Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[200 SX] - potrzebuję info o turbo


Gość Leon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprecyzuj pytanie, domyślam się że chodzi Ci o żywotność turbospręzarki, 200SX to S13 czy S14 ? Silnik CA18DET czy SR20DET ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalerzy wsyztko od e3kspolatacji moze wytrzymac przebeigi od 10 do 200tyś km albo i nawet więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa turbina:

- używana właściwie wytrzyma 200 000 - 300 000 km..

w przypadku silnika CA18DET dobre jest założnie BOV'a, albo zmiana biegów z lekkim międzygazem

 

-używana niewłaściwie - da się zarżnąć w ciągu kilkuset km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w CA18DET dmucha 0,8 bara...

Dobre rozwiazanie do tego silnika to montarz zamist T25, T28 ktora na mneijszych obrotasch jest w stanei wytwrozyć to samo cisnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z T28 są pewne problemy, ciężko jest podłączyć WG i węże

muszla wydechowa jest identyczna jak w T25 więc siada na kolektorze,

ale muszla kompresora jest większa i obrócona - jest z tym troche zabawy ale warto

 

wadą T28 jest większy turbo-lag,

ale ciśnienie roboczo(bezpiecznie dla turbiny) może dawać 1,2 bara co daje 210 KM

dodając do tego wydech tylko z tłumikiem końcowym i intercooler z iveco

można z tego silnika wyciągnąć 230KM

 

i to bez wielkich nakładów finansowych (5000 PLN)

co więcej bebechy(korby, panewki, wał etc.) i osprzęt (wtryskiwacze, pompa paliwa) spokojnie to wytrzymują

 

tak więc jeżeli te 2 osoby które są zainteresowane mają troche rozsądku (po odpaleniu auta nie kręcą do odcięcia)

to s13 jest naprawdę godne polecenia,

super wózek z dużymi możliwościami tunningu a całość za względnie niewielkie pieniądze

 

aaaa, i niech unikają okazji..

jak auto z 1994r jest za 8000 PLN i wygląda super to można się spodziewać niemiłych niespodzianek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco odbiegamy od Tematu, widzę że coś tam wyczytałeś na TK i teraz cherz błysnąć wiedzą jednak to co napisałeś nie do końca jest prawdą, wejdz jeszcze raz na TK przeczytaj odpoweidnie posty ponownie i popraw się :wink:

 

Chodzi o problem z WG któego nie ma i nigdy nikt nie miał, zawsze dla picu można dać zewnatrzny jak seryjny z jakiś przyczyn Ci nie pasi.

 

Temat można spokojnie zamnknąć, już były w nim zawarte informacje co do zywotności seryjnej T25 w silniku CA18DET.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco odbiegamy od Tematu, widzę że coś tam wyczytałeś na TK i teraz cherz błysnąć wiedzą
- przepraszam jeśli masz wyłączność na błyskanie, trzeba było napisać wprost :wink:

 

jednak to co napisałeś nie do końca jest prawdą, wejdz jeszcze raz na TK przeczytaj odpoweidnie posty ponownie i popraw się
- bądź łaskaw zmienić ton (baba cie nie słucha że masz potrzebe sterowania innymi?), nie bij piany i na przyszłość skup się na pytaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalne turbiny T25 w SX-ach padają szybciutko i trudno znalezc auto ze sprawną orginalną Turbiną, tak jak kolega wyzej pisał najlepiej wymienic na T28 a najlepiej na Gt28 na łozyskach kulowych.

Z tego silnika bez kucia mozna wyciągnąć nawet 300 KM :wink: a czy to duzy koszt czy mały to zalezy od zasobnosci portwela, pierwsza rzecza jaką nalezało by zrobić to rozebranie silnika na cześci i wymiana uszczelek, pirscieni, panewek itp. to juz koszt około 2,5 koła, Turbina to nastepne 2, a gdzie reszta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
z T28 są pewne problemy, ciężko jest podłączyć WG i węże

muszla wydechowa jest identyczna jak w T25 więc siada na kolektorze,

ale muszla kompresora jest większa i obrócona - jest z tym troche zabawy ale warto

 

wadą T28 jest większy turbo-lag,

ale ciśnienie roboczo(bezpiecznie dla turbiny) może dawać 1,2 bara co daje 210 KM

dodając do tego wydech tylko z tłumikiem końcowym i intercooler z iveco

można z tego silnika wyciągnąć 230KM

 

i to bez wielkich nakładów finansowych (5000 PLN)

co więcej bebechy(korby, panewki, wał etc.) i osprzęt (wtryskiwacze, pompa paliwa) spokojnie to wytrzymują

 

28 bedzie miało większy lag zgadza się...

problemów z podłączeniem nie ma najmenjeszych, wystarczy kupic pol metra nowego werza za 6PLN i po klopacie...

 

Ostatnio co mi ciekawego wpadlo w ręce do tego silnika to wtrsyki paliwa 440cc z sunny GTI-R w połączeniu z mocna pompa palwia np. z 300zx TT albo z Walbro masz ukłąd paliwowy załatwiony do 330-340 koni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ludzie prosze .... :shock:

w CA na T28 bedzie mniejszy lag anizeli na T25 ....

a T25 niezuzywa sie szybciej od T28 bo jest .."gorsza" tylko wystepowaly problemy ze smarowaniem ( wezyk bez oczka, po lifcie problem zalatwiony )

 

wpadnij na www.turbokillers.com ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...