Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka poduszki powietrznej


janus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z migającą Kontrolką poduszki powietrznej z tego co wyczytałem tez dotyczy napinaczy.Samochód ma przejechane 39000km.Czy da radę to obejść pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez obejść? Może wydłubać kontrolkę to nie będzie mrugać ;)

 

Poduszki to bezpieczeństwo więc może lepiej podjechać do serwisu i to zdiagnozować, a w razie awarii naprawić.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejść znaczy zresetować często w autach system się zawiesza ,a nie od razu pedałować do mechanika i płacić .Resetowanie systemu ma każde auto tylko trzeba wiedzieć jak ,a nie zaklejać taśmą czarną te podpowiedzi są co najmniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Ja już znalazłem odpowiedż i zresetowałem system za darmo bez głupich docinek.

 

odpowiedz dla atuan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reset to nic innego jak skasowanie błędu - ja zainteresowałbym się SKĄD pojawił się ten błąd? Poduszka powietrzna - w odróżnieniu tej do spania - jest urządzeniem, które może uratować życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejść znaczy zresetować często w autach system się zawiesza ,a nie od razu pedałować do mechanika i płacić .Resetowanie systemu ma każde auto tylko trzeba wiedzieć jak ,a nie zaklejać taśmą czarną te podpowiedzi są co najmniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Ja już znalazłem odpowiedż i zresetowałem system za darmo bez głupich docinek.

 

odpowiedz dla atuan.

 

Nie napinaj sie tak, bo nie ma, o co. Mój żarcik był zresztą skierowany nie do Ciebie tylko do Roxx (chociaż, fakt mogłeś tak odebrać).

A na poważnie, Jeden kolo miał problem z kontrolką poduszki w clio, zapalało sie toto g raz na tydzień. Nowy wózek to zapylał, co chwile do serwisu, gdzie mu wszystko "naprawiali". To jest za pierwszym razem dłubali cały dzień i nie wykumali co jest nie tak więc zrobili jak piszesz "reset" - lampka zgasła. Na kolejnych wizytach odstawiali auto na bok, by po godzinie lub dwóch zrobić znowu "reset". Po kilku wizytach, mając kolesia dość - bo co zrozumiałe zaczął się już nieźle pieklić w serwisie - odłączyli lampkę na stałe informując klienta, że usterka nareszcie została zlokalizowana i usunięta. Tak się składa, że znam nieszczęsnego posiadacza clio - chwalił się jak mu naprawili auto dopiero po awanturze. I co śmieszniejsze znam ówczesnego kierownika serwisu, stąd moja znajomość sposobu "naprawy". Jak to często bywa, panowie nie wiedzą, że mają wspólnego znajomego...

 

Podsumowując:

 

Wydłubanie lampki (mało estetyczne) czy zaklejenie jej taśmą (wygląda chyba trochę lepiej)ma mniej więcej taki sam skutek jak naprawa w salonie renault. Samo usunięcie błędu - wygaszenie lampki bez ustalenia przyczyny jej zapalenia to taki półśrodek - nie pali, nie wnerwia. Ale czy wszytko działa? No chyba, że pali się po stronie pasażera gdzie wozisz tylko teściową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie atuan, ale mam przykre doświadczenia z mechanikami jeżeli coś jest nie tak to chcę wiedzieć pierw co, bo sprzedadzą ci dziwną gatkę i się cieszą że następnego naciągną na kasę, kiedyś dużo prowadziłem -auta ciężarowe i osobowe łącznie z serwisem własnym w miarę możliwości. Ale cały czas w drodze to po pewnym czasie przeginka i przestaje bawić.Poważnie jeżeli po zresetowaniu systemu nadal jest błąd to restart nic nie pomoże nadal problem będzie istniał,tak ma każde urządzenie elektroniczne komp.telewizor wzmacniacz itp.Błędy takie powstają z najbardziej dziwnych sytuacjach mróz ,styk zaśniedziały ,wilgoć ,skok napięcia, wstrząs.Dam przykład opornica nagrzewnicy(wentylator nadmuchu)Notes, panie czemu to takie drogie panie urządzenie elektroniczne, odpowiedz, czy ktoś to rozbierał, proste zwykła blacha oporowa dobrać podobny parametr rezystancji i zamknąć obwód.Wymieniłem na nową, ale naprawiłem starą z ciekawości wstawiłem naprawioną- chodzi 14 miesiąc.Ważna rezystancja blaszki do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Dam przykład opornica nagrzewnicy(wentylator nadmuchu)Notes, panie czemu to takie drogie panie urządzenie elektroniczne, odpowiedz, czy ktoś to rozbierał, proste zwykła blacha oporowa dobrać podobny parametr rezystancji i zamknąć obwód.Wymieniłem na nową, ale naprawiłem starą z ciekawości wstawiłem naprawioną- chodzi 14 miesiąc.Ważna rezystancja blaszki do naprawy.

Ja zeszlifowałem lakier ścieżek opornicy papierem ściernym,przejechalem ściezkę lakierem przewodzącym do naprawy ogrzewania szyby,i działa już kilka lat :devil: w serwisie chcieli 250 zeta.:lol:

 

odłączyli lampkę na stałe informując klienta, że usterka nareszcie została zlokalizowana i usunięta. Tak się składa, że znam nieszczęsnego posiadacza clio - chwalił się jak mu naprawili auto dopiero po awanturze. I co śmieszniejsze znam ówczesnego kierownika serwisu, stąd moja znajomość sposobu "naprawy".

Całkowite odłączenie?Tylko ignorant i laik mógł by to kupić,zważywszy że lampka przy uruchamianiu musi sie zapalić na kilka sekund testu.nawet nieuczciwi handlarze wiedzą jak to ominąć,by wszystko wyglądalo O.K.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie jeżeli po zresetowaniu systemu nadal jest błąd to restart nic nie pomoże nadal problem będzie istniał,tak ma każde urządzenie elektroniczne komp.telewizor wzmacniacz itp.Błędy takie powstają z najbardziej dziwnych sytuacjach mróz ,styk zaśniedziały ,wilgoć ,skok napięcia, wstrząs.

 

No i własnie o to mi chodziło. Znależienie i usunięcie przyczyny wyskakiwania błędu, to zupełmnie inna bajka niż sam "reset"

 

Całkowite odłączenie?Tylko ignorant i laik mógł by to kupić,zważywszy że lampka przy uruchamianiu musi sie zapalić na kilka sekund testu.nawet nieuczciwi handlarze wiedzą jak to ominąć,by wszystko wyglądalo O.K.

 

NIe napisałem, że wszystko wyglądało ok? No tak nie napisałem...

Nie będę się rozpisywał, co, gdzie i jak podłaczyli (czy może odłaczyli), bo nie wiem, nie interesowałem się (a może poprostu nie pamietam, pare lat mineło) nie mój wózek, nie mój kłopot. Opisałem tylko podejście aso renault do problemu i oczywiste naciąganie klienta, a może nawet narażanie na powazne konsekwencje wypadku z niesprawną poduszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często wtyka się właścicielowi auta dziwną i naukowo stwierdzoną usterkę ale za to w pięknym gajerku, frajerów nie sieją, się rodzą zanim zapłacę za usługę chcę zrozumieć co padło mi w samochodzie ,a nie iść na rzez jak baran.Przykłady znowu osławione reno wymiana żarówki clio laguna bez 70 dych nie podchodż ,a co w nocy jak padnie żarówa samemu nie polecam mamy w firmie reno można połamać zaczepy nie mówiąc już o zdejmowaniu błotnika w reno do zmiany żarówki bo jest taki model.Więc manix nie serwuj gatki z ASO to znam nie raz próbowali mnie naciągnąć wystarczyło pojechać do serwisu ,a już do nowego auta mnie wsadzali że mi pasuje i takie tam, dosadne nie dopiero studziło zapędy. Maniex może u Ciebie jest normalny serwis u mnie raczej cwaniacy ,ale co mówić jeżeli ma się salony 5 koncernów w mieście- monopol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często wtyka się właścicielowi auta dziwną i naukowo stwierdzoną usterkę ale za to w pięknym gajerku, frajerów nie sieją, się rodzą zanim zapłacę za usługę chcę zrozumieć co padło mi w samochodzie ,a nie iść na rzez jak baran.Przykłady znowu osławione reno wymiana żarówki clio laguna bez 70 dych nie podchodż ,a co w nocy jak padnie żarówa samemu nie polecam mamy w firmie reno można połamać zaczepy nie mówiąc już o zdejmowaniu błotnika w reno do zmiany żarówki bo jest taki model.Więc manix nie serwuj gatki z ASO to znam nie raz próbowali mnie naciągnąć wystarczyło pojechać do serwisu ,a już do nowego auta mnie wsadzali że mi pasuje i takie tam, dosadne nie dopiero studziło zapędy. Maniex może u Ciebie jest normalny serwis u mnie raczej cwaniacy ,ale co mówić jeżeli ma się salony 5 koncernów w mieście- monopol.

Coś nie tego czy nie halo?Czytasz ze zrozumieniem?gdzie tu Masz "gatki "o serwisie?Może to że opornicę naprawiłem sam za 6zl?,bo serwis szukał frajera z ceną 250zł? Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,Janus pojechałeś za szybko.Maniek nie namawiał do korzystania z ASO,a wręcz podał samodzielny sposób naprawy.Więc trochę Ci coś umknęło przy czytaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie obrażam może tak to wychodzi ale preferuje zrozumienie pierw ,a nie aso nie oburzajcie się wiem że więcej pomagacie niż krytykujecie ale co nie którzy mają dziwne wstawki to bezpieczeństwo i te podobne ,a nie mają pojęcia o czym piszą sory.

 

Dotyczyło się to wpisu Dar1962 jak ma dużo kasy to niech odwiedza ASO ja tam pojadę w ostateczności .

 

Mimo chodem mnie opornicę skasowali na 322 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego janus - ponieważ pozwoliłeś sobie na osobistą wycieczkę pod moim adresem - spieszę z komentarzem: nie obrażając Cię - jesteś tu młody stażem, więc raczej słabo zorientowany w zwyczajach tego forum i specyficznym poczuciu humoru, jakie tu panuje. Wyjaśniam,że spieramy się tu często (w końcu między innymi po to forum istnieje)lecz nikt na nikogo się tu specjalnie nie dąsa. Gdybyś uważniej prześledził moje zapisy w innych wątkach - zauważyłbyś, że od 3 lat omijam skrzętnie aso z daleka, jak zresztą większość użytkowników note. Zresztą gdybym jeździł tam nawet co miesiąc,byłaby to wyłącznie moja sprawa i wara komu do tego.Absolutnie nie potępiam tych, którzy kosztem większych wydatków utrzymują swoje auta w sprawności wykorzystując usługi stacji autoryzowanych, które - co tu zaprzeczać - mają swoje zalety. Ale do rzeczy - wspominając o Twoim problemie z poduszką miałem na uwadze jedynie fakt, że warto zainteresować się przyczyną błędu a nie likwidować wyłącznie jego skutek. I wcale nie trzeba lecieć zaraz z tym problemem do aso. Wiele niezależnych warsztatów dysponuje wystarczająco skuteczną aparaturą diagnostyczną i usługa taka będzie tańsza.Comprende??? :dribble:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego janus - ponieważ pozwoliłeś sobie na osobistą wycieczkę pod moim adresem - spieszę z komentarzem: nie obrażając Cię - jesteś tu młody stażem, więc jesteś raczej słabo zorientowany w zwyczajach tego forum i specyficznym poczuciu humoru, jakie tu panuje. Więc wyjaśniam,że spieramy się tu często (w końcu między innymi po to forum istnieje) ale nikt na nikogo się tu specjalnie nie dąsa. Gdybyś uważniej prześledził moje zapisy w innych wątkach - zauważyłbyś, że od 3 lat omijam skrzętnie aso z daleka, jak zresztą większość użytkowników note. Zresztą nawet gdybym nawet jeździł tam nawet co miesiąc, to byłaby to wyłącznie moja sprawa i wara komu do tego. Absolutnie nie potępiam osób, które kosztem większych wydatków utrzymują swoje auta w sprawności wykorzystując usługi stacji autoryzowanych, które - co tu zaprzeczać - mają swoje zalety. Ale do rzeczy - wspominając o Twoim problemie z poduszką miałem na uwadze jedynie to, że warto zainteresować się przyczyną błędu a nie likwidować jego skutek. I wcale nie trzeba lecieć zaraz z tym problemem do aso. Wiele niezależnych warsztatów dysponuje aparaturą diagnostyczną i usługa taka będzie tańsza.Comprende??? :dribble:

To ja odpowiem B)

Łał...jestem pod wrażeniem! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

----------------jesteś tu młody stażem, więc raczej słabo zorientowany w zwyczajach tego forum i specyficznym poczuciu humoru, jakie tu panuje.-----------------To po co te forum by pomagać czy nabijać się z nowych ja tylko poprosiłem po pomoc ,a co usłyszałem kpiny z mych wypowiedzi i nic na temat. Bo czy ktoś odpowiedział mi na moje pytanie nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadam na twoje pytanie: poduszki powietrzne, pironaboje pasów bezpieczeństwa, ich instalacja, okablowanie i elektronika sterująca to urządzenia na tyle skomplikowane a przy tym ważne dla bezpieczeństwa twojego i twoich pasażerów - często bliskich, że samodzielne majstrowanie, diagnozowanie czy próba reperacji wydaje się pomysłem dość ryzykownym.W tej konkretnej sytuacji - jeśli uporczywie zapala się kontrolka którejś z poduszek - podłączenie auta do komputera diagnostycznego celem ustalenia powodu powtarzania się błędu jest raczej nieuniknione. Jedyną rzeczą jaką możesz zrobić samodzielnie, to skontrolowanie wtyczek przewodów instalacji airbagów pod przednimi fotelami i sprawdzenie sprawności stacyjki odłączającej airbag pasażera. Np w oplach była to częsta przypadłość - wystarczyło cofnąć fotel max do tyłu i dochodziło do rozłączenia wtyczki. Przy świecącej kontrolce np u pasażera można spróbować rozpiąć i ponownie spiąć wtyczkę ale błędu raczej to nie wykasuje. Warto poszukać warsztatu, który zajmuje się naprawami elektroniki - w tym poduszek powietrznych, bo jego usługa może być równie fachowa a z pewnością tańsza niż aso, gdzie problem rozwiązuje się najprostszym ze sposobów, poprzez wymianę całego podzespołu

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to mnie się nie czyta pisałem o znajomości sprzętu elektronicznego tak samo sprawdzają w aso nikt nie podpina od razu pod kompa, w sobotę pod pieliśmy z kolesiem pod kompa i nic.Konkretnie diagnoza przy resetowaniu powstał błąd z jakiej przyczyny nie wiadomo jest ich multum ale tego nikt mi nie doradził ale wywodów i.........................to tak bo nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam grzecznie: do jakiego "kompa" podpinaliście złącze diagnostyczne auta? Bo jeśli do jakiegoś uniwersalnego urządzenia typu automax za 500 zł, to nic dziwnego, że nie znalazło konkretnej przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód służy mi do zakupów i transport na jacht i bojery nawet nie zwracałem uwagi na maskę" Porada jacko29 "zauważona po prawie 3 latach użytkowania.Takie rzeczy irytują ale nie denerwują pech chciał że lampka poduszek zaczęła migać nie potrzebnie pisałem sory następnym razem podepnę pod kompa przewód 20zł oprogramowanie 0zł komp wyświetli coś ,a nie domysły .

 

Z oprogramowaniem win xp na 7 jeszcze nie ma programu

 

automax podpinaj pod golfa4 zda egzamin

 

Ja się nie obrażam tylko jestem zdegustowany ze właściciele aut mogą mieć podobne problemy i się z nimi podziela i nakierują rozwiązanie ,a nie wyśmieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka poduszki pasażera potrafi migać również wtedy gdy położysz na siedzisko pasażera coś o wadze kilku kg - bagaż bujając się na nierównościach drogi oszukuje czujnik zajętości fotela - ale zakładam,że o tak prozaicznej przyczynie pomyślałeś?

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na siedzisku pasażera nikt nie siedział tylko na tylnej kanapie pojemnik z moim kotem, ale tylna kanapa nie dotyczy nie mam kurtyn i poduszek z tyłu przód wolny.Visa 1.4

 

Ja pisałem o kontrolce na cyfer kierowcy ,a nie przy sterowaniu nawiewem.

 

Widzę ze można z tobą poważnie rozmawiać tak pomyślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę stary temat, ale przypadkowo znalazłem rozwiązanie problemu z migającą kontrolką poduszki powietrznej:

 

"Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek.Te instrukcie zapozyczylem z innego forum o nisanie,Mialem taki sam problem,ZROBILEM TAK JAK JEST NAPISANE I KONTROLKA PRZESTALA MRUGAC przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"

 

Zaznaczam, że ja tego nie testowałem, ale z opinii osób które wpisały komentarze pod tym tekstem, działa. Poniżej dołączam link do strony na której znalazłem powyższe rozwiązanie:

 

http://www.autocentr...nych-316874297/

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę stary temat, ale przypadkowo znalazłem rozwiązanie problemu z migającą kontrolką poduszki powietrznej:

 

"Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek.Te instrukcie zapozyczylem z innego forum o nisanie,Mialem taki sam problem,ZROBILEM TAK JAK JEST NAPISANE I KONTROLKA PRZESTALA MRUGAC przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"

 

Zaznaczam, że ja tego nie testowałem, ale z opinii osób które wpisały komentarze pod tym tekstem, działa. Poniżej dołączam link do strony na której znalazłem powyższe rozwiązanie:

 

http://www.autocentr...nych-316874297/

Taaaakkk działa dzisiaj właśnie dzięki temu manualowi skasowałem błąd.. Dzięki wielkie i pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Czy ktoś może wie jak sprawdzić obecność lub nie poduszki powietrznej pasażera, ewentualnie rezystorów bez rozbierania deski.

 

Zaczęła palić się stale kontrolka, podjechałem do serwisu, a tam po obejrzeniu samochodu powiedzieli, że są bardzo delikatne ślady wskazujące na ingerencję poduszkę. 

Edytowane przez greyowl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...