Guest krisolo Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Jako nowy użytkownik witam wszystkich. Nazywam się Krystian i mieszkam w Bergheim. Postanowiłem zmienić samochód i natknąłem się na Maximę QX 2.0. Poświęciłem już parę godzin na szukaniu informacji, ale ciężko o konkrety. Samochód mam kupić jutro i dlatego zwracam się z prośbą o parę odpowiedzi na moje pytania. Nissan Maxima rok 2001 jak w tytule przebieg 66000 km. Stan nie bity wygląda jak nowy. Podwozie jak z fabryki. Silnik chodzi pięknie, cicho bez stuków, trzasków i szumu. W środku nic nie przetarte tylko gałka zmiany biegów lekko wytarta i tu pytanie może tak być, czy przebieg większy? Drugie pytanie na które nie znalazłem odp. łańcuch czy pasek. Jedni twierdzą że były paski inni że łańcuchy? Zrobiłem jazdę próbną i stwierdziłem żę 140 kucy to mało bo przyspiesza jak mazda 323 88 km. Nie zależy mi na szybkiej jeździe lecz oszczędnej komp pokazuje 7,4l / 100km przy setce. Dzięki z góry za odpowiedzi i myślę że jutro dokonam zakupu Źle wskoczyło przepraszam nie wiem jak usunąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr_goral1 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Znawcą nie jestem lecz posiadałem ten model. Przebieg w tym samochodzie może być niesamowicie zdradliwy w zależności od użytkowania. W samochodzie dosłownie się płynie. Pod względem ekonomiczności to królem nie jest z racji dużej wagi co za tym idzie osiągi słabe. Między silnikiem 2.0 a 3.0 różnica w spalaniu to około 2 l benzyny (moim zdaniem buda jest za ciężka na motor 2.0). Samochód wart uwagi ponieważ do tej pory śni mi się koszmar jako dzień sprzedarzy tego samochodu:) Od strony mechanicznej się nie znam. Mój miał przebieg około 120tys. (raczej kręcony) przejechałem około 50tys i tylko przegub stukał na końcu eksploatacji. Jeśli szykujesz samochód aby jeździć w trasy to polecam jak najbardziej ale jaśli do miasta i na małe podjazdki to sporo będzie pożerał paliwa. Mam nadzieje że chociaż troche pomogłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Patrol 260 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Spoko wozik, zagazować i śmigać za grosze, rozrząd jest na łańcuchu, więc puki co kosztowne wymiany odchodzą jeżeli przebieg jest autentyczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 jeżdżę od kilku lat samochód z najlepszym silnikiem na świecie jaki był wtedy produkowany. Sprawdź czy nie ma korozji na błotnikach, w tym modelu są trzy łańcuchy rozrządu i dwa paski klinowe, alternator, klima itd. Tam niema zawodnych elementów. Kupuj silnik to milion km w górę, bardzo dobrze znosi LPG i CNG. Jak z zakupem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krisolo Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Dzięki za odpowiedzi. Autko kupiłem ale dopiero dziś przestawiłem pod dom. Zmieniłem olej i filtry. Rdza pojawia się tylko na zawinięciach tylnych nadkoli ale w bardzo małym stopniu. Podłoga wygląda jak nowa a silnika prawie nie słychać. Obawiałem się spalania. Komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie od 6,8 do 7,5 w mieście. Gazował nie będę. Leję na razie 102 oktany potem min 98. Nie mam pojęcia jak zabrać za wymianę radia. Wiem tylko że potrzebna będzie kostka ISO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Niech się sprawuje dobrze, sprawdź pozostałe płyny, a paski wymień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Patrol 260 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Z radiem to minuta roboty, kupujesz na allegro czy gdzieś tam, przejściówkę z nissanowskiego grzebienia na ISO , i gra muzyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.