Gość tomaszgow Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam wszystkich,posiadam Nissana Almere Tino 1,8 16V na zimnym silniku leci biały dym jak silnik się rozgrzeje to jest ok.Prosze o fachowe porady co się dzieje i co mam zrobić.POZDRAWIAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Wyglada na uszczelke pod glowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszgow Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Tylko co ma wspólnego biały dym z rury wydechowej z uszczelką z pod głowicy,nie wiem dlaczego to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Wydaje mi się że w chłodne dni to normalny objaw. Każdy samochód po odpaleniu dymi z układu wydechowego i to nie dym tylko wylatuje para. Silnik oraz okład wydechowy musi odparować póki nie osiągnie temperatury. Jeśli po ok.2 minutach nie ma pary-dymu to jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Zgadza sie, zalezy jak dymi i czy ubywa plynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Zgadza sie, zalezy jak dymi i czy ubywa plynu. Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę. czmiel_t, ty wszystko widzisz tak w czarnych barwach??? Dobrze że jeszcze nie straszysz kolegi tym, że jak poszła uszczelka pod głowicą to i płyn mógł też "iść" do silnika. Trochę optymizmu i tak życie codzienne jest ponure. Edytowane 20 Marca 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam. O, i taka pełna, obrazowa odpowiedź, nowemu koledze pewnie wystarczy i go nie nastraszy. A ty od razu wyskoczyłeś od płynu. Trzeba delikatnie - najpierw od wilgoci, a potem dalej. Teraz kolega wie na co zwrócić uwagę. Edytowane 20 Marca 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszgow Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi,jade dzisiaj do mechanika zobaczymy co mi powie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokolontko Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 A może ten dym jest lekko niebieskawy ? SPrawdzałeś czy CI oleju nie ubywa ? Jakie kolwiek płyny jak się tracą .... to gdzieś muszą mieć ujście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 podzielam opinię sokolontko - sprawdź czy nie ubywa oleju w silniku, bo taki dymek może wskazywać, że silnik zaczyna mieć apetyt, co jak wiemy niektórym z nas juz się przytrafiło. daj znać jak zdiagnozujesz problem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszgow Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju,rano jak odpalam to leci para a po południu kopci na biało po przejechaniu około 1 lub 2 kilometrów jest ok ale przy odpaleniu i staniu na postoju zostawia czarny ślad na ziemi.POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.