Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Ucieka prąd :(


Kogucik
 Share

Recommended Posts

Witam, kilka dni temu kupiłem od znajomego primerkę 93" 1.6 16V 90km na gaźniku, auto stało 2 tygodnie nie ruszane, wiec padł akumulator, przyszedłem ze swoim z drugiego auta [50Ah, 510A] odpaliłem bez najmniejszych problemów, a stary akumulator[1,5 roczny 60Ah, 600A] podłączyłem pod prostownik na całą noc [12godzin] ładowania małym prądem, aku się naładował i wszystko z nim gra, ale w aucie siedzi jeszcze stary akumulator. Wczoraj autkiem normalnie jeździłem i nie było najmniejszych problemów z odpalaniem, tamten stary aku bardzo dobrze się sprawował w mojej vectrze 2.0. Dzisiaj rano z chęcią pojechania do sklepu po klej do tapicerki by podkleić materiał z boczku, podchodzę do auta otwieram drzwi[widzę ze już centralny nie działa] wsadzam kluczyk do stacyjki przekręcam i to by było na tyle, żadna kontrolka się nie pali ani nic. Wsadziłem ten aku 60Ah, auto odpaliło wszystko fajnie równo pracuje, ładowanie na poziomie 11,8-12,5 zależnie od obrotów, także wydaje mi się, że ciut za mało. Pojechałem do tego sklepu kupiłem co miałem bez najmniejszych problemów. Kolejna rzeczą co zauważyłem to przy przekręcaniu kluczyka na zapłon, nie zapala się kontrolka akumulatora, nie wiem jak jest w nissanach ale w vectrze zawsze się zapala.

 

Także moje pytania:

Małe ładowanie, co zrobić? wymienić reg. napięcia?

kontrolka - czy tak ma byc?

uciekający prąd, co to może być? dodam, że auto ma alarm, tylko go nie włączam, bo nie jest podpięty pod centralny.

 

W autach może jakimś wielkim laikiem nie jestem, aczkolwiek jest to mój pierwszy japoniec, także rozwiązań tych cudów techniki nie znam.

 

aaa bym zapomniał dodać, auto ma LPG 1,5 roczną instalkę. Przebieg wg licznika 208 tyś, jeździ na pełnym syntetyku.

Link to comment
Share on other sites

Także moje pytania:

1 Małe ładowanie, co zrobić? wymienić reg. napięcia?

2 kontrolka - czy tak ma byc?

3 uciekający prąd, co to może być? dodam, że auto ma alarm, tylko go nie włączam, bo nie jest podpięty pod centralny.

 

W autach może jakimś wielkim laikiem nie jestem, aczkolwiek jest to mój pierwszy japoniec, także rozwiązań tych cudów techniki nie znam.

 

aaa bym zapomniał dodać, auto ma LPG 1,5 roczną instalkę. Przebieg wg licznika 208 tyś, jeździ na pełnym syntetyku.

 

ad1 tak

ad2 ma być

ad3 zrób to co w pkt. 1 i 2 i dopiero szukać dalej

jaka instalacja??

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

co do instalacji jeszcze nie wiem dokładnie jaka jest, znajomy dał mi to auto na kilka dni, powiedział "pojeździj sobie zobacz czy Ci wszystko pasuje, jak coś jest zepsute odliczymy z ceny abyś nie był stratny" Także na chwile obecna nie mam do niej żadnych papierów prócz dowodu i oc, dopiero za kilka dni wypiszemy umowę, autko jest na prawdę zadbane, cały tylny zawias zrobiony, układ wydechowy cały wymieniony, bo zahaczył o ogranicznik bramy i urwał od środkowego do końca, przy czym skrzywił się wahacz i łącznik stabilizatora, wymienił po obu stronach, wydech wszystko za ok 900 zł, sporo w autko włożył kasy bo miał zatrzymać je dla siebie, ale trafiła mu się okazja i kupił inne auto a to stoi od polowy zimy, tylko odpalane raz w tygodniu aby się nagrzało, przejechane kilka km i tak do teraz. Zaraz pójdę odłączę ten alarm i podjadę po regulator.

 

Jakie powinno być ładowanie tutaj? w vectrze zawsze jest 14,4 tak do 14,8

Link to comment
Share on other sites

koło mnie jest sklep zajmujący się typowo rozrusznikami i alternatorami, podam typ model alternatora i producenta i powinno starczyć, tak już wymieniałem w vectrze i uno :)

Link to comment
Share on other sites

ale i tak się nie obejdzie bez wyjęcia altka ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jak wszystko podasz to ok poprostu przestrzegam bo jeden "mechanik" kuzynowi zabił altka i kupił regulator za 60 zł a potem za 160 zł i z tym za 60 zł się buja bo chciał zaoszczędzić ,,,

Link to comment
Share on other sites

altka mam magneti marelli, najtańszy regulator kosztował 27zl, oryginał 100, ja kupiłem jakiś za 60, babka mówiła ze na prawdę dobre jakościowo są i nie ma sensu kupować oryginału bo przez 2 lata nie miała reklamacji, tej samej firmy wsadzałem do uno i latał bez problemu, także zobaczymy.

 

a prąd kradnie... alarm odłączyłem alarm i napięcie na wyłączonym aucie z 11,8 podniosło się do 12,9, tyle że muszę go podłączać, bo jest założone odcięcie zapłonu, jak będę miał chwile poszukam w którym miejscu jest zrobione odcięcie i je odłączę, zarazem po tym alarm wy..rzucę w pizdu ;P

Link to comment
Share on other sites

pewnie prosty przekaźnik odcina pompę rozrusznik ew prąd na cewkę zapłonową ,,,,

co do gratów to nie wiem różnie to bywa ,,,u nas jest Bendix robią tak samo generalki altków i rozruszników ,,,

no i wiem że za generalkę kuzyn wyskoczył ze 300 zł teraz regulator ,,,, a w primerze robił regulator z czyszczeniem itp ..i chyba 150 zł wyszło ,... ale poglądowo jak nówka ..

Link to comment
Share on other sites

tzn odcięcie zapłonu jest tak zrobione, ze żadna kontrolka na desce się nawet nie zapala, także gdzie może być? cewka? pompa gdy by była to by chyba chochlowal i nie mógł odpalić, pyzatym gaz także by na gazie odpalał, cewka hmm chyba by kręcił a nie mógł zapalić, także nie wiem pewnie gdzieś ucina prąd tylko ciekawe gdzie... <_<

Link to comment
Share on other sites

oki dzięki ,,, przerabiałem instalacje wiec troszkę wiem ..gaźnik prostszy teoretycznie .... zaglądnij przy okazji na przekazniki w jakim stanie są kostki od świateł ... słabe kabelki dali ..

Link to comment
Share on other sites

te przekaźniki są od strony akumulatora czy od strony zbiorniczka od płynu chłodzącego?

Link to comment
Share on other sites

oki jak trochę się podkuruje to biorę się za robotę aby dopieścić primerkę ;) Vectra jest moja "ulubienicą" aczkolwiek mam wrażenie ze niedługo będzie mieć konkurentkę :D

Link to comment
Share on other sites

 

a prąd kradnie... alarm odłączyłem alarm i napięcie na wyłączonym aucie z 11,8 podniosło się do 12,9, tyle że muszę go podłączać, bo jest założone odcięcie zapłonu, jak będę miał chwile poszukam w którym miejscu jest zrobione odcięcie i je odłączę, zarazem po tym alarm wy..rzucę w pizdu ;P

 

coś za dużo na sam alarm

Link to comment
Share on other sites

mi dawno temu w b11 właśnie regulator napięcia robił zwarcie i były właśnie takie objawy i kontrolka się wcale nie zapalała, tylko mój dawał 18-20V. po wymianie altka na drugi się poprawiło.

Link to comment
Share on other sites

ad1 tak

ad2 ma być

ad3 zrób to co w pkt. 1 i 2 i dopiero szukać dalej

jaka instalacja??

 

Czy na 100% kontrolka nie powinna się świecić po przekręceniu na zapłon? U mnie się świeci i gaśnie jak auto odpali a czasem się nie świeci.....coś nie tak? co sprawdzić? Ładowanie elektryk powiedział, że wręcz książkowe.

 

Edit: Sprawdzałem w instrukcji obsługi (tej niebieskiej) napisane jest, że ma się zapalić..

Edited by SlawekS25
Link to comment
Share on other sites

tak przecież napisałem whistle.gif

 

Kogucik napisał: "Kolejna rzeczą co zauważyłem to przy przekręcaniu kluczyka na zapłon, nie zapala się kontrolka akumulatora" a Ty potwierdziłeś, czyli ma się nie świecić... W mądrej książce pt. "Instrukcja Obsługi" jest:

 

post-27713-0-65653900-1300741345_thumb.jpg

Edited by SlawekS25
Link to comment
Share on other sites

 

kontrolka - czy tak ma byc?

 

tak napisał

 

 

 

ad2 ma być

 

a ja tak odpowiedziałem MA BYĆ, CZYLI MA SIĘ ŚWIECIĆ, czytamy ze zrozumieniem

 

jak bym odpowiedział:

 

TAK MA BYĆ

 

, to mógłbyś coś takiego napisać I CYTOWAĆ INSTRUKCJĘ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...