Afghan Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Witam. Około miesiąc temu jak po bardzo mroźnej nocy, bo było -25 stopni, odpaliłem samochód, kontrolka poduszki powietrza już nie zgasła. Świeci się ciągle. Szukałem rozwiązania w internecie ale wszystko co znalazłem dotyczyło kontrolki która miga, a u mnie cały czas świeci. Nie wiecie jak to naprawić lub ewentualnie jak wyłączyć tą kontrolkę? Moja almera to rocznik 2000, 1,5 16V. Produkowana w Wielkiej Brytanii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mllodzian Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 przepatrz wszystkie połączenia. może się gdzieś wypięła i przez to błąd wyskoczył. masz jaśki w fotelach? jak tak to od tego proponuję zacząć, bo często tam coś nie łączy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afghan Posted March 23, 2011 Author Share Posted March 23, 2011 Nie mam pojęcia gdzie szukać kabli od poduszki. Są gdzieś jakieś schematy gdzie te połączenia znaleźć?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Tak, jak kolega wyżej napisał - jeśli masz boczne poduszki, to poszukaj pod fotelami w okolicach tego cięgna do przesuwania foteli przednich. Tam są zamocowane kable z kostkami do bocznych poduszek i one lubią sprawiać problemy. Kostki nawet nie muszą się wypiąć. Wystarczy ją mocniej puknąć i już może kontrolka poduszki wyskoczyć. Jak swojego czasu odkurzałem swoją Almerę, to niechcący uderzyłem jedną z kostek rurą od odkurzacza i od razu miałem problem z tą kontrolką. W Twoim przypadku mogło się coś popierniczyć od mrozu. Teraz jest cieplej, podjedź do serwisu (najpierw jednak przepatrz te kostki, jeśli masz boczne poduszki), niech Ci kontrolkę skasują i zobaczysz co się będzie działo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Cronos normalnie eureka z ty, jechaniem do serwisu. Wiesz chociaż ile kosztuje takie kasowanie błędu. W ASO 220 zyla a na mieście najmniej 50 jak się połączą z kompem Procedury kasowania są dwie włączasz zapłon przy otwartych drzwiach i zanim zgaśnie kontrolka wciskasz guzik od lampki drzwi 5-7 razy po czym wyłączasz zaraz zapłon Powtarzasz to 5 razy Włączasz zapłon i czekasz aż lampka zacznie gasnąć i dokładnie wtedy wyłączasz zapłon Po około 5 sekundach znowu włączasz i czekasz aż zacznie gasnąć Powtarzasz tak 5 razy Z racji tej że u ciebie nie gaśnie to spróbuj pierwszej metody Jednym to działa a drugim nie Co do kasowania to robi się to jak kontrolka miga (błąd poduszki) Jeśli lampka stale świeci to oznacza to raczej cięższe uszkodzenie. Posprawdzaj połączenia na wtyczkach pod fotelami i jeśli trochę grzebiesz przy samochodzie to połączenia przewodów poduszek za schowkiem i pod kierownicą. W Primerze są to takie grube żółte przewody, w Almerze zapewne też. Jeśli któryś z nich jest uszkodzony to dokup z angola. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Cronos normalnie eureka z ty, jechaniem do serwisu. Wiesz chociaż ile kosztuje takie kasowanie błędu. W ASO 220 zyla a na mieście najmniej 50 jak się połączą z kompem Może i "eureka", ale przy okazji przejrzą mu co się dzieje, jeśli okaże się, że to nie są jednak kostki pod fotelami. No i nie wiem, do jakiego ASO Ty jeździsz, że kosztuje to 220 PLN. Chyba, że jedziesz tylko na skasowanie kontrolki. Wtedy to faktycznie, żeby mechanik w ogóle ruszył tyłek do tak "błahej" sprawy to tyle kasują. Mi przy okazji czysczczenia EGR policzyli jakieś 100 PLN za skasowanie kontrolki Check Engine. Ale przy okazji dowiedziałem się co w ogóle tą kontrolkę spowodowało. Warto więc czasem odwiedzić serwis nim się człowiek weźmie sam za kasowanie kontrolki. Może być szybciej i bardziej bezstresowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afghan Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 Nie długo posprawdzam opcje które mi podajecie. Dodam, że posiadam kabel do OBD2, ale z tego co mi się wydaje to chyba tym kablem i oprogramowaniem do diagnozowania nic nie zdziałam. włączasz zapłon przy otwartych drzwiach i zanim zgaśnie kontrolka wciskasz guzik od lampki drzwi 5-7 razy po czym wyłączasz zaraz zapłonPowtarzasz to 5 razy A gdzie jest ten guzik od lampki w drzwiach? Tam nigdzie go nie widzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dylanowski Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Panie, chodzilo mu chyba o ten guzik ktory jest przytrzaskiwany drzwiami i swiatelko na suficie wtedy gasnie lub sie zapala, taki w czarnej harmonijkowej gumie.. otworz drzwi i potem go szukaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Nie no normalnie załamka. Jeśli nie wiesz gdzie się znajduje przycisk od otwartych drzwi to lepiej jedż do serwisu i daj się tam oskubać z zawartości portfela. PS a guzik to jest za sałatą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.