Guest tomaszgow Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Witam wszystkich,posiadam Nissana Almere Tino 1,8 16V na zimnym silniku leci biały dym jak silnik się rozgrzeje to jest ok.Prosze o fachowe porady co się dzieje i co mam zrobić.POZDRAWIAM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czmiel_t Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Wyglada na uszczelke pod glowica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomaszgow Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Tylko co ma wspólnego biały dym z rury wydechowej z uszczelką z pod głowicy,nie wiem dlaczego to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czmiel_t Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Wydaje mi się że w chłodne dni to normalny objaw. Każdy samochód po odpaleniu dymi z układu wydechowego i to nie dym tylko wylatuje para. Silnik oraz okład wydechowy musi odparować póki nie osiągnie temperatury. Jeśli po ok.2 minutach nie ma pary-dymu to jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czmiel_t Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Zgadza sie, zalezy jak dymi i czy ubywa plynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 (edited) Zgadza sie, zalezy jak dymi i czy ubywa plynu. Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę. czmiel_t, ty wszystko widzisz tak w czarnych barwach??? Dobrze że jeszcze nie straszysz kolegi tym, że jak poszła uszczelka pod głowicą to i płyn mógł też "iść" do silnika. Trochę optymizmu i tak życie codzienne jest ponure. Edited March 20, 2011 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czmiel_t Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 (edited) Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam. O, i taka pełna, obrazowa odpowiedź, nowemu koledze pewnie wystarczy i go nie nastraszy. A ty od razu wyskoczyłeś od płynu. Trzeba delikatnie - najpierw od wilgoci, a potem dalej. Teraz kolega wie na co zwrócić uwagę. Edited March 20, 2011 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomaszgow Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi,jade dzisiaj do mechanika zobaczymy co mi powie.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokolontko Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 A może ten dym jest lekko niebieskawy ? SPrawdzałeś czy CI oleju nie ubywa ? Jakie kolwiek płyny jak się tracą .... to gdzieś muszą mieć ujście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest skoczekx Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 podzielam opinię sokolontko - sprawdź czy nie ubywa oleju w silniku, bo taki dymek może wskazywać, że silnik zaczyna mieć apetyt, co jak wiemy niektórym z nas juz się przytrafiło. daj znać jak zdiagnozujesz problem ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomaszgow Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju,rano jak odpalam to leci para a po południu kopci na biało po przejechaniu około 1 lub 2 kilometrów jest ok ale przy odpaleniu i staniu na postoju zostawia czarny ślad na ziemi.POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.