Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dymi jak jest zimny silnik.


Guest tomaszgow
 Share

Recommended Posts

Guest tomaszgow

Witam wszystkich,posiadam Nissana Almere Tino 1,8 16V na zimnym silniku leci biały dym jak silnik się rozgrzeje to jest ok.Prosze o fachowe porady co się dzieje i co mam zrobić.POZDRAWIAM.post-42668-0-84594400-1300637390_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Wydaje mi się że w chłodne dni to normalny objaw. Każdy samochód po odpaleniu dymi z układu wydechowego i to nie dym tylko wylatuje para. Silnik oraz okład wydechowy musi odparować póki nie osiągnie temperatury. Jeśli po ok.2 minutach nie ma pary-dymu to jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Zgadza sie, zalezy jak dymi i czy ubywa plynu.

Płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania a wydechem idzie para - stąd biały dym. Po rozgrzaniu silnika, metal się rozszerza i uszczelnia uszkodzoną uszczelkę.

czmiel_t, ty wszystko widzisz tak w czarnych barwach??? Dobrze że jeszcze nie straszysz kolegi tym, że jak poszła uszczelka pod głowicą to i płyn mógł też "iść" do silnika. Trochę optymizmu i tak życie codzienne jest ponure.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Ale nie wiem o co Ci chodzi? Bialy dym zazwyczaj sugeruje plyn chlodniczy, ktory przedostaje sie do komory silnika i tyle w temacie. Jestem realista i nie mam zamiaru nikogo syraszyc ale tak jak juz Ci potwierdzilem moze byc to rowniez wilgoc zalegajaca w tlumikach i katalizatorze. Wszystko zalezy od tego jak dymi. Rok temu kumplowi w Ibizie padla uszczelka, samochod mocno dymil na zimno potem przestawal jak silnik osiagnal swoja temp. pracy. Kolega pyta wiec odpowiadam.

O, i taka pełna, obrazowa odpowiedź, nowemu koledze pewnie wystarczy i go nie nastraszy. A ty od razu wyskoczyłeś od płynu. Trzeba delikatnie - najpierw od wilgoci, a potem dalej. Teraz kolega wie na co zwrócić uwagę.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

A może ten dym jest lekko niebieskawy ? SPrawdzałeś czy CI oleju nie ubywa ? Jakie kolwiek płyny jak się tracą .... to gdzieś muszą mieć ujście. :shiftyninja:

Link to comment
Share on other sites

Guest skoczekx

podzielam opinię sokolontko - sprawdź czy nie ubywa oleju w silniku, bo taki dymek może wskazywać, że silnik zaczyna mieć apetyt, co jak wiemy niektórym z nas juz się przytrafiło. daj znać jak zdiagnozujesz problem ...

Link to comment
Share on other sites

Guest tomaszgow

Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju,rano jak odpalam to leci para a po południu kopci na biało po przejechaniu około 1 lub 2 kilometrów jest ok ale przy odpaleniu i staniu na postoju zostawia czarny ślad na ziemi.POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...