Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony AT


ara502
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Robie przymiarkę do zakupu opon AT na felge 16" 235/70(ewentualnie jakiś inny rozmiar)

Oponki bedą używane 50/50 miasto-teren więc dobrze by było by się też czarnego trzymały.

 

Co jest warte zainteresowania. Co myslicie o oponacha M+S

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ara502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jareksm2

Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi:

1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka

2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków

 

Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16

1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków

2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków

 

W moim przypadku zmiana jest ewidentna, liczyłem na zwiększenie zużycia ok. 1 litra, ale wyszło nieco więcej.

Edytowane przez jareksm2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ostatnie kilka miesięcy Yokohamy Geolandar AT i jestem bardzo zadowolony. Trzymają się w śniegu, lekkim błotku a na czarnym nie hałasują za bardzo (no na pewno mniej niż BFG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jareksm2: a wziąłeś przy liczeniu pod uwagę różnicę obwodu koła (20cm) i przekłamania na liczniku. Pytam bo za duża mi się wydaje ta różnica w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę!

Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne.

 

Waham się między:

1. General Grabber AT2

2. Kumho KL78 ROAD VENTURE

3. GoodYear Wrangler AT/SA

 

Moje wymagania:

- "fabryczny" rozmiar 235/75/R15

- opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły)

- opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki)

- niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h

- przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu

- radząca sobie w głębszym kopnym śniegu

 

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,

Robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam dylemat przy wyborze nowych opon do mojego Mavericka - doradźcie coś proszę!

Dotychczasowe opony szosowe (General Ameritrac SUV) były zdecydowanie za delikatne.

 

Waham się między:

1. General Grabber AT2

2. Kumho KL78 ROAD VENTURE

3. GoodYear Wrangler AT/SA

 

Moje wymagania:

- "fabryczny" rozmiar 235/75/R15

- opona zdecydowanie AT (70% szosa, 30% teren mocno kamienisty lub podmokły)

- opona całoroczna (nie zmieniam na zimówki)

- niezbyt głośna przy prędkości do 110 km/h

- przewidywalna na mokrym asfalcie lub ubitym śniegu

- radząca sobie w głębszym kopnym śniegu

 

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,

Robi

 

Osobiście polecam

Yokohama Geolandar AT

 

- nie hałasuje

- radzi sobie w śniegu

- radzi sobie na mokrym

- ok 360-390/szt.

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam

Yokohama Geolandar AT

 

- nie hałasuje

- radzi sobie w śniegu

- radzi sobie na mokrym

- ok 360-390/szt.

 

Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg).

Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe.

Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna?

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tą opone nawet po 328 zł, ale ona ma indeks ładowności 104 (900 kg).

Są teź wersje o indeksie 108 (1000 kg), ale sporo droższe.

Pytanie, czy do długiego Tyranka opona o ładowności 900 lg jest bezpieczna?

 

Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze.... nigdy tego nie rozważałem.... NIGDY

 

 

sorka ze sie wtrace ale to przecie jest 900kg na opone przy takiej nosnosci twoje auto by musialo wazyc tyle ze juz bys sie nie lapal na kategorie B :P

 

a co do gidridzow AT spalanie 13-14l w silniku 3.0 jest normalne jak sie na mniejszym cisnieniu jezdzi

 

 

 

ja teraz wlasnie tez bede zmienial opony na bf goodrich A/T moge z czystym sumieniem polecic w dawnej robocie jezdzilem tyranem na tych oponach i tak mi sie spodobalo ze sobie tez kupilem tyrana :)

 

 

w sumie mam ciekawa propozycje dla kogos kto duzo po asfalcie jezdzi i chcialby sie zamienic a felgi :) bo mam w swoim 17 cali a chcialbym 16 miec wiec jak by ktos byl zainteresowany to na priwa pisac

 

pozdr0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po sugestiach kolegów próbowałem dostać Yokohamę Geolandar AT-S, ale nikt w Polsce jej nie miał na magazynie. Była na zamówienie, ale cena już zbyt wielka.

 

Ostatecznie nabyłem General Grabber AT2 w cenie 380 zł/ szt. Jak już trochę pojeżdżę, to wyrażę jakąś opinię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...