papisp Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Mam problem w mojej P11 98 2,0 td kombi piszę co robiłem bo to raczej jest skutek mojej roboty. Wycieraczki działały bez zarzutu. Montowałem światła dzienne podłączyłem masę do prawego błotnika obok pompy ABS zasilanie do radia (po stacyjce) i przewód wyłączający te światła też do kostki przy radiu (+ po włączeniu pozycyjnych, wyłącza światła dzienne). Następnie chciałem uszczelnić "zieloną spinkę". Chciałem zdemontować ramiona wycieraczek ale są tak zapieczone, że nie dałem rady stukałem po nich szarpałem i nie zdjąłem, szarpiąc ruszyłem wycieraczki tak, że były na połowie szyby. I tu jest problem przekręciłem stacyjkę wycieraczki wykonały cykl z połowy szyby i wróciły na miejsce, następnie przy włączeniu wycieraczek ramiona na ułamek sekundy się cofają (idą trochę w dół) i wybija bezpiecznik. Tak się teraz dzieje za każdym razem. Wymienię bezpiecznik to po przekręceniu stacyjki wybija od razu bezpiecznik. Jak na siłę odciągnę wycieraczki choć trochę od pozycji "zero" to po przekręceniu stacyjki wycieraczki zrobią cykl i się zatrzymują. Próba włączenia wycieraczki trochę się cofną i pali bezpiecznik. Odłączałem oba przewody od świateł dziennych - bez efektu. Próbowałem przy robieniu cyklu przytrzymać wycieraczki na siłę to bezpiecznika nie wybija. Wypinałem wtyczkę z silnika wycieraczek i po włączeniu słychać tylko przekaźnik pod maską - nie wybija bezpiecznika ale wycieraczki nie chodzą Nie wierzę żeby w silniku wycieraczek coś się popiętroliło nagle. Dziwi mnie że wycieraczki na chwilę się cofną i pali bezpiecznik, tak jakby się obróciło napięcie na silniczku. Pomóżcie bo już nie daję rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik43 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Witam kolege. Ściągnij ramiona wycieraczek włącz wycieraczki aż zrobią kilka cykli bez ramion, następnie załóż ramiona wycieraczek tak jak są w stanie spoczynku czyli na dole szyby, i wtedy sprawdź. Jeżeli ci pali bespiecznik może być wina przekaźnika od wycieraczek lub sam silniczek. Regeneracja silniczka wycieraczek jest gdzieś opisana na forum. Sprawdź jeszcze przewody biegnące do silniczka wycieraczek i samą wtyczke tam może masz zwarcie. Sprawdź też czy nie masz zapieczonych sworzni wycieraczek. Edited March 24, 2011 by kornik43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papisp Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Przekaźnik zamieniałem z innym, na wtyczce jest czysto, ramion nie mogę zdjąć bo są mocno zapieczone, ale ramiona nie opierają się o nic chyba czeka mnie demontaż silniczka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik43 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Spróbuj zrobić tak. Odkręć śrube mocującą ramie wycieraczki napskiaj jakiegoś preparatu penetrującego (np wd40), najlepiej jakbyś załatwił sobie skąś jakiś mały ściągacz i spróbować zdemontować te ramiona. Lepiej ci będzie rozebrać silniczek wymontowując go niż na samochodzie,a żeby wyciągnąć silniczek i tak musisz zdemontować ramiona bo będziesz miał problem z założeniem cięgna wycieraczek, wtedy też będziesz widział co masz zatarte. Także ja bym próbował ściągnąć te ramiona. Edited March 24, 2011 by kornik43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papisp Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Ściągacz już się robi będę walczył popołudniu podejrzewam że któraś blaszka w silniczku dotyka masy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik43 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Ja miałem tak, że wycieraczki zatrzymywały mi się tam gdzie chciały lub całkowicie nie chciały ruszyć . Tylko że mi nie paliło bespiecznika. Pstrykał wyraźnie przekaźnik wymieniłem na dobry pochodził 1 min i to samo. Odgiąłem blaszki w silniczku przeczyściłem i nasmarowałem sworznie wycieraczek, założyłem następny przekaźnik i wycieraczki hulają jak nowe. Posprawdzaj sobie jeszcze przewody idące do tego przekaźnika. Edited March 24, 2011 by kornik43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papisp Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Na tej bieżni w silniczku co jeżdżą trzy blaszki zrobił się wżer na połączeniu metalu i plastiku blaszka zaczepiła się i wygięła. to było przyczyną. Jest to źle skonstruowane bo blaszki jeżdżą pod prąd po tej powierzchni, jak by były odwrotnie to by się nie zaczepiła. Dałem fachowcom może uda im się coś z tym zrobić jak nie to wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik43 Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) No to już znalazłeś przyczyne. Gdyby cię interesowało to mam taki silniczek,był już rozkręcany nigdy go nie sprawdzałem ale powinien być dobry. Zawsze możesz pokombinować i zrobić z dwóch jeden Edited March 24, 2011 by kornik43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papisp Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 Jakie koszta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik43 Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Przesyłki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papisp Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Dzięki ale chyba nie ma potrzeby jakoś fachowcy mi to zrobili i wszystko działa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.