Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Klima w R20 TDi po zimie nie działa


prawnik18

Recommended Posts

Witajcie.

Po zimie przestała mi działać klima. W zimie co jakiś czas ją włączałem, aby odparować szyby i działała.

Jak był duży mróz, to sie nie włączała. Mrozy sie skończyły i klima nie działa. To znaczy po wciśnięciu przełacznika, dioda się świeci, ale nie startuje klima ani wentylator na chłodnicy klimy.

Nie ma znaczenia temp. zewnętrzna, jak było ostatnio cieplej, to też nie wystartowała. Sprawdziłem bezpiecznik wg schematu na poktrwie komory bezpieczników i jest ok.

Jak myślicie, czego to wina i jakie czynności wykonać, celem wstępnej diagnozy problemu przed udaniem się do mechanika, co proponujecie ? Jeżeli ktoś miał juz podobny problem i opisał go a ja dubluje temat, to przepraszam i proszę wskazac mi post (szukałem i nie znlazałem, ale mogłem przeoczyć, bo ostatnio miałem mało czasu :-( ).

Czekam na jakieś informacje. Z góry dzięki.

p18

Link to comment
Share on other sites

musisz sprawdzić stan czynnika chłodzącego, jeśli jest oki to trzeba szukać innej przyczyny (mechanicznej) jak za mało to sprawdzić szczelność układu no i osuszacz. Możliwe też że jest za mało czynnika z przyczyn naturalnych tzn. dawno nie był uzupełniany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witajcie.

Po zimie przestała mi działać klima. W zimie co jakiś czas ją włączałem, aby odparować szyby i działała.

Jak był duży mróz, to sie nie włączała. Mrozy sie skończyły i klima nie działa. To znaczy po wciśnięciu przełacznika, dioda się świeci, ale nie startuje klima ani wentylator na chłodnicy klimy.

Nie ma znaczenia temp. zewnętrzna, jak było ostatnio cieplej, to też nie wystartowała. Sprawdziłem bezpiecznik wg schematu na poktrwie komory bezpieczników i jest ok.

Jak myślicie, czego to wina i jakie czynności wykonać, celem wstępnej diagnozy problemu przed udaniem się do mechanika, co proponujecie ? Jeżeli ktoś miał juz podobny problem i opisał go a ja dubluje temat, to przepraszam i proszę wskazac mi post (szukałem i nie znlazałem, ale mogłem przeoczyć, bo ostatnio miałem mało czasu :-( ).

Czekam na jakieś informacje. Z góry dzięki.

p18

Witam, mam dokładnie ten sam objaw. Czynnik uzupełniony, kontrolka AC się pali, wentylator i sprężarka nie startują. Podłączona na krótko sprężarka startuje. Znalazłeś może przyczynę tego stanu rzeczy...? pozdr. andrzej

Link to comment
Share on other sites

jedzcie chlopaki do warsztatu gdzie nabijaja klime i tam wam wstepna diagnoze zrobia a darmo :) pozdrawiam :rofl:

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam dokładnie ten sam objaw. Czynnik uzupełniony, kontrolka AC się pali, wentylator i sprężarka nie startują. Podłączona na krótko sprężarka startuje. Znalazłeś może przyczynę tego stanu rzeczy...? pozdr. andrzej

 

Sugestia:

 

0. Jest chyba taki mały bezpiecznik klimy w małej puszcze z bezpiecznikami pod kierownicą. Sprawdź najpierw tam.

 

1. Jeśli czynnik chłodzacy i ciśnienie na 100% jest, to najpierw wypiąłbym wtyczkę czujnika ciśnieniowego na osuszaczu (Czujnik wyłącza sprężarkę i wentylator, jeśli ciśninie jest za niskie lub za wysokie). Sprawdź omomierzem, czy jest przejście na stykach samego czujnika. Jesli klima jest nabita przejście będzie. Jak nie ma przejścia - albo uszkodzony czujnik, albo klima nie nabita (pusta). Wtedy jeszcze pojedź do innego warsztatu nabijającego klimy i niech uszczelnią i nabiją. Jak powiedzą że jest nabita, przejdź dalej.

 

2. Następnie przy włączonym silniku i włączonym AC zwarłbym styki wypiętej wtyczki na przewodzie prowadzącym do osuszacza (omijamy czujnik). Jak załączy się sprężarka i wentylator, to czujnik do wymiany (i ponowne nabicie klimy). Można uszkodzony czujnik na stałe obejść takim mostkiem, ale to ryzykowne dla układu i sprężarki.

 

3. Jak czujnik OK, podłącz go spowrotem. Sprawdź, czy przekaźnik klimy jest sprawny - wypinamy go i podłączamy zasilanie 12V na wejścia sterujące i omomierzem sprawdzamy czy załącza styki sterowane. Jesli nie, przekaźnik do wymiany. Mozna taki kupić za 20-40 zł

 

4. Jeśli przekaźnik jest OK, sprawdziłbym miernikim na podstawce tegoż prtzekaźnika (po jego wypięciu), czy

a. dostaje impulsy sterujące.

b. jeśli tak, czy wyjścia sterowane faktycznie są połączone ze sprężarką i wentylatorem (uszkodzenia przewodów)

c. sprawdziłbym zielony bezpiecznik 30A od wentylatora w tej samej puszcze.

 

5. Jeśli błąd w sterowaniu przekaźnika, sprawdziłbym czujnik przemarzania w parowniku (pod schowkiem pasażera). Ale to już większa rzeźba.

 

Po szczegóły osyłam do instrukcjiserwisowej (sekcja HA - Heater & Air Conditioner). Jeśli isntrukcja jest dla Ciebie za trudna - szukaj elektryka.

 

Tochę chaotycznie, ale może się przyda.

Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

myślę że taniej się udac do mechanika od klim bo jak przytrzesz kompresor to bedzie cie to kosztować 3 razy tyle

 

ale to tylko moja opinia

 

Daniel

 

 

Link to comment
Share on other sites

myślę że taniej się udac do mechanika od klim bo jak przytrzesz kompresor to bedzie cie to kosztować 3 razy tyle

 

Ja się generalnie z Kolegą zgadzam. Mój opis był dla tych, którzy mają czas i znają sie trochę na elektryce. To zawszę coś taniej, niż jak oddajesz auto do warsztatu, bo "klima nie działa". Naprawa klimy poza wymianą bezpiecznika/przekaźnika, ew. naprawą urwanego przewodu/wtyczki to zabawa dla fachowców.

Link to comment
Share on other sites

Naprawione. Niestety rozszczelniła się chłodnica od klimy, trzeba było uszczelnić i napełnić ponownie. Prozaiczna usterka... Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...