ... bo ja sam doskonale o tym wiem ... ale z drugiej strony ... my też posiadamy w domu 14-letni samochód (dokładnie styczeń 1997) ... osobiście odebrany od dilera jako nowy - i z bieżącym przebiegiem ok. 75 tyś.km. ... . Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez Nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 po zakupie mam się odrazu uśmiechać do Kolegi OFF-ROADERA w sprawie terminu przekładki na inną, mniej awaryjną jednostkę ??? Jak loteria ... wady fabrycznej nie da się usunąć Padnie na 99 % wcześniej czy później ... może być to po 70 tyś , 100 lub 150 Mojemu koledze od nowości z 2000 roku w automacie padł po 300 ... ale to wyjątek Jak zdecydujesz się na zakup ... wymieniaj olej co 7 tyś i trzymaj stan 0.5 cm ponad max , zaślep EGR Lekko przedłuża żywotność silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nick Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) Kolego OFF-ROADER - bardzo Ci dziękuję za odpowiedź !! Sprawa (przynajmniej narazie) nie jest aktualna - chciałem pojechać i ustalić fakty na miejscu lecz najprawdopodobniej ktoś już ten samochód kupił (pewno faktycznie był wart swojej ceny): http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290550940571&ssPageName=STRK:MEWAX:IT Szkoda ale widac tak miało być ... . Jeszcze raz bardzo dziękuję ale coś mi się wydaje, że kwestia wymiany silnika wróci na tapetę przy kolejnej "okazji" ... . No nic - szukam dalej ... . Pozdrawiam, Piotr PS: Poprawka - auto wisi teraz na mobile.de . Ale odpuszczam temat, bo skoro facet wycofał aukcję to może (choć też wcale nie musi ... ) znaczyć, że obawia się odpowiedzialnosci, która w razie sprzedaży z Ebaya jest większa od sprzedaży z ogłoszenia ... . Ale to tylko takie moje spekulacje - być może bezpodstawne ... ale trochę za daleko, żeby "zgadywać" albo coś przeoczyć. O - tutaj : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=142418789&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=25&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&doorCount=FOUR_OR_FIVE&lang=de Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez Nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.